Премиера в България: 01.02.2013г.
Световна премиера: 11.01.2013г.
Жанр: Екшън, Драма, Криминален
Продължителност: 113 минути
Формат: 2D
Сценарист: Уил Бийл
Режисьор: Рубен Флейшър
В ролите: Джош Бролин, Райън Гослинг, Шон Пен, Ник Нолти, Ема Стоун, Антъни Маки, Джовани Рибизи, Майкъл Пеня, Робърт Патрик
Разпространител: Александра филмс / Warner Bros.

Лос Анджелис, 1949 година. Роденият в Бруклин Мики Коен (Шон Пен) е безмилостен мафиот, който дърпа конците на целия град. Той прибира парсата от всяка сделка с наркотици, оръжия, проституция и всеки залог, напрaвен на запад от Чикаго. И това се случва не само благодарение на неговите гангстери, но и с протекцията на полицията и политиците, които са му напълно подчинени. Ситуацията би трябвало да уплаши дори и най-смелите, калени по улиците ченгета… с изключение на малък, таен отряд аутсайдери полицаи от ЕлЕй. Воден от серж. Джон О‘Мара (Джош Бролин) и серж. Джери Уутърс (Райън Гослинг), гангстерският отдел ще се опита да срине света на Коен.

Лос Анджелис, 1949 година. Роденият в Бруклин Мики Коен (Шон Пен) е безмилостен мафиот, който дърпа конците на целия град. Той прибира парсата от всяка сделка с наркотици, оръжия, проституция и всеки залог, напрaвен на запад от Чикаго. И това се случва не само благодарение на неговите гангстери, но и с протекцията на полицията и политиците, които са му напълно подчинени. Ситуацията би трябвало да уплаши дори и най-смелите, калени по улиците ченгета… с изключение на малък, таен отряд аутсайдери полицаи от ЕлЕй. Воден от серж. Джон О‘Мара (Джош Бролин) и серж. Джери Уутърс (Райън Гослинг), гангстерският отдел ще се опита да срине света на Коен.

Под режисурата на Рубен Флейшър, „Гангстерски отдел“ е изискан разказ за събитията около старанията на лосанджелиската полиция да си вземе обратно управлението на града от ръцете на един от най-опасните босове на мафията за всички времена. Във филма участват номинираният за награда Оскар® Джош Бролин („Няма място за  старите кучета”), Райън Гослинг („Drive: Живот на скорост”) и носителят на Оскар® Шон Пен („Реката на тайните”) в ролята на Мики Коен. Участват още номинираният за Оскар® Ник Нолти („Принцът на приливите”), Ема Стоун, Антъни Маки, Джовани Рибизи, Майкъл Пеня, Робърт Патрик и Мирейл Енос.

Сценарият е на Уил Бийл по книгата Gangster Squad на Пол Либерман.  Продуценти на филма са Дан Лин, Кевин МакКормик и Майкъл Тадрос. Изпълнителни продуценти са Рубен Флейшър, Пол Либерман и Брус Берман. Флейшър отново работи заедно с художника Махер Ахмад и монтажиста Алън Баумгертън, както и с монтажиста Джеймс Хърбърт, отличения с награда Оскар®оператор Дион Бийб („Мемоарите на една гейша“) и номинирания за награда Оскар® художник на костюмите Мари Зофрис („Непреклонните”). Композитор на музиката е Стив Яблонски.

 

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

серж. ДЖОН О‘МАРА

Ние не разрешаваме случай.

Ние отиваме на война.

 

Без имена. Без значки, Без милост.

          „Гангстерски отдел“ е изпълнена с екшън история за изкупление, за поправяне на неправдите, за мъже, които си връщат онова, което е тяхно, за вярата и отговорността, за стремежа им да спасят града, когото обичат – Града на ангелите.

За да запазят законността в Лос Анджелис, членовете на гангстерския отдел – малка група градски полицаи, тайно заели се с мисията да заловят един от най-нечестивите криминални босове, Мики Коен – ще трябва да я престъпят.  „Гангстерския отдел,” вдъхновен от действителни събития, обрисува апогея на бляскавата Златна ера на Холивуд през 1949 г., който е и време на голям смут в ЕлЕй. Коен управлява целия град и държи в джоба си голяма част от градските управници от всички етажи на властта. Изисква се голяма смелост, за да се сложи точка на неговото царуване.

