Премиера в България: 05.10.2018г.
Световна премиера: 05.10.2018г.
Жанр: Екшън, Ужаси, Фантастика
Продължителност: 112 минути
Формат: 3D/IMAX 3D/4DX
Сценарист: Джеф Пинкнър, Скот Розенбърг
Режисьор: Рубен Флайшър
В ролите: Том Харди, Мишел Уилямс, Уди Харелсън, Риз Ахмед, Сам Медина
Разпространител: Александра филмс / Marvel Enterprises / Columbia Pictures

Извънземен симбиот превзема човешки тела и се превръща в суперзлодея Венъм. Носител на паразита е Еди Брок, антагонист на Питър Паркър. Всеки има повратен момент в живота си. Може да е раздяла, смърт, инцидент. Каквото и да е, Вие сте били някой, а след това – съвсем друг. Всички имаме свои проблеми, свои трудности, свои демони.

 

 

Един от най-великите и комплексни герои на Marvel застава под светлината на прожекторите, след като Еди Брок (Том Харди) се превръща в приемник на извънземното създание Венъм. Като журналист Еди се опитва да разобличи известния основател на Life Foundation, гения Карлтън Дрейк (Риз Ахмед), и тази негова вманиаченост проваля кариерата му и връзката с неговата приятелка Ани Уеинг (Мишел Уилямс). Докато разследва един от експериментите на Дрейк, извънземното Венъм се слива с тялото на Еди и той внезапно се сдобива с невероятни суперсили, както и с възможността да прави каквото пожелае. Странен, мрачен, непредсказуем и изпълнен с ярост, Венъм принуждава Еди да се бори, за да контролира новите си опасни способности, които за него са могъщи и опияняващи. Тъй като Еди и Венъм имат нужда един от друг, за да постигнат целите си, те все повече се преплитат – не е ясно до къде се простира Еди и къде започва Венъм.

Columbia Pictures представя съвместно с Marvel и Tencent Pictures, продукция на  Avi Arad / Matt Tolmach / Pascal Pictures, Венъм. С участието на Том Харди, Мишел Уилямс, Риз Ахмед, Скот Хейз и Рийд Скот. Режисьор Рубен Флейшър. Продуценти Ави Арад, Мат Толмак и Ейми Паскал. Сценаристи Джеф Пинкнър, Скот Розенбърг и Кели Марсел. По идея на Джеф Пинклър и Скот Розенбърг.  По комиксите на Marvel. Изпълнителни продуценти Дейвид Хаусхолтър, Стан Лий, Кели Марсел, Том Харди, Едуард Ченг и Хауърд Ченг. Оператор Матю Либатик.  Художник Оливър Шол. Монтаж Мариан Брандън и Алън Баумгартен. Отговорник по визуални ефекти Пол Франклин. Костюми Кели Джоунс. Музика Лудвиг Гьорансон. Подбор на музиката Гейб Хилфър.

НИЕ… СМЕ… ВЕНЪМ!

Всички ние крием нещо в себе си, което кипи от гняв. Някой (или нещо) го задейства и няма ли да е страхотно да го изкарате от себе си? Колко ли ще е забавно да покажеш какво се таи в теб?

За Еди Брок това чудовище – Венъм – е на път да се отприщи и неговата тъмна страна буквално ще излезе на бял свят… и това ще доведе до едно диво приключение.

Неслучайно Венъм е един от най-популярните герои в историята на Marvel. Той е опасен, той е страшен, той е непредсказуем, неговото мрачно остроумие е равносилно единствено на неговата склонност към насилие… и всичко това в съчетание с огромни бели очи, уста, пълна с остри като бръсначи зъби и дълъг дебел език.

Основно действащо лице във Венъм не са един, а двама антигерои в едно тяло: Еди, игран от Том Харди – егоцентричен, вманиачен репортер, воден от идеята да разобличи силните и корумпираните, и Венъм – смразяващо извънземно с невероятни суперсили, което избухва с нервните изблици на Еди. Заедно те са способни на всичко и това е ужасяваща гледка, защото Венъм е подхранван от яростта на Еди. В една неразривна симбиозна връзка, те си влияят един на друг, за добро или лошо.

