Премиера в България: 10.03.2017г.
Световна премиера: 10.03.2017г.
Жанр: Екшън, Приключенски, Фентъзи
Продължителност: 118 минути
Формат: 3D/IMAX 3D/4DX/Luxe
Сценарист: Макс Боренщайн, Джон Гатинс, Дерек Конъли, Дан Гилрой
Режисьор: Джордън Вогт-Робъртс
В ролите: Том Хидълстън, Джон Гудмън, Бри Ларсън, Джон С. Райли, Самюел Л. Джаксън, Тоби Кебел, Кори Хоукинс, Джейсън Мичъл, Джон Ортиз
Разпространител: Александра филмс / Legendary Pictures / Universal Pictures

Във филма разнообразен екип от изследователи са събрани, за да се отправят на опасно пътешествие, дълбоко в неизследваните територии на остров в Тихия океан – колкото красив, толкова и опасен – без да знаят, че пресичат границите на владенията на митичния Конг.

 

Продуцентите на Годзила представят нова визия на една от най-великите кино легенди на всички времена в КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА. Режисьорът Джордан Вогт-Робъртс (Кралете на лятото) ни поднася вълнуваща и завладяваща история за колоритен екип от учени, войници и авантюристи, които поемат на изследователска мисия към митичен, неизследван остров в Тихия океан, колкото красив, толкова и опасен. Откъснати от всичко познато, членовете на екипа дръзват да пристъпят в територията на могъщия Конг, започвайки последната битка между човека и природата. Тяхната откривателска мисия се превръща в битка за оцеляване и те ще трябва да извоюват бягството си от първичния животински рай, в който човечеството няма място.
В КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА участват актьорите Том Хидълстън (Отмъстителите, Тор: Светът на мрака), номинирания за Оскар® Самюел Л. Джаксън (Криминале, Отмъстителите: Ерата на Ултрон), Джон Гудман (Трансформърс: Ера на изтребление, Арго), носителя на Оскар® Бри Ларсън (Стая, Тотал щета), Жинг Тиaн (Полицейска история: Блокада), Тоби Кибъл (Зората на планетата на маймуните), Джон Ортиз (Стив Джобс), Кори Хоукинс (Бандата от Комптън), Джейсън Мичъл (Бандата от Комптън), Шия Уигъм (Вълкът от Уолстрийт), Томас Ман (Аз, Ърл и умиращото момиче), Тери Нотъри (Зората на планетата на маймуните) и номинирания за Оскар® Джон C. Райли (Чикаго, Пазителите на Галактиката).
Вогт-Робъртс е режисьор на филма. Сценаристи са Дан Гилрой, Макс Борнщайн и Дерек Конъли, по историята на Джон Гатинс. Продуценти са Томас Тъл, Мери Перънт, Джон Джашни и Алекс Гарсия, а Ерик Маклауд и Едуард Ченг са изпълнителни продуценти.
Творческият екип включва оператора Лари Фонг (Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта), художника Стефан Дешант, номинирания за Оскар® монтажист Ричард Пиърсън (Полет 93, Превъзходството на Борн), костюмите са дело на Мери Фогт (Мъже в черно), а композитор е Хенри Джакман (Капитан Америка: Войната на героите). Екипът включва също носителя на Оскар® за грим Бил Корсо (Лемъни Сникет: Поредица от злополучия, Междузвездни войни: Силата се пробужда) и отговорника по каскадите Джордж Котъл (Интерстелар, Черният рицар: Възраждане). Легендарният Конг оживява до изумителни детайли с помощта на Industrial Light & Magic, а двукратният носител на Оскар® Стивън Розенбаум (Аватар, Форест Гъмп) е отговорник за визуалните ефекти заедно с номинирания за Оскар® Джеф Уайт (Отмъстителите).
За да потопят напълно публиката в атмосферата и визията на тайнствения Остров на черепа, режисьорът Джордан Вогт-Робъртс, актьорите и екипът в продължение на шест месеца снимат на три континента. Те заснемат своите пейзажи в Оаху, Хавай, в Голд Коуст, Австралия, и най-накрая във Виетнам, където попадат на места, някои от които никога досега не са били показвани във филм.
