Премиера в България: 29.07.2016г.
Световна премиера: 22.07.2016г.
Жанр: Екшън, Комедия, Фантастика
Продължителност: 116 минути
Формат: 3D/IMAX 3D/D-Box/Luxe
Сценарист: Кати Диполд, Дан Акройд, Пол Фийг, Харолд Реймис
Режисьор: Пол Фейг
В ролите: Крис Хемсуърт, Кристен Уиг, Мелиса Маккарти, Кейт Маккинън, Сесили Стронг, Лесли Джоунс, Майкъл Кенет Уилямс, Анди Гарсия
Разпространител: Александра филмс / Columbia Pictures

Ловци на духове е „дамски“, защото за спасяването на света се грижат Кейт Маккинън, Кристен Уиг, Мелиса Маккарти и Лесли Джоунс. И понеже без мъж(е) не може, на женската четворка помага Крис Хемсуърт.

 

Емблематичният филм Ловци на духовеправи своето дългоочаквано завръщане в кината, зареден с нов екип и герои в едно ново свръхестествено приключение. Тридесет години след премиерата на любимия на зрителите оригинал, режисьорът Пол Фийг представя свеж прочит на комедията с помощта на някои от най-успешните актьори днес- Мелиса Маккарти, Кристен Уийг, Кейт Маккинън, Лесли Джоунс и Крис Хемсуърт. Това лято дамите ще спасят света!

Columbia Pictures представя съвместно с с Village Roadshow Pictures, една продукция на Ivan Reitman, Ловци на духове. С участието на Мелиса Маккарти, Кристен Уийг, Кейт Макинън, Лесли Джоунс, Чарлс Данс, Майкъл Кенет Уилямс и Крис Хемсуърт. Режисьор е Пол Фийг. Продуценти са Айвън Райтман и Ейми Паскал. Сценарият е на Кейти Диполд & Пол Фийг по филма „Ловци на духове“ от 1984 г. на Айвън Рейтман със сценаристи Дан Акройд и Харолд Реймис. Изпълнителни продуценти са Пол Фийг, Джеси Хендерсън, Дан Акройд, Том Полок, Джо Меджък, Али Бел и Мишел Императо Стабиле. Оператор е Робърт Йеоман, ASC. Художник е Джеферсън Сейдж. Монтажисти са Брент Уайт, ACE и Мелиса Бретертън. Отговорник за визуалните ефекти Питър Дж. Травис. Специални визуални ефекти – Sony Pictures Imageworks. Дизайнер на костюмите е Джефри Кърланд. Музиката е дело на Тиодор Шапиро и Ерика Вайс.

ЗА ФИЛМА

Над 30 години след премиерата на първия филм… повече от 25 години, след като духовете бяха заловени на екрана… дългото чакане най-накрая завърши. Ловци на духовесе завръща в кината, с нов екип и герои в едно ново приключение.

Начело на филма е режисьорът Пол Фийг, които като създател на “Freaks and Geeks” и режисьор на Шаферки, Нежна полиция и Шпиони е оставил в творческата си биография някои най-успешните, новаторски, запомнящи се ивпечатляващи комедии през последните години. Когато му е предложена възможността за рестартиране на поредицата, Фийг вижда начин да пренесе едно от личните си комедийни влияния в 21-ви век. „Аз бях огромен фен на първия Ловци на духове, – казва той. – Гледах го през премиерния му уикендна кино и честно казано никога до тогава не е виждал комедия да направи това, което този филм е направис публиката. Хората, включително и аз, просто си загубиха умовете, не само защото беше много смешно. Тук бяха събрани най-забавните хора – всички ние обожавахме Бил Мъри, Дан Акройд, Харолд Реймис и Ърни Хъдсън. А да ги видим заедно като супер екип от уникалниперсонажи бе повече от велико. Но това, което изстреля филма в небесата,беше неговият контекстза противопоставянето между призраци и технология … това бе най-голямата идея в света. Това е едно от тези неща, които ви се иска да кажете, „Ех, защо аз не се бях сетил за това.“

