Премиера в България: 26.07.2013г.
Световна премиера: 26.07.2013г.
Жанр:  Екшън, Приключенски, Фантастика
Продължителност: 126 минути
Формат: 3D
Сценарист: Марк Бомбак, Скот Франк
Режисьор: Джеймс Манголд
В ролите: Хю Джакман, Фамке Янсен, Хироюки Санада, Светлана Ходченкова, Уил Юн Лий, Брайън Тий, Джеймс Фрейзър, Рила Фукусима, Хал Яманоучи, Люк Уеб, Тао Окамото
Разпространител: Александра филмс / Marvel Studios

В новия филм от поредицата за мутантите, най-популярният персонаж от вселената на X-Мен се впуска в епично пътешествие в съвременна Япония. По сюжет от известния комикс на Marvel, стогодишния мутант Логън (Хю Джакман), известен на света като Върколак, е примамен от тайнството на Япония – призрачното царството на Якудза и самураите – където не е бил от Вторта световна война.

Там той се оказва обвързан с тайнствена, красива наследница и за първи път е изправен пред заплахата от истинска смърт. И ще бъде изтласкан до ръба на физическите си и емоционални сили – по-далеч, отколкото някога е бил. В това опасно пътуване, за да преоткрие героя вътре в себе си, Логън ще бъде принуден да се бори не само с могъщи врагове, мутанти и хора, но с призраците от собственото си минало. Докато Върколакът кръстосва адамантиевите си нокти със самурайски мечове, проправяйки си път през лабиринт от любов, предателство и чест, той в действителност ще узнае цената на един живот без край.

В новия филм от поредицата за мутантите, най-популярният персонаж от вселената на X-Мен се впуска в епично пътешествие в съвременна Япония. По сюжет от известния комикс на Marvel, стогодишния мутант Логън (Хю Джакман), известен на света като Върколак, е примамен от тайнството на Япония – призрачното царството на Якудза и самураите – където не е бил от Вторта световна война.

Там той се оказва обвързан с тайнствена, красива наследница и за първи път е изправен пред заплахата от истинска смърт. И ще бъде изтласкан до ръба на физическите си и емоционални сили – по-далеч, отколкото някога е бил. В това опасно пътуване, за да преоткрие героя вътре в себе си, Логън ще бъде принуден да се бори не само с могъщи врагове, мутанти и хора, но с призраците от собственото си минало. Докато Върколакът кръстосва адамантиевите си нокти със самурайски мечове, проправяйки си път през лабиринт от любов, предателство и чест, той в действителност ще узнае цената на един живот без край.

„Тази история повежда Вълколака в свят, който е коренно различен от всеки друг досега в поредицата за X-Мен, – казва Хю Джакман, който е и продуцент на филма. – Той е различен като визия, и тонът е различен. Има много битки, но най-голямата битка от всички е вътре в Логън – дали да бъде чудовище или да стане човешко същество.“

         За първи път Върколакът се появява през 1974 г. в последната част за на поредицата Невероятният Хълк, в която се предвещава присъединяването му към групата на герои мутанти, известни като X-Мен. Скоро той става световно известен със своите адамантиеви нокти, дарбата му да се самоизцелява и първичната му ярост – черти, които ще му послужат да се превърне в звездата в царството на супергероите.

През 1980 г. Върколакът вече е завършен персонаж, описан в поредица от четири издания на комикс, създадена от автора на „X-Mен“ Крис Клермонт и легендарния художник Франк Милър (Черният рицар, Sin Cit: Град на греха). Там героят предприема самостоятелно пътуване до Япония и попада във водовъртеж от престъпления, предателство и чест, в който е принуден да се изправи едновременно срещу ужасяващи сили и собствената си неоткрита уязвимост. Опитвайки се да живее в свят, който почти не разбира, Върколакът за първи път открива своето вътрешно чувство за справедливост.

Историята в Япония вдъхновява и любимецът на феновете на Върколака, номинираният за Оскар® актьор Хю Джакман, който се превъплъщава в героя си в шест блокбастъра X-Mен (и в момента снима седми филм). Джакман съзира в тази не разказвана част от историята на героя си рядък шанс да се потопи под неразрушимостта на Въроколака и да освети неговите най-тъмните аспекти по нов начин.