Продуцентът Мат Толмак, който наскоро продуцира блокбастъра на Sony Pictures с приходи от почти милиард долара по света Джуманджи: Добре дошли в джунглата, е привлечен от концепцията за антигерой, свързана с образа на Еди Брок, егоцентричен репортер, на който напоследък не му върви, и с двойствеността в персонажа на Венъм. „Еди Брок прилича на почти всеки от нас“, казва Толмак. „Еди е защитник на невинните и се грижи за малкия човек. Но за съжаление той поема по друг път. Той предпочита преките пътища. Има голямо его и е доста избухлив. Завладян е от ярост. Филмът е за това как той се превръща в по-добра версия на себе си, и единственият начин това да се случи е като се среща с Венъм.

Продуцентът Ави Арад отбелязва, че сложната, но забавна комбинация от настроения във Венъм, предлага възможността да се направи филм, който преобръща изцяло концепцията за филмите със супергерои. „Еди Брок и Венъм са две различни личности, които обединени в едно променят живота на всеки един поотделно“, казва Арад. „Тази история е страшна, напрегната и адски забавна. Тя изглежда сурова и мрачна, но едновременно с това е забавна и заредена с оптимизъм, и разбива клишетата за филмите за супергерои по неподражаем начин“.

Арад продължава: „Еди оказва влияние върху добрата страна на Венъм. Венъм се превръща в съвестта на Еди. Необходими са един добър и един лош човек, за да си повлияят взаимно и да спасят всички останали“.

Когато режисьорът Рубен Флейшър – донесъл успех на Sony Pictures с култовия хит Zombieland – е избран за режисьор на Венъм, продуцентите са убедени, че в негово лице са намерили този, който знае как да превърне историята с най-зловещия герой на Marvel в размазващ филм, какъвто досега не е правен. Но създателите на Венъм са наясно, че е необходим един талантлив актьор, който да открои личностите на Венъм и Еди Брок.

Те получават повече, отколкото са се надявали, след като уважаваният актьор Том Харди, изградил някои от най-сложните образи в киното през последните години, се съгласява да участва във филма.

За Флейшър Харди е актьорът на своето поколение. Режисьорът споделя: „Том е един от най-великите актьори, толкова талантлив и приковаващ във всяка роля. Той е истинска кино звезда и в момента е във върхова форма и въздейства толкова много с всеки поглед, във всеки един момент, с всеки един детайл и с всяка дума“.

Флейшър продължава: „Той е наистина невероятно убедителен. Мисля, че всички от екипа изцяло приеха начина, по който той избра да представи Еди Брок. На всичкото отгоре Том е невероятно забавен, а точно от това имахме нужда, за да представим Венъм на зрителите“.

Харди споделя, че върху идеята за симбиозата – да се нуждаят един от друг, за да оцелеят – са изградени героите на Еди и Венъм. „Трябваше да играя в голям диапазон, чрез който да изградя психологическата динамика в този филм за супергерои“, казва той. „И за мен беше вълнуващо да изиграя няколко личности. Единият е човек, а другият е извънземен. Трябваше да вляза в кожата на създание, високо доста над два метра. А Еди Брок трябваше да свикне с това, че живее в него. Двамата са установили съюз помежду си. „Ние сме Венъм“ е тяхната мантра“.

Харди е невероятно развълнуван от възможността да се потопи в образа на точно този герой. „Венъм е готин, той е истински гадняр. Моят син ми разказа всичко за него, той обожава Венъм. Той е страхотен герой за пресъздаване, защото Венъм е безмилостен и всъщност не се съобразява с правилата. Изключително сложен образ“.

Началото на Венъм е такова, за което всеки създател на комикси може да си мечтае. Моментално след появата му той бързо се сдобива със свой собствен живот, завладявайки феновете по целия свят. След първата си поява преди 30 години в брой 300 на комикса Невероятният Спайдърмен, суперзлодеят Венъм се превръща в един от най-интригуващите и забавни герои за най-отдадените почитатели на Marvel.

Първоначално Венъм е представен в комиксите за Спайдърмен като ужасяващ противник на супергероя, от който читателите трябва да се страхуват, но се случва точно обратното. Феновете се влюбват в този прям и необичаен антигерой с огромни зъби, без никаква милост към никой и какво ли още не. Заради завладяващото му присъствие, странен произход и преплитането между светлата и тъмната му страна, читателите са зарибени и феновете му непрекъснато се увеличават. В резултат той се превръща в главен герой в собствена поредица и става един от най-популярните супергерои в историята на Marvel. Ето че сега той превзема големия екран със свой собствен филм.

За да играе основният противник на Венъм – злодея на един антигерой, лошият срещу гадняра – в ролята на президента на Life Foundation Карлтън Дрейк, създателите на Венъм търсят актьор, който да е едновременно елегантен и въздействащ.

