Премиера в България: 30.03.2018г.
Световна премиера: 09.02.2018г.
Жанр: Анимация, Комедия, Приключенски
Продължителност: 95 минути
Формат: 2D/4DX
Сценарист: Уил Глък, Роб Либър, Биатрикс Потър (книга)
Режисьор: Уил Глък
Озвучен от: Домнал Глийсън, Роуз Бърн, Бернардо Сантос, Воксхол Джърмейн, Дебора Рок, Фейсал Бази, Том Грийвс
Разпространител: Александра филмс / Sony Pictures Animation / Columbia Pictures

Игрална версия на Зайчето Питър, включваща CGI-анимация, за непокорното зайче, опитващо се да се промъкне в зеленчуковата градина на фермера г-н Макгрегър.

 

В ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™, пакостливият и авантюристичен герой, завладял сърцата на поколения читатели, получава своята главна роля в собствена комедия. Във филма вечната вражда между Питър и мистър Томас Макгрегър (Донъл Глийсън) излиза извън пределите на зеленчуковите лехи и се разпростира до Езерния район и Лондон. Залогът е не само кой ще владее апетитната градина на Макгрегър, но и сърцето на обичащата животните съседка (Роуз Бърн).

Родната звезда Орлин Павлов великолепно пресъздава на български език необуздания дух и игрив чар на зайчето Питър.

Columbia Pictures и Sony Pictures Animation представят съвместно с 2.0 Entertainment, една продукция на Animal Logic Entertainment / Olive Bridge Entertainment, филм на Уил Глук, PETER RABBIT™. Участват Роуз Бърн, Донъл Глийсън и Сам Нийл. Режисьор на филма е Уил Глук, продуценти са Уил Глук и Зарех Налбандян. Сюжетът и сценарият са дело на Роб Лийбър и Уил Глук. Изпълнителни продуценти са Дъг Белград, Джоди Хилдебранд, Картин Бишъп, Сюзън Болсовър, Ема Топинг, Роб Лийбър, Джейсън Лъст и Джонатан Хлъдзински. Оператор е Питър Мензийс, Мл. ACS, а художник Роджър Форд. Монтажисти са Кръсчън Гейзъл, Джонатам Тапин. Дизайнер на костюмите е Лизи Гардинър. Музика Доминик Люис и подбор на музиката Уенди Краули.

ЗА ФИЛМА

„Когато бях дете, помня как баща ми ми четеше книгите за Зайчето Питър, така че винаги съм бил емоционално свързан с тях. А когато имах деца, аз им четях книгите, – споделя Уил Глук, съ-сценарист и режисьор на първите приключения на голям екран на Зайчето Питър. – Това, което най-много ми харесва, е че главният герой е малък генератор на пакости. Замислих се, че е чудесна възможност да вземем тази черта от характера, с която Беатрикс Потър е дарила Питър, да я разширим и да изградим върху нея съвременна история.“

Във филма войната между Питър и стария мистър Макгрегър, пазач на изкусителната зеленчукова градина, се води до момента, в който старецът гушва букета (победа, която щастливият Питър преписва на себе си). Но когато пра-племенникът мистър Томас Макгрегър (Донъл Глийсън), наследява земята, Питър осъзнава, че битката за властта над лехите – и сърцето на съседката Беа (Роуз Бърн) – едва сега започва. Питър привлича на помощ семейството си и приятелите – сестрите Флопси, Мопси и Пухчо, братовчеда Бенджамин, Джемайма Патравата патица, г-н Джереми Рибаря, мисис Тиги-Мигъл и други герои, описани и нарисувани от авторката на книгите Беатрикс Потър преди повече от век.

И понеже Зайчето Питър е толкова обичан, особено от британската общност, Глук успява да привлече звезди от цял ​​свят, за да вдъхнат живот на тези популярни герои – телевизионния водещ Джеймс Кордън, Марго Роби, Елизабет Дебики, Дейзи Ридли, носителката на Грами Сиа, Дейвид Уенъм, Донъл Глийсън, Роуз Бърн и Сам Нийл.