 
ЗА ПРОДУКЦИЯТА
ВСИЧКИ ДА СЕ ПРЕКЛОНЯТ ПРЕД КРАЛЯ
Познат на всички. Единствен по рода си. Кралят на Острова на черепа.
Кинг Конг се изправя пред нас за пръв път преди повече от осем десетилетия, и разцепвайки големия екран, навлиза в нашия свят със сила, която резонира в колективното ни съзнание до ден днешен. Сега е времето най-големият филмов звяр да се върне на трона.
„Конг е въплъщение на мистерия и загадка, която все още съществува на света, – казва режисьорът Джордан Вогт-Робъртс. – Ето защо той никога няма да спре да бъде актуален.“
Търсенето на съвременния образ на най-могъща маймуна в киното ще събере отново продуцентския екип на хита от 2014 Годзила.
За Томас Тъл, който е продуцент на филма, заедно с Мери Перънт, Джон Джашни и Алекс Гарсия, това е вълнуваща и невероятно предизвикателна възможност. „Искахме да създадем един свеж, нов филм за публиката, – казва Тъл. – Като фенове на историята, за нас беше изключително важно да отдадем почит на основните елементи на този образ, който е свързал толкова много хора по света в голямо, забавно и епично приключение, изпълнено с екшън и зрелищност.“
Легендата и иконографията на Конг продължава да въздейства все така дълбоко и силно на поколения фенове. „Много неща определят Конг – размерът му, неговата сила, животинската му природа, но също така и сърцето и огромната дълбочина на душата му, – отбелязва продуцентът Мери Перънт. – Той се свързва с нашето естествено родство с другите примати, но неговите жестове и изрази са много по-човешки, отколкото дори истинските приматите в природата и това е нещото, което винаги е отделяло Конг от кино чудовищата. Въпреки, че той е ужасяващ хищник, е невъзможно да не му симпатизираш. В някои отношения, той е по-скоро класически романтичен герой, отколкото злодей.“
Кинг Конг първоначално е представен от революционните специални ефекти на майстора Уилис H. О’Брайън и скулптора Марсел Делгадо за загадъчна централна фигура и сърцето на новаторския класически „Кинг Конг“ на Мериън С. Купър и Ърнест Б. Шодсак от 1933 г. – ослепителна смес от история тип Красавицата и звяра, интензивно приключение с гигантски чудовища, които всяват шок и ужас в милиони зрители по целия свят.  Филмът се прожектира в разпродадени салони в разгара на Голямата депресия и десетилетия чупи рекорди с повторни издания и телевизионни излъчвания. Това е оригиналният екшън блокбъстър с чудовище. През годините са се появявали редица нови версии и пародии за всеки размер на екрана. Конг също вече е неотменна част от поп културата и вдъхновява всичко – от видеоигри през хип-хоп песни до научни есета, както и производството на екшън фигурки, модели, играчки и игри.
Непримиримият край на Конг, високо на върха на Емпайър Стейт Билдинг е сред най-култовите сцени на всички времена. Но за феновете – и за самият Тъл, най-силно въздействие в историята си остава провокативното начало. В действителност дългогодишната му идея за чудовище от 21 век не би била пълна без историята за произхода на Конг. Продуцентите работят със сценаристите Дан Гилрой, Макс Боренщайн и Дерек Конъли за оформяне на сценарий от една история на Джон Гатинс. Тъл разказва: „Един от най-интересните елементи на образа на Конг е Островът на черепа – място с най-екзотичната и смъртоносна хранителната верига, която може да си представите. И Конг е алфа хищникът, който държи останалите на разстояние. Това е митологията, която искахме да представим подробно в този филм. Нашите герои не отвеждат Конг от острова. Те трябва да оцелеят в неговата територия.“
Самуел Л. Джаксън, който играе подполковник Престън Пакард – човешкия еквивалент на алфа герой сред изследователите във филма, се наслаждава на идеята. „Искаме да видим Конг в среда, която е толкова голяма и ефектна, колкото самият него, – казва легендарният актьор. – Знаем, че той живее в джунглата, но какво още има в тази джунгла? Какво има там, което му позволява да съществува? Има ли други или е той аномалия? И откриваме, че някога той е бил част от общност, унищожена от нещо друго, което също е на този остров. Сега той е пазител, който държа тези неща настрана.“
С КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА и Годзила преди това, продуцентският екип полага основите на огромен, споделен и надграден свят на чудовища, поставен в нашата реалност. Но да го направят правдиво означава не само сблъсък на две дългогодишни кино митологии, но и сливане на две различни времеви линии.