Естествено, идеята за следващ Ловци на духовее обмисляно от доста време. „Винаги съм искал да направя продължение, – казва Айвън Райтман, който е режисьор и продуцент на първите две култови филма от поредицата, а сега е продуцент на новия заедно с Ейми Паскал. – Това е един от онези филми, които трябва да изгледате отново и наистина се надявам, че сме успели да го направим. Но това можеше да се случи единствено, ако всички ние сме съгласни. Но да съберем отново четиримата герои – особено онезичетирима души – и те да са съгласни, бе почти невъзможно. И тогава, за съжаление, загубихме Харолд.“

След смъртта на Харолд Реймис през 2014 г., студиото и Райтман започват да се оглеждат за нов комедиен талант, който да поеме кормилото на бъдещия филм. ТогаваФийгсе захваща с идеята. „Знаех, че от дълго време се опитватда съберат екип за продължението, – казва Фийг. –И това непрекъснато се въртеше в главата ми. Забавни хора, които се борятс паранормалното все ощее най-великата идея. Чувствах,че има още толкова много да се изследва извън първите два филма. Мислех си: „Как ще го направя? Ще събера четирите най-смешните жени, които познавам!“ Тази идея много ме развълнува, защото е нещо ново.“

„Пол бе решен да направи блокбастър в дамски вариант, но беше трудно да се определи правилния филм с точните актриси – химията трябваше да присъства във всяка сцена, – добавя изпълнителният продуцент Джеси Хендерсън. – Направихме първия си опит с Шпиони, но идеята му за Ловци на духовему предлагаше възможност да го отведе на още по-високо ниво, със специалнитеи визуални ефекти, както и с цялостния актьорски и творчески екип.“

Райтман е ентусиазиран и за комедийните възможности в идеята наФийг. „Това, което е наистина вълнуващо в предложението на Полне е смяната на пола на героите, – казва той. – А приятелството на четири конкретни образа, както правят нещо необикновено.“

С подкрепата на студиото и на Райтман, Фийгобединява усилията си с Кейти Диполд, за да напишат сценария. „Имаше само един човек, което исках да го напиша, и това беше Кейти, – казва Фийгза партньорката си от Нежна полиция. – Работил съм с нея и по други проекти и знам, че тя обича истории за призраци. Тя обича страшни филми. А това беше комбинация, която я изстреля в небето.“

„Отначало ние прекарахме много време да си говорим за това, какво искаме да представлява сценария, – казва Диполд. – Имаше толкова много различни творчески спорове – какви елементи от първия филм искаме да видим отново; кое трябва да е новото; каква да е историята и героите. Никой не искаше да правим римейк с оригиналните герои –Венкман винаги ще си остане Венкман. Така че ние измислихме четири нови героиниза нашия филм.“

„Пол бе решил да направи филм, който да съживидухана оригинала, но да има нова причина за съществуване, – казва Ейми Паскал. –Винаги става дума за героите, а Пол е просто брилянтен в създаването на персонажи.“

По този начинФийгподходи към филма като една изцяло нова история с нов екип, който ще отговори на повикването. „Исках филмът да се започне с кадри от нашия свят днес – свят, който никога не е виждал призраци, които могат да бъдат доказани, – казва Фийг. – Нашите Ловци на духове са посветили живота си на научната обосновка, че призраците съществуват, но хората ги считат за смахнати, защото нямат физически доказателства. И когато в действителност тевиждат призраците, които са се опитвали да срещнат през целия си живот, те ще докажат, че мисията на целия им живот е правилна. И четирите имат обща цел, и се допълват взаимно.“

Така че, Диполд и Фийг създават нови герои, които се преплитатперфектно и като отбор. Той обяснява: „Аби е експерт по паранормални явления; тя е посветила живота си на изучаването на призраци. Ерин е физик, която се опитва да внесе научно заземяване в екипа. Холцман е инженер, тяумее да приема идеите, които генерират Аби и Ерин и създава физическото оборудване за борба с призраците. И най-накрая към групата се присъединява Пати, тя е новодошлата, която познава тънкостите на Ню Йорк Сити. Тя ще бъде един от ключовите фактори за откриване на местонахожденията на призраците в Манхатън.“

Но описанието на героините е само половината от предизвикателството – Фийг трябваше да намери актриси, които са смешни и са в състояние да вдъхнат живот на персонажите. Изборът на Фийг се спира на Мелиса Маккарти като Аби, Кристен Уийгкато Ерин, Кейт Маккинън като Холцман и Лесли Джоунс като Пати.