Това желание се осъществява след срещата на Джакман с режисьора Джеймс Манголд (историята на Джони Кеш Walk the Line, Ескорт до затвора). Той е най-правилният избор да се внесе нов поглед към Върколакът и да се извади персонажа извън познатите ни рамки на историите за Х-Мен.

„Джим Манголд знае как да се направи филм, който е забавен, изпълнен с невероятен екшън, и все пак да разкрива всички фини елементи на героя и историята, – заявява Джакман. – Той ме тласна да отида по-надълбоко, да съм по-гневен, по-мрачен, по-обезумял във всяко едно отношение и във всека сцена.“

От самото начало Манголд иска да се промени шаблона за филми по комикс. Режисьорът казва: „Това, което ме заинтересува във Върколакът е да направя нещо доста по-различно от стандартните филми за супергерои, които трябва да осуетят дяволски заговор на главния злодей. В тази история екшънът и напрежението са изградени повече върху героя и са вплетени в свят, който предлага съвсем различен вид изживяване, какъвто не е показван досега.“

Макар героите от миналото на Върколака да са представени общо и да съществуват намеци за това, през което той е преминал в предишните си приключения, фокусът е изместен върху алтернативен път от този на филмите за Х-Мен.

„Когато правиш филм за група хора като X-Mен, не може да отделиш нужното внимание на всеки един персонаж. – отбелязва Манголд. – Но този филм ни дава възможност да навлезем в света на Логън, да проучим кой е той и кои са източниците на гнева му. Той е човек, който е бил използван от Министерството на отбраната, от правителството, от враговете, от злодеите, дори от близките си. И с течение на времето този негов гняв се умножава по собствената му естествена, дива ярост. Сега той започва да се учи, че този гняв може да го възпламени и да го завладее изцяло.“

В крайна сметка Манголд започва да вижда филма по-скоро като решителен трилър за човек с тъмно минало в търсене на бъдещата си идентичност, отколкото като история от една фантастична комикс вселена. „Мисля, че едно от нещата, които най-много изненадват хората е колко е реалистична историята, колко е лесно да се потопиш в този свят, в действието, драмата и романтиката.“ – коментира той.

Манголд обръща особено внимание на кръстопътя, на който се намира Логън в началото на историята: той много пъти падал ниско, чувства се изгубен, наранил е почти всички, които е обичал и не е сигурен дали има начин да изкупи миналото си. Единственото нещо, което му остава е неговото безсмъртие. Но дори и то може да бъде по-скоро проклятие, отколкото благословия.

„Едно от нещата, които намирам за особено интересни у Върколака е безсмъртието му – със своята дарба да се самоизцелява той може да живее вечно като бог, и заради това той изпитва самотата също като бог. Дори когато Логън губи онези, които обича, той знае, че ще продължи напред. – отбелязва Манголд. – Той продължава да живее така вече век, през войни, битки, смъртни случаи на близките му – и достига точката на предела си. Това е класическа тема – човекът, който може да живее вечно, но страда от това. Логън е повреден герой, и тази история е до голяма степен е за неговото търсене да си върне нещо, което е загубил вътре в себе си.“

Манголд прегръща възможността да отведе Логън директно в сърцето на днешна Япония, която е едновременно изпълнена с лъскави  модерни технологии, и с дълбоки традиции и скрити кодове на честта. „Тази история повежда Логън из днешна Япония в нещо като трескав сън, населен с Якудза, нинджи, самураи, престъпни индустриалци, тайнственост и мистицизъм“ – обяснява режисьорът.

Японската локация позволява на Манголд и Джакман да си представят Логън в нов облик: като ронин. „В феодална Япония самураят принадлежи на господаря си, а ронин е самурай, който вече няма господар, на когото да служи. Така че, той е един вид воин без цел, без причина. – разяснява Манголд. – Много от хората, които са помогнали на Логън да се чувства част от кауза вече ги няма. Така че той е просто един изгубен човек без цел, без мотивация и желание да прави нещо.“

Целият екип на продукцията е ентусиазиран от предизвикателството да направи нещо необичайно с персонаж, който е толкова обичан. Към Джакман като продуценти се присъединяват Лорън Шулър Донър, който е много важна част от самото начало на филмите за X-Mен, и Хъч Паркър (Когато падне мрак)

