Премиера в България: 23.03.2012г.
Световна премиера: 30.03.2012г.
Жанр: Комедия, Драма, Приключенски
Продължителност: 106 минути
Формат: 2D
Сценарист: Мелиса Уолък, Джейсън Келър
Режисьор: Тарсем Сингх
В ролите: Джулия Робъртс, Лили Колинс, Арми Хамър, Шон Бийн, Нейтън Лейн
Разпространител: Форум Филм България / Universal Pictures

ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ е пищна екранизация по една от най-обичаните класически приказки на Братя Грим „Снежанка и седемте джуджета“.
В забавната комедия от режисьора на „Войната на боговете” Тарсем Сингх участват изгряващата звезда Лили Колинс в ролята на принцесата в изгнание Снежанка, и Джулия Робъртс в ролята на злата мащеха, която управлява с твърда ръка завладяното от нея кралство. Седем смели джуджета обединяват сили със Снежанка в борбата й да си върне трона, който й принадлежи, и да спечели чаровния принц.
Магическа приключенска комедия, изпълнена с романтика, предателства, любов, завист и епични битки, която ще заплени сърцата и въображението на малки и големи.
Във филма участват още Арми Хамър в ролята на принца и Нейтън Лейн в ролята на злочестия прислужник на кралицата.
Приказката, която децата обожават се превърна в любима и на възрастните.

Една от най-обичаните истории за всички времена оживява в зрелищното филмово събитие ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ, в който участват носителката на Оскар Джулия Робъртс в ролята на злата кралица и Лили Колинс (Невидима зона) в ролята на Снежанка. В свежия и забавен преразказ на класическата приказка участват още Арми Хамър (Социална мрежа) като принца, Шон Бийн („Игра на тронове“) като краля и Нейтън Лейн (Клетка за птици) като злочестия прислужник на кралицата Брайтън.

След изчезването на обичния крал, неговата безмилостна съпруга завзема контрола над кралството, като държи красивата си 18-годишна доведена дъщеря Снежанка скрита в двореца. Но когато принцесата привлича вниманието на чаровен и богат гостуващ принц, завистливата кралица прокужда момичето в близката гора.

Приета от банда бунтовни, но с добри сърца джуджета, Снежанка разцъфтява в смела млада жена, която е решена да спаси своята земя от кралицата. С помощта на новите си приятели, тя се впуска в приключения да си върне това, което й се полага по право, и да спечели любовта на принца в тази магическа приказна комедия, която ще заплени сърцата и въображението на зрителите по целия свят.

Режисьора на филма е Тарсем Сингх (Войната на боговете 3D), сценарият е на Марк Клайн и Джейсън Келър (Проповедникът с картечницата) по идея на Мелиса Уолък (Запознайте се с Бил). Продуценти са Райън Кавано (Високо напрежение), Бърни Голдман (300, Златна възможност) и Брет Ратнър (поредицата Час пик). Оператор е Брендан Галвин (Войната на боговете 3D). Музиката е написана от Алан Менкен (Красавицата и звярът, Аладин). Изпълнителни продуценти са Роби Бренър (Високо напрежение, Боецът), Джон Ченг (Кодове име: Чистачът), Джейми Маршъл (Здрач), Кевин Мишър (Обществени врагове), Тъкър Тули (Войната на боговете 3D, Високо напрежение) и Джеф Уаксмън (Войната на боговете 3D, Смъртоносен противник).

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Невинна млада принцеса, зла мащеха, чаровен принц и седем малки мъже, живеещи в гората – елементите от най-новия епос на Тарсем Сингх може да изглеждат познати, но зрителите ще бъдат изненадани и очаровани от новите обрати, които режисьорът влага в класическата история.

Според продуцента Бърни Голдман, който разработва първоначалната идея за ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ с продуцента Джош Пейт и сценаристката Мелиса Уолък, те са били вдъхновени от снимка, представяща истински фотомодел като приказна героиня. „Това, което тръгнахме да правим, бе неанимирана екшън-версия на класическата приказка за Снежанка. Осъзнахме, че това е страхотна история, която никога не е била пресъздавана с живи актьори.“

Търсейки режисьор, който да превърне концепцията в реалност, Голдман казва, че Тарсем Сингх е бил очевидният избор. „Тарсем бе идеалният човек, който да режисира този филм,“ казва Голдман. „Той знае как да подсили историята с цветове и светлини, и се чувства напълно комфортно при мащаба, който искахме за този филм. Няма друг като него.“

За Сингх, който довършвал работата си по епоса Войната на боговете 3D за Relativity, този проект бил шанс да пробва нещо, което не бил правил дотогава – семеен филм, който комбинира елементите на екшън, комедия и интрига с неговата обичайна визуална пищност. „Това бе един от малкото проекти, които ме заинтригуваха,“ казва Сингх. „Той е доста различен от другите ми филми, и много исках да осъвременя тази класическа и вечна история.“

След привличането на Сингх, сценарият започва да се оформя като зашеметяващ кино-спектакъл, обилно подсилен с хумор и романтика. Сингх и Голдман решили, че най-добрият начин да започнат търсенето на уникален поглед върху класическата приказка, бил да се завърнат към оригиналната история. Те открили изобилие от варианти. „Историята всъщност съществува от 500-600 години в Европа – в много различни страни и в различни версии,“ казва Голдман. „Ние успяхме да съвместим наученото по време на проучването в концепцията на нашия филм.“

Сингх обяснява „Да се върнем и да прегледаме оригиналната история бе много важен процес. Има хиляди различни вариации, разработени след първото написване на приказката. Тези вариации ни осигуриха много вдъхновяващи идеи, използвани впоследствие във филма.“

Например, в някои от ранните версии, джуджетата си изкарвали прехраната като крадци по пътищата. По думите на един от героите „те крадат от богатите… и задържат откраднатото“. „Решихме, че ще бъде интересно да се върнем към този вариант,“ добавя Голдман. „Това придава съвсем различна страна на техните герои. Те са били отритнати от обществото, и това е тяхното отмъщение.

