Премиера в България: 02.10.2015г.
Световна премиера: 02.10.2015г.
Жанр: Екшън, Приключенски, Фантастика
Продължителност: 130 минути
Формат: 3D/4DX/Luxe/D-Box
Сценарист: Дрю Годар, Анди Уеър (книга)
Режисьор: Ридли Скот
В ролите: Мат Деймън, Джесика Частейн, Кристен Уиг, Кейт Мара, Чиуетел Еджиофор, Доналд Гловър, Шон Бийн, Макензи Дейвис, Наоми Скот, Себастиан Стан, Аксел Хени, Майкъл Пеня, Джеф Даниелс
Разпространител: Александра филмс / Fox Searchlight Pictures

Базиран на едноименния бестселър на Анди Уеър, филмът ще ни разкаже историята на Марк Уотни (в ролята Мат Деймън), астронавт, оцелял след потенциално смъртоносен инцидент на Марс. Всички го мислят за мъртъв. Той обаче не е … Засега.

 

По време на пилотирана мисия до Марс, след силна буря, астронавтът Марк Уатни (Мат Деймън) е счетен за мъртъв и е изоставен от колегите си. Но Уатни оживява и се озовава съвсем сам на враждебната планета. Разполагайки само с оскъдни запаси, той трябва да се осланя на своята изобретателност, съобразителност и дух, за да оцелее и да намери начин да сигнализира на Земята, че е жив. На разстояние от милиони мили, НАСА и екип международни учени работят неуморно, за да върнат Марсианеца обратно вкъщи, а междувременно екипажът му планира безразсъдна, ако не и невъзможна, спасителна мисия. Целият свят се обединява, за да подпомогне безопасното завръщане на Уатни.

Базиран по бестселърa на Анди Уеър и под режисурата на Ридли Скот, МАРСИАНЕЦЪТ разполага със звезден актьорски състав, начело с Мат Деймън, Джесика Частейн, Кристен Уиг, Джеф Даниелс, Майкъл Пеня, Кейт Мара, Шон Бийн, Себастиан Стан, Аксел Хени, Доналд Гловър, Макензи Дейвис и Чиуетел Еджиофор.

Всеки от нас е имал усещането, че е сам на този свят. Но единствено Марк Уатни познава чувството да си сам на Марс.

Приет за убит от опустошителната буря, която налага аварийна евакуация, Уатниидва на себе си, ранен,и за да остане жив, трябва да реагира веднага.Ако успее да запази куража си да не стане първата човешка жертва на Марс, помощта е само няколко години и няколко милиона мили от него.

„Това е историята на крайно оцеляване, – казва режисьорът Ридли Скот. – Марк Уатни е поставен под невъобразими натиск и изолация, а филмът е за това как той реагира на ситуацията. Съдбата на Марк се определя от това дали той се поддава на паника и отчаяние и приема смъртта като неизбежна, или избира да се осланя на своята квалификация, находчивост и чувство за хумор, за да запази спокойствие и да реши проблемите.“

Хуморът на Уатни се превръща в основно оръдие за справяне, което му позволява да отхвърли безнадеждността и да запази разсъдъка сив такова бедственоположение. Склонността му да остане весел и оптимистичен е от съществено значение за историята, както и един от характеристиките на образа, които привличат актьора Мат Деймън към ролята.

„Хареса ми хумора, не само в образа на Уатни, но и в другите персонажи, – казва Деймън. –Комедийният тон никога не е повърхностен и допълва наситеният драматизъм на ситуацията, което не се среща често в научно-фантастичния жанр.“

Деймън получава сценария от продуцента Саймън Кинберг, с когото са работили в Елизиум. Той го изпраща до Деймън в петък и получава силно ентусиазиран отговор в неделя.

