След като серията от романи е спомогнала за създаването на цялостната артистична същност на Арсел, той е перфектният избор за нейното заснемане. „Харесвам филми, които ни отвеждат в нови светове, и притежават нови идеи и митологии“, казва той. „Да получа шанса да режисирам филм по историите, за които съм мечтал, беше невероятно“.

Продуцентката Ерика Хъгинс си спомня: „Николай просто желаеше този проект, познаваше го добре и в момента, в който се срещнахме с него, знаехме, че е правилният човек. Той вкара невинност във филма и откри своя начин, по който да разкаже историята“.

Този начин, според визията на Арсел, е да се опита да бъде верен на „смесицата от модерност и фантастичност“ типична за Кинг. „Това е нещото, в което Стивън Кинг е най-добър“. За да направи така, че фантастичните елементи да изглеждат като история на Кинг, Арсел се опитва да се придържа към реалността. „Трябваше да предадем реално усещане. Този свят е толкова огромен и сложен, и в романите дори абстрактен на места. Наистина желаех Средната земя, героите и всичко, което чувстват, да бъде реално като в ежедневието. Не исках да залитна в някакъв възвишен стил, в който всички говорят по странен начин. Идеята ми беше всеки да може да поеме на това приключение в Средната земя, да го разбере, да бъде там и да почувства, че това са истински хора“.

Арсел е искал емоционалността от историята на Кинг да проникне във филма. „Чувството не беше цинично или студено, напротив, успяхме да предадем усещане за семейство, приятелство и сърдечност, за връзката между хора, които са се събрали, за да се борят за доброто на света“.

Що са касае до адаптацията на сценария, имайки предвид, че подходът на Кинг, според самия него, е „инстинктивен“ („Не съм от тези, които планират предварително“), създателите на филма се сблъскват с необикновено предизвикателство. С толкова много материал, откъде да започнат? „Как да я поднесем на зрителите така, че да я разберат и да почустват, че са навлезли моментално в историята, независимо дали са чели книгите или не?“, споделя Кинг. Сценаристите намират отговора, възприемайки Тъмната кула като едно цяло, черпейки елементи от няколко от книгите. „Това е класически подход, да започнеш от средата на историята. След това запознаваш всички със събитията досега и оттам филмът започва да се движи напред като експресен влак“, продължава Кинг.

Кинг не само дава благословията си за адаптацията, дело на Акива Голдсман, Джеф Пинкнър, Андерс Томас Йенсен и Николай Арсел, но авторът взема дейно участие във всяка стъпка от творческия процес на филма и е безценен креативен партньор през цялото време.

Ключов за успеха на филма е изборът на актьорите, които да пресъздадат образите на Роланд Дисчейн – Стрелеца и на Уолтър – Човека в черно, въплъщението на злите сили.