„Мисля, че причината, поради която Мелиса е един от най-успешните комициднес, е, че тя внася присъствието на обикновен човек в работата си, – казва Райтман. – Тя има голяма енергия, притежава качеството да бъде много забавна и много истинска. Хората я обичат, защото тя е тук, за да ги представлява.“

Когато става дума избор на актриса за ролята на Ерин, Фийг казва, че Маккарти е била избрана от самото начало, а това по естествен път води кандидат за другата роля да бъде партньорката й в Шаферки, Кристен Уийг. „Името на Кристен прости ми изскочи, – казва Фийг. – Аз дори не знаех дали тя ще иска да участва, защото напоследък израсна много и се снима е толкова сериозни драми. А после сякаш от нищото съпругата ми разговаря с Кристен и тя каза: „О, знам че Пол правиЛовци на духове, и ако иска от мен да поема някоя малка роля, с радост ще го направя.“ Това бе музика за ушите ми, защото усещах, че Кристен ще бъде изключително добра в тази роля. Тя е наистина един от най-смешните хора в света – винаги е успявала да ме разсмее“.

„За ролята на Джилиан Холцман, имахме нужда актриса, която може да излезе извън очертаната рамка на ролята, – завява  Райтман. – Видях невероятните скечове, където Кейт Маккинън се прави с рекламата наДжъстин Бийбър, и улавя същността му по изключително оригинален начин. В Ловци на духове тя внася уникален, чудат, комедиен заряд и е перфектна за ролята! Кейт е комедийна сила, с която трябва да се съобразяваме.“

При избора си на актриса за последната главна роля, Фийгсякаш е поразен от мълния. „За първи път гледахЛесли Джонс в ‘Weekend Update’ на Saturday Night Live. Само след минута седнах до жена ми и й казах: „Това е една от нашите Ловци на духове, – казва Фийг. –Срещнахме се и  се оказа, че сме свързани от факта, че и двамата сме започнали като стенд-ъп комедианти по едно и също време през 1980г. Тя е толкова голяма личност, и е изключително искрена, влага цялата си страст във всичко, което прави. Тя е моята Пати Толан.“

Но има и друга причина, поради която тези четири актриси са избрани за ролите си, освен индивидуалните си таланти. Фийг знае от началото, че те ще се сработят добре като отбор, и щеизградят едно цяло, което е още по-силно ототделните му компоненти. „За мен е важно да събирам пред камерата актьори, които са приятели и в реалния живот. Защото така е по-лесно да се получидругарство, реалистичност и топлина между тях, отколкото когато събереш заедно актьори, които не се познават помежду си. – казва Фийги продължава. – Това винаги е било важно за мен и е една от причините, поради които смятам, че Шаферки имаше такъв успех. Всяка една от четирите актриси в определен момент е работила с другите по различни проекти, и всички те имат много различна чувство за хумор, като всяка допълва другата. Кристен е много добра в невротичната комедия, тя се държи много забавно; Кейт е по-скоро физическа комик, у нея има вътрешна странност, изпълва филма с енергията наособняка; Лесли е просто експлозия на снимачната площадка; а Мелиса е водачът на глутницата. Те са наистина четири много различни героини, четири много различни личности, които със сигурност ще могат да наритат задника на всеки призрак.“

ЗА ГЕРОИТЕ

АБИ ЙЕЙТСкато цяло е отдадена на паранормалното и науката. Тя винаги е вярвала силно и се е отказвала от много неща в живота само заради вярата си. Тя няма да позволи на невярващите я смажат.

Ролята е поверена на Мелиса Маккарти, която работи заедно с режисьора Фийг за четвърти път.