Ключът идва с новаторската идея от Вогт-Робъртс, изгряващ режисьор, само с едно заглавие зад гърба си – аплодирания независим хит Кралете на лятото. Продуцентът Алекс Гарсия разкрива: „Съществената част от нашата история за Годзила е идеята, че през 1954 г. ядрените опити не са тестове; правителството всъщност се опитва да убие нещо. Джордан предложи идеята действието на филма да се развива през 1970 г., и това веднага запали въображението ни. Това е и богат период за тематично проучване и ни позволява да донесем ултра-реалистични военни елементи и гигантски чудовища, вплетени заедно в рамките на същия филм.“
За Вогт-Робъртс, „Кинг Конг“ е началото на една мания. „Той е всепризната история на киното, и когато за първи път видях филма от 1933 г., той напълно разби мозъка ми с безкрайните си кинематографични възможности, – казва той. – Това е първият филм, който пренася публиката в неизследван, неопитомен свят. Въпреки, че е на нашата планета, ние се сблъскваме с неща, които ни казват, че не биха могли да съществуват тук.“
Сам определящ се за „маниак“, роденият в Детройт режисьор израства с постоянна диета от филми за чудовища, летни блокбъстъри и видео игри. Когато открива за себе си филмите от 70-те години, те се превръщат в неонова табела за него, насочваща го да прави собствени филми. Вогт-Робъртс отбелязва: „70-те са като странно черно огледало на нашия модерен свят. Всичко, което се случва след това – политически скандали, граждански вълнения, войни, недоверие към правителството, отразява точно това, което се случва в момента. В същото време, 70-те години са последният момент, когато науката и митологията могат да съществуват едновременно. От тогава насам, ние бавно унищожаваме неизвестното.“
Сблъсквайки чудовищата от изгубеният свят на Купър и Шудсак с хаотичната ера на хеликоптери, напалм и рок енд рол, поставяйки публиката директно в екшъна, Вогт-Робъртс се надява да донесе цялата сила и значение на Конг до днешните зрители. „Искам този филм да изкара хора от зоната на комфорт и да ги хвърли в опасно и интензивно приключение, както никога досега. Сигурен съм, че в който и да е друг филм, няма да намерите гигантско маймуноподобно същество да удря хеликоптер Хюи, – усмихва се той. – И това е филмът, който искам да видя.“
Преместването на историята от 1930 г. към по-модерни времена, но не в нашето съвремие, се вписва безпроблемно в темата, която създателите на филма вече проучват.  Хидълстън, който се присъединява да играе обезверения ветеран от специалните части, капитан Джеймс Конрад, още преди режисьора да оглави екипа, посочва: „Това е един свят преди тиранията на глобалните сателити, почти тоталното проследяване и информационното претоварване. Тогава не сме имали илюзията, както днес с интернет и мобилни телефони и GPS-, че знаем всичко за света, в който живеем. Поставянето в този период също ни даде извънреден поглед да проучим какво Конг може да представлява в тема за война, и склонността на човечеството да унищожи това, което не разбира.“
За Бри Ларсън, която играе военната фотожурналистка Мейсън Уивър, тази динамика позволява на актьорите да достигнат богата тематична територия, която да проучат в тяхното търсене на чудовища. „За мен тази история се усеща като алегория за животинската природа, която присъства във всеки от нас, – отбелязва тя. – В днешно време сме толкова далеч от тази част от себе си; като че ли чувстваме необходимост да го преодолеем по толкова много начини. Става дума и за начина, по които се отнасяме със света около нас – как се отнасяме към природата и как я ценим, как ценим другите човешки същества.“
1973 година не само бележи края на войната във Виетнам, но и зората на програмата Лендсат, когато НАСА започна картографиране на земното кълбо от космоса, което даде на създателите на филма надеждна „кука“ за откриване на екзотичния дом на Конг. Продуцентът Джон Джашни коментира: „Но Островът на черепа е място, където човешката арогантност може да доведе до вашата гибел, ако не внимавате.“
