Премиера в България: 01.02.2013г.
Световна премиера: 25.01.2013г.
Жанр: Екшън, Криминален, Трилър
Продължителност: 118 минути
Формат: 2D
Сценарист: Джон Дж. Маклафлин, Доналд Е. Уестлейк
Режисьор: Тейлър Хакфорд
В ролите: Джейсън Стейтъм, Дженифър Лопез, Ник Нолти, Клифтън Колинс, Даниел Бернхард, Майкъл Чиклис, Уендъл Пиърс, Пати Лупон
Разпространител: Тандем филм / FilmDistrict

При поредният обир професионален крадец е прецакан от партньорите си. Решен да им отмъсти се „връща от гроба“ с план да им прибере парите. През целия си живот Паркър е воден от мисълта, че никога не трябва да се крадат пари от хора, които се нуждаят от тях.

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Култовият антигерой Паркър на сценариста и романист Доналд Уестлейк прави своя дебют през 1962 г. в бестселъра „The Hunter“ – история за брутален професионален крадец, който оперира по свой собствен кодекс. През следващите 46 години, Уестлейк публикува две дузини популярни трилъри, като създава световна популярност за закоравелия герой.

Когато създава Паркър, Уестлейк е смятал, че това ще бъде еднократен хит заради литературните конвенции на онова време – харизматично лошо момче, което ще си получи заслуженото на последните страници на първия роман. Но след като прочита завършения ръкопис, редакторът на Уестлейк му отправя необичайна молба – да позволи на безмилостния престъпник, обожаващ отмъщението, да избегне правосъдието в края на първата книга, което да остави вратата отворена за едно-две продължения.

„В онези дни, престъпникът трябваше да умре в края на книгата,“ спомня си Аби Уестлейк, вдовица на писателя. „Доналд последва традицията и уби героя, но беше увещан да го остави жив за нова книга.“

Лес Алекзандър, продуцент на филма ПАРКЪР и отколешен приятел на Доналд и Аби Уестлейк, си спомня шока от края на първата книга. „По онова време, лошият трябваше да умре,“ припомня си той. „Но истината е, че читателите се усещаха как са на страната на Паркър, дори когато убиваше, защото бе по-умен от повечето хора около него и имаше кодекс на честта, който бе безукорен. Да не бъде убит в края на първата книга, бе гениално. Това е била чиста случайност, което е начина, по който често се случват най-добрите неща.“

Така започват пет десетилетия екшън за загадъчния обирджия, както Паркър нарича себе си и своите колеги в книгите. Уестлейк, който е плодовит писател, публикувал над 100 романа и нехудожествена литература, в крайна сметка става автор на 24 книги за престъпника, под псевдонима Ричард Старк. Читателите остават очаровани от детайлните лудории, включващи обири с изключително високи залози, както и от личния кодекс на Паркър – никога не кради от хората в нужда, убивай само ако си принуден, и винаги си го връщай на враговете си.

ПАРКЪР е адаптация на „Flashfire“, първият роман, който Уестлейк написва след 23-годишна пауза за героя. Макар да има предишни филми, сред които и РАЗПЛАТА с Мел Гибсън, които заимстват идеи и сюжетни линии от поредицата, ПАРКЪР е първият филм, в който наследниците на Уестлейк позволяват на филмови творци да използват името на Паркър във филм.

Продуцентът казва, че наследниците избрали „Flashfire“ да бъде първия филм с героя Паркър на екрана, защото той включва всички най-важни елементи. „Избрахме да започнем от тук, защото тази история има всичко,“ обяснява Алекзандър. „Присъства неумолимото преследване на отмъщение, когато с Паркър е постъпено зле, както и любовта му към неговата приятелка Клеър, дори когато е изкушен от друга жена, което хуманизира образа му. За мен, това е най-добрата история за Паркър.“

Сценарият, написан от Джон Маклафлин (който е автор и на сценария на ЧЕРЕН ЛЕБЕД), остава верен на естеството на доблестния престъпник, като същевременно осъвременява и разширява историята. „Джон се справи чудесно със сценария,“ казва Алекзандър. „Има голяма разлика между транслация и адаптация. Транслацията е просто копие на книгата, а Джон наистина я адаптира. Той намери духа на героя, и улови всичко магическо в него.“

Сценарият на Маклафлин привлича вниманието на един от най-големите режисьори и продуценти в Холивуд – носителят на Оскар Тейлър Хакфорд, който е правил филми като РЕЙ и ОФИЦЕР И ДЖЕНТЪЛМЕН. „Само едно ме привлече към проекта, и това бе сценария,“ признава той. „Прочетох го, и бях зарибен. Това бе интелигентен екшън, изпълнен с интриги и ясно изразени герои, което е много важно за мен.“