„Аби винаги е била вярваща, – казва и Маккарти. – Няма значение, че хората й се подиграват, както се случва непрекъснато. Дори няма значение, ако никой друг не вярва. Няма значение, ако хората си мислят, че е луда. Тя просто винаги е вярвала в паранормалното. Най-много ми допада, че тя се отстоява без колебание, при всякакви условия.“

В сценария,Диполд и Фийгпредставят дългогодишното приятелство между Аби и Ерин (Кристен Уийг). „Нашите героини са приятелки от гимназията – те са били две ексцентрични момичета, които са вярвали в призраци и паранормалното, – казва Маккарти. – Но са се разделили с лошо, понеже Ерин не е искала повече да се отстоява и се отдава на по-академично направление. Сега във филма, те се събират отново заедно. Началото е малко неравно, но може да се каже, че има история. Беше ми толкова лесно да го изиграя с Кристен, защото се познавамеот толкова дълго време и за мен тя е един от най-великите хора, които познавам.“

Тази химия обхваща цялата четворка, казва Маккарти. „Кейт Маккинън е забележителна – тя изглежда точно като истински луд учен. Обожавам да я гледам. И да кажа, че обожавам Лесли Джоунс е слаб израз… тя е наистина брилянтна и никой друг на Земята може да направи това, което тя направи с Пати.“

Един от най-запомнящите се моменти за Маккарти е, когато тя слага на гърба си протонната раница за първи път. Във филма няма магия –Маккарти казва, че джаджитеса толкова тежки, колкото изглеждат. „Специално за това, което трябва да правим с тях – ние се гмуркане, работите, бием се. Всеки път, когато нещо ни захвърля назад, ние се приземяваме на гърба, върху острия, тежък и назъбен метал, – казва Маккарти. – От друга страна, аз мразя, когато си личи, че някой се движи с лекота на екрана. Затова сега съм доволнаслучващото се в този филм. Ние изглеждаме сякаш се борим с екипировката през цялото време, и именно това правим“.

Ловците на духове позволяват на Маккарти да направи много от каскадите си. „Аз наистина много си падам по тези каскадьорски неща, – казва тя. – Затова искам да се потопя в тях. Опитвам се да направя всичко, което биха ми позволили. И от време на време Пол казва: „Не, няма да направиш това. Няма да паднеш върху колата от 25 фута височина.“ А докато той казва това, аз си мисля: „Така е, прав е, има смисъл.“, но от устата ми излиза глас„А защо пък не?“ В такива случаи най-често Пол констатира „Ти си луда“, обръща се и си тръгва.“

ЕРИН ГЪЛБЪРТот дете вярва в призраци, но с професионалното си израстване като физик, тя осъзнава, ченейното увлечение спира кариерата й и руши доверието на хората в нея като учен.Затова решава да загърби стария си живот и да се отдаде на нова кариера като легитимен учен… докато миналото й не се завръща, за да я преследва.

Ролята е поверена на Кристен Уийг. „Ерин израснала, вярвайки в призраци – тя действително е видял призрак като дете, но никой не й вярва, освен Аби. Това наистина я е белязало. Тя искаше да живее живот, където не я сочат като странна, затова напуска света на паранормалното и влиза в академичните среди, като става професор в Колумбийския университет. Разбира се, тя отново намира Аби и се събира с Холцман и Пати. Оказва се, че те са четири неудачнички, които са си достатъчни една на друга. Обичам този вид истории.“

Подобно Маккарти, и Уийгс удоволствие се възползва от шанса да участва в каскадите на филма. „Това беше различно от всичко, което някога съм правила преди. С нетърпение очаквах репетициите с каскадьора.“

По подобен начин Уийг бе развълнувана и от химията между четирите Ловци на духове. „Винаги е страхотно преживяване, когато можете да намерите подходящ проект, където да работите с вашите приятели и хората, които ви обичат, – казва тя. – Познавам Мелиса от много, много години, познаваме се вече почти над 10 години, и с нея е наистина много забавно да се работи. Смеем се през цялото време, така че сега заедно ни беше толкова хубаво, колкото и по време на снимките на Шаферки. Лесли пък ме разсмива с всичко, което прави – всеки път, когато каже нещо, аз просто си забравям репликите. Нейната героиня е много смешна и толкова специфична. А Кейт – Кейт е най-добрата. Мисля, че е толкова интересна и безстрашна. Тя поема рисковете във всяка сцена, прави неочакваното, и винаги е смешно. Обичам да я гледам.“

ДЖИЛИАН ХОЛЦМАН винаги е била странна птица. Тя мисли извън шаблона, не следва обществените норми и обича да събира неща заедно, да прави изобретения. Тя не съди другите, но определено се радва от тръпката да натисне бутоните на хора, които се впрягат – особено Ерин.

