Премиера в България: 08.03.2013г.
Световна премиера: 08.03.2013г.
Жанр: Екшън, Криминален, Драма
Продължителност: 118 минути
Формат: 2D
Сценарист: Дж. Х. Уаймън
Режисьор: Нилс Арден Оплев
В ролите: Колин Фарел, Номи Рапас, Доминик Купър, Терънс Хауърд, Изабел Юпер, Арманд Асанте, Дженифър Бътлър
Разпространител: Тандем филм / Original Pictures

КРЪВ ЗА КРЪВ е екшън-трилър, в чийто център стои любовна история, развиващ се в престъпния подземен свят на Ню Йорк. Виктор (Колин Фарел) е дясната ръка на престъпния бос Алфонс (Терънс Хауърд), който е изправен пред неизвестен човек, систематично избиващ членове на неговата банда и дразнещ го със заплашителни бележки. Дарси (Доминик Купър) е приятел на Виктор, който също работи за Алфонс. Той е обсебен от идеята да открие кой стои зад убийствата, за да спечели благоразположението на шефа си и да се издигне в организацията. Насред всичко това, Виктор среща Беатрис (Нооми Рапас), загадъчна французойка, живееща с майка си Валентин (Изабел Юпер) в сградата срещу блока на Виктор. Постепенно той става все по-привлечен от нея, докато открива, че Беатрис не е жената, която изглежда, а всъщност е жертва на престъпление, която търси разплата, за което се нуждае от помощта на Виктор. Но тя скоро открива, че Виктор също не е мъжът, който изглежда, а е човек, търсещ отмъщение за смъртта на съпругата и малката им дъщеря отпреди няколко години. Когато тези двама наранени души, обсебени от идеята за възмездие, се събират, тяхната наситена връзка води до изпълнението на брутален план за наказание.

ЗА ИСТОРИЯТА

КРЪВ ЗА КРЪВ е екшън-трилър, в чийто център стои любовна история, развиващ се в престъпния подземен свят на Ню Йорк. Виктор (Колин Фарел) е дясната ръка на престъпния бос Алфонс (Терънс Хауърд), който е изправен пред неизвестен човек, систематично избиващ членове на неговата банда и дразнещ го със заплашителни бележки. Дарси (Доминик Купър) е приятел на Виктор, който също работи за Алфонс. Той е обсебен от идеята да открие кой стои зад убийствата, за да спечели благоразположението на шефа си и да се издигне в организацията. Насред всичко това, Виктор среща Беатрис (Нооми Рапас), загадъчна французойка, живееща с майка си Валентин (Изабел Юпер) в сградата срещу блока на Виктор. Постепенно той става все по-привлечен от нея, докато открива, че Беатрис не е жената, която изглежда, а всъщност е жертва на престъпление, която търси разплата, за което се нуждае от помощта на Виктор. Но тя скоро открива, че Виктор също не е мъжът, който изглежда, а е човек, търсещ отмъщение за смъртта на съпругата и малката им дъщеря отпреди няколко години. Когато тези двама наранени души, обсебени от идеята за възмездие, се събират, тяхната наситена връзка води до изпълнението на брутален план за наказание.

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

КРЪВ ЗА КРЪВ е филмов проект, който екипът и актьорите заобичват от момента, в който всеки от тях прочита сценария.

След международния критически и търговски успех на филма Момичето с драконова татуировка, роденият в Дания режисьор Нилс Арден Оплев незабавно бива ухажван от холивудските студиа, които му изпращат безброй сценарии. Но Оплев не се обвързва с никой проект – докато не прочита КРЪВ ЗА КРЪВ.

Оплев си припомня „Истината е, че сценарият беше прекрасен. Това е разликата между него и останалите 250 сценария, които прочетох за две години и половина. Сред тях имаше може би една шепа, които бяха интересни. А сценарият на КРЪВ ЗА КРЪВ беше почти перфектен.

Историята също е много интересна,“ обяснява Оплев. „Има много неща в историята, много дълбочина на героите, и фантастична смес от неща, които ще привлекат широката публика. Освен това, сценарият е на любимата ми тема – отмъщението на сърцето, изкуплението на съдбата. В смисъл, че когато всичко в живота ти изглежда възможно най-мрачно, някой или нещо ще ти даде втори шанс да се спасиш и да върнеш живота си в правилната посока. Точно такава е историята на Виктор и Беатрис. И това се случва, защото те се срещат в „сърцето на мрака“. Всички луди неща, които се случват впоследствие, им помагат да намерят изкупление до степента да получат втори шанс.