Рубен Флейшър е режисьор и изпълнителен продуцент на филма, и като дипломиран историк наистина е изгарял от нетърпение да се гмурне в този свят. „Този период е бил толкова вълнуващ: изпълнен с елегантност, артистичност, това е следвоенната ера, когато градът наистина  е възкръснал и е процъфтявал, – разказва той. – Всички са били завладени от емоцията и настроението на победата отвъд океана, мъжете са връщали по домовете си, икономиката се е възраждала. Аз винаги съм се чувствал в запленен от този период.”

          Продуцентът Дан Лин споделя: „Рубен искаше да постави  нов обрат в този жанр като представи периода от средата на миналия век чрез естетически съвременен филм и по модерен начин разкаже историята за добрите момчета, които трябва да действат като гангстери, за да победях мафиота.” Така и правят, по същество това е война за територия между полицията и престъпниците, а прилаганите методи срещу Коен не са съвсем законни.

          Джош Бролин е в ролята на серж. Джон О‘Мара, който оглавява отдела. Актьорът отбелязва: „Моят персонаж във филма се завръща от Втората световна война, където се е бил храбро за свободата на своята, а и на останалите държави. И когато се завръща в ЕлЕй, открива, че Мики Коен е лишил родния му град от всякаква чест. Затова за него не е проблем да каже „да“, когато шефът му търси помощ и подкрепа за каузата. О‘Мара и останалите полицаи са действали под прикритие, те не се притеснявали от юридическа отговорност, не са мислели „О, ако направим това, ще ни съдят.“ Тези ченгета се държат с престъпниците така, защото това е единственият начин да ги заловят.”

          „Групата до известна степен е принудена да действа така в тази ситуация, защото всички около тях са безучастни, или по-зле – на страната на престъпниците. Не е било лесно да останеш от правилната страна на закона, – добавя Райън Гослинг, чийто герой първоначално е несъгласен да се присъедини към отдела. – Затова и момчетата решават, че няма да стоят и да гледат как градът им бива превзет от мафията, а ще вземат нещата в свои ръце. Някои защото не могат да се примирят с неправдите и се чувстват принудени да ги оправят, а други като моя герой, поради лични причини.“

          „По това време гангстерите са били превзели Ню Йорк и Чикаго, – разказва Лин. – И следващата им цел бил ЕлЕй. Градът е бил непокътната територия и мечтата на всеки мафиот: сини небеса, слънчеви плажове и красиви момичета.”

          Ема Стоун, която е в ролята на девойка, чиято мечта е да стане актриса, но в крайна сметка се примирява да бъде гадже на мафиот, харесва сценария от пръв поглед. „В него има толкова романтично и изпълнено с носталгия чувство, и в същото време интензивно действие и много напрежение. Почувствах се сякаш съм била част от това време и място.”

          Филмът е базиран по книгата на бившия журналист и редактор на Los Angeles Times Пол Либерман. Gangster Squadе неговата документална творба за „битката за Лос Анджелис“, която се е развила между полицията и шайката на Коен от средата на 40те години на миналия век до края на 50те. Уил Бийл, бивш детектив от Отдел Убийства на лосанджелиската полиция, е автор на сценария.

„Това, което най-силно ми въздейства, е че тези момчета рискуват всичко не заради награда, медали или пари, а за да спасят бъдещето на града, – споделя Бийл. – Те вярват, че има надежда за ЕлЕй.”

„Винаги съм искал да направя гангстерски филм, – споделя продуцентът Майкъл Тадрос. – Обожавам Хъмфри Богард, Джими Кагни, Джордж Рафт, всички. Сценарият на Уил още от първата страница разкрива по изключителен начин жанра и епохата, а действителните събития и хора, описани от Либерман са просто невероятни. Искахме да направим характерен гангстерски филм, но за съвременната публика и сценарият беше първата стъпка към осъществяването му.”