Макар Конг да е алфата на острова, той не е най-лошото или ужасяващо нещо в този тук… за сега. „Островът на черепа е напълно изолиран от останалата част на света, и следва своя уникален и странен еволюционен път, – казва Гарсия.  – Той е изключително красив, но е и най-опасното място на Земята, със същества, различни от всички които сме срещали. Това не е място за хора, и всъщност самото им присъствие има огромен ефект върху тази деликатна екосистема.“
Вогт-Робъртс се потапя в изобразяването на драматичните промени, които островът представя; в усещането и темперамента на образите; в ефекта, който всяко чудо и ужас има върху героите и техните избори. „Едно от най-удивителните неща, които сме направили като човешки същества е да се премахнем от хранителната верига, – отбелязва той. – Нашите герои идват на Острова на черепа с разбирането за нашето място във външния свят и изведнъж това губи значение… защото те са обратно в хранителната верига. Исках да проуча какво биха направили хората: Кой се предава? Кой става по-силен? Кои се обединяват?“
Тези въпроси, добавя режисьорът, са опорната точка на КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА. „Много ми допада идеята за шепа герои, които са излезли от войната във Виетнам и вече не вярват в нищо, или просто знаят къде им е мястото и да ги пъхна в това мистично място. Конг не е просто едно гигантско животно в нашия филм. Това не е история за човек срещу природата. Ето защо нашия Конг ще бъде най-големият в историята на Холивуд. Искам публиката да почувства какво е да погледнеш нагоре и да видиш нещо съзнателно и свирепо и 100-фута високо да се надвеси над вас.“
КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА ще изправи лице в лице кинолюбителите с жива планина от величие и огромна мощ. Но големият му ръст не е единственото нещо, което създателите на филма променят. Перънт обяснява: „Конг е юноша, когато се срещаме с него във филма; той все още расте в ролята си на алфа. Този остров изобилства с много повече зли същества, включително поклонниците на черепи, които са избили предците му и са го направили последен от рода си. Това е особено вълнуващо при проучване на тази част от митологията. Конг е толкова убедителна фигура, така или иначе, но му предстои решителната битка на живота си в този филм – борба с претенция за полагащото му се място като Цар на Острова на черепа.“
Стремежът да потопят съвременната публика в Острова на черепа ще накара актьорите и екипа да обиколят света и да работят на някои от най-поразително красивите и екзотични места, снимани някога на филм. Вогт-Робъртс предлага: „Когато сте си поставили задачата да покажете един мит на екрана, не просто като символ, а от плът и кръв, е от решаващо значение, да го поставите в среда, която се усеща реална и абсолютно жива. Изключително важно е филма да се заснеме в обстановка, с която актьорите могат да си взаимодействат, вместо на зелен екран. Искам хората да гледат нагоре към екрана и казват: „Вярвам, че това може да съществува.“
Екипът на КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА обикаля три континента, с локации в  Австралия, Хавай и Виетнам, за да заснемат кадри, които по-късно ще бъде безпроблемно вплетени заедно, за да се създаде невиждан досега свят. Първият голям игрален филм, сниман основно във Виетнам, означава сложна логистична операция за достъп до девствените места, в северната част на Виетнам за снимките и да опазят природата преди, по време и след снимките.
За да се завърне едноименният герой на филма обратно към екрана с грохот, Вогт-Робъртс събра топ-отбор от задкулисни сътрудници, които правят и невъзможното в дизайна и ефектите, и повдигат летвата на дигиталното създаване на образа.
КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА е едва втория филм – и засега най-големия, на Вогт-Робъртс, но той беше непоколебим. Режисьорът споделя: „Това, което ме водеше през подобно епично пътуване е да създам едно преживяване за зрителите, които да почувстват толкова истинско, че да отвори място в живота им за легенда и мистерия. Въпреки, че правим изцяло нов филм, с много по-различен сюжет … все пак това си е Кинг Конг“.
МЯСТОТО НИ НЕ Е ТУК: КАСТИНГА
Създателите на филма събират звезден ансамбъл от актьори за героите на филма, които да опишат техните индивидуални премеждия на огромното платно на Острова на черепа. В главните роли са Том Хидълстън, Самюъл Л. Джаксън, Джон Гудман, Бри Ларсън и Джон C. Райли, заедно с Жинг Тиен, Тоби Кебъл, Джон Ортиз, Кори Хокинс, Джейсън Мичъл, Шия Уигъм, Томас Ман, и Марк Ивън Джексън.
„Исках да разкажа една човешка история на фона на целия този спектакъл, и съм невероятно щастлив, че имах този безумно талантлив и ангажиран състав за партньори в това начинание, – казва Вогт-Робъртс. – Актьорите дадоха толкова много от себе си за филма, и бяха безстрашни в намирането на тези спонтанни моменти, които просто издигат филма и правят всеки миг смешен или страшен, или просто по-първичен и истински.“
„Джордан оформи този филм по един много смел, дързък и оригинален начин, и всички участници се включиха великолепно.“ –  казва Хидълстън.
Джон С. Райли, който играе корабокрушенеца Ханк Марлоу, добавя: „Джордан е абсолютно невъзмутим. На раменете му лежеше тази огромна продукция, а той си снимаше, все едно си прави независим филм. Позволи ни да даваме идеи и да експлоатираме свежи хрумвания, а това говори много при филми като този.“
Действието в КОНГ: ОСТРОВЪТ НА ЧЕРЕПА започва през 1973 г., когато времената се променят, войната е загубена, старите вярвания са сринати сред пушечна стрелба, напалм и рок енд рол. Човечеството е открило и опитомило всеки инч от познатия свят, а НАСА пуска сателит, за да улови остатъците от неизвестното – картографиране на планетата от космоса за първи път в историята на човечеството.
Когато Лендсат проследява бурни геотермална смущения в Южния Пасифик, неговите лещи и сензори засичат прикрита твърда земя. За НАСА островът с форма на череп е просто поредната земна маса … злокобно известна само с броя кораби и самолети, които изчезват в близост.
Само агентът на организацията „Монарх“ – Бил Ранда, изигран от Джон Гудман, подозира какво укрива бурята в продължение на хилядолетия. „Монарх“ е правителствена организация, създадена в средата на 50-те години като отговор на атомните „тестове“ в атола Бикини – или, по-точно, целта на тези тестове. Но е загубила доверие с течение на времето и в началото на 70-те нейната съдба виси на тънката нишка на безмилостната вяра на Ранда, че ние трябва да намерим всички непознати, мутирали свръх чудовища, преди враговете да ги намерят първи. В този момент спътника Лендсат предава най-добрия си образ за получаване на доказателство, че трябва да се продължи с търсенето.
„Ранда е търсил Островът на черепа в продължение на 30 години, –  обяснява Гудман. – Така че, с малко помощ от администрацията на Никсън, той събира екип, за да поеме тази мисия, уж за да търсят редки метали или някакви суровини на острова.  Поне това е, което той казва на хората.“ – подсмихва той.