В някои от версиите открихме и някакъв вид звяр, живеещ в гората, затова решихме да включим и тази част в нашата история. Тогава преработихме ролята на краля, като добавихме мистерията около него.“

В допълнение към историческите превъплъщения на историята за Снежанка, Сингх използвал и значителното си въображение като източник на вдъхновение. „От самото начало знаех, че основната част от повествованието ще бъде върху отношенията между кралицата, Снежанка и принцът,“ споделя той.

Голдман е уверен, че филмът ще се хареса на зрители от всички възрасти, и би желал да го види как заема достойно място до другите филмови адаптации на класически приказки. „Надяваме се, че това ще бъде филм, който с години ще остане любим на семействата и ще пренапише историята за Снежанка.“

НАМИРАНЕТО НА НАЙ-КРАСИВАТА

След като Сингх и Голдман прецизирали историята на ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ, героинята, която обикновено се крие във фона, започнала да изпъква на преден план като злодей със сложни мотиви. „В най-известната версия на приказката, мотивацията на кралицата е суетата,“ пояснява Сингх. „В нашия филм, тя търси повече власт. Тя иска да контролира кралството, а нейната красота е по-скоро средство за постигане на целта й.“

Лукава, суетна и без капчица морал, кралицата спокойно можела да стане класически злодей, но Сингх имал по-фина идея, и направил избор, който наглед противоречал на здравия разум. Да изиграе въплъщението на злото, той искал актриса, която в очите на зрителите е пълната противоположност на това. „Аз видях кралицата като зла, мрачна и злобна, но същевременно неустоимо чаровна,“ признава режисьорът. „Джулия Робъртс е толкова харизматична, че успя да изиграе ролята съвсем лесно.“

Робъртс използва характерния си магнетизъм, за да се превъплъти в безскрупулна чародейка, която желае богатия и красив млад мъж, и изпитва безгранична неприязън към доведената си дъщеря. „Тя бе първият ни и единствен избор за ролята,“ казва Голдман. „Нейният смях и усмивка я превърнаха в икона. Тук тя използва същите неща, за да се превърне във въплъщение на злото. Бе много забавно да се види нейният имидж, обърнат с главата надолу.“

Въпреки нетипичната роля, Робъртс й придава нови измерения. „Кой може по-добре да изиграе злата кралица от любимката на Америка?“ пита продуцентът Кевин Мишър. „Да искаш от човек с огромна личност като Джулия Робъртс да изиграе един от класическите злодеи в приказната история, бе огромен шанс за нещо свежо и новаторско.“

Вече запозната с творбите на Сингх, Робъртс моментално е заинтригувана. „Неговите филми са много визуални, оригинални и интересни,“ споделя тя. „Винаги съм се чудила как се получава. Неговото безстрашие придаде невероятно чувство за целокупност на филма, което позволи на актьорите да реализират пълния потенциал на героите си. Приказката на братя Грим е само няколко страници, а филмът на Дисни, който няма нищо общо с нашия филм, позволява само ограничена интерпретация на героите. Тарсем разказа историята в много по-голям мащаб.“

Робъртс казва, че многостранния аспект на нейната героиня е още един стимул да приеме ролята. „Имаме елемент на двойна личност, който е много интригуващ,“ обяснява носителката на Оскар. „Виждаме кралицата в нейното ежедневие, а след това виждаме и отражението й в огледалото. Кралицата в огледалото е много по-спокойна и хладнокръвна. Тя притежава силата и увереността, които кралицата се опитва да поддържа.“

Но в сърцевината си, филмът си остава историята на една млада жена, която е изправена пред много предизвикателства. Както го описва Робъртс „Кралицата е само конфликтът. Лили Колинс е впечатляваща като Снежанка. Тя изглежда точно както аз бих искала да изглежда Снежанка. Бях напълно омагьосана от нея, понеже тя е младо момиче, а вече е професионалист. И е много добър човек, защото моята героиня се държи толкова злобно с нея, а тя бе винаги мила с мен.“

Колинс, която вече впечатли зрителите с ролите си в Невидима зона и Отвлечен, гледала с благоговеене как Робъртс се преобразява. „Джулия има усмивка, която всички много обичат, но тук тя я използва по много зловещ начин. Снежанка е млада и наивна – тя не осъзнава злата природа на кралицата. В началото, тя има надмощие, но в самия край Снежанка използва собствените й думи срещу нея. Бе изключително шантаво да съм гадна към Джулия Робъртс.“

Създателите на филма организирали огромен кастинг в търсене на актрисата, която да пресъздаде невинността и решимостта на Снежанка, прекарвайки цял месец в прослушване на над 300 млади жени, преди да открият Колинс. „Още щом се появи, всички знаехме, че Лили бе нашата Снежанка,“ казва Мишър. „Тя бе на прослушване на първи април, а когато нейният агент й се обадил след 24 часа, тя решила, че това е първоаприлска шега. Бе много трудно да открием съвременна актриса, която да олицетворява грацията на Одри Хепбърн и класата на Елизабет Тейлър, и да изглежда недокосната от съвременните грехове. Лили олицетворяваше класическата доброта, от която се нуждаеше героинята й.“

