Премиера в България: 06.04.2012 г.
Световна премиера: 27.04.2012г.
Жанр: Анимация, Комедия, Приключенски
Продължителност: 88 минути
Формат: 3D
Сценарист: Гидиън Дефо
Режисьор: Питър Лорд, Джеф Нюит
Озучен от: Кирил Бояджиев, Мартин Каров, Адриана Андреева, Георги Спасов, Николай Петров, Петър Калчев, Златина Йорданова Петкова
Разпространител: Александра филмс / Columbia Pictures

Най-новата анимация на Aardman Пиратите! Банда неудачници! разказва за безкрайния ентусиаст с огромна брада Капитан Пират, който не-дотам-успешно тероризира морските ширини начело на разнородния си екипаж. Неспособен да осъзнае реалните си възможности, Капитанът има една едничка мечта – да пребори конкуренцията в лицето на Блек Белами и Лиз Камата и да се окичи с наградата Пират на годината. Състезанието повежда героите от бреговете на екзотичния Кървав остров до мъгливите улички на викториански Лондон. По пътя си те ще се изправят срещу подла кралица, ще се обединят с нещастно влюбен млад учен, но никога няма да изгубят от поглед най-важната цел на всеки пират – приключението!

Columbia Pictures и Sony Pictures Animation представят една продукция на Aardman, Пиратите! Банда неудачници! по мотиви от книгата „The Pirates! In an Adventure with Scientists“ от Гидиън Дефо, който е и сценарист на филма. Режисьор е Питър Лорд, сърежисьор е Джеф Нюит, а продуценти са Питър Лорд, Дейвид Спрокстън и Джули Локхарт. Карла Шели е изпълнителен продуцент. Музиката е дело на Тиодор Шапиро. Филмът е озвучен на български език с главете на Кирил Бояджиев (Капитан Пират), Мартин Каров (Пират с кърпа), Адриана Андреева (кралица Виктория), Георги Спасов (Чарлз Дарвин), Николай Петров (Крал Пират), Петър Калчев (Блек Белами), Златина Йорданова Петкова (Лиз Камата) и други.

ЗА ФИЛМА

Още от дете харесвам историите за пирати – особено „Островът на съкровищата, – казва Питър Лорд, двукратно номинираният за Оскар®, съосновател на Aardman и режисьор и продуцент на Пиратите! Банда неудачници. – Истинските пирати едва ли са били толкова интересни и притегателни герои, но тези истории ги превръщаха в очарователни, самоуверени мъже извън закона, а техните истории винаги се развиваха под синьото небе на тропическите морета, с безброй оръдия и неповторими костюми. Това е един магически, завладяващ свят за всяко дете. Затова когато попаднахме на тази история за пиратски екипаж от безмилостни оптимисти, веднага се почувствах силно привлечен от нея.”

Най-силната страна на историята са нейните героите: пасмина изключително злополучни пирати, които се оказват най-некадърния екипаж под небето. „Те не стават за нищо, те са наистина много, много зле, – казва Хю Грант, който за първи път в своята кариера приема да озвучава анимационен герои (Капитан Пират). Но Капитана е безкраен оптимист, и поради тази негова черта екипажът е с него през цялото време. Той обича своите моряци, обича корабния папагал (или поне онова, което смята, че е папагал) – и ужасно се гордее с огромната си избуялата брада.”

Капитан Пират има една цел, която засенчва всичко останало: да бъде провъзгласен за Пират на годината и да бъде признат за един от най-великите морски разбойници на своето време, също като Блек Белами и Лиз Камата. „Това е нещо от рода на пиратските Оскари®, – казва Грант. – Той много пъти е участвал в надпреварата, но винаги е бил на последно място, защото печели пиратът с най-голяма плячка, а неговата винаги е била трагично малка.”

Според Лорд, капитанът може би търси любов и зачитане на грешното място. „За неговия екипаж тези неща са без значение. Те са неговото предано семейство, обичат го и му вярват безрезервно – макар и да са малко глупави, – казва режисьорът на първият анимиран пълнометражен филм на Aardman от 2000 г. Бягството на пилето. – Но когато Капитана продължава да губи надпреварата за тази префърцунена награда, той рискува да загуби нещо, което може да му е по-скъпо.”