Вярвам, че КРЪВ ЗА КРЪВ притежава всички съставки на класически американски развлекателен филм,“ ентусиазирано продължава Оплев. „Имаме отмъщение, екшън, загадъчен сюжет, който се разкрива с напредването на историята. Филмът притежава фантастични герои и любовна история, каквато не сте виждали досега. Всички тези елементи силно ме привлякоха към проекта.

В КРЪВ ЗА КРЪВ има огромен брой обрати,“ добавя Оплев. „Когато си мислиш, че знаеш какво ще стане, се случва нещо друго. В това отношение, филмът ще бъде много развлекателен и вълнуващ.

Джоел Уаймън е работил шест години върху сценария, като поддържал връзка с Нийл Мориц през цялото време“ продължава Оплев. „Когато Джоел бил на път да го завърши, той видял моя филм Момичето с драконова татуировка, и очевидно с Нийл Мориц решили да ми изпратят сценария, като първи избор за режисьор. Аз го получих, точно когато се провали друг проект, по който трябваше да започна работа. Затова го изчетох бързо и страшно много ми хареса. Обадих се на Джоел, срещнах се с него, и първото име, което обсъдихме за героя Виктор, бе на Колин Фарел.

Името му изникна естествено, тъй като Нийл Мориц тъкмо работеше с него по Зов за завръщане,“ припомня си Оплев. „Идеята много ме заинтригува. Трябваше да се срещнем с Колин, и това стана в Ню Йорк. Почувствах от негова страна огромно желание да направи нещо различно – герой, който притежава всички класически елементи, и в същото време има емоционалната дълбочина, която аз търсех. Срещата бе много ползотворна.

Така както Джоел не е обмислял друг режисьор,“ обяснява Оплев, „така и Джоел, Нийл и аз говорихме само за един актьор. За наше щастие, Колин много бе харесал сценария. Това е чудесно начало на всеки един проект.

Когато става дума за Колин в ролята на Виктор,“ размишлява Оплев, „най-важното за мен – и аз го обсъдих с Колин на първата ни среща – бе да го представим като реален човек, а не като екшън герой. Смея да заявя, че Колин представи голяма доза чувственост в толкова мрачен герой. Неговото пътуване е от почти пълен мрак до светлината. Така че наистина има изкупление.

Виктор е човек,“ продължава Оплев, „който от една страна ни показва, че е достатъчно корав за улични битки. Той е способен да убива хора – макар че всяко убийство си има цена. Той не е екшън герой, а мъж, който убива за отмъщение.

Тук се включва Беатрис и носи изкупление на сърцето му,“ казва Оплев. „По този начин, Виктор става отново човек, и чувствата му се възвръщат. Това е много близко до пътуването на Лизбет Саландер в Момичето с драконова татуировка.

Виктор е способен да убива,“ обяснява Оплев, „но чрез връзката му с Беатрис, чувствата му постепенно се завръщат. Той става нещо, което не бих нарекъл нормален човек, но постепенно започва да вижда светлината.

Не мога да работя с герой, който няма съдба,“ признава Оплев. За него, героите, които имат съдба, са „хора, поемащи рискове, или герои в много специални обстоятелства, които им дават посока. Това е много интригуващо и драматично оръдие. Ако усещаш съдбата в героя, тогава усещаш мистерията и насоката на пътуването. За нас като зрители, водещи обикновен живот, това е нещото, което ни привлича у такива герои.

Когато видях Колин да играе Виктор във филма,“ казва Оплев, „у него имаше една коравост, която ни кара да му съчувстваме, имайки предвид как е бил трансформиран в човек на насилието по принуда – а не по собствено желание.

С Нооми се познаваме, естествено, и свършихме много тежка работа по Момичето с драконова татуировка,“ припомня си Оплев. „Първо искахме да видим дали Колин ще участва, и когато той се съгласи, можеше да говорим за ролята на Беатрис. Интересното е, че Нооми вече бе прочела сценария и много го бе харесала. Срещнахме се с нея в Лос Анжелис с Джоел и Нийл, и тя им взе акъла.

