Елизабет Халси (Камерън Диаз) е учителка, която не пише „слаб”. Тя е абсолютно неподходяща за работата си, никому не прощава и има хаплив език. Тя пие, взима наркотици и няма търпение да се омъжи и да загърби работата си в средното училище. Когато годеникът й я зарязва, тя задейства план за покоряване на богат и красив заместник (Джъстин Тимбърлейк), за чиято любов си съперничи с енергичната си колежка Ейми (Луси Пънч). Междувременно трябва да отбива и настъпленията на грубия учител по физкултура (Джейсън Сийгъл). Възмутителните интриги на Елизабет и безумните им последствия ще шокират нейните ученици и колеги, а дори нея самата.

Кълъмбия Пикчърс представя продукцията на Мозаик – „Палавата класна”. В ролите участват Камерън Диаз, Джъстин Тимбърлейк, Луси Пънч, Джон Майкъл Хигинс и Джейсън Сийгъл. Режисьор – Джейк Касдън. По сценарий на Джийн Стъпнитски и Лий Айзенбърг. Продуценти са Джими Милър и Дейвид Хаузхолтър. Изпълнителни продуценти са Джорджия Касандъс, Джейк Касдън, Лий Айзенбърг и Джийн Стъпински. Директор на фотографията е Алър Кижило. Дизайнер на продукцията е Джеферсън Сейдж. Филмов редактор е Тара Тимпоне. Дизайнер на костюмите е Дебра МакГуайър. Музиката е на Майкъл Андрюс. Музикални редактори са Маниш Равал и Том Улф.

ЗА ФИЛМА

„Елизабет не е учител, защото е благородна професия. За нея това е просто работа – необходимост. Трябва й за да си плаща наема.”, обяснява Камерън Диаз, която изпълнява ролята на учителката, която придава ново значение на образователния процес във филма. „Всъщност, тя е изцяло мотивирана от това, да намери начин да не й се налага да преподава никога вече.”

„Елизабет не е лош човек, тя просто няма морални ценности.”, казва Касдън като описва героинята на Диаз.

„Тя не е войнстващо зла – тя приема че е над всичко.”, обяснява Диаз. „Тя не желае да преподава, нито пък иска децата да научат каквото и да било. Дори когато разбира, че ще получи бонус, ако децата се представят добре на държавния изпит, тя не се стреми да стане по-добър учител, интересуват я единствено оценките. Харесва ми че тя изобщо не се променя.”

Действително, всичко при Елизабет е посветено на Елизабет. Всичко което прави има за задача да я приближи до целта й да не се налага повече да бъде учител, дори ако трябва да ограби парите от организираната автомивка на седмокласниците. „Елизабет не си пада по усърдната работа, но знае как да постигне нещо, а и нея самата си я бива.”, казва Диаз. „Тя се появява на автомивката в шорти и високи токчета, със завързана риза над пъпа, за да мие колите на родителите. За нея всичко е просто – трябва да подготви пътя си към позицията на отговорник за автомивката и да вземе своя дял от приходите.”

„Камерън е единствената актриса в света, която може да се справи с това, защото не мога да се сетя за друга, която да е толкова смешна и едновременно секси. Тя е истински забавна в тази сцена.”

След като Елизабет е изоставена, тя хвърля око на богат и красив заместник, богатия наследник Скот Делакорте (Джъстин Тимбърлейк). Когато Скот започва да се влюбва в перфектната учителка, по нейните думи, Ейми Скуиръл (Луси Пънч), ревността и отмъстителната природа на Елизабет се включват на пълни обороти.

„По сценарий, Скот е много, много мил.”, казва Тимбърлейк. „Той изглежда като всеки богаташ със синя кръв и изобщо не е агресивен. В действителност е истински забавно да играеш тази роля, защото колкото по-дребнави стават героините на Луси и Камерън, толкова по-объркан става той.”