Идеята за Пиратите! Банда неудачници! се ражда по време на среща на мозъчния тръст на Aardman, където се обсъждали възможностите за техния следващ пълнометражен филм. „Ние правим тези сбирки доста често, представяме идеите си – комикси, сценарии, романи, които после дискутираме, – разяснява Лорд. – Книгата на Гидиън Дефо „The Pirates! In an Adventure with Scientists“ беше на масата на една от срещи. Аз я взех, за да й хвърля един поглед, увлякох се от самото начало и започнах да се смея на глас. Има нещо уникално в тази книга. За мен бе ясно, че има потенциал да се превърне във филм и аз исках да бъда негов режисьор.”

Пиратите са група хора, които се впускат в някое приключение заради самата авантюра.“ – казва Дефо, който е автор и на сценария на филма. Преди да напише книгата си, но не се сблъсквал с пирати; всъщност, неговият издател твърди, че единствената причина той да започне да пише за морски разбойници е, за да впечатли девойка, което така и не се получило.

Лорд и неговите колеги се запалват по историята, най-вече заради забавното представяне на пиратите в нея. „Това не е нещо, за което може да сте подготвени, – казва Лорд, смеейки се. – Е, има приключение, авантюризъм, комедия, но всичко това е изградено по неповторим начин. Аз никога досега не съм попадал на подобна история. Хората подхождат към пиратските филми с някакви очаквания, но историята на Гидиън е съвсем различна.”

В центъра на действието е Капитан Пират. „На пръв поглед всичко си му е както трябва. Капитанът е едър, набит мъж, който харесва всеки аспект от своята професия, – казва Лорд. – Той обича работата си, обича костюмите си, разполага с екипаж, който му има пълно доверие и го следва безпрекословно. И изведнъж Гидиън го представя като изключително неспособен пират, който има доста модерна мечта – да спечели уважението на останалите като спечели наградата Пират на годината. Според мен именно тази идея на историята завладя всички от Aardman. В студиото най-много обичаме приказки, в които герой с недостатъци открива начин да се възползват от дадена ситуация по изнендадващ, забавен и интелигентен начин.”

Тази идея е се развива през целия филм. Екипажът е бъкан със странни и неподходящи екземпляри – от детинския Пират Албинос през Пирата с Протезите (който постоянно заменя различни части от анатомията си) до Изненадващо Заобления Пират, който всъщност никой не забелязва, че е жена. Дори действителни герои като Чарлз Дарвин и кралица Виктория получават преработка в духа на студиото и се превръщат в невероятно смешно и нелепи персонажи. Всичко това в името на забавлението. „Да откриеш тези изключително сериозни по общо мнение хора в контекст, който не очакваш, е много смешно, – казва Дефо. – Нашите пирати са майстори на маскировката и могат да се справят и с най-заплетената ситуация.”

Кой би могъл да представи тази пиратска история на екрана по-добре от Aardman – компанията, която се слави като една от най-обичаните анимационни институции с фенове по целия свят? Тяхната работа е оценена подобаващо с над 400 международни награди, включително четири Оскара® (три за Най-добър късометражен филм и един за Най-добра анимция за Уолъс и Громит в Проклятието на заека). В досегашната си почти 40-годишна история анимационното студио е донесло усмивки и смях с редица изобретателни филми (Creature Comforts, Wallace & Gromit), телевизионни сериали (Shaun the Sheep), музикални клипове (Sledgehammer на Питър Гейбриъл) и реклами.

Пиратите! Банда неудачници! е второто съвместно сътрудничество на Aardman със Sony Pictures Animation след компютърната анимация Тайните служби на дядо Коледа. „Това е едно вълнуващо партньорство, – споделя продуцентът и съ-основател на Aardman, Дейвид Спрокстън. – Ние винаги сме на едно мнение, когато става дума за душата на филма, затова и сътрудничеството ни е толкова успешно, приятно и винаги в интерес на филма. От самото начало, когато представихме проекта на Sony Pictures Animation, те бяха развълнувани също като нас от този забавен и неповторим поглед към пиратския живот.“

Това е и първият3D стоп-моушън филм наAardman, което според Лорд, еперфектното средство за разгръщане на визуалните творчески възможности. Да вземем например кабината на Капитана, – казва той. – Ние сменапълнили със всякакви забавни,мили, възхитителнинеща– те сасмешни, но разкриват до голяма част неговия характер. На 3D ще се почувствате сякаш сте на негово място, и това епрекрасно. Същото се отнася и за екшън сцените, и когато корабът пори вълните – зрителят ще се потопи изцяло в атмосферата и действието на филма.