Знаех, че Нооми ще внесе емоция и дълбочина в ролята, както го направи в ролята на Лизбет,“ обяснява Оплев. „Но за мен най-привлекателно бе да използваме Нооми като актриса в роля, която е възможно най-далече от Лизбет Саландер. В КРЪВ ЗА КРЪВ Нооми играе американка от френски произход, която е много женствена, ходи на високи токчета, има маникюр, прекрасна прическа и мигли. Тя изглежда много крехка, но в същото време притежава достатъчно гняв и мрак, за да дръпне ръчната спирачка на колата на Колин, и когато се завъртат, тя не се страхува да умре. Разбира се, Нооми участва в няколко доста големи филми след Момичето с драконова татуировка, където игра различни роли, но аз просто исках отново да работя с нея.“

КРЪВ ЗА КРЪВ се ражда като сценарий на Джоел Уаймън, който той развива за шест години със своя продукционен партньор Рийд Шейн. Шейн си спомня „Докато работехме с Джоел по сценария на КРЪВ ЗА КРЪВ, Джоел разработваше проект за Нийл Мориц и неговата компания. Съдружникът на Нийл Ори Мармър помолил Джоел да помисли върху написването на сценарий за римейк на един френски трилър. Джоел обещал да го погледне, но после казал на Ори, че всъщност той вече работи по доста по-оригинален трилър. Ори се заинтригувал, и шест месеца по-късно, когато Джоел завърши сценария на КРЪВ ЗА КРЪВ, той го изпрати ексклузивно на Ори. Ори го прочел и веднага го харесал, след което го изпратил на Нийл Мориц, който тогава работел по Зов за завръщане с Колин Фарел. Нийл също го харесал, и го дал на Колин да го прочете.“ Така се задвижили колелата, за да се превърне сценария във филм.

Какво имало у сценария на КРЪВ ЗА КРЪВ, че Мориц и Мармър били твърдо решени да го превърнат във филм? Мармър обяснява „Хареса ни, че сценарият беше уникален. Да, той е трилър за отмъщение, но има изключителна любовна история, както и огромен брой неочаквани обрати. Имаше нещо у него, в което моментално се влюбихме. Той бе различен от мнозинството филми, които сме правили в миналото, както и различен от повечето филми, които излизат днес. Той е наистина уникален и специален – с много мрачни моменти, много страховити моменти, и много напрегнати моменти.“

Следващата стъпка за продуцентите е да намерят подходящ режисьор за проекта. „Когато получихме сценария от Джоел, проведохме дълъг разговор за точния режисьор,“ спомня си Мармър. „Направихме си списък с желани режисьори, и начело на този списък беше Нилс Арден Оплев. Всички много харесвахме Момичето с драконова татуировка, и смятахме, че Нилс ще придаде невероятна визия и стил на филма – но той също има заслуга и за невероятните изпълнения на актьорите.“

Едно от първите неща, които обсъдили с режисьора, били желанията му за централните герои. „Нашата компания има дългогодишни отношения с Колин Фарел,“ продължава Мармър. „Когато се срещнахме за първи път с Нилс, Колин участваше в Зов за завръщане за нас. Ние го предложихме на Нилс, и той отвърна, че идеята е прекрасна. Затова Колин прочете сценария на КРЪВ ЗА КРЪВ още на снимачната площадка на Зов за завръщане, и веднага прие.

Следващото парче от пъзела бе Нооми Рапас,“ припомня си Мармър. „Тя има добри взаимоотношения с Нилс от Момичето с драконова татуировка, и Нилс смяташе, че тя ще е идеална за ролята на Беатрис. Изпратихме й сценария, и тя откликна незабавно. След Колин и Нооми, привлякохме Терънс Хауърд за ролята на Алфонс, от което бяхме страшно радостни. Терънс никога не играе лоши момчета във филмите. Но в КРЪВ ЗА КРЪВ, той определено е лошия – като е много застрашителен и страховит.

Направихме подобен избор и с Доминик Купър за ролята на Дарси,“ обяснява Мармър. „Доминик е фантастичен актьор. Тъкмо бе завършил Двойникът на дявола, в който бе невероятен. Мисля, че точно снимаше Ейбрахам Линкълн ловец на вампири, когато се свързахме с него за КРЪВ ЗА КРЪВ. Както и при другите актьори, той незабавно се съгласи. Дарси е приятел и колега на Виктор. И двамата работят за Алфонс, но Дарси е този, който е обсебен да открие човека, който застрашава шефа му. И той така и не се усеща, че мъжът, когото търси, може би е точно под носа му.