Глук и продуцентът Зарех Налбандян си партнират със студиото за визуални ефекти Animal Logic, в чието портфолио са продукции като Лего® Филмът и Весели крачета, за да съчетаят анимация с жива игра. „Искахме да използваме колкото е възможно повече от героите на Беатрикс Потър, за да почетем това, което е създала, – продължава Глук. – Всички сме виждали изящните й акварелни илюстрации – ако те оживеят в реалния свят, надяваме се да изглеждат именно по този начин.“

Създателите на филма черпят вдъхновение от оригиналните илюстрации на Потър. „Уил и аз отидохме да видим запазените оригиналните картини на Беатрикс Потър, които се пазят в Лондон. Тя буквално ги е нарисувала в размера на книгите, – разказва Налбандиан. – Истинско предизвикателството бе да започнем с тях и да запазим целостта на тези толкова обичани герои от книгите, като пренесем Питър в 21-ви век. Това е изключителна възможност да направим нещо, невиждано досега.“

Екипът на продукцията се съобразява с илюстрациите, винаги когато е възможно. „Целта ни беше да направим зайците и другите животинки да изглеждат като истински, но с дрехите и израженията, които са нарисувани в книгите“, – казва Глук.

Визията и начинът, по който изглежда филмът, са само една част от придържането към традициите. Също толкова важно е да се гарантира, че Питър ще се държи точно като познатия по целия свят любим герой – ще поема рискове, ще се забавлява на хубавите шеги и ще притежава истински добро сърце.

„На Питър му е казано да не припарва до градината на Макгрегър, защото баща му е бил сготвен на пай заради такова нарушение. И какво прави той? Разбира се влиза в градината. Такъв е Питър – тази негова постъпка го описва най-добре, – обяснява Глук. – Той е дяволит, смел и самоуверен, и често се заблуждава, че все е прав, макар че често греши. Той никога не поставя импулсите си под съмнение и продължава напред без да спира, чак докато не осъзнае, че е стигнал твърде далеч.“

Но когато Питър се изправя срещу последиците от своите дръзки и незачитащи чуждо мнение действия, се проявява истинският му характер. „Той осъзнава, че трябва да се грижи за братовчед си и трите си сестри и въпреки че не си признава, допуска, че може да бъде засенчен от мистър Томас Макгрегър, – споделя Глук . – Питър е тийнейджър, който започва да разбира, че нещата в живота не винаги са черно и бяло.“

За създателите на филма е изключително важно да запазят тези елементи от характера на Питър; на всеки етап от проекта те работят в тясно сътрудничество с издателите Frederick Warne & Co., Ltd. – пазителите на наследството на Беатрикс Потър и част от Penguin Random House, които публикуват оригиналните книги за Зайчето Питър от 1902 г.

„Изключително сме развълнувани от съвременното приключение на Питър и възможността да го представим на цяло ново поколение фенове чрез големия екран, – казва Сюзън Болсовър, директор Лицензиране и потребителски продукти към Frederick Warne & Co. Ltd, част от Penguin Random House. – И най-вече от желанието на Уил Глук да заснеме същността на книгите на Беатрикс Потър и по-специално пакостливата и мила природа на Зайчето Питър, което е изключително важно.“

Наистина е от особена важност, защото чрез вредите и дяволийте на Питър, децата се научават доколко могат да преминават поставените им граници и как да приемат последиците с благодарност. „Въпреки че в приказките има поуки и морал, не смятам, че децата усещат като някакво проповядване, – продължава тя. – А мисля, че това е доста важно. А и кой не обича малко забавни пакости?

Болсовър смята, че филмът ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ ще се свърже по подобен начин с днешната аудитория, какъвто книгата е съумяла да направи с читателите през 1902 г., защото темите за белите и приключенията са безкрайни. „Мисля, че Беатрикс Потър е успяла да докосне толкова много хора с Приказката за Зайчето Питър“, защото това е забавна, вечна история, която завладява въображението на децата, – споделя тя. – Беатрикс разбира колко е важно да разговаряш с децата на тяхното ниво и да създадеш история, чието действие се развива в реалния свят. Така всички деца ще се свържат и разпознаят темите, които ще бъдат привлекателни по уникален начин“.

Друг начин, по който създателите на филма искат да почетат наследството на Потър, е локацията на снимките. Те заснемат сцени в Езерния район, една част от английската провинция, където е живяла Потър, и която е оказала огромно влияние върху творбите й. След смъртта си през 1943 г., писателката завещава по-голямата част от имуществото си – фермите, земята, рисунките си, предмети на изкуството, на Национален тръст, който се грижи за това наследство вече над 70 години.