Продуцентът Кевин МакКормик заявява: „Книгата, както и статиите, които Пол е писал в L.A. Times, са основата на цялата история. Те покриват голям терен и обгръщат дълъг период от време. Затова избрахме да я разкажем от един определен ъгъл – Бил Паркър става шеф на полицията и започва да търси начин да изчисти града. Това се превърна в естествена гледна точка, около която да изградим историята.”

Според Либерман: „ЕлЕЙ разцъфтява от прашен граничен пункт в началото на XX век през периода на сухия режим през 20те години до дом на преуспяващата авиация и отбранителната индустрия по време на Втората световна война. До края на 40те години градът се разраства и се превръща модерен град с население около 4 милиона души, готов да бъде превзет от източната мафия. Затова времената са критични, когато началник Уилям Паркър застава начело. Той е бил човек без чувство за хумор, крайно дисциплиниран и твърдо решен да сложи край на корупцията.”

Във филма „Гангстерски отдел“ неговата роля е поверена на Ник Нолти. Бил Паркър е мъж, който няма да се поддаде на никакви пороци, както са правили много хора преди него; За да се изправи лице в лице с корупцията той трябва да арестува обществен враг номер 1, Мики Коен, изигран на екрана от Шон Пен.

„Смятах, че ще се получи забавен старомоден гангстерски филм с актьорски състав, към когото храня голямо уважение, – споделя Пен. – А след срещата ми с Рубен Флейшър бях готов на 100% да се присъединя към екипа.”

„Персонажите и великолепните актьори, самата история и фактът, че всичко това е базирано на действителната история на града. А на всичко отгоре и любимият ми жанр, – Флейшър се усмихва. – Всичко това страшно ме запали да се захвана с филма.“

Серж. ДЖОН О‘МАРА

Предложих да съберем няколко момчета

за този нов екипМалък отряд, пет, може би шест души

Ще заловим Мики Коен.

 

          Заради ширещата се корупция почти на всяко ниво на властта в града, началник Паркър не е в състояние да организира цялата мощ на полицията на ЕлЕй срещу Мики Коен и неговите главорези, или поне публично да го преследва. Вместо това той трябва да се осланя на тайна малобройна група, която да разкрие действията на мафията. Неговата заповед е не да извършват претърсвания със заповед и арести; те трябва анонимно, безмилостно, с всички средства и колкото се може по-експедитивно да прекратят потоците нечестни пари на Коен. Те няма да го изправят през правосъдието, те ще раздадат правосъдие.

          За началник на този нелегален екип Пракър избира мъж, който не се притеснява да вземе нещата в свои ръце. Джош Бролин е в ролята завърналия се от фронта сержант Джон О‘Мара, който не е съвсем наясно как да живее в мирно време.

          „Аз съм седмо поколение калифорниец, родом съм от Лос Анджелис и  много се гордея с родния си град, – заявява Бролин. – По тази причина усещам истинска връзка с моя герой О‘Мара. Харесвам в него това, че той не обръща внимание на правилата, мрази бюрокрацията и има строги принципи; той вижда неправдите, които трябва да бъдат поправени и вярва, че може да обърне нещата.”

          „О‘Мара е човек с висок морал, който се е завърнал у дома след победата на САЩ над нацистите, – разказва Флейшър. – И не му харесва, че друга форма на зло се е настанила в неговия град и го трови с наркотици, хазарт и проституция. Той не издържа тази ситуация. Затова приема предизвикателството на Паркър, макар това да значи, че поставя в голям риск себе си и семейството си.”

МакКормик отбелязва: „Той наистина чувства, че е негово задължение да направи света едно по-добро място за живеене, но забелязва, че останалите не е задължително да са на същото мнение. Той просто не се вписва в заобикалящата го среда, защото не се огъва и да се примирява с несправедливостите. Той е изключително безкомпромисен, което може да се разглежда като недостатък в характера, но в случая това е качеството, което го отличава, прави го специален и заради което Паркър го избира.”