Точно както мнозина читатели преди него, Хакфорд е необичайно очарован от странната психология на героя. „Чудесното у Паркър е, че той има непоклатим морален кодекс,“ обяснява режисьорът. „Той не се извинява за нищо, което прави. Той е крадец, способен на крайно насилие, но не е психопат. Всъщност, той уведомява от самото начало хората, че ако правят каквото им казва, няма да пострадат. Той краде само от хора, които могат да си позволят загубата. Той е почтен човек, който е избрал пътя на престъплението. И когато прави нещо със съучастник, има връзка. Ако бъде ядосан, както е във филма, той ще стигне дори до края на света, за да си го върне.“

Но Хакфорд устоява на изкушението да го сравнява с други чаровни мошеници, станали известни в киното. „Никога не бих го нарекъл джентълмен,“ признава Хакфорд. „Той не е любезен като Кари Грант. Той е реалистичен корав професионалист, който вярва в честта между крадците. Без нея, има само хаос. И както заявява ясно, никой не обича хаоса.“

Филм ноар е един от малкото жанрове, с които Хакфорд не се е занимавал през дългата си кариера. „Тейлър прие предизвикателството с огромен ентусиазъм,“ казва Алекзандър. „Той обеща да направи най-добрия филм в този жанр, на който е способен. Тейлър познава историята на киното по-добре от всеки, и знае какви са правилата. Той направи много по-добър филм, отколкото очаквахме.“

Докато милионите фенове на Паркър по света очакват кинодебюта на своя герой, творците приемат сериозно отговорността да останат верни на творението на Уестлейк. „Ние следвахме стъпките на Доналд Уестлейк,“ казва Хакфорд. „Той е създал героите, и ние трябваше да се облегнем на тях. Всичко, което ни остана – тъй като Доналд вече не е сред нас – бе да прочетем материала, да се опитаме да му останем верни, и да му отдадем уважение. Иска ми се той да можеше да види резултата. На феновете се пада да ни кажат дали сме се справили достойно или не.“

Той добавя „Има си причина това да е първата адаптация, която е получила разрешение от наследниците да използва името на Паркър. Доналд Уестлейк получи върховния комплимент, когато бе наречен наследника на Реймънд Чандлър. Джон Маклафлин влиза в стила на Уестлейк. Той използва най-важните елементи, като надгради над други, за да се получи по-близък резултат до филмов проект. Той има съобразителност, и добави малко пикантност. Тя бе одобрена от Аби, така че очевидно е в духа на оригиналния автор.“

ПЕРФЕКТНИЯТ ПАРКЪР

С Тейлър Хакфорд начело на проекта, творците започнали кастинг, и се оказало, че има изобилие от таланти, които са готови с желание да се включат. „Очевидно, Тейлър направи голям принос към филма,“ казва Алекзандър. „Една от най-важните части бе умението му да привлича звезди от световна класа. А после той получи от тях изпълнения, които са изумителни. Джейсън Стейтъм, който играе Паркър, показва съвсем нова своя страна, която ще шокира и удовлетвори феновете му.“

Алекзандър казва, че идеята за Стейтъм му е дошла насън. „Тъкмо бях гледал три филма ТРАНСПОРТЕР,“ обяснява той. „Имах сън как Джейсън Стейтъм изрича репликите на Паркър, и той бе перфектен, затова издирих неговия мениджър. Оказа се, че Джейсън, който вече е много успешен екшън герой, иска да изиграе нещо с повече смисъл, и този проект много му допадна. Във филма има доста битки и страхотни каскади, но ще го видите и как одухотворява този чаровен герой.“

Внушителната комбинация от физическа сила и висока интелигентност на Стейтъм пасват на героя по конец, според Хакфорд. „За първи път гледах Джейсън в ДВЕ ДИМЯЩИ ДУЛА,“ казва режисьорът. „Изненадващото у него е, че той притежава много хумор. Когато стана истинска екшън звезда, за него щеше да бъде лесно да влезе в калъпа на силния мълчалив мъж. Той е идеален като Паркър, понеже комбинира качествата на обикновения човек с автентична физика. Джейсън няма 14 каскадьора, които да скачат вместо него. Той е бил олимпийски скачач, и умее да използва тялото си по най-творческия начин.“

Стейтъм е привлечен от необичайния черно-бял морален кодекс на Паркър. „Уестлейк придава на този герой необикновено чувство за здрав разум и размисъл,“ обяснява актьорът. „Това е многопластов герой с чувство за хумор, което ми допада. Той е човек, който ще направи всичко, за да оправи нещата. Понякога престъпва закона, но според мен, той смята всички бизнеси за корумпирани, така че просто си взима парче от тортата. Макар че може да мине като валяк през повечето ситуации, той предпочита да прави нещата по възпитан начин. Но ако го ядосате, той е способен да направи нещо ужасно.“

Актьорът и режисьорът останали доволни от съвместната си работа. „Джейсън подходи много сериозно към ролята,“ казва Хакфорд. „Той сътрудничеше във всеки един момент, понеже видя потенциала на ролята. Естествено, той вече е звезда, но тук даваше всичко от себе си, за да израсне, което заслужава огромно уважение. Хората, които обичат филмите на Джейсън Стейтъм, ще видят на колко повече е способен той.“

