Премиера в България: 08.01.2016г.
Световна премиера: 25.12.2015г.
Жанр: Биографичен, Комедия, Драма
Продължителност: 124 минути
Формат: 2D
Сценарист: Дейвид О. Ръсел
Режисьор: Дейвид О. Ръсел
В ролите: Дженифър Лорънс, Брадли Купър, Робърт Де Ниро, Вирджиния Медсън, Едгар Рамирес, Даша Поланко, Елизабет Рьом, Дрена Де Ниро, Изабела Роселини, Мадисън Улф
Разпространител: Александра филмс / Twentieth Century Fox

ДЖОЙ е новият игрален филм на режисьора Дейвид О. Ръсел, който показва четири десетилетия от живота на самотна майка, която се превръща в бизнес-магнат. Лентата изследва как дързостта, издръжливостта и постоянството пренасят хората в удивителни моменти на създаване, стремеж и любов.
Базиран бегло върху живота и възхода на изобретателката и звездата от телевизионния хоумшопинг Джой Мангано, историята на ДЖОЙ следва неспокойният път на трудолюбиво, но разбито семейство и младо момиче, което в крайна сметка се превръща в блестящ матриарх и лидер по право. Водена от порив да създава, но и да се грижи за близките си, Джой понася предателство, измяна, загуба на невинност и белези на любовта, докогато осъзнае каляването и повярва в себе си, за да следва потисканите си мечти. Резултатът е емоционална и човешка комедия за израстването на една жена, която се движи в непримиримия свят на търговията, семейния хаос и тайните на вдъхновението, в търсене на непреклонен източник на щастие.

„Стигнахме до тук с много труд, търпение и смирение.

Искам да ти кажа никога да не си мислиш, че светът ти дължи нещо. Защото това не е така.“

– Джой

Какво е магията на живота?

Кое е онова нещо, което кара човек да опитва и да опитва, да се колебае, да си блъска главата в стената, докато накрая не постигне успех? И какво преобразява в ликуваща радост и усещане за творческо откритие всички мъчителни възходи и падения, които лежат на пътя към успеха? ДЖОЙ  е новият игрален филм на режисьора Дейвид О. Ръсел,  който показва четири десетилетия от живота на самотна майка, която се превръща в бизнес-магнат. Лентата изследва как дързостта, издръжливостта и постоянството пренасят хората в удивителни моменти на създаване, стремеж и любов.

Базиран бегло върху живота и възхода на изобретателката и звездата от телевизионния хоумшопинг Джой Мангано, историята на ДЖОЙ следва неспокойният път на трудолюбиво, но разбито семейство и младо момиче, което в крайна сметка се превръща в блестящ матриарх и лидер по право. Водена от порив да създава, но и да се грижи за близките си, Джой понася предателство, измяна, загуба на невинност и белези на любовта, докогато осъзнае каляването и повярва в себе си, за да следва потисканите си мечти. Резултатът е емоционална и човешка комедия за израстването на една жена, която се движи в непримиримия свят на търговията, семейния хаос и тайните на вдъхновението, в търсене на непреклонен източник на щастие.

   ДЖОЙ е продължение на творческата линия на режисьор Дейвид О. Ръсел, чийто филми Боецът, Наръчник на оптимиста и Американска схема дотук са му донесли 25 номинации за награда Оскар®. Всеки негов филм дава воля на незабравими екранни герои, обединени от странно завладяваща идея: да се отдадеш на съблазънта и да се опиташ да преоткриеш себе си. ДЖОЙ издига същата идея на ново ниво. Ръсел си задава въпроса: Как един човек, изправен пред налудничави обстоятелства, безкрайни препятствия и дълъг път на самостоятелно търсене, успява да изгради смислен и радостен живот. Филмът разкрива историята на досегашния живот на Джой, преразказвайки и преоткривайки художественото майсторство и мелодрамата на класическото холивудско кино в наши дни.

Във филма участват носителката на Оскар® на Дженифър Лорънс (Американска схема, Наръчник на оптимиста, поредицата Игрите на глада), която представя един многоцветен портрет на главната героиня, простиращ се от тийнеджърските й години до началото на 40те – от потискането на мечтите си, през стремежа за реализация и уважение към борбата й за себеизява.