„Мат реагира на историята по същия начин, както студиото и аз, – спомня си Кинберг. – И той оцени историята на оцеляване като оригинална, забавна, вълнуваща, и предлагаща уникално различен поглед върху ситуацията. Ние не можехме да си представим друг актьор в ролята на МаркУатни.“

Сценарият е базиран по романа на бившия компютърен програмист, превърнал се в писател, Анди Уиър. Адития Сууд е първият продуцент, който изчита електронната книга на Уиър, преди т         я да бъде публикувана през 2014г. от Random House.

Сууд казва:„Смятам, че това е една от най-добрите научнофантастични истории, които някога съм чел. Всичко, което може да се обърка за Уатнисе случва, и въпреки това той продължава напред. В нея има голяма доза надежда, което я прави повече от едно вълнуващо приключение.“

Кинберг е спечелен на тридесетата страница, и неговата компания Genre Films, съвместно с Fox, изпращат книгата на актуалния в момента сценарист Дрю Годард, с предложение да напише сценария и да бъде режисьор. Кинбергдопълва, че след няколко месеца Годард представя изключителен проект, независимо от предизвикателството да адаптира книга със строги научни и математически проблеми, множество герои и сюжетни линии.

Годард казва: „Просто не можех да оставя книгата на Анди настрани. Израснал съм сред учени в Лос Аламос, Ню Мексико, и никога не съм виждал някой да улови възхитителната странност да си модерен учен, докато не прочетох творбата на Анди. Моят подход към адаптациятабе на всяка цена да защитяизпълнената с енергия душа на книгата.“

Със сценария на Годард и подкрепата на Деймън, развитието на проектанабира скорост до момента, в който Годард приемада режисира друг филм. Тогава режисьорският стол става вакантен, и трябва да бъде попълнен според Кинберг„не само от велик режисьор, но и от мастер режисьор“. Тогава продуцентите получават неочаквана новина: Ридли Скот е свободен.

„Ридли е моят любим режисьор, и е идеалният избор за тази история, но беше зает с разработване на друг филм, – припомня си Кинберг. – Щом научихме, че в проекта му се е получило забавяне, веднага му изпратихме сценария.“

Скот казва: „Бях очарован от почти невъзможността задача на Уатни и нуждата от екипни усилия, не само от НАСА, но и международните партньори. Геополитическите съперници трябва да преодолеят своите различия и да работят заедно за общата цел – да спасят живота на един астронавт, а вниманието на целия свят е приковано от размера и сложността на това предизвикателство. „

Самият Годард е въодушевен да види сценария си в ръцете на Скот: „Все още помня къде бях седнал, когато за първи път гледах сцената с дъжда с Рой Бати [изигран от Рутгер Хауер] в Блейд Рънър. Седях на третия ред назад напред,от вляво в Уайт Рокси Тиътър. Бях на седем години.Всяко едно нещо, което някога съм написал, е повлияно от Ридли Скот. Филмите му са вградени в творческата ми ДНК. Да имам възможността да работя с него е истинска сбъдната мечта.“

За писателя Анди Уиър прогреса на интернет книгата му до грандиозна филмова продукция е непостижима химера, която трудно може да си представи. Затова и не го прави.

„Аз живея в Северна Калифорния, и никога не съм се срещал лично с моя агент в Ню Йорк, или с филмови продуценти и шефовете на Фокс в ЕлЕй. Затова, когато ми казаха, че Ридли Скот ще е режисьор на филма, бях убеден, че всичко е измамен блъф.“

Уиъре имал намерение романът му, който той педантично е проучил и заредил с точни науки и математиката, да бъде „техническа книга за технически хора.Нямах представа, че масовите читатели биха се заинтересували изобщо от такова четиво, камо ли да го харесат.“

Всичко започва когато той си представя какво би се случило на една пилотирана мисия до Марс, и разработва безкрайните възможности за неблагоприятни инциденти. „За 25 години работа като компютърен програмистсъм научил, че е много важно да имаш добър резервен вариант.“ – казва той. Уиър публикува нови глави на всеки шест до осем седмици и завършва историята на три години. След което пуска за продажба електронния вариант на цялата творбаза 99 цента в Amazon.Следват контакт с агент и свързване с Genre Films. Товае началото на „сбъдването на мечата на всеки писател“, както го нарича Уиър.