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Пиратите! Банда неудачници! е заснет в стоп-моушън стил, който се превърна в запазена марка на Aardman и му спечели четири награди Оскар® през годините. Това е техният най-амбициозен и мащабен стоп-моушън филм досега. „В много отношения ние работим по един и същ начин през в продължение на 50 години, но тук комбинираме с компютърна анимация, защото има само едно нещо, което не може да направи в стоп-кадър, и това е морето, – казва Лорд. – Като комбинирахме нашия красив, солиден триизмерен пиратски кораб с компютърно генерирано море, получихме страхотно усещане за пространство и енергия, което изглежда прекрасно. Използвайки най-доброто от двете технологии, ние направихме вълнуваща стъпка напред към разкриване на по-широк визуален потенциал, получихме по-голяма свобода да пресъздаваме големи тълпи и пространства. И през цялото време осъзнавахме, че това, което публиката обича най-много в стоп-кадър анимацията е, че декорът и реквизитът изглеждат невероятно истински, достоверни, осезаеми, и магически в същото време. Не знам дали съществува Aardman стил по отношение на дизайна, но със сигурност има по отношение на отдаденост към красотата в професията и доброкачествената скулптура.“

Вероятно не съществува по-добър избор за сценарист на филма от автора на романа Дефоу, макар той да няма никакъв опит със стоп-кадър анимация, което е голямото предизвикателство за създателите на филма. „Ако имах предварително някаква ограничителна рамка, аз никога нямаше да го напиша така, както съм го направил, – казва той. – Оказа се, че големите, вълнуващи битки в морето и масовите сцени са кошмар за стоп-моушън анимацията. Но те никога не ми казаха: ‚Това не можем да го направим‘. Единственото което чувах бе ‚Ще го направим по нашия си начин.‘ Чарът на стоп-моушъна е в това, че героите са там физически, това е от голямо значение, защото те наистина оживяват.“

Това е различна продукция от всички стоп-кадър филм, които някога сме правили, – казва Джули Локхарт, продуцент на филма. – Всичко бе толкова сложно, че първоначалното предложение бе да направим компютърно-анимиран филм. Но Пийт реши, че иска да изгради снимачна площадка, която да се използва като основа за компютърните аниматори – да почувстват и видят структурата и сложността. Оттам всички ние решихме, че филмът трябва да се направи в стоп кадър, въпреки че това би било огромно предизвикателство. През целия филм действието се пренася на различни места – от пиратския кораб във викториански Лондон, от улиците покрай кея към висшето общество в царските дворци, после обратно в открито море. Има огромен брой персонажи. Единственият начин, по който можехме да успеем е благодарение на невероятното количество опит и талант, с които разполагаме в Aardman – имаме хора, които са били тук в продължение на 20, почти 30 години, и изключителните знания, които те имат.“

Работата по стоп-кадър анимация е напълно различна от тази на игрален филм. При заснемането на живо има ограничен достъп до актьорите, а при стоп-кадър филма може да се възпроизвеждат десетки копия на главния герой. „Разполагахме с 35 или 40 аниматори, които работеха във всеки един момент. Имахме толкова много Капитан Пирати, че бихме могли да заснемем с него до 20 сцени едновременно в различни части на студиото. – разказва Лорд. Разбира се, че това означава, че докато при игралните филми режисьорът може да се съсредоточи само върху сцената, която снима, то при стоп-кадър анимацията режисьорът трябва да се концентрира върху десетки сцени, които са в продукция всеки един момент. – Джеф (Нюит, съ-режисьор), Джей (Грейс, главен отговорник анимация), и аз тичахме от едно място на друго, давайки бележки, инструкции и съвети на целите екипи наведнъж.“

