Премиера в България: 07.11.2014г.
Световна премиера: 07.11.2014г.
Жанр: Драма, Приключенски, Фантастика
Продължителност: 169 минути
Формат: 2D/IMAX 2D
Сценарист: Джонатан Нолан, Кип Торн
Режисьор: Кристофър Нолан
В ролите: Ан Хатауей, Матю Макконъхи, Джесика Частейн, Кейси Афлек, Тофър Грейс, Макензи Фой и Майкъл Кейн
Разпространител: Александра филмс / Warner Bros. Pictures

Група от изследователи се възползва от новооткрита черна дупка, за да надмине ограниченията на човешките космечески пътувания в космоса и да завладее огромни разстояния в едно междузвездно пътешествие.

 

Известният режисьор Кристофър Нолан (поредицата „Черният рицар“, „Гезнезис“) е начело на международния актьорски състав в „Интерстелар“. Докато времето ни на Земята изтича, екип от изследователи се заема с най-важната мисия в историята на човечеството: пътуване извън познатата галактика, за да разбере дали сред звездите има бъдеще за хората.

В „Интерстелар“ участват носителят на Оскар Матю Маконъхи („Клубът на купувачите от Далас“), носителката на Оскар® Матю Маконъхи („Клубът на купувачите от Далас“), носителката на Оскар® Ан Хатауей („Клетниците“), номинираната за Оскар® Джесика Частейн („Враг номер едно“), Бил Ъруин („Рейчъл се омъжва“), носителката на Оскар® Елън Бърнстин („Алис не живее вече тук“) и носителя на Оскар® Майкъл Кейн („Правилата на живота“). Към актьорския състав се присъединяват също Уес Бентли, Кейси Афлек, Дейвид Гияши, Макензи Фой и Тофър Грейс.

Режисьор е Кристофър Нолан, сценарият за филма е написан от Джонатан Нолан и Кристофър Нолан. Ема Томас, Кристофър Нолан и Линда Обст са продуценти на „Интерстелар“, а Джордан Голдбърг, Джейк Майерс, Кип Торн и Томас Тъл са изпълнителни продуценти.

Зад кулисите творческият екип на Нолан включва операторът Хойте Ван Хойтема („Тя“), номинираната за награда Оскар® художничка Нейтън Кроули („Черният рицар“), номинираният за Оскар® монтажист Лий Смит („Черният рицар“) и номинираната за Оскар® дизайнерка на костюмите Мери Зофрис („Непреклонните“). Композитор на музиката е носителят на Оскар® Ханс Цимер (трилогията „Черният рицар“, „Цар Лъв“). Носителят на Оскар® Пол Франклин („Гезнезис“) в отговорник за визуалните ефекти, а Скот Фишър („Черният рицар: Възраждане“) е отговорник за специалните ефекти.

Warner Bros. Pictures и Paramount Pictures представят, съвместно с Legendary Pictures, една продукция на Syncopy / Linda Obst Productions, филм на Кристофър Нолан, „Интерстелар“.

www.interstellarmovie.net

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

„Този свят е съкровище,

но сега ни казва да го напуснем за известно време.“

-Купър

Човечеството винаги е формирало своята съдба преминавайки отвъд границите на познатото: от първите кораби, опънали платна към хоризонта до човешките стъпки на повърхността на Луната, границата на възможностите остава изкусително недостижима. Най-новата продукция на режисьора, сценарист и продуцент Кристофър Нолан „Интерстелар“ се фокусира върху провокативния въпрос за мястото на човечеството сред звездите.

„За мен изследването на Космоса е върхът на човешкият опит, – казва Нолан. – Става дума за това да пробваш непознатото, по някакъв начин да определиш какъв е смисълът на нашето съществуване от гледна точка на Вселената. Става дума за това как необикновената природа на няколко избрани индивида преместват физически границите на местата, където някога е стъпвал човешки крак, и отварят безкраен набор от възможности. Бях развълнуван от перспективата да направя филм, който ще позволи на публиката да изживее през очите на тези първите изследователи, преминали отвъд нашата галактика. Това е възможно най-голямото пътуване, което можете да си представите.“