Джон Мофат, главен управител на Националния тръст, отбелязва: „Беатрикс Потър завеща голямо наследство – дома й Хил Топ, много оригинални произведения на изкуството, ферми, земя и огромна част от нашата благотворителна опазваща роля е в Езерния район. Тя бе невероятна жена и ние с огромно желание и отдаденост споделяме творбите и приказките й със семейства от всички краища на света. Всички сме много развълнувани от появата на филма и се надяваме той да запознае нова аудитория с Беатрикс и да ги вдъхнови да посетят Езерния район, където са създадени класическите приказки.“

„Беше изключително важно да посетим Езерния район, – споделя Глук. – Това е мястото, където филмът е заснет; където е живяла Беатрикс Потър; където е писала историите и рисувала илюстрациите. Опитахме се да създадем свят, който изглежда точно както е обрисуван в книгите й; имахме желание да вземем всеки миг, всеки дребен детайл, всичко, което някога е написала или нарисувала, и върху това да изградим нашия свят.“

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

ДИЗАЙН И АНИМАЦИЯ  

„Исках публиката да забрави, че това е анимационен филм, – казва Уил Глук за подхода му към режисьорската задача. – Да се надяваме, че след първите няколко минути, след като се приспособят към факта, че животните говорят и са облечени с дрехи, зрителите ще приемат действието за реално и истинско.“

Отговорни за анимацията са продуцента Зарех Налбандян и неговата компания Animal Logic (анимационните хитове Лего® Филмът, Лего® Филмът: Батман, Весели крачета.) „За Уил всички анимирани герои в ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ съществуват и са реални точно колкото героите на Роуз и Донъл, – споделя продуцентът. – Докато изграждахме техните образи, към него  възникваха същите въпроси, каквито актьорите биха могли да му задават. – Какви чувства би искал да пресъздава Бенджамин Бъни? Как искаш да ги изрази? Всичко за играта им на екрана. Отнасяхме се към тях като към действителни образи и диалогът ни с режисьора беше на това ниво. За нашите аниматори това беше повече от фантастично, защото Уил не поставяше никакви ограничения, а напротив – предизвикателства. Това е може би най-сложният филм, който сме правили в Animal Logic“.

Във филма участват не само зайчета, но и прасета, язовци, врабчета и много други животни, всеки с различна кожа, оперение или козина; някои са облечени в дрехи, които се цапат, късат или мокрят. Дизайнерът на костюмите Лизи Гардинър не само отговаря за костюмите на истинските актьори, но и се включи в ранното проектиране на анимираните герои, за да помогне в избора на дрехите на рисуваните животни. „Това беше голямо предизвикателство, – заявява Гарднър, – Защото се опитвахме да останем верни на визията на Беатрикс Потър и същевременно да модернизираме това, което е направила. И докато се потапяхме все по-надълбоко в работата, разбрахме, че всеки един избор, който тя е направила, има основателна причина.“

Продукцията заснема паралелно анимационни сцени и сцените с реалните актьори, като в същото време монтажистите сглабят кадрите, а художниците на строибордовете ги рисуват, за да се добие представа къде трябва да бъдат животните.

По този начин Глук може да придобие усещане за заснетия материал и възможностите за анимация. И с това той открива едновременно огромната благословия и проклятие на анимацията: винаги можеш да променяш. „При заснемането на живи сцени няма тази опция – каквото улови камерата, с това разполагаш. А при анимацията всеки може да каже: „Ето една идея, която може да направи сцената още по-добра“. И докато аниматорите спят, аз пренаписвам, – признава си Глук, отбелязвайки, че екипът е бил подготвен за това. – Над 400 души работиха върху Зайчето Питър. Всички те бяха проучили най-малките детайли от филма и споделяха прекрасните си идеи. Най-забавната част от правенето на този филм беше „ами какво, ако…“.

СПЕЦИАЛНИ И ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ

Сценарият на ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ е изпълнен със сцени от експлодиращи плодове и зеленчуци, през огнени фойерверки до безмилостни и жестоки битки между човек и заек.

Като се има предвид, че според визията на Уил Глук, тези сцени трябва да бъдат изиграни по-скоро в стил Спасяването на редник Райън, а не Бамби, сътрудничеството и разбирателството между отдела за специални ефекти на снимачната площадка и визуалните ефекти в анимационното студио са жизненоважни.

Питър Стъбс е отговорник за специалните ефекти на филма, а Том Ууд и Уил Рейчелт са начело на екипа за визуални ефекти.