Тимбърлейк споделя, че със сценаристите на снимачната площадка и режисьор, насърчаващ сътрудничеството, „Палавата класна” представлява прекрасно изживяване. „Ролята, по сценарий е истински забавна. По-късно, всеки път когато заснемахме дадена сцена, Джейк проявяваше усета си като добавяше нови щрихи. Сценаристите пишеха различни забавни варианти на диалога. Всичко това допринесе героят да става все по-характерен, и според мен, все по-забавен.”

„Харесва ми когато комедията е изградена върху герой, вместо върху остроумните реплики”, казва той. „Емоционалните моменти в драмата се дължат на това, че зрителят е проследил развитието на героя и това има определен смисъл за него. В комедията е същото – ако следиш героя става още по-забавно.”

Тимбърлейк, който е постигнал много като изпълнител и автор на песни, пародира собствената с личност в „Палавата класна”. „Скот е помолен да се присъедини към училищната група Period 5.”, обяснява той. „Скот е любимецът на всички – човекът, на когото всички учители искат да приличат учениците им – така че те го канят за член. Лий и Джийн смятаха, че ще бъде много забавно ако напишем истинска песен за Ейми. Искахме да видим колко зле може да се получи.”, разказва Тимбърлейк.

Вдъхновен от разцъфващата му любовна история с Ейми Скуиръл, Скот написва наистина ужасната песен: „Simpatico„. „Седнахме в караваната на Джъстин и докато той свиреше на китара, ние написахме текста – беше невероятно преживяване.”, разказва Айзенбърг. „Разбира се Simpatico“ е най-ужасната песен, създавана някога. Джъстин пее със странен фалцет и гледа към ръцете си, докато свири акордите – във филма Джъстин наистина изглежда сякаш току-що се е научил да свири на китара.”

Противоположността на Диаз във филма е съседката й от отсрещната стая, Ейми Скуиръл, в ролята Луси Пънч. „Ейми е съвестна, добронамерена и мила, но също така е като трън в петата и много досадна.”, казва Пънч. „Когато Елизабет се появява на сцената и започва не просто да се заяжда, но и опитва да й отнеме мъжа, тогава всичко се отприщва.”

„Прекарахме сума ти време в опити да измислим имена за героите.”, през смях разказва Айзенбърг. „За Ейми Скуиръл, която е истински досадна, искахме глупаво звучащо съществително. Когато се спряхме на Скуиръл, възприехме идеята да й придадем малко катеричи вид, за да подчертаем името.”

Относно външния вид на героинята, британската актриса споделя: „Наистина харесах косата й. Тя е Ейми Скуиръл – задължително трябва да е червенокоса! Също така, според мен тя трябва да изглежда различно от героинята на Камерън – те трябва да са пълни противоположности. Ейми не се интересува какво носи, стига да е удобно и практично. Носех наистина ужасно сабо! Тя е лишена абсолютно от каквато и да е суетност и разчита на самоувереността си за да се справя с всяка ситуация.”

Джейсън Сийгъл, в ролята на учителя по физкултура Ръсел Гетис, завършва любовния четириъгълник. „Ръсел е непринуден. Той се наслаждава на живота и търси други кора, с които да се забавлява. Мисля че това е причината да се разбира с Елизабет, ако тя „свали гарда.”

Как е възможно непрекъснато да е отблъскван от Елизабет и въпреки това, да опитва отново? „Не го притеснява това, че го отблъскват.”, обяснява Сийгъл. „Всъщност, има известна доза сигурност в това да флиртуваш с момиче, което не ти дава надежди, от самото начало – нищо не рискуваш. Жените непрекъснато му отказват, той има нужда от една, която да каже „да”.

„Джейсън е смешен, но играе ролята на единствения нормален човек във филма.”, обяснява Айзенбърг. „Той може да разобличава Елизабет и реагира, когато Ейми казва нещо нелепо. Той прави филма по-земен.”