Те намират своя неморален, но невероятно обигран злодей в лицето на отличения със „Златен глобус“ британски актьор и рапър Риз Ахмед. На пръв поглед Карлтън Дрейк е учен, филантроп и изобретател, разработил своята фондация в името на доброто на човечеството. Истината обаче е, че този говорещ убедително фантазьор е нищо повече от затънал в схеми престъпник, който започва да вярва на собствените си лъжи, за сметка на живота на другите.

Флейшър споделя: „Аз отдавна съм голям почитател на Риз и нямах търпение да работим заедно. Той е един от най-впечатляващите актьори в момента. Вече имахме Харди и според мен Риз се вписваше идеално до него. Така че бях невероятно развълнуван от възможността да го изберем за злодея в този филм Карлтън Дрейк. Той е донякъде като злия гений, който във филма е разочарован от задаващия се край на света“.

Според продуцента Ави Арад, Карлтън Дрейк е особено открояващ се злодей, скрит зад привлекателна фасада от привилегии и интелект. „Той е много приветлив, уникален и адски опасен, защото разполага с всички средства и в очите на хората той е много готин, но никой не знае истината за него“, казва Арад.

С избора на Ахмед, според продуцента Мат Толмак филмът се сдобива с нужния актьор за диапазона на ролята. „Карлтън Дрейк все едно иска да спаси човечеството, но с развитието на действието лудостта му става осезаема и той пропада все повече“, казва Толмак. „Риз можеше да пресъздаде идеално неговата нормалност и лудост и затова беше перфектен за ролята“.

Самият актьор вижда в Карлтън Дрейк възможност да представи загрижените и добре финансирани визионери, които са ни толкова познати и успяват да очароват всички около себе си. „Карлтън Дрейк е човек, който добре познава живота на земята и какви щети хората са нанесли на планетата“, казва Ахмед, „и твърди, че трябва да намерим изход от ситуацията в момента. Според него решението се крие в изследването на космоса. Той смята, че трябва да се пробват извънземните форми на живот, за да могат хората да заживеят в открития космос. А както знаете по същите причини космосът е голямата цел на много предприемачи и в нашето съвремие“.

Ахмед продължава: „Но той е една много сложна личност. Карлтън е много разочарован от това, че Еди Брок, журналистът, който се опитва да го разобличи, успява успешно да се слее с тези божествени извънземни създания, известни като симбиоти. Карлтън смята, че Еди не е достоен, именно той трябва да е избраният, който трябва да ни отведе в следващия етап на човешката еволюция. Той се опитва да намери алтернатива за нашето развитие, но както винаги се случва, въпросът е: колко яйца си готов да счупиш, за да направиш омлет?“

От толкова важно значение, колкото и откриването на правилните актьори, които да изиграят двамата антагонисти в историята, е намирането на перфектната актриса, която да влезе в образа на бившата приятелка на Еди, адвокатката Ани Уеинг, която в много отношения е силната фигура в центъра на сюжета. За щастие ролята получава отличената с много награди Мишел Уилямс, която в началото на филма слага край на отношенията си с Еди, заради неговите буйни изблици.

Както Уилямс обяснява „Тя го обича, но повече не може да приеме ужасното му поведение. Въпреки всичко любовта между тях все още я има и именно това ги свързва с развитието на действието“.

Що се касае до партньорството й с Том Харди, Уилямс признава, че е развълнувана от възможността и от предизвикателствата, пред които се изправя. Тя споделя: „Няма нещо, което Том да не може да изиграе. Той е безумно талантлив и е толкова вълнуващо да се работи с него, защото съвсем изненадващо преминава от едно в друго превъплъщение. Той може да направи така, че да се окажеш в една съвсем различна сцена, за която не си си и помислял. Толкова е забавно и толкова е освобождаващо. Не знаеш къде ще те отведе, когато се появиш на снимачната площадка, и точно затова работата беше толкова вълнуваща“.

Точно тази непредсказуемост се отразява на връзката между Еди и Ани. Така Ани трябва да се постарае да изкара най-доброто от Еди, докато се опитва да предпази себе си. Както продуцентът Ави Арад отбелязва „Ани е в затруднено положение във филма. Тя отказва да се предаде и ще направи всичко, което е необходимо. Тя се надява да си върне Еди без никакви поражения за него и смята, че това е възможно да се случи“.

