Премиера в България: 03.03.2017г.
Световна премиера: 03.03.2017г.
Жанр: Екшън, Драма, Фантастика
Продължителност: 137 минути
Формат: 2D/IMAX 2D/4DX/Luxe
Сценарист: Дейвид Джеймс Кели, Джеймс Манголд, Майкъл Грийн, Рой Томас
Режисьор: Джеймс Манголд
В ролите: Хю Джакман, Патрик Стюарт, Елизабет Родригез, Бойд Холбрук, Стефан Мърчант, Ричард Е. Грант, Дорис Моргадо, Ерик Ла Сал
Разпространител: Александра филмс / Marvel Entertainment / 20th Century Fox

В „Логан: Върколакът“ на Джеймс Манголд, чиято премиера ще бъде на тазгодишния фестивал Берлинале, действието се развива в близкото бъдеще. Умореният Логан се грижи за болния Професор X, криейки го по мексиканската граница. Опитите му да го скрие от света обаче се оказват напразни, когато млад мутант, преследван от тъмни сили, пресича пътя им.

 

Природата ме направи различен.
Човекът менаправи оръжие.
Бог позволи това да продължи твърде дълго.

Сценаристът и режисьор Джеймс Манголд представя решителната глава в кино сагата за един от най-големите комикс герои, създадаванинякога. В ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТноминираният за Оскар®Хю Джакман влиза отново в емблематичната роля на Върколаказа последен път в една жестока, силна и драматична история за саможертва и изкупление.

Годината е 2029. Мутантите са почти изчезнали. Изолиран и унил,Логане намерил убежище и давидните си в пиене в отдалечен участък край мексиканската граница, където изкарвадребни пари като шофьор под наем. Другари в изгнанието му са бездомника Калибан и болният Професор X, чийто изключителен ум е измъчван от все по-лоши припадъци. Опитът на Логан да се скрие от света и неговия завет внезапно приключва, когато мистериозна жена се появява с неотложна молба-Логан да се грижи за безопасността на едно изключително младо момиче. Скоро ноктите ще изскочат от юмруците, когато на Логанще се наложи да се изправи срещу тъмните сили и злодеи от собственото си минало в мисия на живот и смърт. Мисия, която ще постави позастарелия воин по пътя към неговата съдба.

ВЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТХю Джакман отново изпълнява главната роля, заедно с Патрик Стюарт (Х-Мен: Дни на Отминало Бъдеще), Стивън Мърчант, Ричард Е. Грант и новото попълнениеДафни Кийн.Филмът е режисиран от Джеймс Манголд (Да преминеш границата, Върколакът); продуценти са Хъч Паркър, Саймън Кинбърг и Лорън Шулър Донър;

ПОСЛЕДНАТА ИСТОРИЯ ЗА ВЪРКОЛАКА

За първи път Хю Джакман внася типичната наелектризиращата си енергия в образа на мутанта, известен като Върколака, през 2000 г. във филма, с който започна съвременния комиксов блокбъстър – Х-Мен на режисьора Брайън Сингър. Оттогава обичаният австралийски актьор е влизал в кожата на най-известния мутант в света рекордните 10 пъти на голям екран. Този път, с ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, Джакман има шанса да направи нещо много специално за пенсионирането на дългогодишното си екранно алтер его.

„Искахме нещо, което да се усеща много по-различно, много свежо и в крайна сметка много човешко, -казва Джаксън, – защото ми се струва, че силата наХ-Мен и силата на Върколакасе крие повече в човещината от колкото неговата суперсила. При изследването на този образ за последен път, исках да стигнем по-близо до сърцето на този човек, а не да наблегнем на това, което ноктите могат да правят.“

От самото начало, Джексън винаги е имал дарбатада напипа човешкото у Логан, скрито под грубия му, осеан с белези външен вид.С това премерено и  дълбоко вълнуващоизпълнение, актьорът прави образа пълнокръвен – от дъвчещия пура и избухлив самотник,до верен другар по оръжие,  готов да пожертва всичко за това, в което вярва.

Разбира се Джаксън и режисьорът и съсценарист на ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТДжеймс Манголд, вече бяха отвели образа надалеч с предишния соло проект Върколакът(2013). Този по-ранен филм, адаптиран покултовитеза 80-те години  комиксови минипоредицина Крис Клермонт и Франк Милър, изпълненни заля с духа на японски ноар и самурайски филми, в съчетание с американски уестърн.Там видяхмеЛоган как е изтръгнат от самоналоженотоси изгнание само за да бъде въвлечен в екшън интриги в Япония. Филмът спечели похвали от критиката за фокуса върху внимателния разбор на вътрешния смутна Логан, вместо стриктно да се придържа към сложни екшън сцени.