Историятасе развива в близкото бъдеще, след около 12-15 години, и почти всеки научен аспект на книгата, е реалистичен и подкрепен от съвременната теория. С едно изключение: при много по-ниското атмосферно налягане на Марс в сравнение със Земята, описаната от Уиър страховита буря е невъзможна.

„Имах нужда нещо да принуди астронавтите да напуснат планетата, затова си позволих известна свобода на действие. – споделя Уиър. – Освен това мислех, че бурята ще бъде много яка.“

Тази буря, която връхлетява на 18-тия от общо планираните в мисията 31 дни на Марс, запраща парче антена през костюма на Уатни, прекъсвайки сензори те му и той губи съзнание. От момента на този странен инцидент, неговата изобретателност, решителност и смелост започват да бъдат тествани до крайна степен.

Деймън казва: „Уатни е ботаник и инженер-механик, и е изпратен на Марс с мисията да вземе проби от почвата, да проучи повече за нейния състав и възможността за отглеждане на култури там. Той има познанията и тренинга  да намери начини да оцелее, но времето е срещу него. Той смята, че най-вероятно ще минат между три до четири години преди да има шанс да го спасят. При сблъсък на човека срещу природата, умните играчи залагат обикновено на природата.“

Най-важната битка, която Уатни трябва да води е със собствената си воля. Отчаянието би му навредило във  враждебната марсианската среда. Той поддържа видео дневник на дейността си, подозирайки, че той може вероятно да послужи като последно завещание, и го води с научна методология и голяма доза остроумие.

Анди Уиър добавя: „Описах образа на Маркпо мое подобие, въпреки че той е по-умен и по-смел, отколкото съм, и няма моите недостатъци.Предполагам, че е това героят, който бих искал да бъда. Но той е Мат Деймън.“

След като от най-приятните изненади, които Уиър изживява, докато пише книгата,е „как незначителните герои порастват и стават главни действащи лица в критични ситуации.“

В сценария на Годард на астронавтите и на служителите на НАСА им е отделено еднакво внимание, те са равни части на едноцяло. Скот развива някои от екшън сцените и прави сюжетната линия на командир Мелиса Люис още по-активна, създавайки поредната силна женска роля, каквито сме свикнали да виждаме в предишните му филми.

Като лидер на третата мисия на Марс, наречена Арес III, командир Люис оглавява екипаж от шестима астронавти, включително Уатни. Тя е отговорна за мисията на повърхността и за космическия кораб, който ще ги пренесе там, Хермес. Пътуването от орбитата на Земята до Марс трае девет месеца, което е достатъчно време Люис да изгради своя авторитет и на астронавтите да се сближат.

Джесика Частейн, която е в ролята на Луис казва: „Тя е много добре описан образ, сякаш е наследница на забележителната Рипли. Люис идва от Военноморските сили, и трябва да ръководи екип от специалисти, които са много умни и имат специфични задачи за изпълнение. Тя се държи приятелски с целия екипаж, но не иска да остави съмнение за това кой командва и носи цялата отговорност.“

След като взима решението да изоставят Уатни, смятайки, че той е мъртъв, Люис чувства огромно съжаление и вина, които по-късно ще се отразят на нейните действия и цели.

На страната на Люис е пилотът на Хермес–Рик Мартинес (Майкъл Пеня), които е типичния образ на пристрастения към летенето, хитроумен и самоуверен военен ветеран. Той води хумористични словесни битки с МаркУатниот първите дни от мисията на Марс – преди буря и последвалата катастрофа.