Изкарахме страхотен късмет,“ ентусиазирано казва Мармър. „С Колин, Нооми, Терънс, Доминик и, разбира се, Изабел Юпер, КРЪВ ЗА КРЪВ има наистина звезден състав от световна величина.“

Екипът не би могъл да е по-доволен от факта, че от самото начало, всички аспекти на филма се подреждали по най-ценния начин. „От самото начало,“ възкликва Рийд Шейн, „в перфектна поредица, ние намерихме нашия режисьор и двамата водещи актьори. Не сме изпращали сценария до нито един друг режисьор или актьор.“

Сценарият е нещото, което ме привлече към КРЪВ ЗА КРЪВ,“ спомня си Колин Фарел, „преди още да науча, че Нилс ще бъде режисьор. Просто бях прочел сценария и се влюбих в него – харесаха ми героите, харесаха ми ситуациите, харесаха ми дори географското разположение на моя герой и героинята на Нооми. Те живеят доста близо един до друг, и в тяхната връзка присъства един елемент на взаимно воайорство, така да го наречем.

КРЪВ ЗА КРЪВ се развива на фона на криминалния свят на Ню Йорк, но и любовната история е много силна,“ обяснява Фарел. „Екшън сцените са достатъчно комплексни, много увлекателни и развлекателни. Но любовната история между Виктор и Беатрис е възловата част във филма. Това е разказ за двама души, които са повредени до степен да не подлежат на възстановяване, и в резултат на това, между тях започва връзка, която предлага на всеки от тях шанс за изцеление.

Осъзнах, че съм изиграл няколко гангстера,“ припомня си Фарел. „Но нямах желание да участвам в нов филм с оръжия, корави мъже, нарушения на закона и екшън сцени. И тогава прочетох КРЪВ ЗА КРЪВ. За мен това не е просто гангстерски екшън, заради историята между Виктор и Беатрис.

И Виктор, и Беатрис, по различни причини,“ продължава Фарел, „са решили да погребат миналото чрез отмъщение. С напредването на историята, това желание за мъст отстъпва място на приемането на любовта. Това се случва, въпреки че никой от тях не търси любов, състрадание или нежност. И двамата са жертви на един свят, който им е отнел всякакъв шанс да изпитат любов.

Виктор е унгарски имигрант, учил за инженер, който пристига в Ню Йорк седем години преди началото на филма,“ разказва Фарел. „Той пристига в Америка като много други хора от целия свят – в търсене на по-добър живот, по-добри възможности. Той е съпруг и баща, но в резултат на насилствено събитие от една година преди началото на филма, неговата съпруга и дъщеря са отнети от него. С две думи, отнемат му целия му живот. Не смятам, че той вярва, че някога вече ще изпита покой в живота си. Не знам дали и вие бихте го вярвали, ако ви се случи такава трагедия. Но той не търси това. Той просто иска да изравни везните на правосъдието, като въздаде справедливост за убийството на съпругата и дъщеря си.

Виктор е човек, който живее сам в стерилен апартамент,“ продължава Фарел. „Той е дори по-самотен, когато е сред хората, с които работи – които са бандата, в която е проникнал, бандата, която е отговорна за смъртта на семейството му. Той притежава строг морален кодекс, и със сигурност е принуден да го наруши, за да направи онова, което смята за нужно, за да получи отмъщение.

А Виктор е длъжен да си създаде възможности, да манипулира връзки, да изгради система, чрез която да проникне в една точно определена банда,“ обяснява Фарел. „Те не са като Коза Ностра – не са сплотена фамилия и не са непробиваеми. Но той притежава академичен ум за подробностите. Тъй като е инженер, той разбира архитектурата на определени материали – което му помага да разбере архитектурата на връзките и системата, в която оперират тези хора.“

За работата си с Нооми Рапас, Фарел има само суперлативи. „Нооми е изумителна,“ споделя Фарел. „Тя е изключително умна и много смела. Тя притежава страхотна артикулация. Тя те предизвиква по най-милия начин като актьор. Тя създаде Беатрис толкова добре, толкова красиво, толкова поетично, сякаш я познава из основи. Когато бях на снимачната площадка с Нооми, беше прекрасно. Колкото и да повтарям, че историята на Виктор и Беатрис е възлова за филма, и колко ми е харесало да снимам сцените с тях двамата, това до огромна степен се дължи на Нооми и нейното представяне на героинята. Беше абсолютна красота. Тя е гениална.