Действието се развива в близкото бъдеще, когато селскостопанска криза е поставила света на колене. „Интерстелар“ проследява една смела мисия да бъдат пробити бариерите на времето и пространството в отчаян човешки опит за спасяване на населението от изчезване. „Винаги съм се интересувал от нещата, които може да бъдат следващата стъпка в нашата еволюция. Ако Земята е нашето гнездо, каква ще се случи, когато настъпи времето да го напуснем?“

И въпреки, че действието се развива сред звездите на фона на безкрайния Космос, Нолан вижда, че това, което в крайна сметка движи филма е интимната човешка история в центъра на сюжета. „Усетих, че големината и величието на космоса е най-интересното място за фон за изучаване на силни и значими човешки отношения, и как това определя  нашето място във Вселената.“

Централно място в филма заемат отношенията в едно фермерско семейство. „В общи линии „Интерстелар“ е грандиозно приключение за пътуване във Вселената, – отбелязва продуцентката Ема Томас. – Но неговото ядро е емоционална история за отношенията между баща и децата му. Филмът говори за любовта в семейства, понятията дълг и саможертва, за нашите дълбоки връзки с други човешки същества.“

Матю Маконъхи е завладян от емоционални нишки, които приземяват историята до човешки измерения. „На пръв поглед вълнението на историята се крие в нейния мащаб, тръпката на приключението и изследване на неизвестното. Но едно от любимите ми неща в Кристофър Нолан като кинотоврец е човешката душевност, която той придава на своите филми. – заявява актьорът. – Никой не се справя по-добре от него с разкази от подобен мащаб на един свят, защото той винаги го представя като нещо лично и интимно.“

Ан Хатауей свръзва това качество във филмите Нолан с неговия фокус върху човешките залози, които се проявявят на фона и на най-грандиозните мащаби. „От самото началото на времето, в стремежа да се разшири нашия свят или се движи цивилизацията напред, винаги са участвали шепа индивиди, които се жертват и поставят общото благо над рисковете, които поемат за себе си. Този филм наистина отдава почит на онези, които са достатъчно смели, за да направя това.“

Джесика Частейн добавя, че филмът също отбелязва връзките, които ни поддържат. „Тази история е пълна с копнеж и мъка, но в сърцевината й лежи красивата идея, че дори ако любовта не е нещо, което можете да държите в ръцете си, тя остава с вас през огромните разстояния във времето и пространството.“

Дългогодишният сътрудник на Нолан, Майкъл Кейн, отбелязва, че човешкият пулс, която минава през „Интерстелар“ отразява характера на самият режисьор. „В личния си живот Крис е семеен човек и независимо дали снима трилър или голямо епично приключение, филмите му винаги отразяват неговата човешка природа.“

Нолан потвърждава, че дори когато си представял амбициозния скок на вярата в абсолютната неизвестност, понятието за семейство остава неговия пътеводна светлина. „Интерстелар“ е отнася за много неща – кои сме ние, къде отиваме, но за мен се отнася е най-вече за това, какво е да бъдеш баща. Поставянето на тези идеи преди всичко в моя процес даде историята на филма, и я превърна в нещо повече от разказ за покоряването на Космоса.“

Съ-сценаристът Джонатан Нолан признава, че почти невъобразимите измерения на Вселената са ги извели към някои интересни повествователни пътища. „Реалността на Вселената е, че макар да изглежда великолепна и да вдъхва чувство на удивление, всъщност тя е студена, безвъздушна и огромна… толкова огромна, че съзнанието ни не може да си представи колко е безкрайна в действителност. – казва той. – Така че, усилията ни бяха насочени да се опитаме да вземем една голяма идея и да я приземим, колкото е възможно, за да дадем истинско усещане на публиката за пътуване в междузвездното пространство. Как ще се чувства зрителя не само като осезателен опит, но и от гледна точка на емоционалните жертви, които изисква изолираното, несигурно и криещо опасности пътуване на героите.“