Лорънс казва: „Това е история за толкова много неща. Не е само историята на Джой. Става въпрос за семейство, творчество, вяра в себе си, за безпощадността на успеха и какво означава, когато го намерим. Най-много ми харесва как самата Джой се променя. Хареса ми да я поема уязвима и осъждаща себе си и постепенно да я представя хладнокръвна и силна. Допада ми, че тя се превръща в истинско матриарх на семейството си.“

Към Лорънс в актьорския състав на Ръсел се присъединяват Робърт Де Ниро като избухливия, но безнадеждно романтичен баща на Джой; Едгар Рамирес като нейния бивш съпруг, който е оцеляващ музикант и още живее при нея в мазето; Даян Лад е мъдрата и влиятелна баба на Джой; Вирджиния Медсън е пристрастената към сапунките майка на главната героиня; Изабела Роселини е в ролята на заможна италианска любовница на баща й; Даша Поланко е най-добрата дългогодишна приятелка на Джой и нейна довереница; Елизабет Ром е вечно съревноваващата се сестра, а Брадли Купър влиза в образа на изпълнителен директор в сферата на хоумшопинга, който е едновременно съюзник и съперник на Джой.

Fox 2000 представя JOY, режисьор и сценарист е Дейвид О. Ръсел по сюжет на Ани Мъмоло и Дейвид О. Ръсел. Продуценти са Джон Дейвис, Мегън Елисън и Джонатан Гордън, Кен Мок и Дейвид О. Ръсел. Изпълнителни продуценти са Матю Бъдман, Джон Фокс, Джой Мангано, Мери Маклаглън, Ани Мъмоло, Джордж Пара и Итън Смит.

Творческият екип зад кулисите включва оператора Линус Садгрен (Американска схема); номинираният за Оскар® художник Джуди Бекер (Американска схема, Наръчник на оптимиста, Планината Броукбек);  номинираният за Оскар® дизайнер на костюми Майкъл Уилкинсън (Американска схема, 300);  екъпът монтажисти включва номинирания за Оскар® Алън Баумгартен (Американска схема), трикратно номинирания за Оскар® Джей Касиди (Американска схема, Наръчник на оптимиста, Сред дивата природа), носителя на Оскар® Том Крос (Камшичен удар) и номинирания за Оскар® Крис Телефсен (Кешбол). Музиката е на Сюзън Джейбъбс, Уест Дилън Тордсън и Дейвид Кембъл.

                           ДЖОЙ КЪМ СВЕТА: ЗА ИСТОРИЯТА

ДЖОЙ се присъединява към дългия списък от филми-завети за преследване на мечтата за успех в бизнеса и семейството, но той го прави по собствени комедийни, емоционални и творчески закони. Историята започва с невероятния, но действителен разказ за живота на Джой Мангано, която през 1990 г. се превръща в телевизионна звезда от нов вид и могъщ предприемач, който завладява пазара със серия домакински изобретения, включително прочутия „магически моп“, който изстрелва самотната майка от Лонг Айлънд на върха на нарастваща бизнес империя.

Историята – със своята обикновена схема, но огромни мечти – привлича вниманието на Дейвид О. Ръсел, който има вроден усет за подобен специфичен микс. Той вижда в него разцъфтяването на една смела, изобретателна жена и вдъхновяващата история за някой, който рискува да осъществи отдавна погребани мечти, без да губи фокус от чувството за дълг към семейството. Но най-вече режисьорът вижда шанс да разкаже по-универсална история, разкриваща калейдоскопа на истинската природа на човешкия стремеж и всички разноцветни парчета и фрагменти, от които се изгражда удовлетворяващ, енергичен живот на фона на комедията и трагедията на героите.