Преди да започне сериозната работа по продукцията, героите и декорите трябва да бъдат проектирани и изградени физически. Дизайнерът на героите Джони Дъдъл художника Норман Гарууд започват работа. Гарууд е доказал своята креативност и талант във филми като Бразилия, Капитан Хук и Принцесата булка. „При игралните филми художникът получава готов или почти завършен сценарий и знае точно какво прави още от първия ден. Тук обаче създавахме света, докато се пишеше сценария и това, което беше изградено, помагаше да се формулират готовите страници. Това е много по-различен подход, макар че реалния процес на дизайн на продукцията е същия, независимо дали героите са човешки същества или кукли.“

Един от големите снимачни площадка на Гарууд, разбира се, е самият пиратски кораб. „Имах концепцията да го направя от две половини на различни кораби, като задната част да си е на смешната стара лодка, – казва той, – Но са загубили носа в някоя от ужасните битка и са имали нужда от нова предница. После са открили елегантна френска фрегата и са я монтирали отпред на кораба с вериги и лепило. Изглеждаше много нелепо и налудничаво. Това е, което най-много обичам в този проект – начина, по който Питър ме насърчаваше дизайнът да бъде възможно най-чудат и смешен, без никакви ограничения на фантазията. Бях спокоен, че той щеше да ме спре, ако прекаля“.

„Корабът е поддържан лошо и има по себе си части от всички краища на света, – казва един от художниците на филма, Фил Люис. – На носа има пищно женско тяло, но понеже са загубили главата й, са я заменили с тази на Нептун, който е изрисуван с червило. Капитанът има своя собствена градина на палубата на кърмата, където е разположил колекцията си от кактуси.“
Финалният вариант на кораба е напълно ръчно изработен и се състои от 44569 отделни части. Тежи 770 паунда е с дължина 14 фута и 15 фута.

За дизайна на героите, включително на самият Капитан Пират, Джони Дъдъл започва от груби скици, дело на Питър Лорд. „Двата най-важни елемента в проектирането на визията на Капитан Пират бяха палтото и брадата му, – казва Дъдъл. – Направихме варианти с по-дълги и по-къси палта, направихме различни проекти на брадата, за да видим как брадата и мустаците ще стоят на лицето му.“ Брадата на капитана изисква огромно усилия. „Брадата на капитана има фундаментално значение за характера му, – казва Лорд. – Това е едно от първите неща, което Гидиън казва за героя в книгата си. Оказа се, че брадата е огромно предизвикателство за художниците, защото тя трябваше да е много подвижна и изразителна.“

Друго предизвикателство е, че брадата трябва да се сработи със системата за смяна на устата на героя, която Aardman прилага за първи път в този филм. В предишните филми студиото премоделира формата на устните на персонажите в различна форма, създавайки илюзията, че говорят. За Пиратите! Aardman внедрява система за смяна на устата. „Този подход стана достъпен през последните няколко години, – обяснява Джеф Нюит, съ-режисьор на филма. – Изваяхме всички форми на устата с компютър и физически да ги изкарахме на 3D принтер. Така отпечатахме стотици форми на устата, позволявайки на героя да говори и да изразява мимики. Работата на аниматорите бе много по-лесна и бърза, те имаха предварително зададена форма и всичко, което трябваше да се направи, е да се смени едната уста със следващата форма, вместо да се извайва отново за всеки кадър. Наистина система е идеална, защото аниматорите могат да се концентрират върху изражението на лицето и стойката на героите.“ Отпечатани са общо 7000 усти, а само за Капитан Пират те са 1400.

С готови изработени герои и снимачни площадки, работната щафета е предадена на аниматорите. За Лорд те не са просто майстори, който задвижват моделите. „Винаги съм мислел за тях като творци-изпълнители, – казва той. – Когато започват работа, те разполагат само един глас и марионетка, на които трябва да се вдъхне живот. А накрая публиката е напълно убедена, че тези кукли не е само се движат, не само говорят, но всъщност мислят… това е великата илюзия и невероятното удовлетворение от добре свършената работа.“Друг аниматор, Лий Уилтън, добавя: „Сцените, които изглеждат най-лесни, са всъщност най-трудни за изпълнение. Замисленият поглед на героя встрани от камерата е само 4 секунди филмово време, но трябва да си абсолютно сигурен, че публиката ще изтълкува тази мимика както трябва. Най-трудната част е да го представиш да изглежда направено без никакви усилия.“