„Тейлър е истински творец,“ заявява Стейтъм. „Проведохме разговори за Паркър с часове. Той преливаше от подробности, имаше предистории за всички връзки. За мен бе огромна привилегия да работя с човек, който обръща толкова внимание на детайлите, и мисли какво ще покаже на екрана. Тейлър бе под напрежение да направи филм както трябва заради Уестлейк. Той е много талантлив човек, който има своя награда Оскар за сценарий. Трябва да уважаваме такова минало.“

Историята на филма минава през Мемфис, Хюстън и Ню Орлийнс, преди да се установи за големия удар в Палм Бийч, Флорида. „Паркър се сблъсква с друг фантастичен герой, когато стига до Палм Бийч – жена на име Лесли,“ обяснява Хакфорд. „Тя не е професионалист като него. Тя е агент по недвижими имоти, чийто живот се разпада, и внезапно тя приема, че една малка кражба може да се окаже решението на проблемите й.“

Изиграна от Дженифър Лопес, Лесли е разведена, гони 40-те и не вижда изход отникъде. Бившият й съпруг е банкрутирал, и тя е задължена да плаща дълговете му. Била е принудена да се върне в Западен Палм Бийч при майка си – пенсионирана кубинска фризьорка, изиграна от легендарната бродуейска дива Пати Люпон – и двете са като куче и котка, докато Лесли се опитва да възстанови живота си.

„Тя продава недвижими имоти в Палм Бийч, една от най-богатите области в САЩ,“ казва Хакфорд. „Всеки ден тя минава по моста от Западен Палм Бийч, който е приятно нормално градче, за да продава недвижими имоти, в които никога няма да живее. Лесли е реална, и Дженифър е реална в ролята.“

Лесли се запознава с Паркър, когато той идва в града, представяйки се за богат тексасец, който си търси къща на острова. Тя възлага надеждите си на него – първо като клиент, от когото може да вземе голямата комисионна, а после и като рицаря на бял кон, който да я спаси от живота, който живее.

„Връзката между Лесли и Паркър е много сложна и реалистична, което прави филма много по-интересен от някой нормален екшън,“ обяснява Лопес. „При първата ни среща, попитах Тейлър защо иска да изиграя тази героиня. Тя не е обичайната, с която хората ме свързват. Той ми каза, че точно затова ме иска. Образът, който хората помнят от „Американски идол“ или романтичните комедии, е много различен.“

Когато тайнственото поведение на Паркър събужда подозрението на Лесли, тя вижда своя шанс и пожелава да се включи. Но скоро разбира, че не е в свои води. „Лесли не е престъпничка,“ казва Хакфорд. „Тя просто е отчаяна. Търси някакъв изход, но не осъзнава колко сериозно е положението. Двамата стават партньори. Закоравял професионалист и новак – със силни характери. Дженифър и Джейсън създават интересна химия заедно.“

Хакфорд търси легендарния Ник Нолти за ролята на Хърли, най-добрият приятел и наставник на Паркър. „Винаги съм харесвал Ник,“ признава той. „От години ми се иска да работя с него. Неговото присъствие е много различно от едно време. Гласът му също е изумителен. Усещаш опита му, когато го чуеш да говори. Той е чудесен актьор.“

Хърли разбира Паркър както никой друг не може. „Той очовечава Паркър,“ казва режисьорът. „Той е единственият човек, пред когото Паркър се отпуска напълно. И Хърли приема Паркър като свой син.“

Общото между двамата е армейско минало и дисциплина, които те използват перфектно в престъпния живот. „Хърли се е пенсионирал, но помага на Паркър за намирането на задачи,“ обяснява Нолти. „Те имат специализирани знания и опит, които използват в работата си. Хърли урежда Паркър с удара на Щатския панаир, и когато всичко се обърква, той се счита за задължен да оправи нещата.“

Актьорът открива, че с Хакфорд са напълно на едно мнение за героя и историята. „Тейлър ме поведе по същата пътека, по която и аз бях тръгнал,“ добавя той. „Участвал съм в такива филми в миналото, и смятам, че този се получи изключително добре. Много ми харесва какво направи Джейсън с Паркър. Начинът, по който той комбинира екшън, комедия и изобразяване на герия, ми напомня за някои от най-добрите изпълнения на Стийв Маккуин.“

Бандата на Меландър – екипът, с който Хърли събира Паркър за обира на Щатския панаир на Охайо – е група професионални престъпници с връзки в чикагската мафия. Всеки от четиримата мерзавци има специфична и ясно определена задача за удара. „Това е филм с обири, екшън филм и филм ноар,“ казва Хакфорд. „Трябва да има лоши. За мен, тези герои винаги са били едни от най-интересните. Не е нужно да са любезни, но ги предпочитам да са интелигентни. Паркър няма да реализира потенциала си, освен ако не е изправен срещу някой силен герой, и моята задача бе да се погрижа четирите героя в бандата на Меландър да са достойни противници. За щастие, имах талантливи актьори, с които да работя.“