Ръсел казва: „Привлече ме идеята да разкажа история за един живот в продължение на 40 години – от магията на детството, през брака, развода и самотното майчинство до завръщането към сбъдването на детските мечти. Как да разкажа историята за душата на човека? Как да покажа, че душата се състои от всички хора, които обичаме, от идеите, които имаме, нещата, които ценим? ДЖОЙ обединява всичко това. Има травми и любов. Има едно момиче, което израства между гаража на баща си и бягството на майка й  в телевизионни сериали, изпълнени със силни женски образи. В мазето на къщата й живее нейния бивш съпруг мечтател, с когото все още са приятели, а до нея е любяща сестра, която е и завистлива съперничка. Докато кабелената телевизия в Ланкастър, Пенсилвания не се превръща във фабрика за мечти. И в средата на всичко е Джой, която върви напред с тиха пламенна решителност.“

В ДЖОЙ Ръсел вижда също и шанс да разкаже различен вид история за постигане на успех в живота, каквато досега е игнорирана от киното.

„Половината филм е базиран на живота на Джой Мангано, а другата половина е вдъхновена от  смелите жени, които познавам или съм чел за тях, – обяснява Ръсел. – Това включва Лилиан Върнън, която започва бизнеса си с първите големи поръчки по пощата с каталози за домакински продукти. Както и много други жени, които познавам отдавна, някои приятелки на майка ми, които се осмелиха да започнат да стартират собствен бизнес. Някои успяха, други – не. Аз съм очарован от духа, който кара човек да предприеме подобна рискована постъпка и да се опита да изгради нов път за тях и семействата им. Познавам всякакви жени, които са стигали до задънена улица и са били принудени да се обърнат към осъществяване на собствените си възможности“.

Типично за работата на Ръсел е историята да се разклонява в много посоки при разработване на сценария – докосвайки теми, които обхващат от природата на творчеството, илюзорността на телевизията, начините за спечелване на бизнес война.

Ръсел споделя: „Истинският въпрос, пред който трябва да се изправи Джой когато порасне е как да остане вярна на себе си. Как изобщо някой може да остане верен на себе си след като навлезе в безкрайния низ от компромиси, изграждащ живота на възрастните? И също толкова важен въпрос е как да запазим магията в сърцето си и детските си мечти?“

Дори когато вплита нишки от художествената измислица в реалния живот на Мангано, Ръсел запазва тясната връзка със изобретателката, която продължава да бъде основен играч в телевизионния шопинг и днес е председател на Ingenious Designs LLC. Мангано казва, че е забележително изживяване да бъде свидетел на целия процес.

 „Да бъда част от вдъхновението на Дейвид за мен е нещо толкова специално, че дори не мога да го опиша с думи, – казва Мангано. – Той е шокиращо мъдър. Когато започнахме да си говорим, имаше неща за живота ми, които щях да пропусна и да ги спестя. Но той ме спря и каза, че би искал да проучи и разбере всичко за мен. Буквално го наблюдавах как изгражда визията си за филма. Сътрудничеството ми с Ръсел бе едно от най-невероятните преживявания в живота ми. Личната ми история стана платно, върху което той създаде нещо универсално.“

Ръсел винаги е бил страстен хроникьор на истории, разказващи как семейства се обединяват по едновременно абсурден смешен и подкрепящ начин. Ексцентричните родители и отношенията на Мангано особено с бившия й съпруг заинтригуват режисьора. На Ръсел често му се е налагало да проучва семеен живот, в който се преплитат детството и смърт, брак и развод, щастие и самота, възторг и предателство, богатството и бедността – всичко това е част от един и същ смешно-тъжен човешки пъзел, от който никой от нас не може да избяга. Докато амбицията на Джой е проява на вътрешния й творчески ум и мечти, тя не може да бъде отделена от налудничавите отношения около нея – нито от нескончаемото й желание да се грижи за близките си, без значение за колко е погрешно или неприятно.

„Джой е уважавана и обичана от семейството си, но в същото време то е пречка по пътя й, – отбелязва Ръсел. – Във всичките ми филми се интересувам от начините, по които семействата могат да бъдат разбити и това да бъде плодородна почва, върху която да процъфтяват най-умните. Членовете на семейството на Джой са любящи и ограничаващи по свой ​​собствен начин. Но именно това в крайна сметка превръща Джой в една пламенна жена. От ранно детство тя е предизвикана да потиска своите истини и се научава да се грижи за всички. Мисля, че е това е нещо много красиво за семействата, дори когато отношенията им са сложни, човешки и объркани. И част от радостта на Джой е нейният всеопрощаващ нрав и способността й да вдъхва чувство на любов, въпреки всичко.“

Движещата сила да се грижи за семейството си с цялото си същество е това, което отличава ДЖОЙ от познатите ни филми за успешни предприемачи и ярки независими жени. Пътешествието на Джой само отчасти е за намиране на волята да преследваш това, което желаеш. Другата половина е как да съумееш да балансираш по един достоен за цирка начин с всичко останало, което има значение за теб.