В усилията си да вдъхнем живот на космоса, както и да направим героите реалистични, създателите на филма получават безценна помощ от един от водещите теоретични физици Кип Торн. Той се е заел със задачата да разнищи и най-екзотичните тайни на Вселената и по този начин спомага да се формира научния гръбнак на сценария. „Кип е автор, преподавател и един от най-блестящите умове на света, – твърди продуцентката Линда Обст. – Неговата работа за откриване на гравитационни вълни му позволява да надникне в сблъсък между черни дупки и да формулира големите възможности на червеевите дупки. Това са интересни концепции, който ние изследваме във филма.“

За Торн, който е и един от изпълнителните продуценти на филма, процесът е повече от вълнуващ. „Историята излезе от плодородните умове на сценаристите, но те я запазиха в границите на установеното от науката и по разумен начин екстраполираха понятия, които са просто извън границите на нашето познание.“

Кристофър Нолан разказва, че на Торн му е отнело време да се тества всяка идея от сценария, за да се гарантира, че ще е научно достоверна. „Като истински отдаден учен, Кип постоянно бе в състояние на съмнение, че всичко, което казва може и да бъде погрешно. Науката – особено на равнището, на което Кип работи, предлага невероятно странни и интересни възможности от разказвателна гледна точка, защото на практика тези възможности непрестанно се разширяват. Това бе една изключителна творческа работна атмосфера „.

Стремежът да се превърне сценария в едно задълбочено и изпълнено с живот преживяване, задвижва всички участници в това широкообхватно и прекрачващо кино правилата приключение. „За мен истинският фокус по време на заснемането на този филм е да се опитаме да поставим публиката в Космоса, – потвърждава Нолан. – Да се почувстват на мястото на астронавтите, които проучват нови светове и нови галактики. Това е, от което аз съм много развълнуван – че публиката ще се получи усещане за спектакъл на голяма междузвездното пътуване.“

АКТЬОРСКИЯТ СЪСТАВ И ГЕРОИТЕ НА „ИНТЕРСТЕЛАР“

„Свикнали сме да поглеждаме нагоре към небето

и да се чудим къде е нашето място сред звездите.

А сега просто поглеждаме надолу и се чудим

за мястото ни в пръстта.“

-Купър

В „Интерстелар“ Матю Маконъхи играе централната роля на Купър, бивш тестов пилот и инженер, един от онези изпълнени с  адреналин летци, които постоянно провокират собствените си ограничения, за да проправят нашия път към звездите. За Кристофър Нолан има само един актьор, който би могъл с нужната дързост и лекота да пресъздаде този образ. „Той олицетворява всичко, което търсим в кастинга за персонажа на Купър – приключенски дух, каубойска арогантност, и топлината на някой, чийто действия изцяло са подчинени и поставят семейството си на първо място. – казва режисьорът. – Той притежава всички тези неосезаеми качества,  подкрепени от невероятен професионализъм и чувство за хумор. Беше чудесно преживяване да работя с него по този филм.“

Маконъхи описва Купър като „мечтател и мъж извън своето време. Той не е създаден да бъде фермер. Той трябва да е там горе, защото там живее.“ Но в „Интерстелар“ светът се нуждае от фермери, а не пилоти. След като реколтата е опустошена от болести и вредители, човешката цивилизацията отново се обръща към земята и се вкопчва в отглеждането на царевица – единствената останала жизнеспособна култура. „Животът е сведен до отглеждане на храна и намиране на чиста вода, – продължава актьорът. – Вече не се нуждаем от изследователи, не се нуждаем от астронавти, не се нуждаем от блестящи идеи. Купър опитва всичко възможно да живее в този свят и да осигури нормален живот за децата си.“

Ферма заобиколена от акри царевица е мястото където Купър отглежда децата си с помощта на своя тъст Доналд, изигран от Джон Литгоу. „Това семейство живее във фермата от поколения и Доналд е видял изключителните промени, през които е преминал светът. – казва Литгоу. – Болестите по растенията са направили света по-тих, по-провинциален, и моят герой вижда в това един вид спокойствие. В тази история ми харесва начина, по който са развити нашите най-мрачни страхове, и въпреки това прозира скрит оптимизъм. Става дума за човешки същества, които се опитват да разберат не само как да оцелеят, но как да възтържествуват.“

