herkulesБързам да споделя, че изначало съм антифен на „Легендата на Херкулес“. Напълно погрешен избор за актьор, изпълняващ главна роля, изключително елементарен трейлър  ( промотата за всеки от епизодите на сериала СПАРТАК бяха в пъти по- добри…..), изключително вяла маркетингова стратегия и криво избрана премиерна дата в традиционно слабия месец януари!  Но все пак тук сме за да отчетем 3D предимствата или несъвършенствата на филма и да ви помогнем в избора ви дали да го гледате на 3D или не, ако разбира се такъв избор е възможен. 

Натъпкан с купища бойни сцени и удари на мечове, които лесно могат да бъдат запратени към зрителя или създавайки добра дълбочина на образите, да се засили ефекта и спектакъла и битките и зрелищата. „Легендата на Херкулес“ се вписва идеално в нуждите от 3D. Но все пак, за първи път чухме за този филм през февруари 2013г. далеч преди да бъде обявен кастингът на КЕЛЪН ЛЪЦ за главната роля. Това само по себе си показва колко време е имал за да планува и осмисли употребата на 3D-то режисьорът, при условие, че премиерата на филма е факт от миналата седмица. Още с първите няколко минути, усилията му си проличават- решенията на оператора буквално се сблъскваха с триизмерността, голяма част от елементите са нефокусирани, насечен монтаж на екшън сцени и силно дезориентираща употреба на 3D в практически всеки кадър. 

kellan-lutz-the-legend-of-hercules

Изненадващо е, че освен периодично да насочва остриетата „отвъд екрана“, режисьорът намира изключително много неща, които да се реят из въздуха и да се „понасят из залата“….. Цветен прашец, сняг и пепел, както и много конфети са част от елементите, които в определени сцени необяснимо се появяват и политат „отвъд екрана“.  Колкото и добро да е, за пълното усещане от 3D-то , често ще ви се налага да мигате непреднамерено, за да предпазите очите си от влизането на някой от тези елементи в тях. Но пък за сметка на това, по отношение дълбочината на образите и мащабните сцени на арената са изключително добре „разстлани“ и създават усещането, че гледаш през екрана, в един друг свят. 

Режисьорът Харлин, е работил по „Легендата на Херкулес“ с мисълта, че хората ще го гледат в тъмна зала, през затъмнени 3D очила и задължително трябва да мисли как да компенсира този ефект, с подобаваща цветна и ярка палитра.  Тук работата му е безупречна и филмът е достатъчно ярък, като изключим няколкото нощни сцени, в които ще се усетите че напрягате зрението си за да сте сигурни, че не сте изпуснали някой елемент от екшън сцените. 

hercules-stadium

Лошото 3D може не само да бъде разочароващо, но и да доведе до реални здравословни проблеми. По време на „Легендата на Херкулес“ , благодарение на операторското „майсторство“ толкова често ще се налага на очите ви да се реадаптират изключително бързо, че най- вероятно и вие ще излезете от прожекцията с леко главоболие или преумора на очите.

Точки:

Вписва ли се?- 5/5

Плануване и усилия- 1/5

Ефект „Отвъд екрана“- 3/5

Дълбочина на образите- 4/5

Яркост- 3/5

Здраве- 2/5

ОБЩО: 18 от 30 възможни точки

Ще гледате ли "Херкулес: Начало на легендата" на 3D?

Да
Ще го гледам на 2D
Няма да гледам този филм