А Нилс е просто фантастичен,“ ентусиазиран е Фарел. „Насоките, които ти дава, са забележителни. Някои режисьори те оставят сам, и се грижат повече за композицията и движението на камерата, както и за повествованието на историята. Това наистина е много важно. Но Нилс е от режисьорите, които мислят за всичко изброено. Той се грижи за всички детайли.“

Нооми Рапас откликва веднага на шанса да изиграе Беатрис в КРЪВ ЗА КРЪВ. „Към проекта ме привлече сценария,“ казва Рапас. „Когато го прочетох, той ме улучи право в сърцето. Бях разбита. А после чух, че Нилс Арден Оплев ще го режисира. Направо не можах да повярвам. Попитах го и той потвърди. Каза ми, че иска Колин Фарел за ролята на Виктор, което прозвуча страхотно. Срещнахме се тримата в Лос Анжелис, и осем месеца по-късно започнахме продукцията.“

Какво у сценария е грабнало Рапас от първия миг? „Имаме две паралелни истории,“ обяснява Рапас. „Две напълно различни ситуации между моята героиня Беатрис и героят на Колин. Много бях впечатлена как двамата общуват помежду си. Аз съм израснала с филми като Истински романс, Убийци по рождение и Телма и Луиз. Този сценарий притежава енергия и дух, които ми напомниха за тези класически истории – в тях има много насилие и бруталност, но все пак се вижда и светлинка. Същата е връзката между Виктор и Беатрис. Смятам, че тя е изключително красива.

Моята героиня Беатрис има френска майка, изиграна от Изабел Юпер, и американски баща, който просто си е тръгнал, след като те са се преместили от Франция в Ню Йорк,“ разказва Рапас. „Затова двете живеят като в защитна обвивка. Сякаш времето в техния апартамент е спряло. Те имат дълбока връзка. Довършват си взаимно изреченията. Те са по-скоро сестри или най-добри приятелки, отколкото майка и дъщеря.

Тогава на Беатрис се случва нещо драматично, което променя целия й живот,“ продължава Рапас. „Сякаш животът й спира в този ден. Оттогава тя се опитва да намери обратния път. Тя търси начин да се справи с това, да го приеме. В този момент се случва и нещо между Беатрис и майка й. Те вече не са толкова свързани. Беатрис вече не споделя с майка си какво чувства. Нейната самота нараства с всеки изминал ден.

Цялата история е една брутална сага, и точно това ми харесва,“ споделя Рапас. „Беатрис върви от младо момиче към корава жена, и напълно осъзнава какво се случва около нея. В известен смисъл, тя е повредена.“

Работата с Колин Фарел е изключително изживяване за Рапас. „Много ми хареса да работя с Колин,“ ентусиазирана е Рапас. „По време на продукцията си пращахме SMS-и през нощта и рано сутрин, преди сцените. „Какво мислиш за това?“ и „Какво ще кажеш да направим тази сцена по друга начин?“ Мозъците ни работеха на пълна скорост. Тази енергия пренесохме и на екрана. Имахме една дълга сцена – около девет минути. Докато я снимахме, забравих за света около нас. Съществувахме само двамата.

Колин е много чувствителен и съсредоточен. Той е отдаден на работата си и е напълно открит,“ обяснява Рапас. „Това е най-красивото изживяване като актьор – да се свържеш с партньора си. Когато работехме заедно, изключвахме за всичко друго. И Колин не притежава суета – той просто работи здраво. Аз съм искрено впечатлена от него и му се възхищавам.

Що се отнася до Нилс, тъй като сме работили заедно, той знае, че се опитва да стигна до край, и съм доста ината,“ споделя Рапас. „Когато смятам, че знам нещо за героинята – тогава знам, че притежавам ключа към тази личност. И тогава знам, че трябва да убедя Нилс в моята правота. Ние бяхме много подобни в това отношение – Нилс, аз, Джоел и Колин. Беше невероятно. Още докато снимахме филма, знаех, че създаваме нещо прекрасно.“