„В предния филм, в който участвах Fury, действието се развива през Втората световна война, и оттам взаимствах начина, по които военните се шегуват помежду си. – казва Пеня. –Той може да е глупав, но ти помага да запазишспокойствие и да се преструваш, че не се страхуваш от рисковете на живот и смърт.“

Рядко позволяващата си да се усмихне Люиснамира закачките между Уатни и Мартинес за малко досадни, също като тяхната колежка в екипажа Бет Йохансен (Кейт Мара) – техническия магьосник и кибер експерт на мисията. Резервираната Йохансене отговорна за всичко, което е свързано с компютри.

Мара казва: „Имах възможност да се запозная с Ридли и да обсъдим ролята още преди дори да съм получила сценария. Кръстила съм едно от кучетата ми на герой от Гладиатор (Луциъс) и съм фенка на Ридли завинаги, така че, разбира се, че много исках да работя с него.“

Мара също толкова силно желае да работи съвместно с Джесика Частейн и „много се радвам, че тяиграе командир. Йохансен гледа отдолу към Люис, което ме устройва, същокакто аз се възхищавам на Джесика, уважавам проектите и изборите, които тя прави в кариерата си.“

Другите членове на екипажа на Хермес са немският химик Алекс Фогел (Аксел Хени) и американският лекар Крис Бек (Себастиан Стан). Хени е популярен норвежки актьор и е известен в родината си с филмите като Headhunters и Pioneer. Той заявява, че МАРСИАНЕЦЪТе филм „едновременно за самотата и за работата в екип. Той изразява някои от най-високите идеали на нашето човечество. Това е чудесен, възвисяващ разказ, в който лично аз пламенно искам и избирам да вярвам.“

Освен медицинско образование, Бек, подобно на другите астронавти, е квалифициран и в други области на науката и е обучен да реагира адекватно при различни сценарии. Всички те са наясно, че всяко пространствено пътуване има две възможни дестинации – целта и неизвестното.

„Виждам в тези невероятно смели марсиански изследователи съвременните Люис и Кларк. – казва Бек. – Изследването на непознатото е заложено в човешката ДНК.“

В НАСА изключителните ръководители и инженери все още се опитват да разберат, защо след като са изпратили шест астронавти до Марс, само петима се завръщат. Най-добрите умове в НАСА и Лабораторията за реактивно движение в Калифорния бързат да открият начин да върнат Уатниу дома. Това е медийното събитие на века. Управителите и учените се намират в окото на бурята – и целият свят ги гледа. Смятате, че работата ви е напрегната? Поставете се на мястото на Ани Монтроуз (Кристен Уиг), която отговаря за за връзки с медиитена НАСА. Заедно с предизвикателството да извлече смислена информация от заетия персонал, тя трябва да захранва с данни неистово гладната за всяко късче информация преса, която ако не получи каквото иска, е готова да я разкъса.

„Ани трябва да се справи с преценката какво важните хора правят за справяне със ситуацията, и да вземе решенията точно как и колко информация да даде на обществото. – споделя Уиг. – Тя много внимателно балансира по ръба – от една страна да информира света, а от друга да защити репутацията на НАСА.“

Монтроуз работи в доминирана от мъже среда, но е спечелила уважението на шефа си, Теди Сандърс (Джеф Даниелс), директора на НАСА, който е поел почти непоносима отговорност. Присъди на живот и смърт чакат на бюрото му, някои от най-добрите умове в света очакват решенията му, и Теди трябва ефективно да ръководи няколко души с его с размерите на с планети. В крайна сметка той работа с ракетни учени.

„Теди управлява високо интелигентни и много образовани хора, а неговият подход е сякаш отглежда котки, – шегува се Джеф Даниелс. – Умни котки, но все пак котки.Те обичат да излизат с теории и идеи, да имат своя блясък на показа в заседанията, но бягат от вземане на решения. Изведнъж заявяват: „О, това е отговорност на някой друг. Аз съм просто, нали знаете, ракетен учен.“ Така че Теди по-скоро се радва на властта, която има над тези забележителни умове, и от време на време си играе игрички с тях. Той действа на принципа: Научи гения на смирение!.“

Един такъв гений, Рич Пурнел (Доналд Гловър), учен за орбиталнатадинамика в Лабораторията за реактивно движение, се изтърсва на среща на високо ниво и самонадеяно започва да демонстрира решениеза връщане обратно на Уатни. Незапознат с позицията на Сандърс, той го наемада му помогне по време на импровизирана демонстрация на теория му.