Голдман допълва „Снежанка е обичана от природата и обича природата. Колкото и да е красива външно, тя е движена от вътрешната си красота. Днешните млади момичета са толкова вещи, че на 21 години изглеждат сякаш са на 35. Но Лили изглежда млада и невинна. Тя излъчва искреност – не само на екрана, но и в истинския живот. Точно това търсехме.“

Този преразказ на историята осъвременява героинята, според Колинс. „Много ми хареса идеята, че модернизираме Снежанка. Тя започва като типичната принцеса-момиче, която всички познават – с ококорени очи и наивна. Заключена е в кулата, няма представа какво се случва навън, но все пак се превръща в момиче, които се бори за нещата, в които вярва. Щом приеме каква е, Снежанка успява да се отвори за света и да се превърне в млада жена.“

Ухажорът на Снежанка – принц Алкот – също е изваден от рамките на приказните образи и трансформиран в по-съвременен герой. Изигран от Арми Хамър, принцът е важна фигура в конфликта между Снежанка, която моли за неговата помощ, за да си върне трона, и нейната мащеха, която планира да се омъжи за красивия млад мъж по какъвто и да е начин. „Има много малко актьори, които могат да покажат чувствата на достойнство и благородие, както и на забавност, а понякога и на глупавост, изисквани от филма,“ признава Мишър. „Арми върви по тази тънка граница с такава липса на надутост, че това е много освежаващо. Той е човек, когото мъжете ще приемат като пич, а жените ще се влюбят в него. Това е истинската дефиниция на филмова звезда.“

Хамър, който е висок 1,96 метра и е с класическа красота, е роден за тази роля, според Голдман. „Ако имаше принц на Америка, това щеше да бъде Арми. Той е много красив мъж с внушителен външен вид, но в този филм виждаме съвсем друга негова страна. Той е толкова достъпен, чаровен и забавен. Всички на снимачната площадка имаха чувството, че той е най-добрият им приятел.“

Робъртс се съгласява, че Хамър е идеален за ролята. „Първо, той е прекрасен млад мъж,“ казва тя. „Ние имахме няколко много дълги сцени заедно, и той беше отлично подготвен и много забавен. Той внесе много хумор и добросъвестност. На човек просто му се иска да види още и още от него.“

Шансът да работи с Робъртс е бил голям стимул за Хамър да приеме ролята. „Тя вложи цялата Джулия, което е фантастично. Бе много впечатляващо да я гледаш как работи, защото тя напълно контролира всичко – всяко движение, всеки жест – всичко е прецизно. Зрителите ще видят Джулия, каквато не са виждали досега.“

Хамър признава, че първоначално е бил скептичен за ролята на чаровния принц. „Звучеше толкова захаросано. Но аз обсъдих притесненията си с Тарсем, и той ме увери, че аз ще помогна за създаването на героя. Той каза, че иска да направи филм за намирането на кураж, за намирането на любов, и за намирането на твоето място в света, изпълнен с много хумор и страхотна актьорска игра. Неговият ентусиазъм бе заразителен. Той влага неизчерпаемо оживление на снимачната площадка, и във всичко влага 100 процента.“

За разлика от оригиналната приказка, създателите на филма добавят важният герой от двора на кралицата – Брайтън, верен, но несръчен прислужник. „Брайтън запълни ролята на ловеца от старите истории,“ казва Голдман. „Това е много сложна роля. Той е човекът, който решава дали Снежанка ще живее или ще умре, но той е също и съюзник на кралицата. Докато оглеждахме различни актьори до Джулия, филмът започна да се оформя точно какъв ще бъде.“

Като многострадален прислужник на кралицата, Брайтън дава всичко от себе си, за да й угоди. Но той е вечно разочарование за нея. Ролята е поверена на носителя на награди Тони и Еми Нейтън Лейн.

Отношенията между Лейн и Робъртс стават едни от основните комични сцени във филма. „Двамата заедно създадоха едно чувство на закачливост насред злините, които планират,“ казва Мишър. „Те са злодеи за възрастните, но и много комични за децата. Ролята първоначално бе замислена като малка, но като имаш актьор с таланта на Нейтън, тя се превръща в звездна.“

След като е изоставена в гората от Брайтън, Снежанка се озовава сред вечно спореща група бунтовници, никой от които не й стига дори до брадичката. Сингх преобразява познатата група весели миньори в свадлива шайка бандити, които са се обърнали към престъпленията, след като са били принудени да изоставят комфортния си живот в селото. „Кралицата, която се интересува от външната красота, ги е прокудила, защото не отговарят на физическия й идеал,“ обяснява Голдман. „Този детайл добавя емоционална дълбочина на героите към повествованието.“

За преобразените роли на джуджетата, Сингх намира седем изключителни актьора. „Имахме страхотен късмет с кастинга за филма – същото важи и за тези актьори,“ отбелязва той. „Енергията и креативността, които те вложиха, бяха феноменални.“

Вместо да търсят вдъхновение от познатите анимирани фигури, създателите на филма позволили на всеки от актьорите да създаде свой оригинален герой. „Ние първо наехме актьорите, и след това разработихме характерите,“ обяснява Голдман. „И актьорите участваха в този процес. Всеки от тях трябваше да допринесе с нещо специално, което да помогне на Снежанка да се превърне в жената, в която трябва.“