Геологът, който взима направо от университета Йейл, се оказва, че е написал спорен, но научно обоснован труд за кухата Земя. Кори Хокинс, който играе студента от Хюстън Брукс, казва: „Теорията за кухата Земя е написана интелигентно, но за Хюстън това е само теория. Той е скептик. Честно казано, Хюстън вероятно си мисли, че Ранда е луд, но той е млад чернокож мъж през 70-те и вижда този шанс като трамплин в кариерата.“
В екипа на „Монарх“ е Сан, брилянтен биолог, чийто мощен труд за проследяване на аномалии в джунглите на Бразилия веднага привлича вниманието на Ранда. В ролята е Жинг Тиан, която споделя: „Сан изучава съществуването на тези същества чрез работата си и знае какво биха могли да намерят на Острова на черепа. Въпреки, че идват от различни посоки, Брукс и Сан са страхотен отбор и се грижат един за друг в това пътуване. Тази динамика дойде естествено с Кори, който е толкова талантлив актьор.“
И двамата млади актьори са развълнувани да работят с ветерана в професията Гудман. „Той беше готов на всичко, – спомня си Хоукинс. –  По време на снимките, докато изкачвахме един хълм и го попитах: „Джон, защо си тук и защо го правиш? “ , а той ми отвърна: „Защото не съм го правил преди.“
Докато екипът се подготвя за това, което вярват, че ще бъде академично проучване, то Ранда се подготвя за едно приключение, в което може всички да загинат. За да се придвижват и разузнават по неизследвания терен и да открият това, което той е твърдо убеден, че съществува на Острова на черепа, те ще се нуждаят от опитен следотърсач и  изследовател. А Ранда знае къде да намери най-добрия: в една хазартна бърлога на Сайгон.
Том Хидълстън играе капитан Джеймс Конрад, бивш британски военен пилот, за когото актьорът споделя: „Конрад сякаш се е изгубил в Азия, но когато Ранда го намира, той не иска и не може да се прибере у дома.“
Независимо от това, Конрад е страхотен. По време на войната във Виетнам, той е обучавал и американски, и южновиетнамски войници да водят война в джунглата и е изпратен насред дивия и разкъсан от войната терен, за да открива и спасява изгубени войници. „Винаги съм се впечатлявал от човешките същества, подложени на крайни изпитания сред природата, и точно такъв е Конрад“, – казва Хидълстън.
Актьорът е избран за ролята година и половина преди началото на снимките. За да навлезе в образ, той проучва редица научни изследвания и разкрива един малко познат аспект за войната, за да изгради пълнокръвен разочарован адреналинов наркоман. „Англия официално не е участва във войната, но разбрах, че британските Специални части тайно са изпращали свои хора в Камбоджа и Индонезия, за да обучават американци и южновиетнамците на своя експертен опит за водене на война в джунглата, – обяснява актьорът. – Беше вълнуващо за мен да имам възможността да си сътруднича с Джордан и продуцентите при оформянето на този герой, какъв е той, къде се намира, когато се впуска в приключението, защо е там, в какво вярва или не вярва.“
Подобно на Конрад, Мейсън Уивър, е друг аутсайдер с ключово значение, който се присъединява към екипа. Бри Ларсън, която играе ролята, обяснява: „Никой не е предлагал тази работа на героинята ми; тя трябва да заблуди хората, за да се присъедини към мисията, защото усеща, че има нещо повече от това, което й казват.“
Макар Уивър да има уникална връзка с Конг, във филма тя не е девойката в беда; нито пък част от класическата история за Красавицата на звяра Конг. Тя е умен разследващ фотожурналист, и идва на мисията след като се е борила смело в някои от най-опасните зони с бойни действия и горещи точки по време на войната. „Тя се гордее, че с много усилия и труд си е извоювала репутацията си на журналистка, готова да направи каквото е необходимо в името на истината, – потвърждава Ларсън. – Тази нейна страст понякога й навлича беди, защото мъжете запечатани в обектива й за публикациите не са ентусиазирани да се осветлява тъмната страна на войната. „
И понеже сама се определя като антивоенен фотограф, Уивър не носи никакво оръжие, освен верния си фотоапарат Лейка. Самата Ларсън има опит и обща представа за професията, но се налага да се запознае напълно с ретро фотоапарата. „Направих много снимки на снимачната площадка и наистина започнах да виждам света през очите на Уивър, – казва тя. – Опитваш се да уловиш мига между моментите и започваш да виждаш хора по различен начин.“
С помощта на Ранда, който дърпа конците във Вашингтон, екипът на Лендсат изведнъж открива своята мисия – да картографират Южния Пасифик с добро финансиране и пълна военна подкрепа. „Лендсат никога не е имал достъп до нещо подобно, – казва Джон Ортиз, който играе водача на проучващия екип – Виктор Ниевес. – Това определено ги кара да се чудят за истинската причина, организацията „Монарх“ да е заедно с тях. И са неподготвени за нея.“
Военната единица, която води въздушното проучване на острова е водена от подполковник Престън Пакард, който гордо е служил във Виетнам. Когато му предлагат задачата да придружава експедицията на Лендсат, той казва, че това ще бъдат лесни пари. Неговият опитен екип, наречен Небесни дяволи, просто ще ги закара дотам, връща ги и готово – прибират се вкъщи.