Усърдната работа на анимиране на стоп-кадър филм е още по-предизвикателна при такъв обширен сценарий. Например при сцената в бара, където са представени другите претенденти за наградата Пират на годината, всеки от тях влиза по възможно най-пищен начин. Това означава, че 15 или 16 пирати могат да бъдат в един кадър. За да се запази автентичността на сцената, Садлър развива по една малко история към всеки персонаж, дори и на тези без реплики. „Това ми помага да запомня какво правя, – казва той. – Има една маса до прозореца, където двама имат среща, но третият е пиян и им съсипва вечерта. На друга играят карти и един от тях мами. Има трета маса, където един от пиратите се пие коктейл, а другите му се подиграват и го дразнят. Когато анимираш толкова много герои на едно място е много лесно да изгубиш следите на това, което правиш. Затова давам на всеки собствена история и това ми помага да се фокусирам върху общия процес. Да не говорим, че това добавя редица забавни моменти с второстепенните герои, а това е отличителната черта на Aardman.“

ПЕРСОНАЖИТЕ ВЪВ ФИЛМА

Капитан Пират

Капитан Пират на практика притежава всичко, за което всеки пиратски капитан може да си мечтае: пъстър папагал (поне според него), съд, годен за плаване (в по-голяма или по-малка степен), най-добрият екипаж, който може да се желае (с изключение вероятно на всички останали екипажи) и буйна брада (тук няма никакъв аргумент против!). Макар да е изключително некадърен пират, той винаги е обзет от силен ентусиазъм. Екипажът му смята, че капитан Пират е най-великият, което е хубаво, защото никой друг не е на това мнение. Той възнамерява да промени статуквото си и най-накрая да спечели престижната титла Пират на годината, което без съмнение включва редица грабежи, използване на интелигентни дегизировки, и още по-подли планове (най-вече от рода не „не го обмислих добре“).

„Капитанът е идиот, но той е идиот с буйна брада, – казва Гидиън Дефоу, който създава героя в романа си. – Той е и безкрайно ентусиазиран за всичко и без никаква мисъл пристъпва към действие. Което обикновено завършва с катастрофа“.

Пират с кърпа

Пират с Кърпа (наричан още Номер две) е заместник-капитана, който през цялото време е готов да види най-доброто, на което е способен неговия шеф, въпреки всички доказателства за противното. Ако Капитан Пират е нафукания, но непостоянен баща на екипажа, то Номер две е далеч по-надеждната и винаги разумна майка. Той се грижи за всички дребни детайли, които капитанът има склонност да пренебрегва, справя се с непредвидимите настроения на шефа си и най-вече се старае да предпази капитана и неговия екипаж от неприятности. Умен, находчив и може би малко прекалено лоялен, освен всичко останало, Пират с Кърпа си има и една много хубава кърпа.

Поли

Обичаната от целия екипаж, перната „сърце и душа“ на пиратския кораб Поли, е странно изглеждащ талисман на Капитан Пират с ненаситен апетит. Всеки кораб трябва да има папагал, който е доста неприятно, защото се оказва, че Поли е додо. Но няма значение – дори когато е в окото на бурята, Поли запазва спокойствие и стопля със своята преданост сърцето на стопанина си. Всъщност Поли е щастлива през повечето време, стига да има някой наоколо, който да я храни с бисквити.

Пирата Албинос

Пирата Албинос вярва на всяка дума, която му кажат. Малко нервен, лесно възбудим и почти винаги объркан, дори ежедневните случки са в състояние да го изненадат или зарадват. Също като малко дете, той е склонен да изтърсва невероятно неудобни истини без никакво притеснение. Невинен, лековерен и наивен, неговият естествен израз на лицето е широк отворени очи с постоянно учуден поглед.

Изненадващо Заобления Пират

Вероятно най-големият фен на Капитан Пират, Изненадващо Заобления Пират винаги е начело на някаква битка, морско приключение и най-вече изхвърли през борда. Попаднала в оковите на епоха, когато присъствието на жени на кораба са смятани за ужасно лош късмет, нито един от останалите пирати не забелязва нещо необичайно в този член на екипаж – нито странно пискливия глас, нито пищно заоблените бедра или видимо фалшивата брада.