От Стъбс обикновено се изисква да контролира ефектите на екшън филми от рода на Призрачен ездач или телевизионни сериали като Пасифик. И сега има възможността да направи нещо много различно със ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™. „Беше сладка и забавна история, и хубава промяна от това, което обикновено правя, –  казва той. – Уил, Том и аз имахме много срещи преди началото на продукцията за да изясним кое да бъде реално и кое – компютърно генерирано. Какво трябва да следи всеки един екип, за сме сигурни, че крайните резултати ще са това, което искаме. Прости неща като прах или дъжд могат да направят работата с визуалните ефекти много трудна. Моят екип трябваше да знае от къде ще минат зайците и останалите животни, в какво биха могли да се отъркат, как ще се движат.“

Стъбс споделя, че начина, по който Глук си представя битката с взривяващи се плодове и зеленчуци, изисква много труден процес, основан на проба и грешка. „Трябваше да изработим малки експлозиви, представляващи фишеците, които Томас хвърля по зайците, а пък те му отвръщат с канонада от плодове. Направихме толкова много експерименти с експлодираща органична материя, че моята работна лаборатория буквално бе затрупана с малки парченца плодове и зеленчуци. Създадохме меки плодове и наши собствени специализирани оръжия, които да ги изстрелват точно, където искахме да попаднат.“

ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ е първият филм на Том Уд, който съчетава жива актьорска игра с анимация. „Докато разлиствах сценария, успях да видя, че всяка страница съдържаше предизвикателство, и не мога да опиша радостта ден след ден да ги преодоляваш, – обяснява той. – Това, което ме вълнуваше най-много, беше шанса да вдъхна живот на образа на Зайчето Питър по непоказван досега фотореалистичен начин. Това беше фантастично предизвикателство.”

 Ууд и Рейхелт определят правилата на този свят заедно с Глук. Те имаха много въпроси, които може и никога да не получат своя отговор във филма: Как така животните могат да говорят? Това нещо, което просто се приема като част от кино вселената ли е? Кой им прави дрехите? Как си перат дрехите? – и още и още въпроси, които определят подхода на екипа за визуални ефекти към създаването и оживяването на героите. „Трябваше да задам всички тези въпроси, – казва Рейчелт, – и едва тогава бе възможно да си представим самите животинските герои, техните взаимоотношения помежду им и начина, по който са свързани с човешкия свят.“

Екипът за визуални ефекти е разделен най-общо на две части. Основното звено, начело с Рейчелт, отговаря за всичко, което включва живите актьори и взаимодействията, които те имат с компютърно генерираните герои. А екипът с отговорници Уд и Кели Биаджент се занимава със заснемането и сцените, в които участват само анимирани герои-животни. И през цялото време двама отговорници за анимация от Animal Logic, по един от екип, наблюдават и предават нужната информация на творческия екип, който снима на живо.

Глюк не гледа на продукцията като на един малък свят за животните и по-голям свят за човешките герои, а по-скоро като един общ преливащ свят без шевове. „Щеше да е абсолютно клише, ако бяхме избрали да заснемем всички кадри от гледна точка на зайците и да покажем как всичко около тях е много по-голямо. Уил искаш да придаде съвсем различно усещане, – разказва Уд. – Снимахме сякаш зайците бяха просто малко по-ниски хора. Всички диалози вървят по същия начин, както разговарят човеците.“

При рисуването на героите, аниматорите отново се обръщат към оригиналните илюстрации на Беатрикс Потър за вдъхновение: макар героят й да ходи на два крака и да носи характерното си синьо яке, Потър е нарисувала заек, който е изключително реалистичен. „Питър стои изправен, облечен е в яке, говори, но в същото време е един истински заек. И ние трябваше да внедрим типичните отличителни черти на заека – детайлите на ушите и носа, в едно сложно, нюансирано, антропоморфно представяне, – заявява Уд. – Трябваше да сме сигурни, че визуално сме подкрепили озвучаването на Питър и докато казва саркастична забележка, веждата му фино се повдига, за да предаде именно това чувство. През цялото време търсехме деликатния баланс, който не трябваше да бъде изпуснат.“

Най-сложните за екипите за визуални ефекти сцени са моментите, включващи близко взаимодействие между човешките актьори и компютърно генерираните герои. „Костваше ни много детайлна, задълбочена работа, за да успеем да пресъздадем кадрите, в които сякаш героите действително се докосват, – обяснява Рейчелт. – Как се движат по чисто физичните закони; как козината на Питър реагира, когато пръстите на Макгрегър се вкопчат в нея; начинът, по който две фигури се засенчват или пък отразяват един друг – всичко това отнема огромно количество работа, за да може всички елементи да се съчетаят перфектно.“

СНИМКИ НА ЖИВО

 

Студиата, в които е заснет филма, се намират в Лондон, Езерния район и Сидни, Австралия. Австралийската част от снимките е планирана за началните месеци от годината, по време на летния сезон там. Сидни предлага особено красива, изпълнена със зеленина локация – Сентениал Парк, едно от най-старите засадени пространства в Австралия от английски градинари с английски дървета – идеалното място, където са се заснемат сцените в имението на Магрегър и къщата на Бей.