Също като дядо си, синът тийнейджър на Купър – Том, изигран от Тимъти Шаломе, обича фермата и помага на баща си. Шаломе си спомня, че в деня преди да започнат снимките Маконъхи поставя основите на тяхната екранна връзка. „Матю ме попита: „Какво знаеш за смазването на комбайна и методите, по който пестицидите се разпръскват върху царевични полета?“. Същата вечер, прочетох всичко по темата, за да съм сигурен, че на следващия ден мога да отговоря на тези въпроси. Това преживяване с Матю ми показа много за връзката на Том с баща му. Купър иска да знае, че може да разчита на него да се справи с нещата, а Том иска да му докаже, че може.“

Дъщерята на Купър, Мърф, изиграна от Макензи Фой, прилича на баща си по начин, по който Том никога не би могъл. „Мърф е обсебена от ракети и космоса, макар че вече никой не говори за тези неща. – казва Фой. – Въпреки опасността да се чувства не на място в този свят, баща й я окуражава да е любопитна и й дава увереност да бъде смела.“

Ема Томас разкрива: „Купър дълбоко обича и двете си деца, но има специална връзка с Мърфи заради общата им страст към науката и откритията. На както при много родители, това, което ги свързва с децата, в същото време може и да ги отдалечи един от друг.“

Запечатани в подземен бункер, малка група от учени и инженери работи върху по-висока цел от насъщния. Понеже почвата на земята вече не е склонна да издържа човешката раса, те залагат живота си на възможността, че някъде във Вселената се крие планета, която може да посрещне човечеството. Проектът е породен от появата на мистериозни смущения в близост до Сатурн – червеева дупка, която пробива проход през по-високо измерение на пространството и времето до галактика, която реално се намира на разстояние няколко човешки живота време. И за да издържи такова пътуване групата е запазила най-добрата налична технология от руините на космическа програма, за да построят трите кораба за мисията: совалката; превозно средство за повдигане на големи тежест; и кораб-майка който чака в ниска околоземна орбита.

Единственото нещо, което липсва на мисията е опитен пилот. Маконъхи споделя: „Внезапно мечтата, която Купър е преследвал цял живот чука на вратата му. И това не е просто шанс да бъде отново пилот, а възможност да оглави най-важната мисия на всички времена. Цената е да изостави двете си деца и никой не може да каже колко дълго няма да го има.“

„Въпреки че са толкова млади актьори, бях изумена от емоционалните слоеве които показаха в изпълненията си Тимъти и Макензи. – казва Томас. – Моментът, в който Купър трябва да се сбогува с  Мърфи е сърцераздирателен, защото тя не вярва, когато бащата й казва, че ще се върне. Макензи просто разби сърцата на всички нас.“

Купър не е единственият баща, който ще се жертва. Мисията е плод на ума на професор Бранд, в ролята Майкъл Кейн, чиято дъщеря Амелия е сред малобройния екипаж. „Бремето на Бранд е тежко, защото той изпраща собствената си дъщеря в неизвестното. Това е проблемът – никой не знае какво има там. И ако нещо се обърка, отговорността е негова.“

Ролята на професор Бранд е шестата за Кейн във филм на Нолан, и може би най-сложната и емоционална досега. „Майкъл е една от най-големите филмови звезди на това поколение, – потвърждава Нолан. – Той притежава изключителна харизма и привличане. В „Интерстелар“ беше много вълнуващо да го видя да пресъздава героя си по начин, който никога не съм виждал у него като актьор. На такъв етап от такава феноменална кариера, това беше удивително изживяване.“

В образа на д-р Амелия Бранд е Ан Хатауей, която отново работи с режисьора след „Черният рицар: Възраждане“. „Ан е изключителен талант, който може напълно да се потопи в образа. – отбелязва Нолан. – Тя е много интелигентна и има интерес към науката, така че за мен е естествено да я видя в образ, който гледа на света от научна перспектива. В същото време присъщата й дълбока топлота и многопластност при актьорското изпълнение й позволява да разкрие същността на нейната героиня отвъд фасадата на учения.“