Водачът на бандата Мелиндър е изигран от Майкъл Чиклис, който печели признание за работата си като прагматичния детектив Вик Маккей в телевизионния сериал „Щитът“. „Имам огромно уважение към Майкъл,“ признава режисьорът. „Той е изключително интелигентен и динамичен актьор. Още щом го видиш, разбираш, че си изправен срещу опасен и умен човек.“

За решаващата роля на Клеър, любовта на Паркър, творците направили обширно търсене. „Тя е жизненоважна за историята,“ обяснява Хакфорд. „Тя е човекът, с когото Паркър е избрал да бъде, макар да не споделя много от миналото си или професионалния си живот с нея. Той знае, че ако тя знае твърде много, това ще я нарани. Те трябва да могат да си споделят много с много малко думи.“

Австралийската актриса Ема Бут е избрана за ролята на Клеър. „Тя има перфектен американски акцент и фантастичен талант,“ казва режисьорът. „Не й е нужен блясък. Тя притежава нещо истинско. Всички ние, включително и Джейсън, веднага разбрахме, че тя е нашата героиня.“

Стейтъм заявява, че наличието на човек като Хакфорд начело на проекта, се оказва критично за събирането на актьорски състав за работа на такова високо ниво. „Тейлър притежава умението да поставя страхотни хора във филми, и всеки иска да работи за човек като него. Хората искат да работят с талантливи творци, и веднага откликват, когато Тейлър им се обажда.“

В ИСТИНСКИЯ СВЯТ

ПАРКЪР проследява походът за отмъщение на главния герой от слънчевия оптимизъм на Щатския панаир в Охайо, през долнопробните барове на улица „Бърбън“, до пищната съблазън на Палм Бийч. „В този филм, местата също са герои,“ казва Хакфорд. „Снимките са предимно външни, и имаме някои сензационни панорами, каквито не се виждат често във филмите.“

Повечето от екшъна е заснет в и около Ню Орлийнс, дори сцените, които по сценарий са другаде. „Използвахме го вместо Кентъки, Тенеси, Тексас,“ казва Хакфорд. „Има снимки на улица „Бърбън“, но като изключим това, Луизиана и по-специално Ню Орлийнс представляват всички други градове. Там е пълно с фантастични места, и това е невероятен фон за филма. Няма да повярвате колко много неща бяха заснети в Ню Орлийнс.“

Екшънът започва на Щатския панаир в Охайо, който е най-големият щатски панаир в САЩ, с почти един милион посетители за 12-дневното си протичане през 2012 г. „Там отиват обикновените хора да се забавляват,“ обяснява Хакфорд. „Беше невероятно, че успяхме да снимаме там. Хората бяха много добри. Имахме 40-50 хиляди статисти в сцените. Не можехме да спрем панаира, затова той продължаваше около нас. Беше фантастично.“

Но основната част от филма протича на място, което е може би най-богатата област в САЩ. „Бандата на Меландър е планирала голям удар в Палм Бийч,“ казва Хакфорд. „Това е общност, която е легендарна от първите си дни. Най-богатите сред най-богатите на Изток слезли на юг в началото на миналия век, и си изградили едно Ксанаду върху този тропически остров. Там вони на благосъстояние. Има повече имения в Палм Бийч, отколкото сте виждали през живота си. Това придава невероятен стил на филма.“

Получаването на разрешително за снимки в Палм Бийч не е никак лесно. Градът е обявил мораториум на снимките там през 90-те, за да запази личния живот на елитните си жители. Но Хакфорд е твърдо реше на снима филма на мястото, предвидено от автора на Паркър. „Доналд Уестлейк неслучайно е разположил историята в Палм Бийч. Това е съществено за филма. Къде другаде би имало търг на бижута за 50-75 милиона долара? А там, това се случва ежедневно.“

Продукцията получава безпрецедентно сътрудничество от страна на Палм Бийч. „Филмовата комисия на Палм Бийч беше фантастична, както и кметството,“ отбелязва Хакфорд. „Дадоха ли ми разрешение да направя всичко, което исках? Не. Но получих каквото бе нужно от Палм Бийч за филма. Виждат се основните пътища, кварталите, прочутите мостове, които са важна част от историята.“

Хакфорд пресъздава суровия реализъм на романа на Уестлейк с напълно правдоподобните екшън и бойни сцени и каскади. „Исках екшъна и насилието да са реални,“ казва Хакфорд. „Не исках фантастични елементи в тази част от филма. Оценявам този тип филми, но не това желаехме за ПАРКЪР. Искам зрителите да го видят и да кажат „Този е истински. Когато го ударят, изпитва болка. Когато е в смъртна опасност, ние го знаем.“ Към края на филма той е наранен сериозно, изпитва болка. В същото време, отказът му да се предаде е достоверен. Исках да създам филм, истински като острието на ножа.“