С тази идея, героите на Касапчо, Грим, Полу-халба, Наполеон, Вълчо, Кикотчо и Манджо (съответно Мартин Клеба, Дани Удбърн, Марк Повинели, Джордан Прентис, Себастиан Сарацено, Ронанд Лий Кларк и Джо Гнофо) започват да се оформят. Както обяснява Клеба „Наричат ме Касапчо, защото съм бил главният касапин в селото. Полу-халба е бил местният кръчмар. Грим е бил учител. Всеки от тях идва от различна част на бившето им общество. Тяхната единствена връзка е, че са били прокудени заради ръста си.“

Кларк добавя „След като са били прогонени от кралството, седмината стават семейство. Ние се караме непрекъснато, но държим нещата под контрол, защото знаем колко много се нуждаем един от друг.“

Сама на света, Снежанка разчита на седмината да я научат как да се оправя. Докато се опознава с нетипичните си наставници, зрителите научават уникалните им качества. „Всеки от нас я учи на нещо различно – как да се бие със сабя, как да се бори, как да се бие мръсно и как да мисли бързо. Но най-важното – учим я да вярва в себе си,“ казва Удбърн.

Актьорският състав се допълва от номинираната за Оскар Меър Уинингъм като готвачката Маргарет (вярната приятелка на Снежанка в замъка), номинирания за Оскар Майкъл Лърнър като барона (чийто тромави романтични жестове докарват кралицата до пристъпи на ярост) и носителят на наградата на актьорската гилдия Шон Бийн в ролята на краля (доброжелателния, но със злощастна съдба баща на Снежанка).

Качеството на актьорския състав е доказателство за таланта и въображението на Сингх, според Робъртс. „Всеки допринесе с изключителна интерпретация на своя герой,“ казва тя. „Мисля, че това е защото всички ние имахме огромно желание да работим за Тарсем и да бъдем част от магическата вселена, която той създаде.“

СЪЗДАВАНЕТО НА МАГИЧЕСКОТО КРАЛСТВО

Едва ли някой, който е виждал предишните творби на режисьора Тарсем Сингх, ще остане изненадан от факта, че ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ е визуален пир за очите. Създадена в огромните студиа на Монреал, снимачната площадка включва мрачна снежна гора, изключително детайлна хижа в кухо дърво, зашеметяваща бална зала за пищните и скъпи празненства на кралицата, както и наглед безкрайна спалня, в която тя да замисля коварните си планове. Фантастичните локации се допълват от разкошните костюми, прически и гримове, които съчетават в себе си както различни векове, така и едновременно автентични исторически детайли и пълни измислици.

Както казва продуцентът Кевин Мишър „Тарсем създава смесица от поезия, магия и визуален блясък във всеки филм, по който работи. Той влага широк спектър от влияния – от източна архитектура до западна култура през всичко между тях.“

Сингх обяснява страстта си към визуалните детайли по следния начин. „Физическото създаване на алтернативна реалност е красиво изживяване. Аз искам да създам света, в който живеят героите, за да могат актьорите да имат по-добро разбиране как точно да ги изиграят. Създаването този свят бе истинска радост.“

Дизайнерът на продукцията Том Фодър, операторът Брендан Галвин и дизайнерът на костюмите Еико Ишиока са работили със Сингх по три предишни филма. Това дълго артистично сътрудничество е ключът към успешното изграждане на декорите. „Том и Тарсем работят заедно по начин, който наистина дефинира визията на филма. Том ни даде страхотни основи за магията и емоциите, които си представяхме. Той е изключителен дизайнер, който ни помогна да изградим героите с работата си.“

Вместо да разчитат на специални ефекти за създаването на вселената на ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ, филмовите творци предпочитали нормалния начин на снимане, когато е бил възможен. „Да, използвахме зелен екран и невероятни визуални ефекти във филма,“ признава Сингх. „Но аз исках да направя средата около актьорите възможно най-дълбока и реална. Затова снимачната площадка трябваше да бъде огромна.“

Декорите са нещо невиждано за Робъртс до този момент. „Снимачната площадка е сензационна,“ удивява се тя. „Магическата къщичка, където кралицата се среща със своето алтер его е прекрасна. Голяма зала, където снимахме баловете, е зашеметяваща. Когато видите това място, изпълнено с хора, облечени в невероятни костюми, гледката е впечатляваща. Вече не се правят такива филми.“

Хамър също казва, че снимачната площадка е по-голяма и по-смела от всичко, което си е представял. „Спалнята на кралицата е по-голяма от повечето амфитеатри,“ казва той. „Цялостната атмосфера е толкова грандиозна, че изцяло подтиска неверието ви. Мащабът е толкова голям, че е почти трудно да го осъзнае човек. Хората ще видят нещо наистина уникално в този филм.“

Адекватно пищните костюми варират от ексцентричните рокли на кралицата в златно и червено до пастелните дворцови дрехи и скулптурните бойни одежди на Снежанка, създадени от покойната Еико Ишиока за този, както се оказва неин последен филм. Спечелилата Оскар дизайнерка на костюми е работила със Сингх по четири филма, преди смъртта си през януари 2012 година. „Отношенията между Тарсем и Еико бяха специални духовно, и работата им заедно говори за тази връзка,“ казва Мишър. „Мисля, че работата й по този филм е завет за нейния артистизъм като цяло и за тяхната връзка в частност. Тя ни остави един прекрасен дар, с който да помним колко специална бе тя.“

Ишиока, която печели Оскар за зрелищните си костюми в Дракула на Франсис Форд Копола, е уважавана художничка, чиито творби са в постоянната колекция на Музея за модерни изкуства в Ню Йорк.