Ръсел разказва: „За мен забележителното нещо у Джой е, че дори когато тя става мартиарх на семейството в това изискващо и вечно неспокойно начинание, тя продължава да е сърдечна и прощаваща. Намира начин да носи цялото си семейство с нея. Тя притежава този дух от десетгодишна. Джой не иска да изоставя хората и няма да го направи  и когато е на 45 и управлява цяла империя. Тя трябва да се промени по изненадващ начин, но същевременно остава вярна на конкретна част от себе си. „

Тъй като филмът е базиран на преживените възходи и падения на героинята в търсене на щастие, ДЖОЙ се явява и визуално най-изобретателния филм на Ръсел. Ежедневната реалност на Джой  – постоянната война, в която се намира тя, между принудата и постиженията – е белязана от внезапни прояви на хипер-мелодраматични сцени от сапунки, песни и танци, сюрреалистични мечти и омагьосващи снежинки.

След като разбира, че майката на Джой Мангано е поклонник на сапуните опери, Ръсел счита, че безкрайните сериали могат да бъдат любопитен отразяващ похват, фантастично огледало на реализацията на Джой, през което тя може да се измъкне от ограниченията на живота си и да последва своя по-голям и по-смел път. „Сюжетните линии на сапунените опери напомнят на руската литература, – размишлява Ръсел. – В телевизионните сериали се случват всички тези големи, готически, мелодраматични неща. Хората са постоянно говорят за предателство, измама, пари и смърт – схеми, сякаш извадени от творбите на Гогол, Толстой или Достоевски. Но в тях често има смели жени, които следват стремежите си, и затова реших да ги използвам във филма.“

Друг важен аспект на филма е възходът на телешопинга, който предвещава коренна променяна на всички правила на бизнеса в световен мащаб. „QVC е предшественик на интернет, – отбелязва Ръсел. – Това бе едно от първите места, където бихте могли да пазарувате 24 часа в денонощието. Всичко, което трябваше да направите бе просто да наберете телефония номер и отсреща веднага ви обслужваха.“

Дори когато „Магическия моб“ на Джой се превръща в мега-бестселър на QVC и донякъде е чудото в живота й, нейните проблеми не изчезват. Напротив – и това е от съществено значение за Ръсел. ДЖОЙ е темпераментната история за изкачването на една жена нагоре, но разказана честно за цената и ограниченията на успеха.

ДА ОТГЛЕДАШ СЕМЕЕН БОС: ДЖЕНИФЪР ЛОРЪНС Е ДЖОЙ

Историята на ДЖОЙ предоставя на Дженифър Лорънс роля, различна от всичко, което е играла досега. Героинята й израства благодарение на собствените си сили от мечтателка и домакиня до търговски магнат, който в продължение на четири десетилетия се учи да вярва в идеите си и да остане вярна на идеалите си. Лорънс е само на 25 години, но вече е прочута с широката гама нюанси на ролите си – от емблематичната Катнис Евърдийн в Игрите на глада до младата вдовица в Наръчник на оптимиста на Дейвид О. Ръсел. Тя е номинирана за награда Оскар® за ролите си е в Зимен дар и Американска схема.

Но ДЖОЙ разкрива един съвсем различен свят. Лорънс е силно развълнувана да приеме вероятно най-сложната си роля досега и да опознае  духа, който продължава да кара хората да се движат напред дори когато изглежда, че трябва да се откажат от големите си мечти. Тя приема Джой за жена, която постоянно се развива и отказва да бъде само едно нещо. Тя е всичко наведнъж: храбър създател, уморена самотна майка, сдържано сърце, решителен преговарящ, ужасена дъщеря и жена, които открива собственото си много трудно извоювано чувство за радост от това, че е приела да бъде всичко това в едно. Актрисата приема да изследва обхвата на всички тези нюанси, отчасти именно защото Ръсел ще бъде до нея на снимачната площадка.