Естествено, Нилс Арден Оплев и Рапас не работят съвместно за първи път, и притежават невероятна връзка. „Нилс казва, че съм като ръчна граната и моята енергия е експлозивна, но аз ще му върна комплимента,“ смее се Рапас. „Той е като ръчна граната. Притежава изумителна енергия и много страст. Той има силен характер и може да бъде емоционален за някои неща, но винаги влага 150% в работата си. Сякаш не е способен на компромиси. Това не е избор – просто той така работи. Той не изпитва съмнения, а просто стои насред вулкана.“

Що се отнася до избирането на Терънс Хауърд, режисьорът Нилс Арден Оплев смята, че той е перфектен за ролята на Алфонс. „Когато става дума за Алфонс, който е лошият, за да бъде показан интересен злодей, той трябва да има няколко нива,“ обяснява Оплев. „В интересната история винаги има две страни – на всеки от героите. Всяка интересна история има противоречие във факта, че вие казвате „Разбирам защо той е лошият, и причината е еди-каква-си.“ Ние, като хора, сме експерти да оправдаваме неща, които може би не е трябвало да правим. „Направих го, защото еди-какво-си.“ Рядко се случва човек да прави нещо от чисто зло. Дори не съм сигурен, че съществува чисто зло.

Изборът на Терънс за нетипична роля бе подобен на избора на Нооми за крехка героиня,“ споделя Оплев. „Винаги се опитвам да направя нещо, което добавя сложност и противоречие, а не само да покажеш очевидната страна на героя си. И тъй като Терънс не бе играл подобна роля до този момент, смятах, че ще бъде много интересно да го направи. И той откликна изключително добре на желанието ми, като просто го направи. Това беше страхотно за филма.“

За ролята на майката на Беатрис, Нилс Арден Оплев искал само една актриса, и бил очарован, когато тя се съгласила. „Изабел Юпер е напълно великолепна във филма,“ ентусиазиран е Оплев. „Тя играе с толкова странна сладост, но същевременно има загадъчен и опасен оттенък. Все пак, тя обича дъщеря си с цялото си сърце. У нея има странна аура на сватовник – сякаш тя е твърдо решена да накара Беатрис да си намери гадже или съпруг.

Изабел изиграва много чаровен и обичан характер като майката на Нооми,“ казва Оплев. „И тя го прави със страхотно чувство за хумор. Много деликатен хумор, който е удоволствие да наблюдаваш. Когато двете с Нооми, като Валентин и Беатрис, привличат Колин като Виктор в своя свят, той попада под магията на тези две жени и някак си губи своята сила. Той става донякъде безпомощен в техния апартамент. Когато е омагьосан от тях, той просто не държи нещата под контрол, както го виждаме във външния свят.“

Работата с режисьора Нилс Арден Оплев била удоволствие за Юпер. „Нилс е много деликатен, много прецизен и много отворен за предложения,“ обяснява Юпер. „Той е готов да се рови колкото е нужно в една сцена, което винаги е хубаво. Гледала бях неговия филм Момичето с драконова татуировка, наред с много други хора. Имаме смесица от насилие и спомени, което прави филма много интересен. И човек вижда, че той мисли за актьорите – да, има доста екшън, но той позволява чувствата и емоциите на героите да бъдат показани на екрана.“

ЗА АКТЬОРИТЕ

КОЛИН ФАРЕЛ (Виктор) е роден в Ирландия, но набързо превзема Холивуд. През 2009 г. Фарел печели Златен глобус да ролята си във В Брюж, а наскоро отново работи с режисьора Мартин Макдонъ във филма Седем психопати.

През миналото лято Фарел участва в Зов за завръщане на Sony Pictures с Кейт Бекинсейл, Джесика Бийл и Брайън Кранстън на режисьора Лен Уайсман.

Сред другите скорошни филми на Фарел са Бягството с Ед Харис и Джим Стърджис, който разказва за група войници, които организират тежко бягство от сибирски гулаг, и Булевард Лондон с Кийра Найтли на Уилям Монахан, за лондонски престъпник, излязъл от затвора, който устоява на изкушението да се върне към гангстерския живот.

Други участия на Фарел включват роли в Нощта на ужасите, Шефове гадняри, Ондин на ирландския режисьор Нийл Джордан, Гордост и слава на Гавин О’Конър, Cassandra’s Dream на Уди Алън, Александър на Оливър Стоун, Новият свят на Терънс Малик, Фермата с Ал Пачино, Телефонна клопка и Земя на тигри на режисьора Джоуел Шумахер, и Специален доклад с Том Круз.

