Grown Ups 2

…Част 2

ЗА ПРОДУКЦИЯТА – ДЕКОРИ И ЛОКАЦИИ

  За снимките на „Дърти хлапета 2”, екипът отново се установява в северен Масачузетс, където е заснет и първият филм. Създателите на филма избират градовете Марбълхед и Суомпскот за декори на град Стантън, Кънектикът.  Историческата част на Марбълхед и околностите, включително „Олд Таун Хаус”, „Абът Хол”, бизнес площите по „Уошингтън стрийт”, „Атлантик Авню” и „Оушън Авеню” и съседните училища са превърнати в родния град от детските години на Лени Федър и приятелите му. Местният магазин за играчки става „Ред Ароу Дайнър”, а галерията една пресечка по-надолу, бутикът на Роксан Хермоса. Междувременно в осемакровия парк „Гетчъл Плейграунд”, където има бейзболно, футболно и баскетболно игрище, екипът изгражда сладоледената къща. „Приехме като комплимент факта, че хората идвах при нас, поръчваха си сладолед и не разбраха защо не им сервираме.”, спомня си Озбърн.

В Суомпскот са използвани гарата, местното училище и различни къщи и улици, а „Мериан Колидж” е превърнат в къщата на братството на университета „Бърнстън”.

Най-впечатляващо е изграденото в Суомпскот звуково студио, простиращо са на площ от 45 000 кв. М., където се помещава задният двор на семейство Федър, заедно с басейна и дървесната къща. „Така и не открихме къща с подходящ заден двор.”, споделя Дюган. „Дори и да бяхме намерили такава, трябваше да снимаме вечерен купон в продължение на 6 седмици през нощта. Затова построихме звуково студио. Така нямаше да обезпокоим гражданите и снимахме през деня – по-лесно се получава актьорите да са забавни в три часа на обед, отколкото в три сутринта.”

Grown Ups 2 (21)Решаването на задачата започва след като екипът открива подходяща къща с голям преден двор. В последствие, те изграждат съответстващ заден двор. „Гърбът на истинската къща беше точно на океана. Имаше красив преден двор, но нямаше заден. Направихме модели на задния двор по образец на къщата. Използвахме стотици малки статуетки за сцената с големия бой. Нанасяхме промени заедно с Денис и Адам, докато не постигнахме окончателния вариант. Междувременно изградихме модели и за звуковото студио, така че двете да могат да съставят едно цяло.”

Как построяваш звуково студио? С изобретателност. „Направихме го от товарни контейнери.”, разкрива Дюган. „Беше с височина три контейнера, широчина 175 фута и 250 фута дължина. После сложихме огромна тента за покрив с осветление; издигнахме гърба на къщата, положихме трева, дървета и плувен басейн. Получи се по-голямо пространство от най-голямото студио в Холивуд и стана страхотно.”

„От доста време се занимавам с това и трябва да кажа, че с декора на задния двор в „Дърти хлапета 2” се гордея най-много.”, споделя Озбърн.

КАСКАДИТЕ

 Скот Роджърс (координатора на каскадите) споделя, че ролята му се променя от началото на продукцията до нейния край: „Когато вече бяхме готови, бях удивен колко много бяхме свършили. Обикновената семпла комедия се оказа изпълнена със скокове от високи скали, търкаляща се гума и епична битка.”

Според Роджърс скокът от скала е стандартно изпълнение, ако си професионален каскадьор. „Всъщност ние се хвърляме във водата с доста неудобно облекло.”, обяснява той.

„Това беше една от най-добрите сцени, в които съм имал удоволствието да се снимам. В кой друг филм ще имаш възможност да скочиш от 50 фута скала?”, споделя Александър Лудвиг.

Tommy (Shaquille O'Neal) and Dante (Peter Dante) watching the dance recital.В друга сцена, Дейвид Спейд се търкаля в автомобилна гума. „Това беше предизвикателство – ако актьорът  влезе напълно в гумата, зрителят няма да може да го види. Така че трябваше да направим реквизитна гума, в която Дейвид да не се скрива напълно, но все пак да изглежда като истинска гума. Трябваше също така да можем да монтираме камера вътре. Ние всъщност го завъртяхме в гума надолу по улицата. Това е една от онези сцени, в които е по забавно когато виждаш, че актьорът наистина се е снимал. Когато Дейвид беше вътре, ние напълно управлявахме гумата – теглихме я с кола. После с дубльор я теглихме нагоре с 18 мили в час. Беше много забавно.”, разказва Роджърс.

Дъглас споделя, че Спейд не е бил напълно съгласен да участва в каскадата: „Трябваше първо аз да го направя. След като видя, че стареца се справя, се засрами и склони да го направи.”

За сцената с боя на партито са ангажирани много каскадьори и фрирънъри в хореографията на действието. „Трябваше да заснемем 300 човека. Отне ни седмица да отработим всички отделни малки схватки в сцената.”, обяснява Дюган.

Сцената с партито има още един забележителен епизод. „Искахме някой да се спусне със ски от покрива и да се бухне по корем в басейна. „И Питър Данте каза: „Аз ще го направя!”, спомня си Дюган. „Разбира се не го направи изцяло сам – беше вързан с осигурителни въжета. Все пак се пльосна по лице във водата. Лицето и корема ме заболяват като си го помисля.”

Въпреки, че в „Дърти хлапета 2” има повече екшън от очакваното, според Роджърс има как да се получи по-добре: „Ако направим „Дърти хлапета 3D”, това вече ще е върха.”