В лицето на Стейтъм, Хакфорд има завършен актьор с прекрасна физика и огромен опит в създаването на търсения от режисьора експлозивен екшън. „Той искаше сам да изпълни всичките си каскади, което си е божи дар. Той е много умен, затова не поема ненужни рискове, но когато знае, че нещата са точни, той ги прави. В началото на филма има една сцена с престрелка в кола. Когато Паркър скача от колата, това е Джейсън. Той скочи от кола, която се движеше с пълна скорост. Това бе много трудна каскада.“

Стейтъм признава, че това може и да не е била най-опасната каскада, която е правил, но е сред първите. „Паркър е на задната седалка на джип, сред група крадци, които са въоръжени до зъби,“ обяснява той. „Той трябва да се измъкне от колата и да остане жив. Беше много сложно. Трябваше да скоча през прозореца на движеща се кола. Помогнаха ми многото години, които имам като скачач. Успях да се промуша точно през дупката в прозореца.“

Актьорът казва, че изпитва голяма доза задоволство в изпълняването на собствените си каскади. „Не мисля, че това ще се промени. Винаги искам да правя това, на което съм способен. Но е трудно да се създадат сцени, които не сме виждали преди, и екшънът да е съсредоточен около героя, за да не стане като в компютърна игра. Нужна е голяма подготовка и добър екип, за да е всичко безопасно.“

В зашеметяващата сцена на 26-тия етаж на хотела, Паркър трябва да отбие атаките на наемен убиец, изпратен от чикагската мафия. „Актьорът трябваше да има физика, за да изглежда реално,“ обяснява Хакфорд. „Даниел Бернхард е страхотен актьор, който е бил водеща звезда в някои чудесни екшън филми. Той се отнася сериозно към работата си. Двамата с Джейсън правят собствените си каскади в тази сцена, и ви уверявам, че битката е брутална. Те поемат всички удари. Към края на боя е ясно, че Паркър наистина е наранен. Той е като ранен лъв, който се впуска в последно противоборство.“

Стейтъм добавя „Тейлър бе твърдо решен да не се прави нищо, в което героят не е водещ. Така се получи страхотна битка. Героите, които съм играл в миналото, са били супер ефикасни в ръкопашния бой, и никога не са били наранявани. Тейлър настоя да отнесем реалистичен бой. Той искаше Паркър да оцелее на косъм, което да допринесе за напрежението и драмата. „Ще оцелее ли той? Ще успее ли в замисъла си?“ Залозите стават много по-високи заради това.“

ЗА АКТЬОРИТЕ

ДЖЕЙСЪМ СТЕЙТЪМ (Паркър) е международна звезда, известен най-вече със своите екшън филми. Наскоро той участва в THE EXPENDABLES 2, и ще бъде звездата на предстоящия HUMMINGBIRD.

Роден в Сиденъм, Англия, Стейтъм е един от най-добрите скачачи във вода на британския национален отбор, който става 12-ти в света с него. Докато тренирал в прочутия спортен център „Кристъл Палас“ в Лондон, филмови екипи и фотографи го преследвали като нов талант. В крайна сметка, който се среща с изпълнителния продуцент на един предстоящ филм. След това се среща и с режисьора Гай Ричи, и така прави филмовия си дебют в ДВЕ ДИМЯЩИ ДУЛА през 1998 г.

Стейтъм работи отново с Ричи по ГЕПИ с Брад Пит и Бенисио Дел Торо. След това е нает от френския филмов творец Люк Бесон за главната роля във филма ТРАНСПОРТЕР, играе ролята на Красивия Роб в римейка на ИТАЛИАНСКА АФЕРА, след което разтуптя сърцата на зрителите в адреналиновия екшън ГОРИВО В КРЪВТА.

Стейтъм се завръща за ТРАНСПОРТЕР 2 и ТРАНСПОРТЕР 3, преди да участва в БАНКОВИЯТ ОБИР на Роджър Доналдсън.

В последствие, Стейтъм се събира с едни от най-големите световни екшън звезди за THE EXPENDABLES на Силвестър Сталоун, последван от римейка на МЕХАНИКЪТ, в чийто оригинал играе Чарлз Бронсън.

ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС (Лесли) е една от най-признатите фигури в развлекателния бизнес. През 2012 г. списание „Форбс“ я определя за най-могъщата знаменитост в света. Несравнимо харесвана по целия свят, филмите с Лопес са донесли над 1,4 милиарда долара от кината по света. Нейните парфюми са една от най-успешните продукти на знаменитост, и продажбите им са за над два милиарда долара.

Лопес има над 70 милиона продадени плочи по света, и е участвала в множество хитови филми. През 2001 г. СВАТБЕНИЯТ АГЕНТ е най-успешният филм в страната, докато нейният албум „Джей Ло“ оглавява класацията „Билборд“. Този едновременен успех прави от Лопес първата жена в историята, която има филм и албум под номер 1 в една и съща седмица.