 „Бих направила всичко за Дейвид и имам един милион различни причини за това, – заявява Лорънс. – Когато той ми се обади и ме попита „Искаш ли да направим филм за историята на жената, изобретила Магическия моб?“, се зачудих какъв ли невероятен персонаж ще ми предложи Дейвид. Знаех, че ще бъде нещо специално, изцяло от въображението му. Това не е само история за битката за успех на жената, но също така и борбата й да разбере какво означава радост и щастие, дори след като е постигнала целта си.“

 Макар да са си сътрудничили и преди с Ръсел, този филм е нещо ново. „Това е първият път когато Дженифър изнася драматичен филм, емоционално, от самото ядро, – отбелязва режисьорът. – Това е изпълнение, което улавя ширината на душата на човек. Отне й огромно количество работа и дух, за да намери начин да бъде в центъра на всяка стая; не по гигантски начин, а с притежание на  огромна сила. Тя ни позволява да надникнем в Джой, когато е най-уязвима и нежна, най-жестока и загрижена, личност с безкрайно търпение и прошка, страхотен защитник на семейството и бизнеса. Тя трябваше да се свърже с малкото, изпълнено с магия момиченце и след това да го пренесе в една млада жена с разочароващ живот. Но запазвайки магията, тази вече зряла жена е готова да заложи целия си живот в името на нещо.

Лорънс е завладяна от начина, по който Джой остава толкова фокусирана върху постоянните нужди на семейството си и в един момент прави огромен скок към себе си.

„Мисля си, че Джой винаги е чувствала, че тя е скалата в семейството, основата върху която всички се държат, – заявява тя. – Тя задържа мечтите си, за да подкрепи всички останали и ги потиска в продължение на почти целия си живот. Толкова дълго е поставяла други хора пред себе си, че мисля, че и е било нужно известно време за да разбере, че у нея има талант, който трябва да бъде изразен, трябва да диша. И мисля, че затова историята на Джой се разпростира в четири десеилетия, защото често е нужно повече време, за да се пресъздаде пълноценен живот. Джой държи потисната своята изобретателска част, но когато най-накрая намира вяра в себе си, започва да се движи напред. И когато това се случва, става необратимо. Щом намерите вътрешната си сила, няма какво да ви спре.“

Запознанството на актрисата с Джой Мангано й носи допълнително вдъхновение. „Умът на Джой е безкрайно интересен. Той все още ражда стотици идеи за изобретения,“ – изумена е Лорънс.

Мангано от своя страна също е очарована да гледа Лорънс като себе си. „Ако някога си допускала, че ще имам възможност да избера актриса, която да ме изиграе, без съмнение щеше да е Дженифър Лорънс, – смее се Мангано. – За мен наистина е чест, че Дженифър пое тази роля, особено след като я опознах лично, защото тя притежава толкова много таланти и блясък“.

Лорънс особено се радва на повторната възможност да си партнира с Робърт Де Ниро – този път като негова дъщеря. „В много отношения Боб е бащина фигура за мен, подкрепял ме е в света на филмите и славата. Аз винаги съм усещала, че мога да го питам за всяко нещо, – казва тя. – Така че сега, когато играе баща ми, се чувствах наистина трогната. Все пак да играеш пред камерата с Боб е като да караш на Астън Мартин – усещане от друго измерение.“

Лорънс успява да се свърже с духа на Джой и да бъде по-смела в собствената си правота най-вече заради подкрепата от близката си връзка с Ръсел. „Това е най-странната, най-мощна връзка, – заявява тя. – Смятам, че Дейвид знае как да отключи онази част от сърцето ми, за което съм му толкова благодарна.“

СЪЮЗНИЦИ И ПРОТИВНИЦИ: ПОДДЪРЖАЩИЯТ АКТЬОРСКИ СЪСТАВ

РУДИ & ТРУДИ:

Дейвид О. Ръсел работи за трети път с филмовата легенда Робърт Де Ниро, който тук е в ролята на бащата на Джой, Руди. Той е собственик на гараж от работническата класа, със страховит нрав, но безнадеждно романтична душа. „Харесва ми, че можем да видим Боб като влюбен човек, – казва Ръсел. – Виждаме го да губи контрол над себе си, омагьосан от чувствата.“

Де Ниро безапелационно пресъздава огромните противоречия в образа на Руди – огнено самообладание и романтичен чар, работническа етика и стилна любов, бащино съжаление и любов към децата си.