Филис Смит прави забележителна роля като учител. За да пресъздаде образа на Лин, Смит се връща към една от първите си роли. „Когато бях в гимназията – преди много време – имах много малка роля в театралния кръжок. Ролята ми се състоеше от няколко скромни реплики – „Незнам.”, „Предполагам”, „Щом казваш”, „Нещо такова”. Спомних си всичко това, когато разлистих сценария и Лин оживя от страниците. Когато изрекох репликата: „Искаш ли да си вземем нещо за обяд?”, гласът ми затрепери и изграждането на героинята започна от там.”

Смит притежава известни учителски умения. „Имам диплома за начален преподавател.”, споделя тя. „Не съм се възползвала от образованието си от дълго време. Родителите ми твърдяха, че ще ми е необходима като резервен вариант, когато ще ми трябва истинска работа. Известно време преподавах на първи клас. Също така съм правоспособен инструктор по танци за малки деца, но отдавна не съм практикувала.”

„Не бяхме предвидили ролята изрично за Филис”, разказва Айзенбърг. „Когато се появи, тя пасна точно. Беше страхотно, че се присъедини към екипа. Тя е способна да изговаря репликите си сякаш е уплашена или нервна, сякаш се извинява, че говори. Да я видиш как следва Камерън, опитвайки се да не изостава, според мен, е смешно.”

Актьорският състав се допълва от Джон Майкъл Хигинс, който изпълнява ролята на училищния директор Уоли Снър. „Уоли е добър в работата си, любознателен, мил и пренебрегван от всички.”, разказва Хигинс. „Той прави всичко както трябва и не е възнаграден за това, по какъвто и да е начин. Не му стига това, а и трябва живее с името Уоли Снър. Как да преодолееш такова нещо?”

Томас Ленън изпълнява ролята на Карл Халаби „Той е изнервеният главен администратор на стандартизирания тест, така че за Елизабет, той е единственото препятствие пред новата й телесна придобивка.”, обяснява Ленън. „След като разбира за бонуса, предназначен за учителя, чиито ученици постигнат най-висок резултат, тя е готова да направи всичко за да се добере до парите.”

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Режисьорът Джейк Касдън отбелязва, че пиперливия материал намира отражение и в общата атмосфера на снимачната площадка. „Необичайно е в центъра на комедия, класифицирана с „R”, да стой жена.”, казва той. „Обозначението „R дава огромна свобода да се развихриш във всеки един момент. Ние бяхме сред хора, които възприеха това напълно.”

„С Джийн харесахме идеята, възрастните да се държат зле с децата, за да се постигне комичен ефект.”, смее се Айзенбърг.

„Преди да започнем снимките, се уверихме, че всички деца и родители са наясно какъв ще е филма…След това започнахме.”, разказва Камерън Диаз.

Преди това, създателите на филма решават да снимат в истинско училище, когато е възможно. Важно е всички участници да не прекъсват учебните занятия и нормалното протичане на деня в училище. Това става възможно като се използват планираните ваканции по училищни области – при всяка от тях се ползва различна седмица. Така, като провежда снимките в периода на отделните ваканции и през уикендите, продукцията си осигурява различни училища, които чрез различни сценични и дизайнерски техники, изглеждат като едно и също място.

„Действието на филма се развива в Чикаго, затова, въпреки че снимахме в Лос Анджелис, искахме да избегнем типичния лосанджелиски изглед.”, разказва дизайнера на продукцията Джеферсън Сейдж. Те намират търсения външния изглед на училището в квартала на Лос Анджелис Хенкок Парк. „Беше с красив двор, а самата сграда с оригинална по-стара фасада, която харесахме.”

Елизабет изобщо не е отдадена на учителското призвание и това се вижда и в класната й стая. Изразяването на тази липса изисква дизайнерска намеса. „Дълго обсъждахме каква да бъде стаята на Елизабет. Не можем просто да заснемем празна класна стая. Доста търсихме преди да открием точната стая, после експериментирахме с цветовете доста. От друга страна, почеркът на героинята на Луси личи във всичко, така че искахме да украсим стаята й богато. Трябваше да има цветове и проекти, а и тя харесва всичко, което й носят децата.”