Кейт Маккинън е в ролята на инженер. „Хареса ми идеята да играя учен, – казва тя. – Харесва ми да играя женски образ, около който няма романтични нотки, което рядко се случва в един филм. Толкова се радвам, че ми бе дадени тази възможност.“

„Холцман е гений, – казва Маккинън, описвайки героинята си. – Тя е маниак на техниката и прави това, което обикновено правят подобни персонажи. Тя е отговорна за усъвършенстване на машината, която им позволява на женския квартет да изпълнят мисията. Тя е важен и крайно необходим персонаж. Тя е странна. Тя е капризна. Тя е пълна с радост. Тя е аз. Да, това е най-близкият образ, който действителното аз съм играла.“

„Кейт беше всъщност първият ми избор за ролята, – казва Фийг. – Имахме тази част от Холцман – една наистина смахната, странна част, и ако познавате Кейт, тя е прекрасна, но тя е смахнато странна по най-прекрасния начин. У нея има нещо толкова харизматично – тя е филмова звезда. Изборът й за мен бе много лесно решение.“

„Холцман е типичен учен, в главата са й само гайки и болтове, – обяснява Фийг. – Аз дори не знам дали Холцмансе интересува от призраци, но за нея е важно да си представи как научно си взаимодействат призраци и хора, как може да ги залови, и как да приложи уменията си, за да си взаимодейства с тях.“

ПАТИ ТОЛАН е родена и израснала в Ню Йорк. Тя винаги е обичала да чете, особено научна литература и книги за историята на родния си град– и да открива нови неща, включително и паранормални. Така че наистина, тя е аматьор историк с най-много информация за Ню Йорк, и със знания колкото останалите три членове на екипа. След като вижда призракпо време на работа, тя не само знае на кого да се обади, но и се присъединява към групата, за да помогне на екипа.

Лесли Джоунс, друга звезда от “Saturday Night LIve“, влиза в кожата на Пати. „Била съм в този бизнес достатъчно дълго, за да не вярвам на нищо, докато всъщност не видяда се случи, – шегува се Джоунс. – Така че, когато ми казаха, че ще има нов филм Ловци на духове, си помислих, че това няма да го бъде. Когато чух, че Пол се интересува от мен да участвам във филма, си казах „Това няма да стане, той сигурно ще избере Куин Латифа“. И тогава Пол ми звънна и ми каза, че иска да се срещне с мен. Видяхме се с него на същия ден, но докато чаках за срещата в главата ми се въртеше: „И сега той ще ме види коя съм в действителност, и няма да ме избере.“ Но той каза: „Ти си това, което искам.“ И все още всичко ми изглеждаше като сън, мислех си, че ще се събудя в апартамента ми в Санта Кларита, и ще си кажа „Сериозно, това беше страхотен сън.“

Джоунс казва за своята героиня: „Участвах в създаването на нещо наистина толкова реалистично. Ако аз бяхобикновен човек, който не е учен и попада в тази ситуация, то аз бих гледала на всичко през очите на публиката. Останалите говорят за ектоплазма, енергийни потоци, призраци и портали, и трябва да има някой, който да обикаля между тях и да ги пита, „Какво е портал? Къде отиде това нещо? Ама защо?“Пати носи нормалност във филма, тя чете много книги, знае всичко за Ню Йорк, сякаш е една гъба за факти и поддържа ума си отворен. Това беше важно за мен и за Пол, че именно Пати е тази, която казва, това, което хората от публиката ще се запитат.“

Подобно на Маккарти, и Джонс също получава шанса да изпълни част от собствените си каскади. „Бе толкова забавно, – казва тя. – Най-страхотната част, бе че Пол изпълняваше каскадите ми преди мен. Аз бях напълно готова да ги направя, само малко изнервена. Пол каза: „Няма да ти позволя да направиш нещо, което аз не би направил.“ И изведнъж, както си е с костюма и всичко, се гмурна. И тогава си помислих, „Ако той може да направи това,както си е с костюма, тои аз също мога.“ И наистина бе забавно! Заснехме го на втория дубъл, а исках да го направя още няколко пъти. И тълпата полудя – те бяха изпълнени с енергия през цялото време, скандираха „Ловци на духове -Ловци на духове.“Помислих си„Това се случва, наистина.“

Разбира се, след като Ловците на духове създават агенцията си, те имат нужда от малко помощ. И какво по-добро попадение да получат от атрактивен и глупав секретар. КЕВИН може да не блести с особен интелект, но е добродушен и сладък. Той е допълнение към екипа, още един Ловец на духовете по душа – неудачник, който е намерил своядом.

