Беше тихо през всичките тези годиниКонтактът ни бе само понякога, но послетя поиска разрешение да се всели в куклата.”

Анабел ще превземе екраните отново. Този път зрителите ще проследят създаването на ужасната кукла – от нейния първи дом в стаята на едно малко момиче до първото обсебване на душата на това момиче.

След смразяваща поява в „Заклинанието“, последвана от главната роля в свой собствен филм, за създателите става ясно, че кинофеновете са готови да станат свидетели на произхода на куклата, която едновременно ги ужаси и заплени.И така след успеха на своя режисьорски дебют, миналогодишния летен хит „Не гасете светлината“, Дейвид Ф. Сандбърге избран да режисира „Анабел 2: Сътворение“, следващата история в поредицата на Джеймс Уан „Заклинанието“, продуциран от Питър Сейфрън и Уан.

„Вече бях голям почитател на „Заклинанието“. За мен той е като класика, която се откроява на фона на много от днешните филми на ужасите“, казва Сандбърг. „Спомням си, че бях наистина заинтригуван от този свят и въодушевен да разкажа и моята история в жанра.”

Сейфрън допълва: „Дейвид е истински майстор. Той знае как да внушава страх и да изгражда героите. Имаше поглед върху цялостната визия на филма – как да подреди всичко, така че да си пасне на мястото, и представи по нов начин света на Анабел“.

„Докато режисирах първата част на „Заклинанието“ и създавахме стаята с обладаните артефакти на семейство Уорън, обсъждахме със студиото и продуцентите колко невероятно ще бъде да разкажем историите на всички тези предмети“, спомня си Уан за колекцията на съпрузите, конфискувана по време на годините, посветени на паранормалните им разследвания. „Още тогава усетихме, че представянето на Анабел в началото на историята е страхотно, но тя като че ли имаше да ни разкаже още. Когато куклата се появяваше на екрана дори за няколко минути, зрителите извръщаха очи от ужас. Явно тя не ги оставяше безразлични“.

„За всички беше ясно, че зрителите не могат да се наситят на Анабел“, допълва Сейфрън. „Те я обожаваха. Един от коментарите, които чухме, беше: Коя е Анабел и откъде се появи? Отговорихме на този въпрос малко по-късно с „Анабел“, но нейното създаване беше следващата логична стъпка“.

За създаването на историята от екипа се обръщат към сценариста Гари Добърман, който е автор на „Анабел“ и няма търпение да се потопи отново в нейния свят. „Първият филм разшири митологията на куклата“, казва той. „За този искахме да разровим историята й и да видим дали може да разберем как е започнало обсебването от злото“.

„Куклите носят радост на хората, нали така?“, продължава той. „Те се дават като подаръци, които се предават от поколение на поколение. Затова исках да подходя по същия начин към Анабел, като започна от място изпълнено с любов, от едно щастливо семейство, и по този начин да създам приятен контраст с всичките злини, които ще последват“.

След като в центъра на историята е една играчка, децата изглеждат логичното допълнение. Докато търси различни идеи, Добърман си спомня: „Всъщност Джеймс предложи децата да са сирачета и оттук аз поех нещата. След това трябваше да реша какво точно в тази кукла я прави толкова обсебваща и зла“.

Сандбърг споделя, че чувството за страх, което винаги я съпътства, се пренася и на снимачната площадка на „Анабел 2: Сътворение“. „Дори актьорите бяха притеснени, когато са около нея. Питаха ме: Наистина ли трябва да докосна тази кукла? Не ми се ще да го правя“, смее се той.

Всъщност по молба на част от актьорите, продукцията наема католически свещеник, за да освети снимачната площадка и няколкото копия на куклата Анабел, както е направено преди началото на снимките на „Заклинанието 2“ и предстоящия “TheNun.”

Просто за всеки случай.