Самуел Л. Джаксън, който е в ролята на закаления в битки войник, споделя: „Пакард се радва, че всичките му мъже са оцелели по времена войната и са живи и здрави. Но приема предложението за един последен полет заедно, преди да се приберат. Хората казват „загубихме войната“, а той казва „ние просто я изоставихме“. Той иска войниците му да се чувстват победители, и вижда в това възможност за тях да станат герои и да се върнат у дома с някаква победа.“
Основният екип актьори, които играят верните на Пакард войници, са Тоби Кибъл, Джейсън Мичъл, Шия Уигъм, Томас Ман и Юджийн Кордеро. Вогт-Робъртс сам избира групата така, че  да отразява истината за мъжете и момчетата пращани във Виетнам, които има риск никога да не се завърнат. Режисьорът коментира: „Те са най-различни, и млади, и стари, от всички сфери на живота. Тези участници донесоха толкова много истина за човешката страна на войната.“
В допълнение към тяхната физическа и военна подготовка, актьорите имат възможност да прекарват време с истински ветерани от различни войни, включително и Виетнам. „Когато за първи път говорих с Джордан, си помислих, „Няма начин аз да бъда пилот от Виетнам“, – спомня си Мичъл, който играе офицер Глен Милс, младият шегаджия на Небесните дяволи. – Истината е, че много от тези пилоти са били на по 19 или 20 години. Когато разбрах колко млади са били тези момчета, аз добавих нови черти в образа – едновременно и страх, и смелост. И исках да отдам почит на тях чрез Милс.“
Кибъл, който играе доверения брат по оръжие на Пакард, майор Джак Чапман, добавя: „Те ни казаха „Всички се радват да видят пилот на хеликоптер. В цялата армия вие сте буквално единственият човек, когото всеки, с изключение на врага, е щастлив да види. Ти си спасението.“ Това ни даде смелост и истинска дълбочина и разбиране за това кои са Небесните дяволи. Имахме късмет, че имахме възможност да говорим с тези хора.“
За да се затвърди екипът, актьорите прекарват колкото се може повече време заедно по време на продукцията, независимо дали репетират, или изграждат героите си, или просто се разхождат. „Имам чувството, че наистина създадохме помежду си братска връзка, – казва Кордеро, който играе сержант Джо Релес. – Всеки става твой по-малък брат, и беше толкова лесно да разбереш мисленето на тези момчета.“
С лесно възпламенимия микс от екипа на Лендсат, учените от Монарх, Небесните дяволи, и двамата свободни агенти – Уивър и Конрад на борда, корабът се приближава до своята цел. Но ако се доближат прекалено до острова, означава да рискуват да бъдат погубени от коварните рифове и страховитата черна стена на буреносни облаци, прах и магнитни сили. Затова без да се колебае, Пакард взима решение да групата да отлети до там с хеликоптерите Хюи.
Това, което се показва от другата страна на облаците е зашеметяващо, недокоснато, девствено райско кътче и момент на искрено богоговение за всички вперили погледи в него… докато сеизмичните бомби падат и потапят този рай в пламъци.
Човешкото нахлуване в Острова на черепа започва.
И е посрещнато от неговия невероятно голям, унищожително силен пазител.