„Това наистина е най-типичната история на Върколака, – обобщава Паркър. – Тя го отвежда на пътешествие дълбоко в себе си, показвайки наяве основните вътрешни конфликти и го предизвиква както физически, така и емоционално, по невиждан досега начин. Отвежда го в Япония, която е макар и реална, за повечето от нас изглежда като друга планета. „

Паркър смята, че подходът на Манголд е да се придържа максимално към материала. „Джим е построи историята по свой собствен начин, – заключава продуцентът. – Той искаше да направи този свят изключително реален и бе готов не само да покаже гнева на Върколака, но да отговори на въпроса защо.“

РАЗЛИЧНИЯТ ЛОГЪН  

Въпреки, че Хю Джакман за шести път влиза в образа на Логън – рекорд за най-много пъти един актьор да пресъздава комикс герой – Върколакът е много различен от всичко, което е правил досега. Още в началото на филма Логън не е сигурен каква посока да поеме и се отправя към Япония.

„Той е човек, който винаги е бил себе си и е слушал вътрешния си глас, но в началото на филма е вероятно по-изолиран, отколкото някога сте го виждали. – обяснява Джакман. – Той въстава срещу света, който го създал като оръжие и се бунтува срещу чувството, което изпитва – че е опасен за обществото.“

Джакман продължава: „Ще видите Логън по-уязвим, изложен на опасност и в по-голяма степен чудовище, отколкото някога сте го виждали. Той се бори със своята идентичност, с причината да съществува, и е изправен пред екзистенциалния избор дали да приеме истинската си природа, или не.“

Джакман особено се забавлява от пристигането на Логън в Япония, която отбелязва „е място,като никое друго на планетата”, което променя Върколака все повече.

„Атмосферата на Япония се просмуква във филма, – отбелязва Джакман. – За Логън тя има пречистващ ефект върху начина му на взаимодействие с хора и ситуации. Той трябва да започне на чисто. Япония е доста изолирано общество с много силно чувство за собствена култура и история, така че Логън наистина е чужденец в този странен нов свят. Той научава за кода на самураите, обучението и системата за чест. Веднага се отнася със същото недоверие към тях, както постъпи и когато се за пръв път влезе в света на Х-Мен. Но постепенно се адаптира и започва да изпитва респект към идеята да бъдеш воин, към чувството да служиш. И започва да се превръща в едно по-добра версия на себе си.“

От самото начало Джакман е отдаден да издигне Върколака до нови физически нива. Това означава да се хвърли в най-натоварения и дисциплиниран подготвителен режим, който някога е изпитвал – съчетание от строга диета, сурова физическа подготовка и интензивно обучение на бойни изкуства.

„Винаги съм обичал да играя този герой, и винаги съм изпитвал желание да стигна малко по-надалеч във физическа гледна точка, – признава Джакман. – Този сценарий ми даде възможност да бъда по-краен в емоционално естество, и аз исках да направя същото физически. Започнах да тренирам и да пазя много строга диета от рано, тъй като имах време за подготовка. И мисля, че резултатите са си заслужавали всички лишения, защото когато погледна към екрана, виждам Върколака. Мисля, че за него е важно да бъде мършав, с изпъкнали жили, но очевидно силен и издържлив. Винаги съм искал хората го погледната на екрана, да си кажат: – Уау!.“

Изучаването на нови бойни стилове също е от първостепенно значение за изпълнението. „Винаги съм пресъздавал Върколака като уличен боец и кръчмарски кавгаджия. Бойния му стил не е красив, той не иска да се мотае с различни позиции и удари – иска да ви обезглави за три секунди и да продължи напред. И едно от най-хубавите неща на тази история е, че когато пристига в Япония, той започва да наистина да бъде дисциплиниран и да се обучава от сърце. „

Джакман постъпва по-същия начин като героя и започва работа в тясно сътрудничество с водещия каскадьорски тим 87Eleven, с които усъвършенства нинджицу и други японски бойни умения. „Екипът на 87Eleven бяха фантастични, – казва актьорът. – Тренирам във фитнеса всеки ден и си мислех, че упражненията са трудна работа, но и мога да ви кажа, че обучението по бойни изкуства е десет пъти по-трудно.“

СЪБЛАЗНЯВАНЕ И ПРЕДАТЕЛСТВО: МИНАЛО И НАСТОЯЩЕ

По време на пътуването му из Япония, Логън е заобиколен от герои, чиито мотиви първоначално са неясни, но чийто кодекси на честта са нови и интригуващи за него. В избора на актьори за филма, както и във всички други елементи на продукцията, Джеймс Манголд търси начин да да подчертае реализма на филма.