Хатауей признава, че е разтърсена от начина по който е пресъздаден Космоса във филма, но преди всичко е привлечена от емоционалното пътуване на героите. „Идеите, които стоят зад този филм може да не ви дават мира дълго време, като в същото време историята е едно красиво размишление върху любовта. – казва тя. – Ако се вгледате в човешката раса от еволюционна гледна точка, трябва да включите фактора любов като основна част от уравнението, и начина по който тази идея е вплетена в образа на Бранд и нейната мисия за мен е много дълбок и истински. Мисля, че Крис е направил нещо много смело и необикновено, като е вплел устойчивостта на любовта в ДНК-то на това голямо приключение в космоса.“

Давид Гаяси, който играе Ромили, астрофизика на екипа, е съгласен с думите на актрисата и отбелязва: „Моят герой живее и диша в името на науката, но в много отношения не се чувства пълноценен човек. Когато си свършите работата и напишете уравненията, да си обясните вселената, какво ви остава? За мен бе невероятно как това пътуване вдъхва уважение в Ромили към мистичната страна на нещата и за нематериалните неща, които ни свързват.“

Четвъртият член на екипажа е Дойл, изигран от Уес Бентли. „Дойл е обучен да пилотира кораба, но само на симулатор, – казва Бентли. – Той е преди всичко учен, така че изпитва облекчение, когато Купър поема кормилото и така му позволява да се съсредоточи върху реалната си работа. Извън научния си интерес той вярва в мисията и поема лидерската роля с пълно съзнание за рисковете. Наред с това обаче идва бремето на отговорността, че от всяко негово решение зависи не само живота на екипажа, но и живота на всички на Земята.“

С масивното колело на кораба-майка в червеевата дупка се гмурват петият и шестият член на екипажа – две допълнителни военни машини наречени КЕЙС и ТАРС – които са проектирани да подражават на своите човешки колеги. „До голяма степен те са програмирани да повдигат духа, – казва Джонатан Нолан. – Задачата им е да повишават морала сред редиците с чувство за хумор или прилив на смелост. За мен имаше нещо много трогателно в идеята да създадем тази група от войници, в които е заложено най-доброто от нас, а когато вече не са необходими, да ги разглабят и да ги рециклират в комбайни. ТАРС и КЕЙС са нещо като последни от вида си.“

Двете машини оживяват на снимачната площадка благодарение на Бил Ъруин чрез сложна хидравлична кукловодска платформа, който озвучава ТАРС, a Джош Стюарт е КЕЙС. Според Ъруин КЕЙС е по-благоразумен от ТАРС, което проличава от един разговор с героя на Маконъхи. „По време на спор между двамата, Купър казва: „Звучиш ми като бивш военен“, което веднага ми показа как наистина говори ТАРС. – спомня си Ъруин. – И така той се превърна в офицер средно ниво, прошарен, с чувство за хумор на бивш морски пехотинец“.

Общите им сцени са радост за Маконъхи. „Бил внесе толкова много хумор и обогати образа на ТАРС. За мен бе много интересно да изградя истинска връзка между тях. – казва той. – В ТАРС има неща, които Купър харесва – той е хитряга, но си върши работата и по някакъв начин двамата стават най-добрите приятели на кораба.“

Целта на екипът е да открият в тази галактика светове, които предлагат повече надежда за човечеството, но няма гаранции за успеха им. „Нашата планета е много ценно и необичайно нещо, и кой знае дали има други като нея там. – отбелязва Томас. – Очевидно е, че с размерите на вселената е възможно да има и други места, които биха могли да поддържат живот, но никой не знае дали някога можем да намерим един толкова съвършен свят като нашия. Възможността да не открият нищо е един от рисковете, пред който хората на екипажа са изправени.“

Другият риск е самото време. „Аз винаги съм бил очарован от времето като субективно преживяване. – казва Нолан. – В „Интерстелар“ времето е външна сила, която до голяма е част от историята, а не просто възприятие на героите. Тук времето е антагонист на тези герои, но не е единствената опасност с която се сблъскват. Когато изследваш история за борбата на човека срещу стихиите, възможностите за визуализиране на заплахи стават много по-екзотични.“

Джесика Частейн, която играе протеже на професор Бранд, добавя че нарастващото отчаяние на тези, които се опитват да оцелеят на Земята само засилва неотложността на задачата на героинята й да открие решение. „Тя е наясно, може би повече от всеки друг, колко е ценно времето.“