Роден и израснал в Касълнок, Ирландия, Фарел е син на бившия футболист Имън Фаръл и племенник на Томи Фарел. Имън и Томи Фарел са играли за ирландския футболен отбор „Шамрок Роувърс“ през 60-те.

НООМИ РАПАС (Беатрис) хваща окото на развлекателната индустрия със завладяващата си роля на Лизбет Саландер в адаптацията по трилогията на Стиг Ларсон, от която първият филм е Момичето с драконовата татуировка.

Наскоро Рапас участва в хита на Ридли Скот Прометей, където игра с Чарлийз Терон, Гай Пиърс и Майкъл Фасбендър. Рапас също играе с Рейчъл Макадамс в Страст на Брайън де Палма, където е в ролята на амбициозна служителка в рекламна фирма, която планира отмъщение срещу своята шефка, която е откраднала една нейна идея.

През 2011 г. Рапас участва с Робърт Дауни Джуниър и Джуд Лоу във втората част на Шерлок Холмс – Игра на сенки, на Гай Ричи.

Рапас започва актьорската си кариера на седемгодишна възраст в Исландия с In the Shadow of the Raven. През 2007 г. тя прави своя пробив с датския филм Daisy Diamond. За ролята си, тя получава наградите Бодил (на датските критици) и Робърт (на Датската филмова академия) за най-добра актриса. Рапас печели световно признание с ролята си в Момичето с драконова татуировка през 2009 г. Тя печели наградата на Шведската филмова академия за най-добра актриса и международната награда Юпитер от Германия.

ТЕРЪНС ХАУЪРД (Алфонс) талантлив актьор, най-известен с номинираната си за Златен Глобус и Оскар работа във Hustle & Flow, както и за участието си в Сблъсъци, за което получава награда за най-добър пробив.

Роден в Чикаго, Илинойс, Хауърд започва актьорската си кариера с ролята на Джаки Джаксън в минисериала на ABC „The Jacksons: An American Dream“, последвана от забележителни появи в сериали като „Living Single“ и „NYPD Blue“.

Хауърд прави дебюта си в игралното кино с Who’s the Man през 1992 г. През 1995 г. той изиграва гимназиален спортист в Нотите на живота.

Хауърд е известен като един от най-плодовитите актьори на своето поколение, като има участия в разнообразни роли във филми като номинирания за Оскар Рей, Pride, Другата в мен, August Rush и Железният човек.

Сред другите му роли са във филмите Червените опашки на Джордж Лукас, По пътя с Виго Мортенсен, Хората, на които държиш на Робърт Редфорд, който също участва във филма заедно със Сюзън Сарандън и Шиа Льобьоф. Хаурдъс също така участва и в комедията на Питър Фарели Пълен т*шак наред със съзвездие от актьори като Джерард Бътлър, Ема Стоун, Наоми Уотс, Кейт Уинслет, Джош Дюамел, Елизабет Банкс, Ричард Гиър и Хю Джакман.

ИЗАБЕЛ ЮПЕР (Валентин) е една от най-признатите актриси в киното, не само в родната си Франция, но и по целия свят. Тя е актрисата, която е имала най-много филми – 18 – в официалната надпревара на Филмовия фестивал в Кан, като е една от четирите, печелили два пъти наградата за най-добра актриса – за Violette през 1978 г. и The Piano Teacher през 2001 г. Тя е и актрисата с най-много номинации за Сезар – 13, като е печелила веднъж.

Сред многобройните филми на Юпер са Dormant Beauty, Фронтът на Уелингтън, В друга страна, В плен, Моят най-голям кошмар, Моята малка принцеса, Special Treatment и Копакабана, както и предстоящите филми Abus de Fairbless, La religieuse, Tip Top, The Disappearance of Eleanor Rigby: His и The Disappearance of Eleanor Rigby: Hers.

Юпер е родена в Париж, но прекарва детството си във Вил Давари. Тя прави филмовия си дебют през 1971 г. и скоро става най-добрата актриса на своето поколение с роли в отлично приети филми като La dentellière на Клод Шаброл (1977 г.), Sauve qui peut (la vie) на Жан-Люк Годар (1980 г.) и Loulou на Морис Пиалат (1980 г.)