За съществената роля на Шинген Яашида, водещ индустриалец, който е не само лидер на огромна престъпна империя, но баща на новата любов на Върколака – Марико, е избрана легендата на японското кино Хироюки Санада. Той е започна да се изявява на сцената като дете през 1960 г. и продължава напред, за да се превърне в екшън герой, високо оценяван драматичен актьор, първият японец, играл за Кралския шекспиров театър, и звезда на десетки японски и холивудски филми, включително Последният самурай, Проектът Съншайн на Дани Бойл, Час пик 3 и Speed ​​Racer.

Добре усъвършенстваните уменията на Санада в бойния самурайски стил са предимство, от което се възползват и други членове на актьорския екип, с които той споделя широките си познания, включително с дебютантката Рила Фукушима, която е в ролята на Юкио. „Имахме една бойна сцена с мечове в началото на снимките и Хиро ми помогна толкова много. Искам да кажа, че ако не беше той, не мога да си представя как бих се справила, – казва Фукушима. – Невероятно е да го гледаш отстрани и за всички нас наистина беше чест да работим с него.“

Макар, че действието във Върколакът да се развива далеч от отбора на X-Meн, във филма са включени ключови изяви на фигури от миналото на Логън, включително Джийн Грей, мутантката с телекинетични способности и изгубена любов на Логън, изиграна отново от Фамке Янсен.

Янсен е изкушена от възможността да се върне към X-Men вселената и, по-специално, от шанса да се съберат отново с Джакман пред камерата. „С Хю имаме прекрасни спомени от пресъздаването на нашите герои, – казва актрисата. – Работили сме заедно по три предишни филми, в които е имало флирт между Логън и Джийн, и мисля, че много от феновете на X-Meн се надяват да ни видят отново заедно.“

A естеството на съвместните им сцени във Върколакът е бонус. „Нашите сцени са като сън, красиви, интимни, и може би малко смущаващи,“ – намеква Янсен.

„Джийн Грей заема централно място в пътуването на Логън, което той предприема, за да се пребори с демоните от миналото си, – добавя Хъч Паркър. – Джийн и Върколака имаха сложни взаимоотношения, а сега Джийн е в ролята на своеобразен водач, който го предизвиква да продължи напред. Това наистина помага да се свърже уникалното преживяване от тази история с останалата част от митологията на X-Mен.“

Пътуването на Логън през Япония включва образите и на две други силни жени, всяка от които има собствено обаяние за него – светло или мрачно. Тао Окамото е в ролята на Марико, с която имат сложна романтична връзка с Логън. А Рила Фукусхима е в ролята на пламенната и съвършено владееща меча бодигардка Юкио. И двете са избрани за ролите си след кастинг, на който са спечелили създателите на филма със естественото си поведение.

„И Тао, и Рила са много естествени актриси и двете пасват чудесно в ролите, – казва Манголд. – Всяка от тях е невероятно красива и притежават изключително осезаема енергия, и в същото време са коренно различни една от друга.“

Окамото е вдъхновена от биографията на героинята си – дъщеря на могъщ индустриалец, който никога не се е държал като баща с нея, и й урежда брак с мъж, когото тя не обича. „Марико никога не и могла да бъде нормална жена, през цялото време тя крие мечтите си. – отбелязва Окамото. – В началото на филма е много отчаяна, но когато среща Логън, започва да осъзнава какво иска от живота и да се променя. Именно тази трансформация е много интересна за мен.“

Джакман е впечатлен колко естествено Окамото влиза в кожата на своята героиня. „Тя има способността да позволи на камерата да надникне дълбоко в нея. Когато Върколакът пристига в Япония, той не иска да се занимава с никой и нищо – но от изпълнение на Тао виждате, че той не може да не бъде пометен от нейния вихър“.