Според актьора темата на ДЖОЙ  го отличава от досегашните филми на Ръсел. „Това е един вид история за Пепеляшка, – казва Де Ниро. – Историята на една жена, изправяща се срещу всички предизвикателства като някаква кръстницата на семейството. Това е история за преодоляване.“

Руди е пленен от жена на име Труди, италианска имигрантка, чието наследство се превръща в последна надежда за стабилизиране на бизнеса на Джой. Ръсел е убеден кой може да изиграе тази измислен герой: международна звезда Изабела Роселини. „Винаги съм искал да работя с Изабела, търсех роля за нея и почувствах, че Труди е перфектна. – казва Ръсел. – Героинята й е вдовица, която инвестира в идеята на Джой за Магическия моп.“

Роселини казва за Труди: „Тя е толкова богат образ. И това е едно от нещата, които само Дейвид е в състояние да направи – са създаде пълнокръвни образи Тя е италианска вдовица, която се чувства малко изгубена в Америка и смятам, че това е причината да бъде привлечена към семейство, което води толкова различен живот от нейния. Връзката им с Руди започва с конфликт, но оцелява, защото се крепи на това, че и двамата имат нужда от нещо в другия. Така се става семейство – то е място на големи конфликти и голяма любов“

 

ТОНИ:

Бившият съпруг на Джой, Тони, буквално живее в краката й – той се е нанесъл в мазето на къщата им след развода. Ръсел е силно заинтригуван от факта, че Джой Мангано все още е много близка с бившия си. „Това е история, която не се случва често в живота и на екрана – след раздялата партньорите да останат най-добри приятели, – казва писателят-режисьор.- Джой и Тони поддържат по-добри отношения, отколкото когато са били женени.“

В ролята на Тони е страстният латиноамерикански изпълнител Едгар Рамирес, който е отличен със Златен глобус за ролята си като венецуелски революционер в мини сериала Карлос.  Брадли Купър му дава безценен съвет „Брадли ми каза: „Дейвид ще те отведе на много страшни места, но ти не му се противопоставяй. Довери му се “ – спомня си той.

Рамирес прави точно това, защото е наясно, че не може да изиграе Тони сдържано. „Тони е краен, но и много нежен. Той изразява емоциите си без никаква цензура, – описва героя си Едгар. – Мисля, че отначало е като пораснало хлапе. Но по-късно поема на пътешествие с Джой, която го приканва да узрее, някак си да се събере, за да помогне на нея и на децата им.“

 Това е вдъхновяваща трансформация. „Харесва ми, че той решава да застане до жената, която обича, без никакви комплекси, без да очаква нещо в замяна, – казва Рамирес. – Това отношение е нещо много красиво, особено, като се има предвид нашето общество. За мен бе истинска привилегия да играя този герой.“

МИМИ:

Най-голяма подкрепа за Джой е нейната баба – Мими, тя е нейният модел за подражание, тъй като и тя се опитва да поведе семейството напред. Тази важна роля е поверена на голямата звезда Даян Лад, която има над 120 филмови и телевизионни роли зад гърба си.