Впечатляващото е, че нейните сензационни дизайни не се ограничават с роклите и костюмите на филмовите звезди. Ишиока създава и над 300 костюма, които са носени от статистите във филма. Почти всички са направени на ръка. Хамър казва, че всички тези усилия са част от това, което прави филма толкова специален. „Костюмите наистина задават тона за целия филм. Еико свърши прекрасна работа, създавайки нещо толкова фантастично, но и същевременно напълно правдоподобно.“

КРАЛСКА БИТКА

На фона на усърдно изградената гора, се развива весело физическо приключение, докато водилата уединен живот принцеса се адаптира към живота извън стените на замъка. От своите домакини, Снежанка се учи да отстоява вярванията си с въздействащи екшън-сцени. Както винаги, Сингх мисли за автентичността. „Исках естествени битки с истински оръжия и истинска агресия,“ казва режисьорът. „Но повече от всичко, исках актьорите да вземат участие в приключенските части от филма.“

Звездите се подлагат на месеци интензивни тренировки за изтощителните екшън-сцени, включващи бой със саби, акробатика, бясна езда и много други. „Обучаваха ни на бой със саби по пет дни в седмица и почти по шест часа на ден,“ споделя Хамър. „Имам мазоли за доказателство. Научих се да правя задно салто със сабя в ръка, предно салто със сабя в ръка, странично салто – все неща, които не умеех да правя дотогава. Винаги се радвах да видя какво ще правим след това. Любимата ми част бе ездата на снимачната площадка, и то в галоп.“

Колинс добавя „Имаше много тренировки за битките във филма. Учихме се на бой със саби, на фехтовка, на акробатика. Тренирахме във фитнеса, тичахме, вдигахме тежести. Беше много натоварено.“

Координаторът на битките Жан Френет учи стъпка по стъпка актьорите на основите на боя. „Има си прогресия,“ казва той. „Това е като тренировъчния лагер в армията. Процесът на повторение помага на актьорите да натрупат увереност и умения с течение на времето. Искахме да се отнасят сериозно към тренировките, но не и да прегорят.“

Координаторът на каскадите Марк Десурди добавя „Лили и Арми бяха фантастични. Те са много координирани и талантливи. Учат се много бързо. Лили силно пожела да направи сама своите каскади. Започнахме, като я накарахме да прави салта и акробатични изпълнение. После направихме същото и с Арми. Когато ги видите да се бият със сабите, да знаете, че това са самите те.“

Една от хитрите нововъведения на Сингх довежда до серия от екшън-сцени, които изискват сложна подготовка и физически умения. След като джуджетата са изгонени от селото заради ръста си, според него те може би са получили комплекс за ръста си. В опит да компенсират, ниските мъже в ОГЛЕДАЛЦЕ, ОГЛЕДАЛЦЕ провеждат своите обири на кокили. Десурди открива група смелчаги с кокили в Тулуза, Франция, които да обучат актьорите да се бият върху кокилите.

„Те бяха невероятни,“ възхищава се той. „Научиха нашите момчета да вървят, бягат и скачат с кокилите. Каскадите, които направиха върху кокили, са сензационни. Не сте виждали нищо такова през живота си. Зрителите ги чака истинско удоволствие.“

Крайният ефект от въображението на Сингх е да пренесе и звездите на филма, и зрителите, в зашеметяваща фантастична вселена. Както споделя Колинс „Всеки обича хубавите приказки. Те създават място, където можеш да се смееш, да бъдеш уплашен или просто да бъдеш изумен. Нашият филм е история да всички поколения, а точно това трябва да бъде една приказка – нещо, на което да се насладят всички.“

Робъртс се съгласява, добавяйки „Мисля, че зрителите ще потънат във филма. Много ще се радвам просто да се отпуснат на седалките и да бъдат пренесени някъде другаде за два часа.“

ЗА АКТЬОРИТЕ

ДЖУЛИЯ РОБЪРТС (кралицата) е работила с най-уважаваните режисьори във филмовата индустрия и е участвала във филми, донесли над 2,5 милиарда долара приходи по целия свят. Носителка на Оскар за Ерин Брокович, Робъртс за първи път привлича вниманието на зрителите с отлично приетата си роля в Mystic Pizza. Тя получава първата си номинация за Оскар за поддържащата си роля в Стоманени магнолии. Следващият й филм Хубава жена е най-успешният филм на 90-те, и носи втора номинация за Оскар на Робъртс. Сред другите й запомнящи се роли са филмите Линията на смъртта, Да спиш с врага си, Да умреш млад, Досие Пеликан, Майкъл Колинс, Усмивката на Мона Лиза и Любимците на Америка.

Наскоро Робъртс участва в Лари Краун с Том Ханкс, който е също сценарист, режисьор и продуцент на филма. Тя игра и в Яж, моли се и обичай по бестселъра на Елизабет Гилбърт, режисиран от Райън Мърфи. Освен това, Робъртс участва и с Клайв Оуен в Двуличие на Тони Гилрой, както и в комедията Valentine’s Day на режисьора Гари Маршал.