За Частейн това е първата й съвместна работа с Кристофър Нолан и тя открива изненадваща атмосфера на снимачната му площадка. „Това е най-големият филм, който някога съм правила, но от време на време се чувствах сякаш участвам в независим филм. – отбелязва тя. – Крис е фантастичен при организирането на филм в голям мащаб, но истинската му сила е, че свежда снимките до човешки мащаби. По средата на тази огромна продукция, той успява да съсредоточи цялото си внимание върху малките моменти с актьорите. Той е толкова интелигентен и точен в режисирането, че благодарение само с няколко негови думи може да повишим нивото на изпълнението си.“

Кейси Афлек се съгласява и добавя, че режисьорът успява да го успокои мигновено. „Крис изгражда много спокойна обстановка на снимачната си площадка, и мисля, че това е нещо което той и Ема постигат във всички свои филми. – казва той. – Когато хората правят нещо да изглежда лесно, това е обикновено, защото те са просто невероятно добри в това, което правят.“

Кип Торн също прекарва време си с членове на актьорския състав, за да им помогне да разберат и да навлязат в научните понятия и концепции, които са залегнали във филма. Ема Томас отбелязва: „Кип е велик учител и именно защото отдели толкова много време на актьорите, те бяха в състояние да свършат невероятна работа. Те успяха да представят науката по реален, човешки начин, така че зрителят да се почувства част от екипажа и да бъде емоционално завладян от филма.“

Актьорите се срещат и с истински американски астронавт – Марша Ивинс, която посещава снимачната площадка по време на продукцията. Томас продължава; „Марша Ивинс е ветеран астронавт, която многократно е била в космоса. Тя е истинско вдъхновение и се съгласи да ни сподели своя опит. Крис и аз имахме възможността да се консултираме с нея и тя разговоря надълго и нашироко с актьорите. Присъствието й бе в действителност безценно и ни помогна да разберем как да придадем достоверност на филма.“

ПЪТУВАНЕТО ЗАПОЧВА

„Ще намерим начин. Винаги сме намирали.“

-Купър

Предпочитанието на Кристофър Нолан да заснема филма, а не да използва дигитални технологии, се е превърнало в запазена марка на лентите му. Неговият екип от близки сътрудници, по-голямата част от които са работили рамо до рамо с режисьора в продължение на почти десетилетие, са свикнали да предугаждат представите му за визията. В стремежа си да улови колкото е възможно повече от действието с камерата, той и екипът му извършват истински революционни подвизи на инженерството. Широкият обхват и задълбоченото визуално повествование, което той си представя за „Интерстелар“, вдъхновява всички участници в продукцията да се разширят границите на своите възможностите си.

„Винаги сме се интересували от това, което бихме могли да направим с изображенията, но исках хората, ангажирани във филма да внесат много по-голяма сила на тази образност е този филм, отколкото който и да е от предишните филми. Така че публиката пряко да я улови и почувства, а не само да реагира на поведението на героите в него. – обяснява Нолан. – От техническа гледна точка, това изискване ни насочи към далеч по-приключенско режисиране.“

Преди камерите да започнат да снимат космическите сцени в продължение на месеци, режисьорът поставя началото на едно уникално сътрудничество между Кип Торн и отговорника по визуални ефекти Пол Франнклин, за да осигури безпрецедентно ниво на автентичност на Вселената и героите. Торн пътува до Лондон, за да се срещне с екипа за визуалните ефекти в Double Negative, и работи в тясно сътрудничество с дизайнерите и екипа, който разработва софтуер за оформяне на обекти, които да са бъдат максимално достоверни и близки до днешните научни стандарти. „Да работиш с Кип е феноменално, защото той очевидно е един от най-великите физици на ХХ век, но в същото време притежава творческа, артистични душа. – заявява Франклин. – Той с голямо желание сподели с нас тези необикновени теории и идеи, чрез които да разкажем историята. Искахме хората да отидат на това космическо пътуване, и той беше изключително щедър, давайки ни от времето си и познанията си по математика, астронавтика, червееви и черни дупки.“

