Режисьорът носител на Оскар Джеймс Камерън разговаря с  Vanity Fair за работата с носителката на Оскар Кейт Уинслет, 20г. след като са се срещнали за Титаник.

Тя е изключително въодушевена. Тя пообиколи репетициите за няколко дни и видя сетът, който сме създали, видя как работим и НАИСТИНА е въодушевена. Нейният герой е част от Морските хора, живеещите на рифът. Нещото, което тя подчерта, че НАСТОЯВА, е сама да извършва цялата работа във и около водата, без дубльор. Аз и потвърдих, като и казах, че чисто и просто ще се наложи да я научим как да се гмурка без оборудване!

Останалите актьори са достигнали до 3-4 мин. задържане на дъха. Вече започнахме да правим снимки под водата. Миналата седмица заснехме сцена с шестима тийнейджъри, всъщност петима + един седемгодишен, които стояха няколко минути под водата, задържайки дъха си и изпълнявайки различни актьорски задачи. Всъщност- изговаряйки диалог, който по техния език е по-скоро знаков.

По отношение на забавянията… не бих ги нарекъл така. Бе доста оптимистично да успеем да стартираме бързо след финала на сценариите. Ако няма сценарий, нямаме нищо, нали така? Написването им отне четири години. Справяме се добре, защото докато писането течеше, имахме възможност да разработим системите и технологиите. Не сме губили време, всичко насочихме към развитието на технологиите и дизайна. Когато сценариите бяха одобрени, всичко вече бе проектирано. Всеки герой, всяко същество, всеки детайл.

Освен това, нека бъдем честни. Ако Аватар 2 и Аватар 3 не направят достатъчно пари, НЯМА да има Аватар 4 и Аватар 5. Това са напълно завършени истории отвътре и отвън. Сюжета през петте филма ще построи една огромна, мета-история, но по отделно са НАПЪЛНО завършени и самостоятелни филми. Нямаме задължение, като например „Властелинът на пръстените“, че ТРЯБВА да се върнеш и да изгледаш следващия филм догодина. Въпреки, че там всички го направиха.