През 1997 година тя участва в огромния хит Сватбата на най-добрия ми приятел на Пи Джей Хоган и режисирания от Ричард Донър трилър Теория на конспирацията с Мел Гибсън. През 1999 година тя игра в още два хита: Нотинг Хил с Хю Грант и Булката-беглец, в която Робъртс отново се събира с другата звезда и режисьора на Хубава жена Ричард Гиър и Гари Маршал.

ЛИЛИ КОЛИНС (Снежанка) вече се превърна в една от най-търсените млади актриси. След дебюта й в спечелилия Оскар Невидима зона със Сандра Бълок, която също печели Оскар, Колинс участва в Свещеник на Скот Стюарт с Пол Бетани. Наскоро Лили Колинс участва с Тейлър Лаутнър, Сигърни Уивър и Алфред Молина в трилъра Отвлечен. Тя започна и снимките на Mortal Instruments, първият от потенциална поредица филми, базирани на популярната едноименна поредица книги.

На малкия екран, тя е гостуваща звезда във финалните два епизода от първия сезон на новия сериал „90210“ на CW.

Колинс не е новачка пред камерата и приема развлекателната индустрия да голяма част от живота й, още откакто се е родила в Западен Съсекс, Англия. Тя започва да играе още като невръстно дете с роля в британската версия на телевизионния сериал „Growing Pains“. След като се мести в САЩ на шест години, тя пренася любовта си към актьорството на сцената, където участва в музикални постановки на Youth Academy for Dramatic Arts.

Когато не работи, Колинс учи в Annenberg School for Communications. Като първи представител на колежа, който е в борда на Maple Counseling Center, Колинс е адвокат на програмата „тийнейджъри, помагащи на тийнейджъри“.

АРМИ ХАМЪР (принц Алкот) получи похвалите на критиката за ролята си на двамата близнаци Уинкълвос в наградения филм на Дейвид Финчър Социална мрежа. Изпълнението му го превръща в едно от откритията на Холивуд. Той е номиниран за най-обещаващ актьор от филмовите критици на Чикаго и получава наградата за най-добър поддържащ актьор на асоциацията на филмовите критици на Торонто. Филмът получава номинация за най-добър актьорски състав от гилдията на актьорите, наградата Златен глобус за най-добър драматичен филм, както и други награди.

Хамър може да бъде видян с Леонардо ди Каприо в биографичния филм Джей Едгар на Клинт Истууд. В създадения по сценарий на носителя на Оскар Дъстин Ланс Блек, Хамър играе ролята на адвоката Клайд Толсън, който става агент на ФБР и любовник на Хувър.

НЕЙТЪН ЛЕЙН (Брайтън) наскоро участва в хитовия мюзикъл на Бродуей „Семейство Адамс“. Неговата роля на Макс Бялисток в „Продуцентите“ на Бродуей му донесе наградите Drama Desk, Outer Critics Circle и Tony за най-добър актьор.

Лейн печели наградата на актьорската гилдия и номинация за Златен глобус за ролята си в Клетка за птици на Майк Никълс. Освен това, той има и номинация за Златен глобус за изпълнението си във филмовата адаптация на Продуцентите. В допълнение, Лейн получи огромни похвали като гласа на Тимон в хита Цар лъв. Сред другите му участия в анимации са Стюарт Литъл и Ловът на мишката.

Други филмови роли на Лейн са в Isn’t She Great?, Trixie, Напразни усилия на любовта, Семейство Адамс 2, Франки и Джони, Ironweed, The Lemon Sisters, Nicholas Nickelby и други.

Лейн е почетен с две награди Еми за изключително изпълнение в анимация за работата си по „The Lion King’s Timon and Pumbaa“ и „Teacher’s Pet“. Други негови телевизионни участия включват „The Last Mile“ на Терънс Макнали, „The Boys Next Door“ и „Laughter on the 23rd Floor“.

ШОН БИЙН (кралят) си създаде име и в британската телевизия и в американското кино. Наскоро той участва в свръхуспешния сериал на HBO „Игра на тронове“, както и във филмите Black Death и Пърси Джаксън и боговете на Олимп: Похитителят на мълнии.

Бийн току-що завърши снимките на Cleanskin. Той ще повтори ролята си на Кристофър да Силва в продължението на Сайлънт хилSilent Hill: Revelation 3D.

А ролята, която го превърна в позната фигура по целия свят, бе на Боромир във Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена. След това той участва в отлично приетата трилогия Red Riding, Сайлънт хил, Летателен план и Съкровището. Други негови участия са във филмите Златното око, Ронин, Еквилибриум, Don’t Say a Word, Момчетата от Есекс, Троя, Островът и Стопаджията.

След британския си телевизионен дебют в „Winter Flight“, Бийн прекарва един сезон на сцената с Young Writers Festival. Впоследствие, той се присъединява към престижната Royal Shakespeare Company, където най-често играе ролята на Ромео.

Бийн прави дебют в игралното кино с Caravaggio на Дерек Джарман. Следва нова съвместна работа с режисьора за Реквием война, но първата му по-забележителна роля е в Stormy Monday на Майк Фиджис. След това Бийн блести като сина на номинирания за Оскар Ричард Харис в The Field.

Сред британските телевизионни участия на актьора са „Lady Chatterley“, „Lorna Doone“, „Clarissa“, „Extremely Dangerous“ и „Bravo Two Zero“.