Даниелс разкрива: „Теди приема поведението на Пурнелза голяма непочтителност, равносилна на това някой да подхвърли на кралицата на Англия, „Хей, хубава рокля.“ Така че вундеркиндът набързо е изметен от стаята.“

Липсата на уважение към висшестоящите у Пурнел отразява голямата културна разлика между по-затегнатите официални отношения в средите на НАСА, която носи отговорност за хората в Космоса, и по-спокойното настроение в Калифорния.

Офисите на Пурнел и и директора на Лабораторията за реактивно движение Брус Нг (Бенедикт Вонг) са разхвърляни, кошчета са осеяни с отпадъци, което е показателно за тяхната изтощителна денонощна работа там. Уатни не е единственият, който е изпаднал в безизходица. Екипът на лабораторията, натоварен с изготвянето на сонда за невероятно съкращение на времето, по същество е изоставена. Тя е остров, където се жертва личното време и личния живота в отдаденост за спасяване на астронавта.

Техните херкулесови усилия изглежда се отплащат. Сандерс разбира стойността на теорията Пурнел, потвърдена и от директора на НАСА на мисиите до Марс, д-р Винсент Капур (Чиуетел Еджиофор). Капур носи най-пряката отговорност за кризата с Уатни, и е поставил целия си екип в авариен режим.

Еджиофор коментира: „Бях очарован от погледа на историята към космическата общност. Това са вероятно на най-надарените умни хора на планетата, и все пак ние виждаме, че техните взаимодействия и офис политиката са подобни като във всяка работна среда. Бях трогнат от усилията на тази общност да се обединят около един човек и да се ангажира всеки отделен индивид, наличното оборудване, енергия и ресурси, за да го спаси.“

„Разговарях с някои от хората в Лабораторията за реактивно движение и НАСА, за да преценя натиска, при който работят. – продължава Еджиофор. – Астронавтите предоставят пълно доверие на тези агенции, и всеки, който работи там знае, че една единствена грешка може да има изключително висока цена и може да се прояви в най-неподходящия момент. Винсент е въплъщение на всеотдайност и професионализъм, но това, което е най-интересното за него е, четой започва много по-дълбоко да се свързва с човека в беда. Той вече не вижда мисията си да спаси изоставен на Марс астронавт, той трябва да спаси МаркУатни.“

Средствата на НАСА и Лабораторията обаче не са достатъчно. За щастие колегитеот китайската национална агенция Спейс (СНСА) (Еди Ко, Чен Шу) правят забележителни предложения, които създават ново усещане за хармония и сътрудничество в международните отношения и дипломацията. СНСА предлага на Сандърс услугите на китайската ракетапрототип, която може да се извърши снабдителна мисия до Марс. Това показва професионализъмв действие: мъже и жени, които споделят обща основа, или по-скоро „пространство“, търсят начин да заобиколят държавна бюрокрация. Висококвалифицираните специалисти споделят знанията си и се подкрепят във всяка индустрия, независимо от тяхното местоположение или националност.

След като осигурява подкрепата на Китай, Сандерс трябва да се справи с предизвикателстватас авторитета и властта в собствения си отбор –директора на полетите Арес III Мич Хендерсън (Шон Бийн). За разлика от Сандърс, които се грижи едновременно за интересите на НАСА и Марк Уатни, и то в този ред, Хендерсън не разполага с двойна лоялност. На него не му пука за проблемите на НАСА с връзките с обществеността. Той има една единствена грижа – всички негови астронавти да се приберат у дома. Всички до един.

