Седмица след премиерата си по-кината „Дух в броня“ продължава да бъде единствения СИЛЕН блокбастър, който пленява с визия, стил и 3D. За това ние преценихме, че въпреки проблемите и отлива на зрители поради избора на Скарлет Йохансон за главната роля, няма как да не му дадем подобаващо място в нашата рубрика на 3D или не. Напомняме ви, че тук няма да прочетете нищо за кинематографичните качества на филма, а ще се фокусираме само и единствено, върху неговото 3D.

Вписва ли се? – 5 от 5 точки

„Дух в броня“ определено е достатъчно остър, за да бъде 3D филм. Преди всичко това е научнофантастичен филм, което му дава много възможности за 3D разгръщане, ОСОБЕНО по отношение на роботите и насилието, което ги съпътства. Освен това, филмът е ситуиран в един футуристичен Токио, където гигантски холограми циркулират над града и рекламират, пред хората долу. Това също е екшън филм, което означава, че при отприщването на ТЕЗИ кадри, режисьорът Рупърт Сандърс и неговия 3D екип разполагат с куршуми и всякакви неща, които да запращат към нас или да използват дълбочината на пространствата, за да ни покажат какво се случва в далечните краища на сцената.

Плануване и усилия – 2 от 5 точки

Проблемът е, че „Дух в броня“ не употребява своето 3D достатъчно. Получаваме едно наистина добро начало в това отношение, но след това употребата му е много малко, полека и неусетно. В един период ще ви налегне уплахата, че може би ще използват ПРЕКАЛЕНО много 3D-то, но това усещане бързо изчезва, с преминаването на филма в другата крайност – то да ОТСЪСТВА! Да него го има постоянно с тези холограми под една или друга форма, но това е едва едва и не хваща окото. Към финала на филма, употребата на 3D-то до такава степен отсъства, че двата пъти в които бе СИЛНО застъпено, остават един далечен спомен.

Ефект „Отвъд екрана“ – 3 от 5 точки

Отново в определни мигове и по време на първата сцена във филма има елементи, които напускат очертанията на екрана и приковават вниманието ви. Елементите не са използвани завладяващо или по правилния начин, и има един момент в който презентацията е толкова криво представена, че ви изважда от кинематографичният опиум. Преди финала на филма, той ни дава един от най-щедрите и безсмислени моменти на ефект „отвъд екрана“, който някога съм гледал. Няма да се впускам в детайли за да не спойлна история, но включва вода и е много, много смешен.

Дълбочина на образите – 2 от 5 точки

„Дух в броня“ заслужава малко повече одобрение, по отношение на дълбочината на образите и пространствата. Този ефект е разумно използван за доразвиване и размах, на епичния Токио. Жалко е, че не се случва кой знае какво в бекграунда, за да доразвие ефекта до край. Има една изключителна подводна сцена, в която Майора, която между риби. Този момент много мъдро използва ефекта за дълбочина на образите и пространствата, както и разделението между тях. Но всичко това са откъсечни моменти, които биват пресушени от екшън епизодите и спомена за тях избледнява.

Яркост на екрана – 2 от 5 точки

Притеснително е да поставим толкова ниска оценка на филма в тази категория, след като Рупърт Сандърс и оператора му Джес Хал очевидно са използвали приглушена цветова палитра за да придадат сивота и мрак на градската си сценография, подобно на Блейд Рънър. Но има възможности за карането на цветовете и яркостта на холограмите наистина да изпъкнат. Има и една постоянна сянка над филма, която допълнително затруднява всеки потенциален цвят или яркост да изплуват. Това определено е целенасочено, за това няма как да критикуваш филма, че е толкова студен визуално. Но определено означава, че не би било разумно да платите допълнително, за да гледате филма на 3D.

Крайна оценка – 14 от 25 възможни точки

Категорично НЯМА достатъчна 3D показност, за да ви препоръчам да платите по-скъпия билет, за да гледате „Дух в броня“ в този формат. Тези от вас, които все пак го гледат на 3D ще могат да посочат определни моменти и началната сцена, като СТРУВАЩИ СИ. Но всичко губи значение с напредването на филма ще си дадете сметка, че при всички тези възможности светът да бъде обогатен, доразвит и допълнен от 3D-то, той остава плосък, кух и сив.

„Дух в броня“ е вече в кино салоните в цялата страна. Разпространява Форум Филм България.