Наскоро Лопес участва в романтичната комедия ПЛАН Б с Алекс О’Лафлин, и се присъедини към звездния състав в ОЧАКВАЙ НЕОЧАКВАНОТО. Тя даде и гласа си на саблезъбия тигър Шира в анимационния хит ЛЕДЕНА ЕПОХА 4.

Други нейни филмови роли са участия в СВЕКЪРВИЩЕ с Джейн Фонда, НЕИЗЖИВЯН ЖИВОТ на Ласе Халстрьом с Робърт Редфорд, ОБРАТЕН ЗАВОЙ на Оливър Стоун с Шон Пен, ПЕТЗВЕЗДЕН РОМАНС с Ралф Файнс, ВЛАКЪТ ТРЕЗОР с Уди Харелсън, АНГЕЛСКИ ОЧИ с Джим Кавийзъл, КЛЕТКАТА на Тарсем Сингх, ИЗВЪН КОНТРОЛ на Стивън Содърбърг с Джордж Клуни и АНАКОНДА с Айс Кюб.

Като актриса и продуцент, Лопес участва в EL CANTANTE за музикалната легенда Хектор Лавое, и BORDERTOWN с Антонио Бандерас.

Носителка на награди за телевизионните си изяви, Лопес наскоро участва като съдия в „Американски идол“ за два сезона.

МАЙКЪЛ ЧИКЛИС (Меландър) игра гангстера Винсънт Савино в драмата на CBS „Вегас“ с Денис Куейд. Наскоро той приключи снимките на PAWN с Форест Уитакър, Рей Лиота и Ники Рийд.

Силно популярен с ролята си на морално компрометирания полицейски детектив Вик Маки в сериала „Щитът“, Чиклис е печелил множество награди за тази роля, включително наградата на Телевизионните критици за индивидуално постижение през 2002 г. и наградите Златен глобус и Еми за най-добър актьор през 2003 г. Той е също така продуцент и режисьор на няколко епизода от сериала.

На големия екран, Чиклис е участвал в популярните филми на Марвъл ФАНТАСТИЧНАТА ЧЕТВОРКА и ФАНТАСТИЧНАТА ЧЕТВОРКА И СРЕБЪРНИЯТ СЪРФИСТ в ролята на Бен Грим. Други негови роли са във филмите ОРЛОВО ОКО, RISE, THE TAX MAN, LAST REQUEST и противоречивия WIRED в който изиграва Джон Белуши. Той се явява на прослушване за ролята в WIRED само дни след завършване на колежа.

Роден в Лоуел, Масачузетс, Чиклис започва да развлича семейството си с имитация на знаменитости, още когато е на пет години. Той започва да работи като професионален актьор с получаването на членска карта в актьорската гилдия на 13-годишна възраст. Чиклис участва в регионални театрални постановки, преди да завърши Бостънския университет като бакалавър по изкуствата.

Чиклис се изявява като музикант, когато не участва във филми, и понастоящем работи с групата си по нов сингъл.

НИК НОЛТИ (Хърли) е трикратно номиниран за Оскар, който е доказал майсторството си с разнообразни роли. Той поддържа забележително ниво на постоянство през цялата си кариера. Резултатът е, че Нолти е продуцент на много от проектите, в които участва, под шапката на своята продукционна компания Kingsgate Films.

Наскоро Нолти участва в драмата със смесени бойни изкуства БОЙНА КРЪВ, за която получава номинации за Оскар, наградата на актьорската гилдия и на филмовите критици за най-добра поддържаща роля. Той може да бъде видян и в пародията ТРОПИЧЕСКИ ГРЪМ на Бен Стилър, ХРОНИКИТЕ НА СПАЙДЪРУИК на Марк Уотърс, BEAUTIFUL COUNTRY на Ханс Петер Моланд, ПРЕЧИСТЕНА на Оливие Асайе, THE PEACEFUL WARRIOR на Виктор Салва и МИНАЛО НЕЗАПОЧНАТО на Джошуа Майкъл Стърн.

За участието си в AFFLICTION на Пол Шрейдър, Нолти получава номинации за Оскар, Златен глобус и Независим дух за най-добър актьор. Той печели Златен глобус и е номиниран за Оскар за ПРИНЦЪТ НА ПРИЛИВИТЕ с Барбара Стрейзънд.

Роден в Омаха, Небраска, Нолти играе колежански футбол, преди да открие театъра и да започне актьорска кариера в Пасадена. Той учи за кратко с Брайън Обърн в академия „Стела Адлър“ в Лос Анжелис. Пътува и играе в регионални театри няколко години, преди да получи ролята в легендарния сериал „Богат, беден“, която се оказва неговия пробив. След този успех, Нолти прави дебют в игралното кино с THE DEEP с Жаклин Бисе и Луис Госет Младши.