Манголд казва, че след опита си с Върколак, двамата не сапланиралинепременно да си партниратв друг проект околоЛоган. „Хю и аз бяхме в колебание относно нов подобен филм, – казва режисьорът, който за първи път работи с Джакман вКейт и Леополдпрез2001 г. – Ако щяхме да го направим, исках да го насоча в посоката, която ме интересува. Къминтимната и първична историяна героите, в която да изследваме страховете и слабостите на тези образи; към един филм, който ги прави повече хора.“

Дори преди да приемат проекта, Джакман и Манголд разбират, че историята е необходимо да съществува отделно от наситенатаи опияняваща митология на франчайза Х-Мен. „И двамата искахме филм, който да е самостоятелен, – казва Джакман. – Този филм е много по-реалистичен, отколкото другите, които сме правили преди в поредицатаХ-Мен, а вероятно и и някой от другите комиксови филми. Този е далеч по-човешки.“

Авторът на сценария на ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, Манголд, с помощта на  съсценариста от ВърколакътСкот Франк (Билет за отвъдното, Върколакът) и Майкъл Грийн (Пришълец: Заветът), се насочват да създадатистория,съсредоточена върху образите наЛоган, Ксавие и Лора, които си проправят път в един безплоден пейзаж. „Имахв главата странна представа какъв филм за пътуване иска,да направя с тези образи, но по начин, който почти сам влизам в капана като режисьор, – казва Манголд. – Ако ги затворя в кола на магистралата,  ще съм с вързани ръце. Не можем да направим нещо като сблъсък на два свят или извънземно нашествие- филма в основата си ме принуди да работим на по-интимно ниво.“

Също така за Манголд, който отдавна гледа на Логан като на духовен наследник на големи западни герои като Джоузи Уелс на Клинт Истууд или Шейн на Алън Лад, е важно да прибере от Върколакът неговата непобедимост,за да направи героя по-уязвим и по-открит. „Идеята е в този филм зрителите да го намерят в състояние, в което способността му да се лекува е изключително намаляла, – казва Манголд. – Силата му е намалена, собственото му здраве и психическото му състояние са потънали мрак.“

Въпреки,че действието в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТсе развива повече от 50 години след събитията, изобразени в Х-Мен: Дни на Отминало Бъдеще (2014 г.), това е самостоятелен разказ, който е по-скоро е интимно семейно пътуване-макар и изпълнено с рискови екшън сцени – отколкото традиционното научно-фантастично приключение, движено от взривни визуализации. „Искахме да се появи с гръм и трясък, – казва Манголд. – Но след като градовете и планетата са унищожени – ще трябва да обосновем взрива, няма нужда просто да е шумно.“

В началото на филма Логан е уязвим и пречупен под тежестта на проклятието на неговото безсмъртие.Грижи се за отслабения Чарлс Ксавие (Патрик Стюарт) в изоставен завод в края на безстопанствена рафинерия. Към тях се присъединяватрети мутант, Калибан (един от създателите на сериала Офисът – Стивън Мърчант), и остава при тях в неизвестност в момент, когато светът вярва, че всички мутанти са минало.

Днитев пиене и относителна самота за Логан са прекъснати, когато той с нежелание се оказва пазител на едно младо момиче, Лора (Дафни Кийн). Тя има суперсили точно като неговите: от ръцете йи от краката й в моменти на ярост се изскачат същите нокти от адамантий като на Върколака. Той не изгаря от желание да поеме тази нова отговорност-твърде е уморен, за да играе ролята на герой още веднъж.

„Той не иска да помага. Изобщо. – казва Джакман. – Той не иска да има нищо общо с това. Етапът от живота му, когато е откликвална молбите и виковете за помощ на хората е отдавна отминал. Стигнал е до заключението, че когато помага, в крайна сметка нещата стават по-зле.Хората, които обича накрая са наранени – ако той дойде твърде близо, или опитва твърде силно, всичко завършва с болка, загуба и унищожение.“

Натоварени да предпазват детето от смъртоносния кибер-злодей Доналд Пиърс (Бойд Холбрук), Логан и Професор X тръгватпрез враждебна територия да заведат Лора до място, наречено Еден, където се твърди, че младите мутанти могат да са в безопасност. Но Пиърс и страховитата муармия от киборги сарешили да върнат момичето на д-р Зандер Райс (Ричард E. Грант), зловещият генетик към Алкалай, който е задействал мутациите й чрез серия от нечовешки експерименти с надеждата да създаде дете супер-войник.

„Той е социопат, който няма емоционално разбиране или чувствакъм мутантите, които създава, – казва Грант. – Той гледа на човешките същества като на нещо, което може да се клонира, ориентиран е крайно научно към всичко. Той няма никаква реална емоционална ангажираност.“

Страховитите физически способности на Върколакът са намалели с течение на времето, и безмилостното преследване ще вземе голям и кървав данък.