Родената в Токио Рила Фукушима казва, че е привлечена от колоритният интензитет на своята героиня Юкио. „Силно съм впечатлена от физиката й и от безмилостната й природа, – споделя тя. – Бях много развълнувана, че ще имам възможност да заснема такива силни екшън сцени. В същото време открих в нея голям потенциал за сатира.“

Фукушима се впуска със голям хъс в ролята. „За мен това пътуване бе невероятно предизвикателство, – казва тя. – Тренирах под ръководството на нашия страхотен екип от каскадьори, научих се на различни физически действия, включително работа с меч, кикбокс и борба, а също така е много упражнения за сила и издържливост. Досега никога не съм се занимавала с подобни нещо, но ми беше много забавно.“

Друг силен и сложен женски образ е изигран от Светлана Кодченкова, която пресъздава зеленооката Вайпър – хитра и коварна мутантка. Конченкова, който е родом от Русия, е най-известна с неотдавнашния си пробив на Запад с ролята в шпионската история Дама, поп, асо, шпионин в ролята на съветската разузнавачка Ирина.

За ролята на бащата на Шинген Яшида – лорд Яшида, който се опитва да направи шокираща сделка с Логън, продуцентите на филма се спират на японския актьор Харухико Яманоучи – който не може да устои на предложението. „Лорд Яшида е толкова голям персонаж, че ме кара да мисля за Шекспир,“ – казва той.

Яманоучи се потапя в историята и личностите на реални японски индустриалци, за да достигне до сърцето на амбицията на Яшида. „Той е един от двигателите на икономиката на Япония и мисля, че хора като него имат силно чувство за отговорност и в същото време се идентифицират със съдбата на Япония“, – обяснява той.

Към актьорския екип се присъединява и актьорът Уил Юн Лий като  Харада – нинджата Черната ръка. Лий, който е известен с ролите си в „Witchblade“ на TNT и като злодеят във филмът от поредицата за Джеймс Бонд Не умирай днес, е впечатлен от подхода на Манголд. „Винаги съм бил фен на този жанр, но познавайки филмите на Джеймс Манголд, знаех, че в случая ще има интересен обрат, – казва Лий. – Когато прочетох сценария, ми хареса начинът, по който Харада е описан като толкова мистериозен образ.“

Обратът на героя му като незаконен син на Шинген Яшида води Лий до ядрото на дилемата на Харада. „Той на практика е отгледан от Яшида и по-късно повежда така наречения Черен клан – вековна организация на нинджи, чиято единствена мисия е да защитават къщата на Яшида, обяснява Лий. – Но постепенно Харада осъзнава, че това, което се случва около него е в разрез с военния му код. Така че той трябва да се вземе някои решения от изключително значение, които ще определят финала на филма.”

За да вдъхне живот на бойните сцени, Лий се посвещава на сериозно обучение. „Да се науча на умния, които са извън сферата на бойните изкуства беше най-голямото предизвикателство за мен, – споделя актьорът. – Тренирах по три часа всеки ден, но си заслужаваше усилията.“

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Опияняващата атмосфера на днешна Япония – хипермодерна, но и изпълнена с ритуали и призраци от миналото – е в центъра на историята на Върколакът и Манголд иска на всяка цена част от снимките на филма да бъдат именно там. Така и става, а амбициозният 80-дневен снимачен процес приключва в студиото на Fox в Сидни, Австралия.

„Япония не е като никоя друга страна в света. Културата, етичният код и личностите са уникални. Докато снимахме там, ние бяхме в състояние наистина да получим представа за визията на пейзажите, на архитектурата, – казва режисьорът. – Уловихме духа на нещо, което не се разглежда често във филмите: селските райони в Япония. Повечето от нас си представят Токио или Осака, но има невероятно красиви гледки сред дивите земи и тропическите острови в периферните територии. Комбинацията от суетата на града и невероятния зен на тези красиви буйни гори имаше огромен ефект върху нас. Шансът да бъдем на тези места наистина вдъхновява.“

За да заснеме всичко това, Манголд  работи с оператора Рос Емери, художника Франсоа Одьо и дизайнерката на костюми Изис Мусенден – всеки от които допринася за дизайна, като смесва заедно елементите на кино noir, японския фолклор, графичен роман и напегната лична драма.