„Мич не е толкова обичаен типаж както останалите членове на екипа, той е изключително фокусиран и не обича глупостите. – описва героя си Шон Бийн. – Той е един от онези редки хора, които не са доволни,когато се прехвърля топката и е готов да се конфронтира с висшестоящите. Мич е бесен, че екипажът на Хермес не е бил информиран за оцеляването наУатни. И ще направи това, което смята, че трябва, независимо от последиците за самия него.“

Хендерсън задейства изключително рискована верига от събития, които може да застрашат работата му и принуждава екипажа на Хермес да вземе трудно решение, което може да доведе до обвинения в бунт и саботаж.

Нито Хендерсън, нито някой друг в НАСА, щеше да разбере за оцеляването на Уатни, ако не бе любопитството на по-нископоставения служителМинди Парк (Макензи Дейвис), която работи нощна смяна в бюро Сателитни комуникации. По сред нощ тя изпълнява задачата от д-р Капур да разгледа сателитните снимки от Арес III, за да се определи дали доставките са непокътнати и ще са на разположение за следващата мисия. Изминал е месец от предполагаемата смъртУатни и Минди не може да устои на изкушението да потърси тялото. Тя е шокирана от това, което вижда.

„Откритието на Минди изпраща ударна вълна към НАСА и изведнъж я издига в по-висок клас, – обяснява Дейвис. – Сега тя седи на масата за срещите с висши чиновници, и това я смущава. Налага се бързо да се научи да бъде уверена, защото новите отговорности означават, че хората ще търсят от нея отговори.“

За МаркУатни въпросите на които има нуждае да намери отговори са ясни: Как да измисли начин да отглежда храна след като дажбите на екипажа се изчерпат?Как да се установи комуникация с НАСА? А какво ще кажете за намаляващото му количество кислород?И как ще съумее да поддържа волята си за живот, след като единственото забавление, с което разполага е списък с диско песни на командир Люис?

ЖИВОТЪТ НА ЧЕРВЕНАТА ПЛАНЕТА

Марс е неприветлив. Неговият широк температурен диапазон – от минус 153 °С до около 22 °С в летен ден прави труден избора на дрехи. Дишането е още по-проблематично. Въздухът е 95% въглероден диоксид. Почвата не разполага с необходимите бактерии за отглеждане на храни. Съществува вода, но само под формата на лед.

Дори червеникавият цвят на планетата действа като предупредителен знак: за вас тук няма нищо друго, освен смърт чрез задушаване и хипотермия.

Но хората никога не са могли да бъдат спрени да отидат там, където са нежелани. Така че отиваме на Марс.

Създаването на местообитание за изкуствен живот е необходимо, за да се улесни човешкото изследване на планетата. В МАРСИАНЕЦЪТ НАСА и Лабораторията за реактивно движение в продължение на четири години са използвали безпилотни сонди ис парашутен десант са доставяли сглобяеми модули за изграждане на местообитание, заедно с различни консумативи, храна и оборудване. Екипажът на Арес III заварва такива удобства като компютри, уреди за вечеря на благодарността и АТВ, наречено Роувър. Има и марсианско превозно средство, което да върне екипа на Хермес, след като изтече тяхната 31 дневна мисия.

Историята започва на 18-тия ден, след екипажа вече е изградил своя дом: платнена конструкция под налягане от 90 кв. м площ. Значителни количества слънчева и неутронна радиация проникват през тънката атмосфера на Марс, което изискваместообитанието им да бъде облицовано отвън с филтриращи слоеве от фолиа и тапицирано с пяна.

Интериорът предоставя разпръснати спални помещения, обща работна площ, компресиращи въздушни врати за влизане и излизане, и компактен склад за оборудването – животоподдържащи уреди като кислородогенератор, атмосферен регулатор и система за вторична преработка на водата.  Има достатъчно храназа шестима астронавти за срок от 68 дни. Ако броим само Уатни, остават запаси за 400 дни. Достатъчно, за да спечели време, но вероятно няма да стигне, за да достигне спасителна мисия до Марс.