Когато стигнахме до костюмите, Камерън сподели мнение, как Елизабет би трябвало да се облича, което прерасна в плодотворен разговор с режисьора и дизайнера на костюми. „Камерън прави чудеса с всичко, което облече.”, твърди дизайнера на костюмите Дебра МакГуайър. „Тя има стил и усет за тялото си. На първата проба, която продължи шест часа, и Джейк беше там, тя просто обличаше нещо и то й стоеше необикновено.”

„На първия учебен ден, Елизабет е облечена с тениска и джинси, но на 10-сантиметрови токчета. Не точно както би се облякъл един учител. Това в действителност изразява отношението й.”, коментира МакГуайър.

„Исках да е като момичетата, които ги вълнува повече външният им вид от каквото и да било друго. Тя е имала богато гадже и харчи парите си за неподходящи неща. Не се появяваш в училище с обувки на Кристиан Лубини, след като си учител.”, обяснява Диаз. „За Елизабет всичко се свежда до високите токчета. Тя иска да я забелязват. Вярва, че е над работата си и всички там и с токчетата, тя буквално се извисява над всички.”

Десетте учителски съвета на Елизабет Халси

  1. Няма прекалено високи токчета, прилепнали потници или дълбоки деколтета. Освен това няма нещо, което децата да не са виждали по интернет.
  2. Филмите са новите книги. Човек ще се изненада колко образователни могат бъдат „Бъди с мен” и „Опасен ум”.
  3. Не оставай жадна: дръж бутилка от любимият си алкохол в чекмеджето на бюрото си.
  4. За моментите, в които пиенето не помага, дръж един джойнт за спешни случаи в дамската си чанта. По медицинско предписание е и няма проблем да го употребяваш, стига да го правиш в гимнастическия салон.
  5. Винаги бъди откровена с учениците си. Ако за нищо не стават, трябва да го знаят.
  6. Почивай си. Ако си била навън до късно предишната вечер, спи в час.
  7. Като замеряш учениците си с различни предмети, ги подготвяш за реалността.
  8. Ако си привлякла най-много средства за училището, очаква се да „чопнеш” малко за себе си.
  9. Скатавай се винаги когато е възможно. Както топ тен списъците…просто напиши девет точки. Никой няма да забележи.

Десетте учителски съвета на

  1. Александър Поуп някога е написал: „Малкото учене е опасно; Пий дълго или не докосвай извора на познанието.”
  2. Уитни Хюстън някога изпя: „Вярвам, че децата са нашето бъдеще.” Аз истински, истински го вярвам. Наистина.
  3. Учениците влагат сърце и душа във всичко, което ти носят и то заслужава цялото ти внимание. И вероятно място на стената.
  4. Последователно обучение. Влез в дадена роля, използвай характерен глас, костюми и загадки за да привлечеш вниманието им. Повярвай, учениците, няма да го сметнат за глупаво.
  5. Ти си обект на подражание и учениците те вземат за пример. Така че, възползвай се от всяка възможност да оглавиш училищно мероприятие.
  6. Да държиш под око мястото за обяд е божествено.
  7. Отклоняването от учебния план може да повлияе на бъдещето на някой ученик. Отнасяй се към учебния план като към светото писание.
  8. Опитай се поне веднъж да възнаградиш учениците си. В крайна сметка, от тях научаваш не по-малко, отколкото те от теб.
  9. Ще откриеш, че сред останалите учители има такива, които не са толкова отдадени на професията. Ако се нуждаеш от тайно удовлетворение, просто си напомняй, че си по-добър човек от тях.
  10. Никога не споменавай какво се случи през 2008.
  11. Винаги давай малко повече от колкото ти искат.