          Макар да е с много полицаи в управлението, О‘Мара предпочита да работи сам, по свой начин. Той е един вид ренегат, който прави нещата без чужда помощ, дори понякога и невъоръжен. „Сценарият описва О‘Мара с толкова твърда брадичка, че може да си счупиш юмрука в нея, – припомня Флейшър. – Когато погледнеш Джош, образът на Джон сякаш оживява; той изглежда като излязъл от онзи период играе ролята с премерен, тих стоицизъм, което е наистина изключително.”

За да залови Коен, О‘Мара трябва да подбере членове на екипа си да отговаря за останалите пред Паркър. „Той събора група саможиви хора, като самият него, – казва Бролин. – Момчета с низшо потекло или аутсайдери с бунтарско поведение, но които могат да свършат работа, понякога по доста брутален начин.”

Първият от тях, към когото се насочва е сержант Джери Уутърс, самотник от различна порода, изигран на големия екран от Райън Гослинг. „До сега О‘Мара си е блъскал главата в стената, обикалял е улиците и е арестувал престъпници, които буквално след няколко часа са пускани отново на свобода. В същото време моят персонаж е гледал на ситуацията от високия стол до бара,” – казва Гослинг. – Джери също се е бил на фронта и когато се прибира, заварва града затънал в корупция и престъпност. Но не прави нищо, за да промени това.”

Първоначално Уутърс отказва предложението на О‘Мара. „Той не се опитва да бъде герой, – продължава актьорът. – Не храни никакви фантазии, че нещата могат да се променят. Мисля, че той чувства, че неговата битка е била зад океана, а тук всичко му се струва безмислено. Той се опитва да остане над нещата и просто да запази живота си.”

„Райън е изключително харизматичен, много е забавно да го наблюдаваш, – казва Флейшър. – Той наистина внася пълнокръвност в образа на човек, който се стреми да остане неангажиран и просто иска да се изгуби сред алкохол и жени. Но е така само, докато нещо ужасно не променя мнението му, нещо което го ангажира лично с тази война. И той осъзнава, че ако продължава да седи безучастен, това ще му струва града, а той има задължения като личност и полицай да направи нещо по въпроса.”

„Уутърс не е избран да бъде част от отдела, защото е отличен стрелец или се бие добре или пък разбира от техника, – добавя Голслинг. – Той се присъединява, защото притежава инстинкт за оцеляване.”

          Но Джери Уутърс намира и друг мотив да иска Коен зад решетките: Грейс Фарадей, приятелката на Коен, която се движи сред престъпните среди. Въпреки очевидния риск и за двамата, Уутърс не може да й устои, а и Грейс не е имунизирана срещу чара му.

Ема Стоун е избрана за ролята на Грейс и след „Зомбиленд“ за втори път работи заедно с режисьора Флейшър. Стоун разказва: „Седнахме и разговаряхме за историята и персонажа, и аз се съгласих: „Разбира се, нека го направим заедно.“ Харесвам Рубен, той работи с такъв ентусиазъм и замах, работата му е прекрасна.”

Стоун споделя, че героинята й е изцяло измислен персонаж от сценариста Уил Бийл. „Тя се премества в Холивуд, за да стане звезда. Не актриса, а звезда.“ Очевидно нещата не се случват по план. „Представям си как тя е била привлечена донякъде от силата и властта на Мики. В ръцете на този толкова могъщ човек тя чувствала като предмет на възхищението, за което копнее, и  затова се самонавива, че всичко е наред. По-късно, макар да усеща, че е попаднала в капан, знае че без неговата подкрепа, рано или късно ще се озове на улицата.”

„Ема е не само една от най-интелигентните и забавни актриса, с които съм работил, тя също така е много красива на екрана, буквално не може да си отлепиш погледа от нея. Именно това въздействие търсех за персонажа й. – казва Флейшър. – Любовният триъгълник между Грейс, Мики и Джери е много сложен – не може да си сигурен каква е движещата мотивация на отделните участниците. Но и тя, и Уутърс търсят начин да се измъкнат, и всеки от тях открива сроден дух у другия. Между тях пламва искра, която се възпламенява, и не могат да я пренебрегнат, колкото и да е рисковано и опасно.”