ЗА СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ФИЛМА

ТАРСЕМ СИНГХ (режисьор) е известен с внимателното си отношение към детайлите, зашеметяващата си художествена режисура и невероятно пищните визуални умения на разказвач. Той е един от най-високо ценените и най-търсени режисьори в света на рекламата. Епическия екшън на Сингх Войната на боговете 3D с участието на Мики Рурк, Хенри Кавил, Фрейда Пинто и Стивън Дорф донесе приходи от над 215 милиона долара по целия свят.

Сингх учи в Himalayan boarding school в Шимла, Индия. Той отива в САЩ на 24 години и завършва Art Center College of Design в Пасадена.

Големият пробив на режисьора е с видеоклипа на РЕМ „Losing My Religion“, който печели награда Грами и осем награди на MTV, сред която и наградата за най-добър видеоклип. През годините, Сингх е печелил множество други награди, включително две награди на пресата в Кан, както и награди D&AD, DGA and BAFTA Britannia.

Първият игрален филм на Синг е Клетката – красив и шокиращ психологически трилър с Дженифър Лопес и Винс Вон. Във втория си игрален филм The Fall, Сингх разширява ролята си на режисьор в такава на продуцент и съсценарист. Отчасти героично приключение, отчасти чиста форма на разказвачество, филмът е заснет на екзотични локации в 25 страни, и е определен за един от най-оригиналните филми на 2006 г.

В момента, Сингх живее в Лос Анжелис и Лондон.

МАРК КЛАЙН (сценарист) за първи път привлича вниманието на публиката с отлично приетия Знак на съдбата на Miramax. Режисирани от Питър Челсъм, Джон Кюсак и Кейт Бекинсейл ни показват една очарователна история за любов от разстояние, която издържа на теста на времето и обстоятелствата.

Клайн адаптира почитания роман на Питър Мейл Добра година за Fox 2000 и режисьора Ридли Скот, който разказва историята на англичанин (носителят на Оскар Ръсел Кроу), който наследява лозе в Прованс, но след пристигането си там открива, че една американка (Аби Корниш) твърди, че земята е нейна.

Клайн прави режисьорския си дебют с Suburban Girl, който също адаптира за големия екран. Световният бестселър на Мелиса Банкс е очарователна история за редакторка на книги от Манхатън (Сара Мишел Гелар), която променя мнението си за играта на романтика, след като привлича вниманието на влиятелен по-възрастен мъж (Алек Болдуин).

В момента Клайн пише оригиналния сценарий на романтичната комедия Unreasonable Doubt за Universal и режисьора Джон Търтълтауб (Съкровището).

Клайн живее в Лос Анжелис.

ДЖЕЙСЪН КЕЛЪР (сценарист) е изгряваща звезда, чиито творби привличат най-желаните таланти на Холивуд и го установяват като сценарист на зрелищни проекти с чудесни герои. Първият му филм е Проповедникът с картечницата с Джерард Бътлър (300, Смъртоносен противник). Той разказва историята на бивш дилър на наркотици, който собственоръчно спасява стотици бедстващи деца, превърнати във войници в свирепата гражданска война на Судан.

Следващият проект на Келър е за Summit – екшъна The Tomb. Арнолд Шварценегер и Силвестър Сталоун ще бъдат под ръководството на режисьора Микаел Хафстрьом (1408).

Адаптацията за голям екран на книгата „Go Like Hell: Ford, Ferrari and Their Battle for Speed and Glory at Le Mans“ от Келър се разработва от Fox за режисьора Майкъл Ман. Историята показва вълнуващото съперничество, което Форд започва с Ферари през 1966 година, за да се превърне в най-доминиращия играч на пистите.

Роден и израснал в Индианаполис, Келър учи в Ball State University, когато един професор го препоръчва за годишната програма по театрално и киноизкуство в Regents College в Лондон. Там той пише и режисира собствени постановки. През 1998 година, той получава стипендия New Harmony Writing Fellowship за пиесата си „Paris Moon“.

След програмата, Келър напуска колежа и се мести в Ел Ей. Докато работи като сценичен работник, осветител, асистент и безброй други работи, Келър продължава да се учи на писане на сценарии. Заедно с приятел, той написва сценарий, който стига до Мел Гибсън, без да имат агент. След като двамата приятели го пренаписват според забележките му, Гибсън купува сценария.

Келър си намира агент, и първият му сценарий Sugar’s Sweet Science of Bruising създава истинска война на наддаване в Холивуд. В крайна сметка, той е продаден на New Line за 1,4 милиона долара. Макар проектът да не вижда бял свят, това бележи края на неизвестността за Келър.

Понастоящем, Келър живее със съпругата и двете си деца в Лос Анжелис.

МЕЛИСА УОЛЪК (сценарист) е обявена за една от най-добрите 10 бъдещи сценаристи през 2005 година от „Variety“. Оттогава тя пише и за киното, и за телевизията. Понастоящем тя пише Emily the Strange за Universal. Тя е също и копродуцент на Dallas Buyers Club, на който е и съсценарист с Крейг Бортън. Филмът ще се снима тази пролет с Матю Макконъхи.

Уолък живее със съпруга си, продуцента Бърни Голдман, и техните три деца.

БЪРНИ ГОЛДМАН (продуцент) е отговорен за над 2 милиарда долара приходи в бокс офиса, работейки във филмовата индустрия като продуцент и изпълнителен продуцент. Като изпълнителен продуцент в Disney и Village Roadshow Pictures, Голдман има участие в създаването на такива хитове като Тренировъчен ден, Бандата на Оушън, Трима крале, Матрицата, Звездни каубои, Приложна магия, Анализирай това, Мис Таен агент, Синята бездна и Котки и кучета.