Ръсел се спира на нея от самото начало. А Лад е трогната от жеста и от историята. „Ние не живеем по най-лесния начин, но мисля, че тази история ни напомня как всеки от нас има сила и издръжливост да сбъдне една мечта. Много пъти трябва просто да се изправите, да се отупате от пръстта и да си кажете: „Продължавам без да се отказвам.“

Актрисата обожава Мими, която никога не вижда непреодолими пречки, когато става въпрос за Джой. Във внучката си тя вижда единствено чист потенциал. „Всички й казват: „Не, не можеш да направиш това. Дръж се. Порасни. Спри да мечтеш.“ Но Мими се опитва да я вдъхнови без да им обръща внимание. – казва Лад. – Смятам, че тя се опитва наистина да изпълни ролята си на баба и помага на Джой да се бори за себе си, защото вижда в нея силата на въображението, което е рядък дар от Вселената.“

ТЕРИ:

Майката на  Джой, Тери, има различено отношение към въображението, за нея то е убежище – убежище от самотата й на разведена жена, която вижда само една опция в реалния живот – да потъне в света на сапунките. В тази мрачна комедийна роля влиза Вирджиния Медсън. Актрисата описва Тери като „малко плаха дама, която се страхува от света. Тя никога не излиза от къщата, защото действителността я плаши.“

И продължава: „Тери наистина не е лош човек. Тя е по-скоро търсещо помощ създание, което не е в състояние да се грижи себе си и за другите. Ролята бе голямо предизвикателство за мен, защото ние сме толкова различни. Аз виждам света като приключение, а Тери не може да си представи да отиде до магазина за хранителни стоки! „

НИЙЛ:

Извън семейството си, Джой има силен съюзник, който по-късно се превръща в неин непримирим конкурент. Това е изпълнителният директор на QVC Нийл Уокър, а Ръсел поверява ролята  на дългогодишния си приятел и сътрудник Брадли Купър.

Персонажът успокоява Джой със страстната си любов към изобретенията и я изстрелва нагоре, подтиквайки я да надмине очакванията му. Купър обяснява: „Нийл е измислен образ, съчетание от няколко души в QVC, които са работили с Джой. Това, което е интересно при него е, че с нарастване на напрежението, той става все по-спокоен. Аз го оприличавам на треньорите, които винаги запазват хладнокръвие в моменти на пълен хаос – и мисля, че именно това го свързва с Джой. В същото време, той се отнася много сериозно към бизнеса, вижда се като Джак Уорнър или Дарил Занук, целта му е да изгради империята на мечтите си и си вярва на всичко, което казва.“

Вместо типичното отмъстително корпоративно присъствие, Купър намира друг подход към Нийл и го представя като човек, който е въодушевен от възможността, която дава на хората. „Нийл не прилича на другите телевизионни директори, също както Джой не изглежда като типичен изобретател, – отбелязва Купър. – Той харесва своята позиция и възможността да дава  шанс на другите и да реализира най-големите им идеи. Когато се запознава с Джой, тя е на път да промени живота си и той й дава тази възможност.“

 

ПЕГИ:

Сестрата на Джой – Пеги, е нейна пълна противоположност – и конкурент за надмощието в семейството. Но все пак между тях е налице безспорна връзка. В ролята на Пеги е Елизабет Ром, която отново работи с Ръсел след Американска схема.

Пеги представя един рядко показван образ, на жена, която живее в сянката на блестяща сестра и се дразни от статуквото. „Мисля, че тя е много важен персонаж, защото това е реалната ситуация – когато един от братята или сестрите притежава някаква магия, другият се чувства сякаш никой не му обръща внимание и не го чуват. И тази ситуация ги превръща в определен типаж, – отбелязва Ром. – Мисля, че много хора могат да разпознаят Пеги, всеки има по един такъв роднина, който казва: „О, не може. Ти не си достатъчно добър, но аз така или иначе те обичам.“ Хора като Пеги трябва да се преодоляват и Джой прави точно това. По този начин тя позволява да покаже какво има вътре в нея.“

 

# # # # #

„Исках филмът да погледне отвъд първоначалния успех на Джой, защото животът й не свършва дотук, – обобщава Ръсел. – Проблемите нямат край, така че тя трябва да запази своя висок дух за преодоляване на препятствията. Осъзнавайки проблемите от успеха, не означава, че не си благодарен, че си успял. Но без независимо кой си, мисля, че всеки се страхува, че може да загуби това, което има по всяко време и всеки миг трябва намира начин да жонглира с трудните ситуации и личности, които продължават да прииждат. Вълнуващото беше да покажа как се справя Джой с това. Най-трудното и красивото нещо вероятно е да продължим да показваме желание, готовност и издръжливост за справяне с живота.“

Скоро