Сред много разнообразни роли на Нолти са като ветеран от Виетнам, който е наркопласьор, в WHO’LL STOP THE RAIN, като изгубила илюзиите си футболна звезда в NORTH DALLAS FORTY, като свободолюбивия писател Нийл Касиди в ПУЛСЪТ НА СЪРЦЕТО, и като морският биолог отшелник в УЛИЦА КОНСЕРВНА.

Предизвикателствата продължават с роли като странстващия скитник в ПАНИКА В БЕВЪРЛИ ХИЛС, като кораво ченге в 48 ЧАСА, като американски фотожурналист в UNDER FIRE, като целеустремен пазител на закона в EXTREME PREJUDICE и много, много други.

ЗА ЕКИПА

ТЕЙЛЪР ХАКФОРД (режисьор) е носител на Оскар с разнообразна и акламирана филмография. През 2005 г. Хакфорд завършва 15-годишната си одисея да разкаже живота на Рей Чарлз. РЕЙ, на който той е режисьор, продуцент и съсценарист, е номиниран за шест награди Оскар, включително за най-добър режисьор и най-добър филм. Той печели два Оскара – за Джейми Фокс за най-добър актьор и за най-добър звук. Наскоро Хакфорд бе режисьор на РАНЧОТО НА ЛЮБОВТА с носителите на Оскар Хелън Мирън и Джо Пеши.

През 1979 г. Хакфорд печели Оскар в категорията най-добър късометражен филм за TEENAGE FATHER. Следващата година Хакфорд започва продукцията на игралния си пълнометражен дебют THE IDOLMAKER с Рей Шарки и Питър Галахър.

ОФИЦЕР И ДЖЕНТЪЛМЕН с Ричард Гиър и Дебра Уингър е вторият филм на Хакфорд, и той става незабавен хит през 1982 г. Филмът е номиниран за пет награди Оскар, като печели Оскар за най-добър поддържащ актьор за Луис Госет Джуниър и за оригинална песен.

Впоследствие Хакфорд е продуцент и режисьор на следващите си филми. Сред тях са ПРОТИВ ПРАВИЛАТА с Джеф Бриджис, Рейчъл Уорд и Джеймс Уудс, БЕЛИ НОЩИ с Михаил Баришников, Хелън Мирън и Изабела Роселини, EVERYBODY’S ALL-AMERICAN с Денис Куейд, Джесика Ланг и Джон Гудман, ЛА БАМБА, биографичния филм за Ричи Валенс, където изгрява звездата на Лу Даймънд Филипс, BLOOD IN, BLOOD OUT, за който Хакфорд печели наградата за най-добър режисьор на Филмовия фестивал в Токио, ДОЛОРЕС КЛЕЙБОРН с Кати Бейтс и Дженифър Джейсън Лий, и ДОКАЗАНО ЖИВ с Мег Райън, Ръсел Кроу и Дейвид Морс.

Хакфорд е отдаден член на Режисьорката гилдия на Америка от над 35 години, и бе избран за неин президент през 2009 г.

ДЖОН МАКЛАФЛИН (сценарист) наскоро получи похвали за работата си по ЧЕРЕН ЛЕБЕД, психологически трилър в конкурентния свят на нюйоркския балет. Режисиран от Дарън Афроновски, филмът е номиниран за пет награди Оскар и печели за най-добра актриса – за Натали Портман. Следва биографичния ХИЧКОК с Антъни Хопкинс в титулярната роля.

В момента Маклафлин работи по няколко проекта, сред които KUNG FU, който ще бъде режисиран от Бил Пакстън, „Blind Eye“ за HBO, и игралните филми FRESH TEARS, продуциран от Мик Джагър, и SINBAD за Columbia Pictures.

Роденият в Бруклин писател живее в Ню Йорк със съпругата и двете си деца.

ДОНАЛД УЕСТЛЕЙК (автор) е американски писател с над 100 романа и нехудожествена литература. Той е специализиран в криминалетата, с епизодични прояви във фантастиката и други жанрове.

Преди смъртта си през 2008 г. Уестлейк е един от само двамата писатели, печелили наградата Едгар в три различни категории – за най-добър роман, най-добър разказ и най-добър филмов сценарий (за МОШЕНИЦИ през 1990 г.)

Под псевдонима Ричард Старк, Уестлейк написва 16 романа за неотстъпчивия професионален крадец Паркър. Публикувани между 1962 и 1974 г. книгите описват Паркър като безмилостен престъпник, без почти никакви компенсиращи качества, освен ефикасност и професионализъм. Малкото му име никога не се споменава в романите, и има много подробности за героя, които остават неизвестни.

Няколко романа за Паркър са адаптирани в киното, макар че във всеки от тях името на героя е променено. Това са POINT BLANK през 1967 г. с Лий Марвин (Паркър е кръстен Уокър), THE SPLIT през 1968 г. с Джим Браун (променен на Маклейн), THE OUTFIT през 1973 г. с Робърт Дювал (променен на Маклин) и РАЗПЛАТА през 1999 г. с Мел Гибсън (променен на Портър).