И Грейс, и Уутърс, са достатъчно прагматични, за да осъзнаят, че не просто флиртуват един с друг. Разбират че, ако следват взаимното си привличане, то безспорно ще доведе до разрушителни последствия. Мики Коен е подземна фигура, но има и публичен имидж. Високопоставеното му присъствие го прави човек, чийто път никой не иска да пресича.. в бизнеса, и в любовта. Той е повече от безмилостен; за всяко предателство и измяна цената е крайна. Но в същото време той притежава безспорна харизма, която идва от безграничната му власт.

Според Лин: „Коен в истинския живот е бил на върха. Той е бил гангстер, но холивудски гангстер. Бил е забавен, обичал е да два интервюта, в обществото наистина е забавлявал хората, около него винаги е бил пълно с филмови звезди. Разбира се, от друга страна е вършил безброй мрачни, жестоки злини.“

Флейшър споделя: „Когато си представях как ще реализирам филма, в центъра на всичко беше главния образ на изключителния злодей Коен. Пред погледа ни веднага изникна Шон Пен, затова когато той се съгласи да участва бях невероятно щастлив. Мики е толкова динамичен, запомнящ се, застрашителен образ, а Шон притежава дълбочината, яркостта и чувството за хумор, за да го пресъздаде на екрана по един много специален и неповторим начин.“

Пен разказва за интерпретацията на образа на Коен, с чиято история е бегло запознат: „Опитах се да игнорирам истината. Действителният Мики Коен напомня Ал Капоне, който поред мен Де Ниро пресъздаде незабравимо в „Недосегаемите“. Реших, че широката публика до голямата си степен не е чувала за Мики, не знае как е изглеждал и как се е държал. Затова няма да е крайно необходимо да бъда достоверен. Помислих си, че ще бъде интересен подход, ако създам по-различен образ, в който включа само няколко щриха от миналото на Коен. Той е бил професионален боксьор, но стилът по онова време е бил много по-примитивен от съвременния. Всъщност Мики в много отношения е бил доста примитивен.”

„Шон наистина внесе живот на този образа на човек, който в действителност и по сценарий е бил много колоритен и е притежавал огромно его, – споделя МакКормик. – Коен е разполагал с платени журналисти, разпръснати в Life Magazine, притежавал е собствени магазини за мъжка мода и никога не е носил един и същ костюм два пъти. Разполагал е с колекция от невероятно красиви жени, които са се движили с него. Интерпретацията на Шон е забележителна. В разцвета на гангстерските филми тези момчета винаги са представяни като привлекателни образи, и мисля, че Шон разполага с същата възможност да направи този образ толкова запомнящ се.”

„Има нещо много трогателно в начина, по който Шон играе Мики Коен, – продължава Бролин. – Гледах по време на снимки и не можах да не му симпатизирам, макар персонажът ми да ненавижда него и всичко, което той изобразява. Шон наистина внася огромна доза чар, дори когато героят му върши ужасни неща.“

Коен, О‘Мара, Уутърс и още няколко друг и персонажа са свободно интерпретирано възоснова на черти на действителни хора от този период. Лин разказва: „Подходихме свободно към историята, отдадохме почит на отделните герои, но както това става във филмите. Почувствахме, че  важно нашите актьори да са запознати с истинската история, така както се е случило в действителност. Ник Нолти, който е в ролята на началник Паркър, е бил дете по времето, когато се развива действието, но наистина е свързан с тези полицейски отряди.“

Нолти отбелязва. „Паркър е много интелигентен и е добър началник. Той е водил война с Бъгси Сийгъл, а Коен е бил неговата дясна ръка. Когато Бъгси се оттегля в Лас Вегас, Коен наследява ЕлЕй. Филмът започва с поемането на властта в ръцете на Коен, и борбата на Паркър срещу него.“

И макар да разполага с толкова много пазители на реда до себе си, Паркър е принуден да прибегне до друга схема. „Не само липсата на правосъдие го подтиква към това решение. Проблемът е разпадането на цялото общество. – твърди Нолти. – Той вижда, че О‘Мара също се чувства засегнат от начина, по който вървят нещата, и се надява той да успее да използва тези чувства, за да изчисти ситуацията.“

„Ник е един от най-великите актьори на всички времена, – казва Флейшър. – И се вписва прекрасно в образа на човека, който събера този нелегален отряд от полицаи. В сценария Паркър е описан като Ричард Лъвското сърце, а Ник определено знае как да носи такава тежка корона.“

„Работил съм с Ник на няколко пъти през последните 25 години. – разказва Тадрос. – Не съм виждала никой, който да е по-добър от него. Той е истинска легенда в киното.”