Юпер прави филмовия си дебют в САЩ с Вратата на рая (1980 г.) на Майкъл Чимино. Тя има плодотворно сътрудничество с Клод Шаброл, състоящо се от осем филма, сред които и Violette (1978 г.). Освен това е работила и по пет филма с Майкъл Ханеке, включително The Piano Teacher (1988 г.) и Любов, който печели наградата за най-добър филм за 2012 г. на Филмовия фестивал в Кан.

ЗА ЕКИПА

НИЛС АРДЕН ОПЛЕВ (режисьор) е най-известен с отлично приетия световен хит Момичето с драконова татуировка, по бестселъра на Стиг Ларсон. Той е петият игрален филм на Оплев и най-успешния скандинавски филм за всички времена, с боксофис от над 100 милиона долара, както и най-успешния европейски филм за 2009 г. Той има три номинации на Европейската филмова асоциация, като печели наградата на публиката на Филмовия фестивал в Палм Спрингс и Филмовия фестивал в Портланд, както и наградите за най-добър филм, най-добра актриса и наградата на публиката на Шведските филмови награди.

През 2011 г. Оплев режисира пилотен епизод на сериала „Незабравимо“ за CBS, считан за един от най-популярните нови сериали за миналата година.

Дебютът на Оплев в игралното кино е с Portland (1996 г.), който е първият и най-противоречив филм от „новата вълна“ в датското кино през 90-те. Той участва в надпреварата на Филмовия фестивал в Берлин през 1996 г. Филмът печели три датски филмови награди.

КРЪВ ЗА КРЪВ е първият американски игрален филм на Оплев.

ДЖЕЙ УАЙМЪН (сценарист) е автор и продуцент на Мексиканецът с Брад Пит. Той е създател на няколко телевизионни сериала, като най-известният е „Keen Eddie“ с Марк Вали и Сиена Милър. За последните четири години, той е продуцент и сценарист на хитовия телевизионен сериал „Експериментът“.

Роден в Оукланд, Калифорния, Уаймън е израснал в Монреал, Канада, където научава френски и заобичва френското кино.

НИЙЛ МОРИЦ (продуцент) е основател на Original Film, и продуцира игрални и телевизионни филми от над три десетилетия. Последният му филм Внедрени в час е пуснат през март 2012 г. и натрупва 36 милиона долара за първия си уикенд. Преди това Мориц работи по Бързи и яростни 5, който бележи завръщането на Вин Дизел и Пол Уокър в поредицата и включването на Дуейн Джонсън – Скалата към екипа. Филмът стартира с 86 милиона долара приход за първия уикенд, като натрупва 626 милиона по целия свят.

Мориц работи по предстоящите филми Jack the Giant Killer на режисьора Брайън Сингър и R.I.P.D. с Джеф Бриджис и Кевин Бейкън.

2013 година ще бъде натоварена за Original Film, защото започват продукциите на седмата част от Бързи и яростни, както и римейкът на Шотландски боец за Summit Entertainment.

Сред над 40-те филма на Мориц са заглавия като Размяната, Битка Лос Анжелис, Зеленият стършел, поредицата Бързи и яростни, Аз съм легенда, Трите хикса, Шаферът, Гангстери на терена, Отстреляй бившата, Всемогъщият Еван, Точен прицел, Почти невинен, Знам какво направи миналото лято, Градски легенди и Секс игри. Общият боксофис от целия свят на филмите на Original Film е над два милиарда долара.

ПОЛ КАМЕРЪН (оператор) е работил по някои от най-новаторските филми за последното десетилетие. Наскоро той бе оператор на Зов за завръщане с Колин Фарел, Джесика Бийл и Кейт Бекинсейл.

Преди това Камерън е работил за режисьори като Тони Скот (Мъж под прицел, Дежа ву), Доминик Сена (Парола: Риба-меч, Да изчезнеш за 60 секунди) и Майкъл Ман (Съучастникът). За работата си по Съучастникът, Камерън печели наградата на Британската филмова академия и наградата на Филмовите критици от Лос Анжелис за най-добър оператор.

За работата си по телевизионни реклами, Камерън е печелил и CLIO, и AICP. За заснемането на рекламата на BMW „Да надвиеш дявола“, режисирана от Тони Скот, той получава пет награди, и този клип вече е част от постоянната колекция на Музея на модерното изкуство в Ню Йорк. През 2008 г. Камерън печели още една награда CLIO за рекламата на VW „Нощно шофиране“, режисирана от Ноъм Мъро.

Вашият коментар