Толмак е съгласен и потвърждава, че Уилямс е перфектният избор за представянето на дилемата пред Ани. Той отбелязва: „Мишел не се притесняваше да поеме по стъпките на Ани. Когато за първи път виждаме Ани и Еди, животът им е просто прекрасен. Но Ани ще претърпи невероятна промяна във филма и ще се окаже силна и отдадена на целите си. Тя е силна сама за себе си“.

Ани не е единствената силна жена във филма. Джени Слейт е в ролята на Дора Скирт, учен във фондацията на Карлтън Дрейк, която е наясно с нечовешките процедури в лабораторията.

Режисьорът Рубен Флейшър отбелязва: „Джени ще се представи в доста изненадваща светлина във филма, защото всички знаят комедийните й способности. Но тук нейната роля е изключително драматична. Но за мен най-важното беше като видите Джени на екрана, тя да спечели доверието ви, да не ви е безразлична и да й симпатизирате, което беше от съществено значение за нейната роля“.

Приемайки ролята на Дора, Джени Слейт е привлечена от възможността да изиграе образ, написан така че да не може да бъде пренебрегнат от останалите. „Най-много ми хареса при Дора това, че тя не е момиче в затруднение и съвсем не е безпомощна“, казва Слейт. „Тя притежава важната информация. Тя има достъп навсякъде. И има нужда от Еди, защото той е журналист. Но всичко е доста далеч от обичайната скучна ситуация, при която една жена има нужда от помощта на един мъж. Всъщност Дора е тази, която държи всички силни карти“.

Толмак е съгласен и добавя: „Джени поема доста рискове в този филм, както за самата себе си, така и за героинята си. Тя обединява сили с Еди, за да разобличи Карлтън Дрейк и ще направи всичко необходимо, дори и да й струва живота, а за това определено трябва много кураж“.

Що се касае до нейния шеф във филма Карлтън Дрейк, Джени Слейт обяснява защо героят притежава толкова неоспорим магнетизъм, въпреки гадостите, на които е способен. „Мисля, че на това се дължи част от привлекателността на Карлтън Дрейк“, казва тя. „Харесвате го, защото е разработил нещо, което е най-добро за всички нас и ни прави по-силни. Но е много, много опасно за хората да повярват, че притежават невероятни сили. Той е човек с мечта, която има отровен ефект върху всички останали“.

В силния актьорски състав на Венъм са още Рийд Скот в ролята на новия мъж до Ани, перфектният доктор Дан, който споделя с нея подозренията си за нейното бившо гадже, както и Скот Хейз в ролята на Роланд Трийс, шеф по сигурността в Life Foundation, който няма да се спре пред нищо, за да залови Еди, щом така му е наредено от Карлтън Дрейк.

СИМБИОЗА ОТ ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ

Приковаващ вниманието, всяващ страх и опъващ нервите ви, огромният Венъм не е като никой друг в света на комиксите. Давайки живот на героя, създателите на филма са наясно, че правилният му облик ще е сред най-важните неща за милионите фенове. Зъбите му трябва да са остри, очите заплашителни, а езикът му всяващ страх, какъвто никога не сте изпитвали.

Наистина, Венъм не е типичният главен герой, тъй като е комбинация между човек и извънземно, създаден от смесицата между съвсем истинския и талантлив Том Харди и също толкова истинския и талантлив екип по визуалните ефекти. В пълното си извънземно превъплъщение, Венъм е изцяло компютърно генериран герой, затова задачата да създадат образ, който да е достатъчно дълбок, че да впечатли публиката и да я накара да му е съпричастна, се пада на двукратния носител на „Оскар“ отговорник по визуалните ефекти Пол Франклин, с помощта на отговорничката по визуални ефекти Шийна Дугал. Вдъхновен от изпълнението на Том Харди, екипът създава най-страхотния изцяло дигитален герой.

В ранните си разговори, Франклин и режисьорът Рубен Флейшър стигат до заключението, че движенията на Венъм не трябва да са типичните за човек. Франклин споделя: „Венъм е толкова различен от всички други герои, които сме виждали досега. Той донякъде изглежда като човек, но е способен на много повече. Той може да изстрелва пипала и да променя формата на тялото си. В състояние е да поеме огромно количество удари от противниците си и е почти недосегаем, но не изцяло. Все пак в него се улавя нотка уязвимост. Освен това притежава интересното качество, че понякога като че ли е направен от течност“.