„Изградихме свят, който се надяваме да изглежда точно както е в книгите на Беатрикс Потър, – казва Глук. – Обърнахме внимание на всяка малка подробност, как би изглеждало мястото в реалния свят.

Роджър Форд, който е работил по изграждането на визуалните светове във филмите Бейб, Нарния и Питър Пан, тук е художник на продукцията. Първата му основна задача е проектирането и изграждането на имението и къщата.

„Няколко души отидохме на изследователско пътуване в Езерния район, – разказва Форд. – Изградихме основната къща с типичните строителни техники за региона, наподобяващи описаните от Беатрикс Потър къщи с бяла мазилка и покрити с плочи покриви“.

На снимачната площадка и двете сградите са направени от дърво и шперплат и бяха покрити с пяна, а каменна облицовка е имитация от гипс. Но за къщата на Беа, Глук и Форд решават да построят сградата с пълен интериор, което е необичайно за игрален филм. Макар че обикновено е най-ефективно да се изградят само вътрешните пространства и там да се заснемат интериорните сцени, уникалните изисквания на вилата на Беа предполагат друго.

„Голяма част от действието се развива в покритата със стъкло оранжерия на Беа, – отбелязва Форд, като обяснява, че всяка сцена в зимната градина трябва да има поглед през стъклото към имението на Макгрегър и зеленчуковата градина. – На мен ми се стори, е може да е проблематично, ако се опитаме да направим интериора на снимачната площадка, и да добавим стъклото отстрани. И ще е много по-лесно, ако пресъздадем цялата къща, така че камерата може да снима и оранжерия, и имението.“

От практична гледна точка, къщата трябва да е водоустойчива отвътре и отвън. По време на снимките температурата в нея може да достигне до 38 ͦ С под палещите лъчи на слънцето и в следващия миг да се изсипе пороен дъжд..

Мащабът на животинските персонажи определено се отразява на някои елементи от декорите, по които обикновено не би трябвало да има особени довършителни работи. „По принцип не се боядисва под осите на товарен камион, но в ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ всеки малък компонент до метър и двайсет от пода трябваше да бъде съвършен, защото героите и следователно камерата щеше да бъде фокусирана точно в това поле. Трябваше да разгледаме всичко в детайли.“

Форд открива художник, който би могъл да пресъздаде рисунките със зайчетата, имитиращи стила на Потър, но в по-голям размер. „Илюстрациите на Потър са в реалния размер на книгата, постихме музея в Езерния район, където се помещават някои от оригиналите и те са твърде малки, – казва той. – Трябваха ни скалирани към по-голям размер, така че можете да се видят добре. Постарахме се новите рисунки много да приличат на оригиналите на Беатрикс Потър“.

Другото ключово място, разбира се, е градината на Макгрегър. „Зеленчуковата градина е заешката „нирвана”, – разказва Глук. – В нея има абсолютно всичко, за което един заек може да мечтае. Веднъж вкусил нейните блага, не е възможно да устоиш на изкушението и да не пристъпиш границите й отново и отново.“

„Трябваше да представим градината от гледната точка на Питър – богата, избуяла, преливаща от изкушения, – добавя Налбандиан. – Питър не може да се стърпи за пореден път да не влезе сред лехите и за пореден път да попадне на неприятности.”

За продукцията градината е продукт на непрестанно сътрудничество между художествения екип на Роджър Форд и главният отговорник по зеленината във филма Джак Елиът, който поема отговорността за отглеждането на 22 различни зеленчукови и овощни сорта.

Преди да се засее в почвата всяко едно семе, създателите на филма се уверяват, че градината ще отговаря на всичките им изисквания. „Уил се фокусира върху размера на градината – дали ще е достатъчно голяма? – разказва Форд. – Начертахме площ от същите размери като пода на студиото. Искаше ни се да видим колко ще са високи нещата, от една страна заради изчислението на някои кадри, така и за влиянието на мащаба, заради което създадохме структури, които имитират височината на растенията. Тогава пък Питър Мензис, Мл. се притесни, че няма да има място да се заснемат сцените с преследвания. И увеличихме размерите й. В крайна сметка стигнахме до момента, в който всички си помислихме: „Така вече е идеално!“

Всяко засадено растение в градината трябва да бъде от вид, който расте в Езерния район, няма други изисквания. В сценария съществуват няколко специфични смешки, свързани с конкретен плод или зеленчук, останалите могат да растат на воля.