Използвайки уравненията на Торн за гравитационните лещи – ефектът на гравитацията върху светлината около черна дупка и пътуването през червееви дупка, Франклин и неговия екип в Double Negative са в състояние да оформят тези дълбоко мистериозни обекти с по-висока резолюция и невероятно прецизна научна точност, отколкото някога това е правено. Според Торн, наблюдавайки тяхната физическа реалност води съответно до нови открития. „Всичко, което мога да кажа е, че видяхме неща, които ме изумиха. – изразява възхищението си Торн. – Научихме някои странни неща за външния вид на черни дупки и червеевите дупки в процеса на правене на този филм.“

„Отначало бяхме решили, че може би ще се наложи да се разграничим от научната акуратност, за да направим тези космически обекти по-разбираеми за публиката, но се оказа, че това, което дадоха изчисленията Кип бе изключително грандиозно. – разказва Нолан. – С ефекта на специфичните гравитационни лещи около една черна дупка, се появяват някои много загадъчни аномалии по отношение на променящия се външен вид, в зависимост от гледната точка като по-различен ъгъл или различно разстояние.“

Double Negative допълнително засилват усещането за реализъм при пресъздаването на Космоса, черпейки вдъхновение от астрофотографските източници в архивите на Кралската Обсерваторията на Великобритания и изображения с висока разделителна способност от космическия телескоп Хъбъл. Те също така използват база данните на НАСА за 2,5 милиона звезди, за да пресъздат Вселената в звездните пейзажи на филма.

Докато реалността на Вселената се пресъздава чрез компютърно генерирани образи, Нолан се заема заедно с ключовите си ръководители на екипи, за да започне полагането на основите за експедицията в нея. „Някои неща може да се постигне единствено с визуални ефекти. – казва той. – Но има и всякакви други трикове, които имаш в ръкава, за да убедиш публиката в реалността на това, което те виждат.“

За „Интерстелар“ Нолан иска да съчетае интимната близост и непосредственост на документалното кино с красотата и качеството, което чувства, че е възможно да се пресъздаде единствено чрез IMAX формат. Това подтиква режисьора, заедно с оператора Хойт ван Хойтема, да проучат революционни нови начини за използване на камерата. „Винаги сме знаели, че искахме нашите големи екстериори – първият поглед към космическа черна дупка или червеева дупка, да е заснета в IMAX. – твърди режисьорът. – Не сме си и помисляли, че някога може да използваме IMAX камерата за по-малки, интимна сцени поради огромните им размери и тегло. Но Хойт беше твърдо решен да я носи на рамото си, да не говорим колко му беше тежко. Нямам идея как точно се справи, но това подход ни даде свободата да снимаме много повече с IMAX камера, отколкото първоначално смятахме, че е възможно.“

За ван Хойтема тази техника е естествен ход напред от чувствата, които е породил сценария у него. „Това е една много визуална история, но също така тя има много душа и емоции, които е важно и трябва да се запазят. – твърди операторът. – Искахме да намерим начин да използваме IMAX камера почти като най-тежката камера в света Go-Pro, но ни отне известно време в експериментиране с технологията. По този начин имахме свободата на импровизацията при близките планове и диалозите, но с красивата дълбочина на IMAX кадрите. Крис е много смел и отворен към новите неща, когато става дума да остави да се случат тези спонтанни магически моменти, тъй като така се добавя живот и реалност към сцените.“

Докато сценария все още се дооформя, художникът на продукцията и дългогодишен сътрудник на Нолан – Нейтън Кроули започва процеса по очертаване на пейзажи от близкото бъдеще за „Интерстелар“ в гаража си (който е също офис и ателие), и може с право да се нарече родното място на всички светове във филмите Нолан. „Крис има голяма страст към дизайна, – казва Кроули. – За нас това е винаги невероятно пътешествие, но за „Интерстелар“ пътуването е особено интензивно и емоционално.“

От най-ранните проекти до крайния комбинация, режисьорът и неговият екип добиват все повече нови и иновативни начини да потопят публиката в обгърната в прах родна планета, необятната шир на Космоса и непознатите повърхности на други планети.

 

#   #   #