И докато началника е този, който моли О‘Мара да събере екипа, човекът, който помага най-много на сержанта да подбере всеки един член на групата, е съпругата му, Кони (изиграна от Мирейл Енос).

„Кони е много интелигентна жена, – разказва Енос. – Тя знае, че съпругът й се е върнал от фронта с товар, и се опитва да му помогне да направи различен, по-безопасен избор. Когато разбира за отдела, тя е ужасена; за нея това е като смъртна присъда, сякаш съпругът й вече го няма, а нероденото им дете ще се появи на белия свят като сираче. Но понеже е силна жена, и понеже го обича, тя избира да бъде редом до него и играе огромна роля в избора на членове на този екип.”

Първоначално Кони вижда, че О‘Мара търси за екипа отличителни бойци и му предлага една по-различна стратегия: да потърси момчета, които са прокудени от всякъде; които са изпълнени с ярост и не зачитат правилата. В представите й именно такива типажи няма да играят по свирката на Коен и няма да се интересуват от парите и властта му и ще останат на страната на съпруга й. След като преглежда досиетата, които мъжът й донася у дома, нейният първи избор се спира върху ченге с прекалена сила и непокорно поведение. Именно за него тя е сигурна, че ще съумее да пази гърба на О‘Мара. Това е Колмън Харис.

Антъни Маки е в ролята на ловкия полицай, който гордо патрулира един от най-наситения с престъпления район на града. „Моят персонаж напуска своя високопоставен чин в службата и става партулиращ полицай, защото иска да атакува проблема в основата му. – казва Маки. – Той иска да отиде на улицата в черното гето и да се сблъска лично с всеки дребен дилър. Но когато О‘Мара му предлага възможност да стигне начело на веригата, до човека, който е отговорен за предлагането на наркотици на децата, решението му е мигновено.”

„Създадох образа на Колмън Харис, защото усещах, че не мога да разкажа пълнокръвно историята на Лос Анджелис от края на 40те години, без да включа Централ Авеню, Джаз Коридър и цялата неповторима афроамериканска култура на града. – заявява сценаристът Бийл. – Харис е човек, който познава този свят и който от зарязал обещаваща кариера, за да пази закона в част от ЕлЕй, която не представлява интерес за останалите му колеги.”

След като Харис се присъединява, за кратко той съумява да убеди и колегата си Конуел Кийлър да стане част от екипа. Макар да има семейство, което според О‘Мара би трябвало да е пречка, Кийлър вижда е това занятие шанс да помогне за реализирането на една заслужаваща си кауза – по-голяма сигурността на децата му. Кийлър допринася към групата с познанията си в областта на технологиите.

„Съществуват много напреднали съоръжения и оборудване, които са използвани през Втората световна война и които бавно си проправят път към традиционната полицейска методика, – казва Флейшър. – Кийлър е бил телеграфист, който е слагал подслушвателни устройства за разговорите на Коен.” В действителност работата на Кийлър има голям принос за основаването на електронното наблюдение в полицейските участъци из цялата страна.

Във филма Кийлър, изигран от Джовани Рибизи, е електронен специалист, който се е занимавал с кабелно разузнаване по време на войната и има достъп до последните джаджи, той знае по какъв начин да ги включи в употреба в полицейската работа.