Уатни е ботаник и разполага с няколко картофа. Той измисля начин да осигури необходимите бактериите в марсианската почва, така че да стане плодородна за отглеждане на повече компири. Скромният картоф, който някога е спасил цяла цивилизация от гладна смърт, отново ще бъде призован да поддържа живота на човека, на друга планета. Задача номер 1 е решена.

Доказано е че, отпадъците за един, са съкровище за друг. Уатни използва Роувъра,за да проследи нефункциониращата сонда Патфайндър, която за последно е чута през 1997 г. Той използва своята камера, за да комуникира с НАСА и Лабораторията.  Задача номер 2 е решена.

Уатни дори намира начин да произведе повече кислород.

Така че основен проблем остава да се справи с диско музиката на Люис.

Нещата се оправят. Уатни има подслон, храна и кислород. Разполага с вода и знания, с които открива начин да събере още. Може да комуникира с НАСА, с които обменя шеги и подбира думите си, когато не е съгласен с техните напътствия.

Ако нищо не се обърка, шансовете за оцеляване му са се увеличили драстично, откакто извади парчето антена от корема си.

Но законът на Мърфи действа навсякъде. И нещо се обърква.

Ужасяващ инцидент разрушава упорита работа на Уатни, както и голяма част от неговия оптимизъм.

Сега часовникът тиктака, спасителния график на НАСА е провален. Чувството за неотложност се заменя с очакване на катастрофа. Работата не търпи отлагане и трябва да се действа денонощно.

Един мъж в опасност. Един свят, прикован от драмата. И само шепа учени и астронавти търсят решенията, които биха могли да го спасят.

От Хюстън до Пекин, Мелбърн до Москва, хората са омагьосани от тежкото положение МаркУатни, защото той е повече от един астронавт; той е символ.Неговата криза е изпитание за някои от най-интелигентните мислители на нашата планета, които не са просто се опитват да спасят човешки живот; те се опитват да спасят стремежите на човечеството.

 

САМ НА МАРС

Седейки сред скалите и прахта на Снимачна площадка 6, Мат Деймън е на път да завърши последнияснимачен ден. Краят на февруари е и всички останали актьори са приключили работа преди две седмици. „На Марс сме само аз и Ридли“, – шегува се Деймън.

Необичайната динамиката да работи сам в почти всичките си сцени е ново преживяване за Деймън: „Този филм е по същество има три отделни, но свързани помежду си сюжетни линии. Уатни е нещо като Робинзон Крузо. Аз наистина харесвам героя си и се възхищавам на начина, по който историята възхвалява смелостта и находчивостта на тези астронавти. Както Дрю (Годард) каза, това е любовно писмо до науката.“

Да работи в гравитационната орбита на Ридли Скот е друг неустоима примамка за Деймън. „Той умее да извлича изпълнения от актьорите, които са прекалено хубаво, за да саслучайност. Той е готов да прекрачи правилата, ако това ще предаде по-голяма емоционална връзка към публиката. Той рисува върху много по-голям платно, отколкото повечето хора, с които съм работили. За мен е много вълнуващо да участвам в нещо от този мащаб.“

Деймън се споменава, че Скот на практика е имал в главата си цялата продукция, преди да започнат снимките. „Той позволява актьорите да видят филма през неговия поглед, което е невероятно полезно при изпълнението.“

Почти пет седмици сам на снимачната площадка, Деймън трябва не само да изнесе историята на плещите си, но на моменти да пренесе на гръб значително количество оборудване. Неговото неизчерпаемо настроение и страхотно чувство за хумор стимулира целия екип по време на някои интензивни и напрегнати ситуации.

Чрез голяма част от снимките той казва, че съзнанието му е било заето да разсъждава върху покъртителните разстояния, които хората преминават, за да спасятМаркУатни.

„Той символизира нещо повече от един живот. Той въплъщава пионерските инстинкти на човечеството и надеждите ни за бъдещето. За мен бе истинска привилегия да изиграя този герой.“