Наказателно правило накара Тед Сарандъс да обяви- NETFLIX няма да присъстват на кино фестивалът в КАН, тази година

В ексклузивно интервю с Variaty, отговарящия за съдържанието на Netflix, Тед Сарандъс обяви, че фестивалът е изпратил ясно съобщение. Има ново наказателно правило, което забранява филми БЕЗ кино показ във Франция, да участват в надпреварата за наградите. Netflix имат възможност да покажат част от филмите си извън конкурсната програма. Но според Сарандъс, в това няма особено смисъл за стрийминг платформата.

OKJA

Искаме нашите филми да имат честен старт, както всички други филмови творци. Има риск в това, да се появим по този начин и допуснем филмите ни и филмовите ни творци да бъдат третирани неуважително от фестивала. Те подготвиха тонът. Не смятам, че би било добре за нас да се появим- споделя Сарандъс

Netflix направиха бум на престижния фестивал през изминалата година. Те показаха два филма в конкурсната програма- „Okja“ на Бонг Джоон- Хо и „The Meyerowitz Stories“ на Ноа Баумбах. Но след тази случка, френските собственици на кина и съюзи протестираха за включването на тези филми пред Тиери Фрюмакс (артистичния директор на фестивала). Netflix имат възможност да показват филмите си по кината във Франция. Но закон в държавата забранява показа на тези филми в платформи във Франция за 36 месеца след кино премиерата им.

Netflix са имали кино премиери за своите филми  “Mudbound,” “First They Killed My Father,”- на Анджелина Джоли,  “Okja” и “The Meyerowitz Stories.”

Сарандъс няма да присъства лично на фестивала в Кан, през Май. Но част от изпълнителните продуценти на Netflix, ще присъстват. Друго ново правило забранява селфита на гостите, от червения килим.

… в разговор с Variety

Ето и интервюто на Тед Сарандъс с Variety, за промяната, която спря Netflix от присъствие на кино фестивала в Кан.

Variety: Вие ли решихте да НЕ участвате в Кан, тази година?

Тед Сарандъс:

Това не бе наше решение. Тиери обяви новото правило за квалифициране. Филмите трябва да са дистрибутирани в кината във Франция, за да могат да участват. Това противоречи на духът на всеки фестивал в света. Фестивалите са за да може филмите да бъдат открити и да получат дистрибуция. При тези условия ние не можем да пуснем нашите филми пред света. А сме създали почти 100, през изминалите няколко години. Ако го направим, ще трябва да държим френските потребители на Netflix 3г. след това далеч от филмите. Така… нашите филми не се квалифицират за филмовото състезание на кино фестивала в Кан.

Variety:  Ще покажете ли ваши филми на фестивала ИЗВЪН конкурсната програма?

Тед Сарандъс:

Не! Не смятам, че има причина да го правим извън конкурсната програма. Това наказателно правило бе създадено специално за Netflix. Тиери подчерта това, когато обяви въвеждането на новото правило.

… NETFLIX и КАН през 2017г.

Variety: Бяхте ли изненадан от правилото? Netflix представи миналата година двете най-големи, англоезични заглавие на Кан, през 2017г.

Тед Сарандъс:

Бих казал НЕ, само за англоезичната страна. Мисля, че те бяха най-големите филми в света. Не пропускайте Бонг Джоон- Хо и Ноа Баубах, както и звездната сила, която успяхме да доведем- Джейк Гиленхал, Тилда Суинтън и още и още… Не харесахме фестивалът. Хареса ни преживяването за нашите филмови творци и филмови фенове. Фестивалът избра да чества дистрибуцията, а не изкуството. Ние сме 100% ЗА изкуството. И между другото всеки друг фестивал в света, е на същото мнение, като нас.

Variety: Разговаряхте ли с Тиери, преди въвеждането на правилото?

Тед Сарандъс:

Не смятам, че решението бе само негово. Смятам, че бе решение на целия борд, който е съставен от няколко направления. Знам, че не сме разговаряли ИЗОБЩО с Тиери. Прочетох за това в медиите.

Variety: В интервю Тиери сподели, че хората от Netflix са се влюбили в червения килим. Но сега вашият модел е обратен на това, което Кан прави. Съгласни ли сте с това?

Тед Сарандъс:

Не, определено не. Обикнахме ли червения килим? Обичам да виждам нашите филмови творци, на тези червени килими. Разбира се. Много е фамозно, много забавно преживяване за филмовите творци. Това не подлежи на коментар. Важи за всеки фестивал. Миналата година ние празнувахме изкуството, по време на Кан. Разграничаването е решение, което дели изкуството и бизнес модела. В това отношение- ДА. Ние сме съгласни.

… Netflix и КАН през 2018г.?

Varity: Вие или други служители на Netflix, ще присъстват ли на Кан?

Тед Сарандъс:

Лично аз няма да присъствам. Ще има наши хора, които са в бизнеса на договаряне на филми. Те ще присъстват. Много филми ще бъдат на фестивала БЕЗ дистрибуция.

Variety: Значи може да купите филм, който е в конкурсната програма?

Тед Сарандъс:

Да на 100%! Ние не дискриминираме по този начин.

Variety: Netflix купува филми от фестивали, непрекъснато. Очевидно това правило е за да предотврати филм да влезе в конкурсната програма, като излязал от Netflix.

Тед Сарандъс:

Това бе истински пъзел за мен. Не забравяйте, че на Сънданс, ние продуцирахме филмът, който спечели наградата на журито (“I Don’t Feel at Home In This World Anymore”). Също така закупихме “Mudbound”, като най-голямата покупка на фестивала.

… КАН в миналото, Netflix в бъдещето

Variety: Разговаряли ли сте с вашите филмови творци за Кан?

Тед Сарандъс:

Разговаряхме с много от творците ни, след промяната в правилото. Когато започнахме да правим филмите или да ги купуваме- това правило НЕ съществуваше. Това бе променено в движение.

Variety: Смятате ли, че Кан може да си промени мнението в бъдеще?

Тед Сарандъс:

Да. Имам вяра, че Тиери споделя моята любов към киното. Той ще бъде истинския шампион, когато си даде сметка колко наказателно е това правило за филмовите творци и филмовите фенове.

Variety: Какво е вашето послание за международната филмова общност?

Тед Сарандъс:

Надяваме се да променят правилото. Надяваме се да се модернизират. Но ние ще продължим да подкрепяме всички филми и всички филмови творци. Окуражаваме Кан отново да се присъедини към света на киното и да приветства общността при себе си. Тиери е казал не веднъж, че историята на Интернет и историята на Кан са две различни неща. Разбира се, е са. Но ние сме избрали да бъдем ЗА бъдещето на киното. Ако Кан е избрал да бъде заклещен в миналото на киното- ами хубаво.

Вашият коментар