След това Елиът се фокусира върху задачата да създаде градина в статично състояние – действието във филма се развива в продължение на седмица или две, но снимките на филм продължават осем седмици. „Ние разпределихме зеленчуците, – разказва Елиът. – Всички бяха в саксии, за да можем лесно да ги подменяме. Използвахме течни торове, за да се опитаме да ги отгледаме навреме и да ги подготвим за снимките, затова внимателно наблюдавахме прогнозата за времето.“

За някои растенията Елиът трябва да намира временни решения. Осем доматени стъбла са натрупани да създадат един във филма. А закъснял добив на слънчогледи води до внедряване на изкуствени растения сред истинските, докато достигнат желания ръст.

ДА СНИМАШ В HARRODS

ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ е един от малкото филми, които са допуснати да заснемат сцени в най-известният универсален магазин в света, Harrods, в Лондон.

Harrods е изключително популярен, през вратите му всеки ден преминават хиляди посетители, така че да приеме в историческата си сграда като домакин филм от ранга на Зайчето Питър не е лесен подвиг. Магазинът разполага с над 7500 служители, които обслужват клиенти и продава играчки, базирани на героите от книгите на Беатрикс Потър от самото им създаване през 1910 г. Потър е живяла в същия квартал на Лондон – Найтсбридж, и в нейния личен дневник като 17-годишно девойка има препратки за Harrods.

„Макгрегър работи на място, което е символ на оживения град, точно обратното на местообитанието на зайчето Питър, – казва Хилдебранд. – Harrods е емблематично място с дългогодишна лична връзка с Беатрикс Потър и нейния свят и идеален избор за нас. Бяхме във възторг, че ни приеха, а от своя страна те бяха във възторг, че попитахме дали е възможно да бъдат домакини на снимките. През деня снимахме сцените отвън, а вътре бяхме през нощта, след края на работните часове на магазините. Беше късно, нощите – дълги, но това е едно невероятно място, в което може да снимаш филм.“

Охраната беше строга – от 21:00 ч. до 9:00 ч., и през цялото време вратите бяха заключени. Персонал от различните отдели – продавачи на играчки, инженери от поддръжката, работници в кафенето – лично бяха ангажирани да направят възможно заснемането на продукцията.

ПРОФЕСИЯ КАСКАДЬОР

Докато хореографията на заешките каскади може да бъде внимателно дигитално контролирана от целият аниматорски екип на Animal Logic, то човешките каскада в ЗАЙЧЕТО ПИТЪР™ са легнали почти изцяло на раменете на един актьор – Донъл Глийсън, в ролята на Томас Макгрегър.

Лорънс Удуърд, координатор на каскадите и Бен Смит-Петерсен, дубльорът каскадьор на Глийсън, разполагат с двуседмичен период за репетиция с Глийсън. Всеки ден актьорът тренира и работи стъпка по стъпка върху ръкопашната борба със Зайчето Питър. Като се има предвид че по време на снимките Питър ще е невидим враг, разбираме защо хореографията наподобява по-скоро последователност на танц, в който Глийсън е длъжен да помни както своите стъпките, така и тези на партньора си.

„Донъл винаги идва подготвен, – хвали го Удуърд. – Независимо колко малка е всяка нова част от движенията му, той си тръгва и се върши работата, което прави нашата задача много по-лесна.“

Глийсън изпълнява собствените си каскади и физическа натоварвания, винаги когато е възможно. „Разработихме много устройства, които да ползваме на снимачната площадка, – разказва Удуард. – Имахме малки сини пръчки, с които го сочехме и набождахме, момчета в сини костюми, които да го докосват. Понякога му мятахме и един син заек, за да видим как би могъл да реагира.“

“Аз не съм каскадьор, затова се опитвам да разбера какво се случва в сцената, в която моят герой е атакуван от невидим заек. Това не е най-лесният начин да прекараш деня си, но със сигурност е един от най-забавните. – заключава Глийсън. – Екипът, който бе отговорен за каскадите, начело с Лорънс и Бен, беше блестящ. На Уил му харесва да променя нещата в последната минута, така че имах много колебания в краката, но смятам че това стана причина за още по-забавни версии на планираните сцени. А това е целта, което исках да постигна.“

Скоро

Зайчето Питър

Вашият коментар