Често се твърди, че един филм е толкова голям, колкото е голям главният злодей, и Джакман бърза да похвали Холбрук, който изпълнява  ролята на откачения Пиърс. „Бойд е феноменално талантлив актьор, наистина надарен артист, – казва той. – Когато прочетох сценария, му казах, че според мен Пиърс е една от най-трудните роли. Най-големите злодеи изглежда сякаш се забавляват повече от другите във филма, и той показва точно това. И го прави блестящо, защото може в миг да превключи и да бъде и много опасен, но и забавен.“

Актьорът споделя много топли думи и за младата си звезда, Дафни Кийн, която прави своя филмов дебют въвЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ с виртуозноизпълнение.“Тя е една изключителна актриса, и за мен е чест да споделя филма с нея, – казва Джакман. – Лора генетично има ДНК на Върколак, има елементи от него в нейната личност и в нейната физика,които не е лесно да се изиграят.Открих, че ми е трудно да изразя някои неща, когато бях на 30, да не говорим за 11-годишно момиче, а тя въобще няма моите трудности. Тя е много лека, жизнена и изпълнена с енергия. Да играепостоянно ядосан, изпълнен с ярост мутант, който ще ви откъсне главата само да я погледнете накриво, е толкова противоположно на нея като личност, но тя се справи отлично.“

Стюарт също е очарован от нейния професионализъм: „Тя е дете, което играе с тежестта, интензивността и разнообразието на много опитен актьор“, – казва Стюарт.

„Лора отначало е много тихо дете, – казва Кийн. – Тя не може да изрази тъга както нормално дете би направило, затова когато става наистина ядосана, тя започва да убива хора. Забавно е, че докато прави това, обича да носи нежни розови тениски с еднорози, дъги и такива неща.“

Заради общите им черти, Логан знае че може да помогне на Лора да се справи с чувствата и да канализира завладяващата я ярост.„Логан притежава доброта в сърцето си, ако я нямаше, той щеше да е идеалната машина за убиване, защото става абсолютно обезумял, – казва Джакман. – Той може да отнеме живота на всеки, но има сърце, има съвест, има ум. Той не може просто сляпо следва целта, коятому е дадена.“

И докато Логан служи като бащина фигураза Лора, в същото време той е блудния син за Чарлз Ксавие, който се бори свлошаващото си заболяване, което заплашва да навреди на други хора. „Той е стар, болен, но най-важното е, че е опасен, – казва Стюарт за Чарлз. – Силите му са извън контрол, а те трябва да бъдат контролирани, защото е опасен. И Логан е човекът, който се грижи за него, бди над него, спори с него и го вдига, когато е паднал.“

Стюарт продължава: „Линията за супергероя и силите на мутанта не са толкова в центъра на вниманието, колкото са били досега във всички други филми. Чисто човешкото чувството, личностните взаимоотношениятаса по-силни в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, отколкото е преди. Джеймс е създал един свят, който е ни познатот ежедневието, и все пак еувит в този водовъртеж от страх, вълнение, опасност и необходимостта да избяга.“

Подобно на Джакман, изпълнението на британския актьор в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТе кулминация на дългогодишната му работа на екрана. „Той се наслаждаваше на този герой, и това си личи, – казва Джакман за Стюарт. – Той представя едно сърцераздирателно, красиво, многослойно и комплексно изпълнение,което е невероятно ясно и прозрачно на моменти. Зрителите ще видят връзката между него и Логан като между баща и син в целия йколорит: гордост, разочарование, гняв, чувство на неудовлетвореност. Всичко това се вижда на екрана.“

Дори Калибан, който същое член на това необикновено семейството, и известния антисоциаленЛоган се радват на известна доза другарство. „Чувствах че е важно за мен да не съм просто постоянно настроен антагонистично към Логан, – казва Мърчант. – Че бихме могли да имаме няколко минути, в които да има малко топлина между нас, за да се подсили отново идеята за сурогатно семейство.“

„Това е филм за семейството, – потвърждава Манголд. – Това е филм за лоялност и любов, и по-специално за образа на Логан, който упорито е избягвал интимност през дългия си живот, най-накрая се оставя да бъде завладян от нея.“

Манголд решава да поеме с ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ в една по-зряла посока, за да се изследват човешките слабости, смъртта и сложните връзки, които свързват семейства заедно. „Не исках да правяжесток филм, по-груб или по-нецензурен, – казва Манголд.- Исках да направя филм за възрастни, а не за девет-годишни деца. Защото темата на този филм е много по-зряла.“

Безспорно, че филмът е насочен най-вече за дългогодишните фенове на Върколака, за тези, които са следвали персонажа на Джакман през последните 17 години. В действителност, това е от решаващо значение за Джакман, койтовече е казал сбогом на дългата си историяв X-Мен, да даде всичко от себе си на екрана, за това последноприключение.

„В един момент се примирих с факта, че това е последният филм, – казва Джакман. – Обичам този герой, за мен той бе невероятен. Бих излъгал, ако кажа, че щях да съм добре, ако не чувствах,че съм дал всичко от себе си, всичко. Всеки ден, всяка сцена е един вид битка, за да имате най-доброто от този образ, за да имате най-доброто от мен, – заключава Джакман. – Имаше елемент на живот и смърт. Знам, че звучи драматично, но така го усещах.“