Голдман е продуцент на 300, свирепия преразказ на Зак Снайдер на древната битка при Термопилите по мотиви на комикса на Франк Милър. Посрещнат радушно от зрители и критици, филмът чупи рекорди в боксофиса.

Сред многото други участия като продуцент на Голдман са филмите Крадец на животи, Земята на мъртвите и Looney Tunes Back in Action.

В момента Голдман работи по предпродукцията на дългоочакваното продължение 300: Battle of Artemesia.

РАЙЪН КАВАНО (продуцент) е президент и основател на Relativity Media, както и успешен филмов продуцент и високо ценен експерт във филмовото финансиране. Освен че е изпълнителен продуцент на номинирания за Оскар Социална мрежа на Дейвид Финчър, той е също и продуцент на Високо напрежение на Нийл Бъргър с Брадли Купър и Робърт де Ниро, и Боецът на Дейвид Ръсел с Марк Уолбърг и Крисчън Бейл. В момента той работи по предпродукцията на Safe Haven по Никълъс Спаркс. Други негови участия са във филмите Аз, проклетникът, Mamma Mia!, Братя, Ескорт до затвора, Дърти хлапета и С дъх на канела.

Предвождана от Кавано, Relativity вече е утвърдена медийна и развлекателна компания, която създава, финансира и разпространява първокласно съдържание и интелектуална собственост по множество платформи. Relativity са продуцирали, разпространили и/или финансирали над 200 игрални филма, донесли над 16 милиарда долара от боксофиса по целия свят и спечелили 60 номинации за Оскар.

Кавано получава наградата за холивудски продуцент на годината на Холивудските награди през 2009 година. „Daily Variety“ публикува специален брой, почитайки Кавано като продуцент за милиарди. През 2010 година, „The Hollywood Reporter“ връчва наградата си Leadership Award на Кавано, и посвещава специален брой на кариерата му. Той е обявен за Шоумен на 2011 година от „Variety“ и е почетен на последния филмов фестивал в Кан. В допълнение, Кавано е обявен за един от най-влиятелните хора в бизнеса от списание „Fortune“.

Кавано е създал бизнес и финансови структури за много студиа, продукционни компании и продуценти, с общ капитал над 10 милиарда долара. По време на първата година на Relativity, Кавано осъществява новаторска финансова сделка за Marvel Studios, която довежда до създаването на суперуспешната поредица Железният човек. В последствие, той структурира бизнес сделки за компании като Sony, Universal, Warner Bros. и много други.

БРЕТ РАТНЪР (продуцент) се е установил като един от най-успешните режисьори в Холивуд, чиито осем филма са донесли над 1,5 милиарда долара от боксофиса по целия свят. Ратнър счупи няколко рекорда с пускането на третата част от популярната поредица X-Men. Тя дебютира със зашеметяващите 123 милиона само за четири дни. Дебютният ден с 45,1 милиона бележи второто най-добро начало в боксофиса, а филмът събра над 400 милиона долара по целия свят.

Израснал в Маями Бийч, Ратнър мечтае да стане режисьор още от осемгодишна възраст. След като влиза в New York University’s Tisch School of the Arts на 16 години, той става най-младият дипломант. Късометражният му филм от колежа Whatever Happened to Mason Reese печели няколко награди и получава финансиране от Amblin Entertainment на Стивън Спилбърг.

Големият пробив на Ратнър идва, когато показва свой късометражен филм на импресариото по хип-хоп Ръсел Симънс, което слага началото на успешна кариера от видеоклипове. Ратнър е режисьор на над 100 видеоклипа за творци, сред които са Марая Кери, Джесика Симпсън, Майлс Сайръс, Джей З, Мери Джей Блайдж и много други. Той печели наградата на MTV за клипа Beautiful Stranger на Мадона.

На 26 години, Ратнър режисира първия си игрален филм – изненадващия хит Шум на пари – комедия с участието на Чарли Шийн и Крис Тъкър. Следва екшън-комедията Час пик, която печели 250 милиона долара по целия свят. Филмът с участието на Джеки Чан и Крис Тъкър слага началото на собствена изключително популярна трилогия.

Сред другите филми на Ратнър са романтичната комедия Семеен човек с Никълъс Кейдж и Тиа Леони; трилърът Червен дракон, който е предисторията на Мълчанието на агнетата с Едуард Нортън, Антъни Хопкинс, Ралф Файнс и Емили Уотсън; и екшън-комедията След залеза с Пиърс Броснан, Салма Хайек и Уди Харелсън.

Ратнър печели наградата на MTV за най-добри бойни сцени за Час пик 2 и наградата Тони за продуцираната от него „Russell Simmons’ Def Poetry Jam“ на Бродуей.

Понастоящем Ратнър живее в Лос Анжелис.

БРЕНДАН ГАЛВИН (оператор) започва кариерата си, снимайки музикални видеоклипове и реклами, като най-голямо е сътрудничеството му с режисьорите Тарсем Сингх и Джон Мур. Първият игрален филм на Галвин е през 2000 година, когато снима черната комедия Rat за Стив Барън. Режисьорският дебют на Джон Мур В тила на врага с Джийн Хекман и Оуен Уилсън бележи пробива на Галвин като оператор.

В последствие, Галвин заснема такива филми като Полетът на феникса на Джон Мур, Вероника Герен на Джоуел Шумахер, Гръмотевични птици на Джонатан Фрейкс, а наскоро и Войната на боговете 3D на Син

Скоро