Дори Ранда е неподготвен. „Той никога не е виждал нещо, което са прилича на Конг, – уверява ни Гудман. – Технологията не може да го укроти, нито пък науката. И така веднага се поражда конфликт.“
Джаксън казва: „Пакард гледа в ужас как Конг сваля всички хеликоптери от небето и повечето от хората му са убити. Но след като не е изоставил нито един  свой човек във Виетнам, воинът не се отказва лесно от тази борба. Конг се превръща в негов естествен враг.“
Конрад признава, че те силите са неравни. „Той вижда силата на природата в Конг. Опитът му в дивата природа го е научил, че съпротивата е безсмислена, – отбелязва Хидълстън. – Това е като да крещиш в лицето на ураган. Необходимо е известно смирение, и Конрад го разбира. Но Пакард, заедно с всичките си оръжия не може. И в тази мисия, дори значителният опит и познание на Конрад са минимизирани от нещо ново – нещо древно и монолитно.“
Опустошени, блокирани и разделени сред овъглените останки, които някога са били хеликоптери, оцелелите са принудени да се борят с това, което виждат. „Ние си казваме, че сме богове на нашата земя, – казва Вогт-Робъртс. – Но когато се вгледате в това чудо, единственото, което може да си кажете с примирение е, че виждате недостижима сила. Дали ще приемат тази мисъл, дали ще се борят с нея, или просто ще искат да оцелеят – това е пътят, по който ще тръгне всеки и ще вземе решение за себе си“.
Ларсън се съгласява: „Поемайки по този път, всички герои се сблъскват с едно и също нещо, а техните реакции се движат в две напълно противоположни посоки – желание да доминират и чувство на емпатия и съпричастност. Конг е повече от природна сила – той е природата. Смятаме, че можем да доминираме над нея, но колкото и да се стараем, природата винаги печели.“
Подобно на Конг, Пакард е сила с която трябва да се съобразяваш… но не и природата.
И Пакард, и Конг – всеки по свой начин, са защитници: Конг на дома си, а Пакард на хората си. Но Пакард започва да губи това, което защитава.  Джаксън отбелязва: „Всеки започва да разбира, че желанието му за възмездие заради хората, които е загубил, крие опасност и другите да не се завърнат у дома. Пакард вече не е разумният командващ, на когото войниците са свикнали да разчитат през всичките тези години.  В един рационален свят, където не бе толкова емоционално обвързан със загиналите, той щеше да разбере биологичното уравнението тук. Той обаче си изисква своето отмъщение.“
„Пакард никога не е подвеждал момчетата си, и те биха го последвали навсякъде, – казва Уигъм, който играе капитан Ърл Коул. – Моят герой е военен, който изпълнява заповеди, но вижда, че полковникът е започнала да действа много ирационално. И затова започва да поставя под въпрос ръководството и да чувства объркване и тъга, защото не е сигурен кое е правилно.“
От своя страна Уивър не е водена от стремеж за наука или за доминиране, но първа от групата среща Конг лице в лице… и първата, който вижда истинския мащаб на това, което са събудили. „Срещата на Уивър с Конг отваря сърцето й към нещо по-голямо от самата нея, – обяснява Ларсън. – Конг е най-огромното нещо на острова, но избира да не използва силата си, за да я нарани. Първоначално Уивър се впуска в това приключение заради желанието си да улови изображения, които ще получат признание и ще спечелят награди, но поглеждайки в душата на това същество, много бързо осъзнава, че има нещо на този остров, което е ценно и трябва да бъде защитено.“
Срещата на Конрад с величествения крал на острова, разкрива пред него нещо, което той е търсил без да подозира: изкупление. „Конрад оглежда територията от висока скала, изведнъж лицето на Конг се оказва на един метър от него, на една ръка разстояние, – разказва Хидълстън. – Той знае, че Конг го е видял. Знае, че гледа в очите на чувстващо същество, и отваря отново сърцето си за чудо, невинност и смирение. Конрад започва това пътуване с цинизъм, като наемник на мисия за лесни пари. Той живее живота си на сън, но сега вече е напълно буден.“