Франклин не само трябва да създаде Венъм в неговата цялост, но и да сътвори начина, по който изглежда и се движи един симбиот. „Симбиотът може да проникне през порите на кожата, може да бъде абсорбиран от тялото и да се пренася чрез облеклото“, обяснява Франклин. „Когато за пръв път срещаме черния симбиот, той изглежда като аморфен черен плужек и когато се слива с Еди, той формира кожа около тялото му и така се ражда Венъм, лъскаво създание с огромни бели очи, подобни на отличителните черти на китовете убийци“.

Фактът, че Венъм може да се разтича под различни форми като филизи, паяжини и тънки пластове и да изстрелва пипала от тялото си, е сред най-тежките задачи за екипа по визуални ефекти. Франклин обяснява: „Венъм може да се променя непрекъснато и динамично докато се бие, и то особено с Райът, който е способен да прави подобни неща, но по по-необикновен начин. Той е с много остри черти, като ножове. Всичко това означава, че анимацията на героите е изключително сложна и е голямо предизвикателство за специалистите“.

Устата на героя, която е негова запазена марка със своите заострени зъби, представлява челюст, която се отваря на 180 градуса, разкривайки необикновено дълъг и подвижен език. Франклин добавя: „Той е малко на ръба, тъй като е хем герой, хем антигерой. Затова никога не сме сигурни какво мисли или какво възнамерява да направи. За него е характерен конфликт тип Джекил и Хайд, защото това нещо често поема контрол върху Еди против волята му. Но в по-късен етап, с развитието на историята, те ще влязат в хармония помежду си“.

На снимачната площадка, екипът по визуални ефекти използва двуметров дубльор, който дори е направен по-висок с помощта на каска, върху която е поставена сфера. Именно към нея е трябвало да гледат актьорите, когато си партнират с Венъм на екрана, защото тя е на мястото на очите на това същество с височина 2,30 метра.

Франклин разкрива: „Това беше страхотен начин да работим, защото бяхме наясно с физическото присъствие на Венъм на снимачната площадка. И така всеки друг там, от оператора до актьорите, се съобразяваше с това присъствие. И по-късно, когато трябваше да направим дигиталната версия на Венъм в кадрите, той си пасваше перфектно“.

Франклин приема с удоволствие предизвикателството да създаде толкова впечатляваща фигура, богата на дизайн и пърформънс, да не говорим за ефекта й върху зрителите: „Венъм е изключително страшен, с големите си зъби и начина, по който изглежда. Той е почти демоничен на моменти, но през целия филм сме свидетели на дълбоко чувство за черен хумор. Венъм е много остроумен, саркастичен герой, който се вписва в самия характер на Еди. Така че, и Еди и Венъм се допълват взаимно в създаването на това ново същество, на което ще станем свидетели във филма“.

Освен Венъм, екипът по визуални ефекти създава още четири симбиота, включително Райът. Също изцяло компютърно генериран образ, Райът ще се изправи срещу Венъм в зашеметяващия финал. Битка, която комбинира двамата герои, биещи се както в човешка, така и в извънземна форма.

Франклин споделя, че създаването на Райът е различен процес от създаването на Венъм. „От дизайнерска гледна точка искахме да е ясно, че съществото Райът е от същия вид и че идва от същото място като Венъм. Но същевременно искахме да го направим отчетливо по-различно. Желаехме и да е ясно, че не става дума за битка между равни, а че Венъм и Райът имат изключително различни способности, което прави битката между двамата много по-интересна. Така ще се опитвате се отгатнете кой от тях ще надделее“.

Визуалните ефекти за финалната битка, включително не само действието, но и средата, в която то се развива, тласка специалистите извън ограниченията на визуалната технология, карайки ги навлязат в непознати за тях сфери, да развият нови техники и нови идеи.

По време на финалната битка, актьорите са вързани с въжета, имайки възможност да пресъздадат съвсем истинско действие. Снимачната площадка е била построена с 30 градусов наклон, така че актьорите да могат да си взаимодействат с околната среда, да има на какво да падат и да се превъртат.

Някои от сцените също така изискват частичното изграждане на част от пилоните на мостовете Голдън Бридж и Бей Бридж. Франклин и неговият екип работят неуморно, за да пресъздадат чувство на реализъм във всеки кадър с визуални ефекти. Сред техните задачи е и създаването на цялата фасада на Life Foundation, шестоъгълна сграда с изглед към залива. Франклин е горд с изпълнението по архитектурата, дело на дизайнера на продукцията Оливър Шол и включваща детайли като трева, растяща на покрива, и соларни панели. „Невероятната сграда има и ракетна площадка, от която може да се изстреля космическа совалка“, добавя Франклин.

Скоро

Венъм

4 коментари

Вашият коментар