Емери работи в тясно сътрудничество с Манголд, за да придаде на Върколакът земна и реалистична визия, стигайки до крайности на моменти. „Стилът на филма е наистина се води от силата на героите, – казва Емери. – Има толкова много реални и драматични среди, през които тези герои се движат: нощно Токио, което много напомня Blade Runner като атмосфера, както и провинцията, която е със съвсем различен вид внушение.“

Използвайки по време на снимките цифрови камери Arri Alexa с анаморфични лещи, Емери иска да постигне максимална гъвкавост и кинематографична яснота, които да отведат публиката право в центъра на действието. „Комбинацията на камера и обективи наистина придаде класически вид на филма, който Джим много харесва“, – отбелязва Емери.

Художникът Одьо подплътява визията на Япония, показана през погледа на Логън, със сложен дизайн на снимачните площадки, който отразява както вътрешната криза на героя, така и позицията му на аутсайдер сред японската култура. „Джим имаше някои наистина интересни идеи за дизайна на филма, – спомня си Одьо. – Той винаги го описва като „трескав сън за Япония“. Искаше да се създадем стилизирано пътешествие като в сън, да поставим Логън в малко магическа, на моменти нереална среда, но в същото време земна и правдоподобна.“

Няколко месеца преди началото на снимките Одьо се гмурка в историята на Япония – нейните трайни традиции, педантични форми на изкуство и уникална архитектура. „Ние предоставихме всички проучвания на Джим и той заложи тези визуални идеи в сценария, – обяснява той. – Това беше съвместен и смесен творчески процес.“

По-късно Одьо на няколко пъти пътува до Япония, за да търси подходящи локации. „Знаехме, че ще имаме ограничен период от време за снимки в Япония, затова искахме да се възползваме от максимално от тези места, които никога не може да се пресъздадат в студио, – отбелязва той. –Логън се потопя напълно в тази чужд свят, и ни искахме публиката да изпита същото.“

За Одьо цветовете са от ключово значение за дизайна. „Залагаме на различен колорит през цялото действие на филма,- казва той. – В началото на историята в Канада цветовете са приглушени и естествени. Когато пристига в Япония следва голяма визуална експлозия от текстура и визии на нощно Токио. И после в имението на Яшида всичко е красиво, спокойно и изтънчено – проектирано именно за място, където да се изправи срещу Сребърния самурай.“

Няколко от най-големите снимачни площадки на филма по-късно са построени в студиото в Австралия, включително части от пищното имение на Яшида с неговите бонзаи, красиви езера и високотехнологични лаборатории. Едно от най-сложните творения е Леденото селище, което Одьо старателно пресъздава в Хоумбуш, Австралия, базирайки се на три планински селища, които е видял в Нагано, Япония. „Използвахме много точен архитектурата от планинските села и беше много забавно да ги пресъздадем.” – казва художникът.

Във филма Одьо участва също и в изграждането на механичния костюм на главния противник на Върколака – Сребърния самурай. „Обърнахме внимание на всеки детайл, всеки един болт и жица, за да получим костюм, построен от невероятно талантливия екип в продължение на почти пет месец  в Сидни. – обяснява той, и продължава. – Костюмът се състои от над 600 части, всяка поотделно проектирана и моделирана с помощта на компютър. Това беше много амбициозен проект – но челюстите на всички увиснаха до земята, когато го представихме насред лабораторията. Когато прочетете сценария и си казвате, „Е, това разбира се ще е компютърна анимация.“ Но е страхотно, че имахме възможност да се създадем истински висок 13 фута робот, който се бие.“

МУТАНТ vs. САМУРАИ

Манголд иска Върколакът да представи най-реалистичното действие, показвано някога. Затова се обръща към 2-рия режисьор на екип и координатор на каскадите Дейвид M. Лийч и неговият екип от 87Eleven да направят хореографията на екшъна и да обучат актьорите. „Едно от нещата, което е по-различно в този филм е, че 90 процента от действията са заснети изцяло с участието на актьорите, – отбелязва Манголд. – Искахме действията да са истински, защото смятам, че има нещо невероятно и интуитивно в битка, която се води от хората лице в лице.“

Много преди началото на продукцията, Лийч започва да тренира с всеки член на актьорския състав, като усъвършенстват всеки удар с меч, всеки ритник и всеки замах с адамантиеви нокти от амбициозните бойни сцени на филма.