ЗА АКТЬОРСКИЯ СЪСТАВ

Камерън Диаз (Елизабет Халси) дебютира в киното на 21 с ролята на Тина Карлайл в „Маската” (The Mask). След „Маската” Камерън избира да играе в малката независима продукция „Тайната вечеря” The Last Supper, черна комедия на Сони Пикчърс Ентертейнмънт. Третият филм, в който има роля е „Да почувстваш Минесота” (Feeling Minnesota) на режисьора Стивън Байгелман. Представянето й в „Сватбата на най-добрият ми приятел” й носи награда „Блокбъстър Ентертейнмънт”. За ролята си в „Ах, тази Мери” (Theres Something About Mary), Диаз печели наградата на Кръга на нюйоркските филмови критици (New York Film Critics Circle Award) в категорията „Най-добра актриса”, както и номинация „Златен Глобус”, заедно с наградите „Блокбъстър Ентертейнмънт” и на Ем Ти Ви за „Най-добра женска роля”.

Забележителната й кариера преминава през филми като : „Ванила скай” (Vanilla Sky), „Най-сладкото нещо” (The Sweetest Thing) , „Ангелите на Чарли” (Charlies Angels) , „Бандите на Ню Йорк” (Gangs of New York), „Всяка една неделя” (Any Given Sunday), „Да бъдеш Джон Малкович” (Being John Malkovich), „Луд живот” (A Life Less Ordinary) и др.

Някои от последните й роли са във филмите: „Истинска измама” (Knight and Day) с Том Круз и „Да си остане във Вегас” (What Happens in Vegas) с Аштън Къчър.

Джъстин Тимбърлейк (Скот Делаконте) печели овации и като актьор, освен за успешната си музикална кариера. Филмовите изяви на Тимбърлейк започват с Alpha Dog с Емили Хърш, Брус Уилис и Шарън Стоун. Той играе и в „Стенанието на черната змия” (Black Snake Moan). През 2007 озвучава главна роля в „Шрек III” (Shrek the Third). Тимбърлейк участва и в „Южняшки истории”.

Последният филм, в който се снима е „Социалната мрежа”. Любителите на киното ще го видят и в предстоящите филми: Friends with Benefits и In Time.

Луси Пънч (Ейми Скуиръл) наскоро се снима във „Вечеря за идиоти” (Dinner for Schmucks) на Парамаунт Пикчърс и филма на Уди Алън – You Will Meet a Tall Dark Stranger с Наоми Уотс.

Кариерата на Пънч в игралното кино започва през 2004 с ролята й във филма „Животът и смъртта на Питър Селър” с Джефри Ръш. След това се снима в „Приказка за Ела” (Ella Enchanted). През 2006 Пънч е избрана за роля в „Да бъдеш Джулия” (Being Julia) с Анет Бенинг и Джеръми Айрънс.

Пънч е родена о отраства в Лондон.

Джон Майкъл Хигинс (Директор Уоли Снър) е известен с разнообразните си роли – от превъплъщението си като Дейвид Летърман в телевизионния филма на HBO The Late Shift до представянето си в комедията на Кристофър Гест „Шампионите на изложбата” (Best in Show). Хигинс участва и във филмите: For Your Consideration и A Mighty Wind, „Стъпвай тежко: Историята на Дюи Кокс” (Walk Hard: The Dewey Cox Store), „Всемогъщият Евън” (Evan Almighty) със Стивън Керъл и Морган Фрийман, „Троица” (Trinity) с Уесли Снайпс, „Купон с Дик и Джейн” (Fun with Dick and Jane) с Джим Кери.

Джейсън Сийгъл (Ръсел Гетис) получава първата си голяма роля, като Питър, в продукцията на Юнивърсъл от 2008 „Да забравиш Сара Маршал” (Forgetting Sarah Marshall). Той също така участва и в създаването на сценария на филма. Заложбите му като сценарист и актьор се проявяват и в продукцията на „Мъпетите” (The Muppets).

През 2007 е поканен от Апаптоу да се присъедини към актьорския състав на „Позабременяла” (Knocked Up), заедно с Сет Рогън, Катрин Хейл, Пол Руд и Лесли Ман.

През 2009 се снима отново с Руд във филма на Парамаунт „Обичма те, човече” (I Love You, Man).

През 2010, съвместно със Столър, той е съсценарист и продуцент на филма „Бягство от Вегас” (Get Him to the Greek).