„Един от първите разговори, които проведохме с Рубен относно моя персонаж бе, че той го вижда като съвестта на групата, – припомня си Рибизи. – За мен това означава, че Кийлър е човек, който иска да се бори за някаква голяма кауза, за нещо в което вярва, а в това има голяма доза невинност. В днешно време разполагаме с толкова много познания, понякога си мисля, че забравяме, че е съществувало време преди мобилните телефони, когато за да се свържеш с някого е трябвало да почукаш на вратата му или да му напишеш писмо. Беше забавно да играя човек, който може да види преди останалите какви технологии се задават и да използва това предимство в полицейската работа.”

Докато Кийлър представлява бъдещето на полицията, Макс Кенард се вслушва в миналото. „Рубен искаше да включи образа на иконичен западен пазител на закона като част от групата, и това наистина ме заинтригува, – казва Робърт Патрик, който е в ролята на Макс. – За да се впиша в образа изгледах безброй стари уестърни, подбирах си маниерите, отслабнах с около 15 килограма, за да изглеждам като истински мършав каубой.”

Кенард обикаля участъка на Оливера стрийт и е ментор на нетърпеливия млад полицай от латиноамерикански произход Навидад Рамирес. „По онова време е било пълно с расови предразсъдъци. – продължава Патрик. – Но моят герой, твърд тексасец, гледа на Невидад като на син. Той се съгласява да работи с него във времена, когато много други биха отказали. Има страхотна малка история в голямата картина, и аз съм много горд да бъда част от нея.”

Майкъл Пеня, който се появява в последния филм на Флейшър “30 Minutes or Less,” е в ролята на новака полицай. „Рамирес току-що е завършил академията и никой не го иска за партньор. Така той се събира този западен стрелец, който се грижи за него. Младокът иска да бъде там, където е екшъна, и определено се стреми да се докаже пред останалите. Израснал в Чавес Ръвин, той просто иска да бъде един от добрите момчета, и вижда в гангстерския отдел начин, това да се сбъдне.”

Лоялността не е запазена марка само за мъжете от правилната страна на закона. Всъщност, за да се издигне и остане на върха, за Коен е от голяма важност да може да има доверие на главорезите около себе си. Холт МакКалани е в ролята на Карл Локууд, дясната ръка на Мики, който до известна степен е най-важният човек в живота му. Самият актьор е свързан по уникален начин с периода, в който се развива действието на филма.

„Оказа се, че майка ми Джули Уилсън е била известнна певица в нощните клубове през 40те, 50те и 60те години на миналия век. Тя е изнасяла представления в заведения като Mocambo и Trocadero.”

МакКалъни, който работи почти непрекъснато на снимачната площадка с Пен е направил редица проучвания за действителни мафиоти и оприличава изпълнението му „джазов изпълнител, който е уцелили вярната нота. Особено изражението на очите му, начина по който казва репликите – имам чувството, че се намирам редом до истинския Мики Коен. Сякаш времето се е върнало с няколко десетилетия назад.”

Въпреки тяхната решителност, членовете на гангстерския отряд знаят, че всеки един пробив в бизнеса на Коен ще бъде малък подвиг. Но те искат да направят сметка за неговите приходи и разходи и най-вече да да разберат къде да го ударят, така че да го заболи най-много. Задачата е по-лесна благодарение на Джак Уейлън, мистериозна фигура с външен вид на холивудска звезда, който завзема интересна ниша между полицията и тяхната жертва. Образът е базиран на действителен персонаж, който в последствие става дългогодишен приятел на Джери Уутърс.

Съливан Степлетън, койтp style=“text-align: justify;“о е в ролята на Уейлън казва: „Във филма Уутърс и Уейлин са приятели от детинство, които очевидно са поели в различни посоки, но въпреки това си остават близки. Джак е свързан с Коен, макар да изглежда че върви по свой път. Той чува разни неща, и предава части от информацията на Джери. Не бих ги нарекъл доносник, по-скоро смятам, че по определен начин го е грижа за приятеля му.”

Флейшър е много развълнуван от целия кастинг на филма, назависимо дали става дума за безмилостни престъпници, корави ченгета или нещо по средата. „Комбинацията от личности бе невероятен подарък за мен като режисьор. – завява той. – Актьорите до един за изключително талантливи, безспорни професионалисти, и всеки от тях вложи много в образа си. Не бих могъл да искам повече.“

Вашият коментар