 „Едно от нещата, които наистина държах да направя в този филм е да се придържам към японската естетика на нинджицу и бойните изкуства, но подправена с малко фантазия, – казва Лийч. – Има гимнастика и акробатика, каквито не те очаквали, и в същото време изчистени линии и минимализъм на хореографията като в самурайски филм. Опитахме се да създадем нещо забавно, готино и различно. „

Лийч е особено развълнуван да се събере отново с Джакман, с когото той е работил заедно в Ван Хелзинг и X-Mен Началото: Върколак. „Хю е един от най-талантливите във физическо отношение актьори, – отбелязва той. – Той изключително лесно учи хореографията. Може да се заснемат дълги сцени, които да не се монтират, защото той ги играе на един дъх. Може и да промените някои елементи в същия ден и той отново ще ги направи без грешка, което е голяма рядкост за актьорите. Той е добър колкото всеки един каскадьор от екипа ни, както във физическо отношение, така и като и по отношение на запаметяването на хореографията. И още по-голям негов плюс е, че носи емоционални заряд на героя в тези действия, и го прави привлекателен и завладяващ. „

КОСТЮМИТЕ

Японският свят, в който се развива действието във Върколакът е вълнуващо предизвикателство за дизайнерката на костюми Изис Мусенден – която работи в тясно сътрудничество с Манголд и Одьо, за да пресъздадат заедно характерното настроение на филма. Мусенден е ентусиазирана от възможността да се потопи в културата на Япония – в миналото и настоящето, в традицията и пост-модернизма.

„Проучването на японската култура, традиции, дрехи, кимона, нинджи, айкидо, кендо, якудза, изгледа на улиците – всичко това е цял нов свят.“ – казва тя.

Това предизвика и нов подход към самия Върколак. „Логън не е същия образа като в предишните филми, така че ние наистина трябваше да изтъкнем тази идея, като му придадем нов вид, подходящ за тази история, – подчертава Мусенден. –  В Япония той наистина се чувства като риба на сухо.“

Макар Логън да има нужда може би от пет костюма, екипът на Мусенден създава почти 100 отделни дрехи за Джакман, които да го преведат през цялото му първично, унищожаващо дрехите му, приключение. „Хю трябваше непрекъснато да сменя дрехите на различните етапи от боевете, заради скъсвания, дупки от куршуми и срязвания от остриета“, – казва тя.

 Докато гардеробът на Логън е решен главно в земни цветове, то жените, които среща в Япония се обличат в по-смели и загадъчни палитри. „Юкио е в червено. Вайпър очевидно е в зелено, като се вземе предвид външния й вид в комиксите, а Марико е облечена в синьо, тъй като тя е нашата ingénue. – казва Мусенден. – Във филма има много черно, защото този цвят присъства в японската палитра, но той се комбинира с красиви текстури и интензивни цветове.“

Мусенден отбелязва, че е трябвало да научи сложните правила за носене на кимона, японските ритуали и традициите на нинджите. Но особено се е забавлявала по работата си с латексовия костюм на Вайпър и вдъхновения от японската манга външен вид на Юкио. „Костюмът на Вайпър е голям и ефектен, а Юкио е чудесна с шикозните си, инспирирани от мангата дрехи. Нейният персонаж е много вдъхновяващ и изпитах голямо удовлетворение да работя по него, – казва тя. – За образите на Юкио и Върколакът бяхме вдъхновени от комиксите и от манга момичета, а Рила Фукушима е красива, силна и привлекателна, смесвайки всичко в едно цяло.“

Продуцентът Хъч Паркър очаква този нов свят на Върколака да бъде еднакво привлекателен и за зрителите. „От дизайна на продукцията, през  костюми до локациите на снимките, Джим Манголд и екипът му изпълват историята с вдъхновяващи подробности, като правят този свят жив и реален. – отбелязва той. – Целият дизайн е в прекрасно взаимодействие с психологическото пътешествие на Върколака.“

Именно пътуване, което потапя публиката директно в изживяването на Върколака е това, което Джеймс Манголд иска да получи като краен резултат. „Надявам се публиката да открие в света на Логън място, което никога досега не е виждала и да се потопи напълно в нещо ново и вълнуващо,“ обобщава режисьорът.