Филис Смит (Лин) е известна с ролята си в сериала The Office. Преди това тя работи върху подбора и разпределението на роли за някои от най-добрите режисьори в бранша.

Родена и израснала в Сейнт Луис, Смит се изучава и преподава танци от ранна възраст. Получена контузия обаче слага край на кариерата й. Докато е заета с обикновена работа на няколко места, тя се явява на кастинг, където разговор със служителя по подбора дава начало на нова кариера за нея.

ЗА СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ФИЛМА

Джейк Касдън (Режисьор/изпълнителен продуцент) дебютира като сценарист и режисьор с филма Zero Effect през 1998. На следващата година прави пилотната серия на Freaks and Geeks, който бележи и първата му съвместна работа с изпълнителния продуцент Джон Апатоу.

През 2002 се връща към продукцията на филми за голям екран с Orange County с Колин Ханкс и Джек Блек. През ,2005 Касдън създава сценария, режисира и продуцира The TV Set с Дейвид Духовни и Сигърни Уивър. През 2007 режисира „Стъпвай тежко: Историята на Дюи Кокс”.

Джийн Ступински и Лий Айзенбърг (сценаристи/ изпълнителни продуценти) продават първия си съвместен проект, комедията Lonny and Gordo на 20th Century Televisión през 2005. Те са автори на сценария на Year One. Към момента работят върху проекти за няколко компании, сред които и „Ловци на духове 3” на Columbia.

Джими Милър (Продуцент) е собственик на Мозаик и менажира някои от най-търсените актьори в индустрията като Джим Кери и Уил Феръл.

Той работи като продуцент на филмите: „Рики Боби: Лудият на макс” (Talladega Nights: The Ballad of RickyBobby), „Елф” (Elf), „Полупрофесионалисти” (SemiPro), „Да си остане във Вегас” (What Happens in Vegas) и „Ченгета в резерв” (The Other Guys).

Дейвид Хаусхолтър (Продуцент) е изпълнителен продуцент на „Ченгета в резерв” с Уил Феръл и Марк Уолбърг и продуцент на „Тя не ми е по джоба” (Shes Out of My League). През 2008 е изпълнителен продуцент на „Доведени братя” (Step Brothers).

Алар Кивило (Директор фотография) по-следно заснема филмовия хит „Сляпата страна” (The Blind Side) на режисьора Джон Лий Хенкок, спечелилата множество овации продукция на НВО Taking Chance, за която е удостоен с наградата на Обществото на американските кинематографи (ASC) и комедията на Харолд Рамис – „Година първа” (Year One).

Джеферсън Сейдж (Дизайнер продукция) е работил съвместно с Джейк Касдън в редица продукции, сред които „Стъпвай тежко: Историята на Дюи Кокс” и телевизионните сериали: Freaks and Geeks и Undeclared.

Последните проекти, върху които е работил като дизайнер продукция са филмите: „Смешни хора” (Funny People), „Позабременяла” (Knocked Up) и „Година първа” (Year One).

Тара Тимпоне (филмов редактор) работи отдавна с режисьора Джейк Касдън. Съвместната им работа включва: Zero Effect, Orange County, The TV Set, и „Стъпвай тежко: Историята на Дюи Кокс” Walk Hard: The Dewey Cox Story.

Дебра МакГуайър (Дизайнер костюми) е известна с десетгодишната и работа в телевизионния сериал „Приятели”, а също и с дизайна на костюмите на множество телевизионни и кино проекти на Джъд Апатоу.

Последните й ангажименти са свързани с филмите: „Такъв е живота” (Life as We Know It), „Големият взрив” (The Big Bang) и „Писък 4”.

Майкъл Андрюс (Музика) предходните му проекти за Джейк Касдън, включват филмите: Zero Effect, Orange County, The TV Set, и „Стъпвай тежко: Историята на Дюи Кокс” Walk Hard: The Dewey Cox Story. Андрюс работи и върху музиката във филмите на Джъд Апатоу, сред които: „Смешни хора” (Funny People), Freaks and Geeks и Undeclared.