При избора на актьор за ролята, Фийгсе спира на неочаквания комедиен талант на Крис Хемсуърт. И въпреки, че неговите колежки на сцената са професионалисти в жанра, те са впечатлени от уменията му. „Крис е един от най-добрите импровизатори, които някога съм работила, – казва Мелиса Маккарти. – Той ме спечели още на прослушването, където изиграхме 18 минутната сцена с интервюто, и той нито за миг не се разконцентрира. Не спря да приказва някакви странните неща, в духа на героя му, а ние трябваше да се сдържаме да не се разплачем от смях. Дори по едно време започна да пее, и тогава вече трябваше да го спра…“

„Кевин е голямо, глупаво кученце, – казва Хемсуърт за своя герой. – Той е изпълнен с ентусиазъм и амбиция, но е толкова наивен и гледа на света от много, много по-различен ъгъл, отколкото всички останали. Толкова е забавно да играеш някой, който изобщо не е в час.“

„Създадохме образа Кевин на обичлив глупчо, който е нает на работа единствено заради външния си вид, но искрено и от цялото си сърце иска да бъде част от групата, – казва Фийг. – Нужно му е известно време, за да загрее как стоят нещата – Кевин е малко бавен в усвояването на информацията – но щом зацепи, всичко си идва на място.“

Точно колко голям невежа е Кевин? Погледнете очилата му. „От самото начало исках да нося очила, и Пол прие идеята ми. Но проблемът е, че стъклата отразяват светлините, така че ги махнахме и остана само рамката –мислехме си, че никой няма да забележи. И след това, по средата, аз започнах да си разтърквам очите, а Мелиса започна да се смее и каза: „Трябва да повториш това движение, а аз ще се опитам да не се разсмея.“ И колкото повече мислеше за това, толкова повече се убеждавахме, че е перфектно решение. Стъклата се замърсяват, затова той ги маха – това е чудесен, практичен отговор, който идва от човек, гледащ на света от различен ъгъл. Кевин е наистина уникален.“

ЗА РЕЖИСЬОРА

Славата наФийг за таланта му да режисира забавни филми с участието на най-популярните жени комици- в жанр, къдетообикновено мъжете доминират – го превръщат в един от най-успешните комедийни режисьори в днешно време. Въпреки това, за Фийг и актьорите, всичко се свежда единствено до това, да вдъхнат живот на комедията и да направят кинофилм, който да забавлява възможно най-много хора.

„Пол ме накара да се смея толкова много, – казва Уийгза режисьора, с когото работиха заедно в номинираната за Оскар®комедия Шаферките, където Уийге съсценарист с Ани Мъмоло. – Ние имаме много сходно чувство за хумор, и когато влезем в ритъм, понякога наистина просто да не можем да спрем. „

„Открих, че Пол има бащинско отношение като режисьор –поведението му е спокойно, приема всичко и се отнася с любов през цялото време. Никога не съм усетила у него и капка чувство на неудовлетвореност или разочарование, – казва Маккинън. – Той е най-подкрепящият човек на света, умее да те потупа по гърба, да те побутне по някакъв начин в правилната посока.Но нещото, което може би не знаете за Пол Фийг е, че е истинскифен на екшъна. Той наистина много си пада много по тези неща! Така че той наистина стигна до крайност вкомедията, до крайност в екшъна, и до крайност в истинските човешки отношения. Съумя по неповторим начин дапредстави тези взаимносвързани елементи в рамките на цялата тази вселена. И ето защо той е идеалният режисьор за този филм. Никой друг не би могъл да влезе в неговия тон.“

Разбира се, Фийгима и друга, малко по-различна репутация на човек, който високо цени шивашките услуги: режисьорът всеки ден носи костюм, шит по поръчка (дори и сред безмилостната топлина и висока влажност на бостънското лято). „Този човек умее да се облича!, -възклицава Лесли Джоунс. – За него няма разлика дали е на официална вечеря или в ежедневието – той е облечен по един и същ начин. Започвам да си мисля, чевероятно и пижамата му е костюм.“

Скоро