ЛЕС АЛЕКЗАНДЪР (продуцент) е бил изпълнителен продуцент на над 50 телевизионни филма, минисериала и сериала. В игралното кино, неговата филмография включва NEXT OF KIN с Патрик Суейзи и Лиъм Нийсън, екшъна ИЗВЪН ЗАКОНА със Синтия Ротрок, семейната драма RAIN и WHO DO YOU LOVE за легендарния музикален продуцент Ленард Чес.

Продуцентът се наслаждава на три десетилетия приятелство с великия писател Доналд Уестлейк, чието име отваря вратата в света на издателската дейност. Понастоящем, Алекзандър има подготвени няколко игрални филма, базирани на герои на Уестлейк.

Продуцентът живее в Лос Анжелис и има два пораснали сина.

СТИВЪН ЧАСМАН (продуцент) е продуцирал трилогията ТРАНСПОРТЕР с награждавания Люк Бесон и с Джейсън Стейтъм в главната роля. В момента той подготвя римейка на ЖЕГА на Уилям Голдман, който ще бъде режисиран от Саймън Уест, и биографичния ДАЛИДА.

Предприемаческият дух на Часман го кара да основе Current Entertainment. С тази продукционна компания, Часман наскоро продуцира ЕЛИТНИ УБИЙЦИ (2011) по сценарий на сър Ралф Файнс и с участието на Джейсън Стейтъм, Робърт Де Ниро и Клайв Оуен, както и БЛИЦ (2011) по романа на Кен Бруен, отново с Джейсън Стейтъм. Часман си сътрудничи с Atlas Entertainment за БАНКОВИЯТ УДАР (2008) на Роджър Доналдсън, базиран на банковия обир от 1971 г.

Съвместната работа на Часман с Люк Бесон включва три филма с участието на Джет Ли – ВОЙНА (2007), ДАНИ КУЧЕТО (2005) и ЦЕЛУВКАТА НА ДРАКОНА (2001). Часман и Бесон си сътрудничат и по филма ТАКСИ (2004).

Сред другите филми на Часман са DOA: ЖИВ ИЛИ МЪРТЪВ (2006) на режисьора Кори Юен, ЕДИНСТВЕНИЯТ (2001) с Джет Ли и ХАОС (2004) с Джейсън Стейтъм и Райън Филип.

СИДНИ КИМЪЛ (продуцент) е ветеран във филмовия бизнес и председател на базираната в Лос Анжелис Sidney Kimmel Entertainment, компания за финансиране и продуциране на игрални филми. Работещ в индустрията от над 30 години, страстта на Кимъл като независим продуцент през 80-те и 90-те води до основаването на Sidney Kimmel Entertainment през 2004 г. Тя разработва, финансира и продуцира от три до пет игрални филма на година.

Преди успеха си във филмовия бизнес, Кимъл е основател на Jones Apparel Group през 1975 г., която се разраства до модна империя на стойност 4,5 милиарда долара.

След създаването си, Sidney Kimmel Entertainment е съфинансирала, продуцирала и копродуцирала над 35 филма. Наскоро Кимъл бе продуцент на номинираната за Оскар драма КЕШБОЛ с Брад Пит и Джона Хил. Той е продуцент и на хитовия трилър АДВОКАТЪТ С ЛИНКЪЛНА с Матю Макконъхи, Мариса Томей и Райън Филип. Сред предстоящите му филми са STAND-UP GUYS на режисьора Фишър Стивънс с Ал Пачино, Кристофър Уокън и Алан Аркин, както и THE PLACE BEYOND THE PINES на режисьора Дерек Сианфранс с Райън Гослинг, Брадли Купър и Ева Мендес.

Сред другите продукции на Кимъл са ЛОВЕЦЪТ НА ХВЪРЧИЛА на режисьора Марк Фостър, по едноименния роман, както и номинираната за Оскар комедия LARS AND THE REAL GIRL на Крейг Гилеспи с Райън Гослинг, Патриша Кларксън и Емили Мортимър.

ДЖЕЙМС МАЙКЪЛ МУРО (оператор) е номинирана за БАФТА оператор и режисьор на независими филми. Той е известен с работата си със Steadicam. В края на 80-те и през 90-те, той е предпочитаният Steadicam оператор от Джеймс Камерън, и работи по такива хитове като БЕЗДНАТА, ТЕРМИНАТОР 2, ИСТИНСКИ ЛЪЖИ и ТИТАНИК. Освен това, той е втори оператор в спечелилия Оскар ТАНЦУВАЩИЯТ С ВЪЛЦИ на Кевин Костнър, допринасяйки за наградата Оскар на водещия оператор Дийн Семлър.

През 1986 г. Муро започва кариерата си като режисьор на нискобюджетния филм на ужасите STREET TRASH. Впоследствие, той режисира няколко епизода от телевизионните сериали „Опасни улици“ и „Шериф Лонгмайър“.