Чарлз Дарвин

Това е Чарлз Дарвин преди да обрасне цялата му глава в косми и да му щукне наистина великата теория за маймуните. Младият учен е сериозен, но се държи нелепо в обществото и засега претърпява неуспех както в сферата на науката, така и в любовта. Но късметът му може да се промени благодарение на запознанството му с Капитана и Поли. Сега той разполага с един смел план как да развие кариерата си и да напредне в любовния си живот…

Мистът Бобо

Един от последните не съвсем успешни проекти на Дарвин, Мистър Бобо, е първия в света мен-панзе, някак си пренебрегнат вид в днешните научни книги. Донякъде неохотен спътник и изкупителна жертва на отчаяните схема на господаря си, Мистър Бобо е в състояние да комуникира само чрез на използването на надписани карти. На моменти е обезсърчаващо да видиш как вероятно той доста по-умен в сравнение от неговите „еволюирали“ другари.

Кралица Виктория

Дребничката, пълна и всемогъща владетелка на почти една четвърт от земното кълбо е новачка в държавното управление, все още е неомъжена и обича всички свои верни поданици … с изключение на пиратите, които презира цялото си ниско и набито същество. Единственото нещо, което обича повече от екзекутирането на пират е да седи на маса, отрупана със специална храна, особено ако в менюто има екзотични същества. Под този стегнат корсет бие сърцето на един боец ​​и тъй като тя е кралицата, кой казва, че борбата трябва да бъде честна?

Блак Белам

Всеки от нас е имал нещастиетода познава някой като Блек Белами: той е училищният атлет, самонадеяниятколега в офиса, нафуканият дразнещсъсед. Най-успешниятпиратна Седемте морета, носител на множествонагради Пират нагодината и дългогодишенпротивник наКапитан Пират, той ехитър, ловък и злонамерен, да не говорим за показното му безсрамно къпане в море отзлато, изкашляноот един кит… Сериозно? Но нещото което Блек Беламиобича най-много на света е да изкарва Капитана извън кожата му, в което за съжаление е много, многодобър.

Лиз Камата

Касапинът от Барбадос, една жена вмъжкия свят, Лиз Камата еубийствена и дяволскипривлекателнафатална жена от Кървавия остров. Като една истинска Каламити Джейн тя стреля, плюе, пие и командва хората си с желязна ръка. Другпретендент за Пират на годината, Камата, също като Белами няма никакво уважение къмКапитан Пират, което го наранява още повече, тъй като и той като всички останали, малко си пада понея.

Крал Пират

Отрупан от глава до пети с плячкосани скъпоценности, Крал Пират изглежда внушително – отчасти Елвис, отчасти шекспировски владетел, и пират до мозъка на костите си. Той управлява Кървавия остров… което означава, че освен че има последната дума, той ще бъде и конферансие на конкурса Най-добър пират на годината.

ИНТЕРЕСНИ ФАКТИ!

  • Творческият екип на филма са състои от 525 души, включително 33 аниматори и се разполага на 41 снимачни площадки в 4 студия.

  • Пиратският кораб е изцяло ръчна изработка, изграден е от 44,569 отделни части. Конструирането му е отнело 5000 часа, а финалният проект тежи 770 паунда. Корабът е дълъг около 14 фута и е с височина 15 фута.

  • Когато екипът на Aardman се опитал да премести пиратския кораб от едно студио в друго, те натоварили на колела цялата конструкция (тежаща около тон) и я придвижили през няколко изключително тесни коридорчета. След като с огромни усилия навигирали по тесните завои, без да го повредят или счупят, членовете на екипа най-накрая стигнали до двойната врата, през която трябвало да мине кораба… но тя се оказала прекалено тясна. Тъй като на практика връщането назад било невъзможно, те взели трион и срязали дупка в касата на вратата!

  • На вратата на капитанската каюта има вход за папагал, като вратичка за домашна котка.

  • В съкровищницата на кралица Виктория има над 400000 златни монети.

  • Направени са 140 чифта очи за основните членове на пиратския екипаж.

  • 70 създатели на макети са направили 250 кукли. Включително 9 главни пирати от екипажа, 23 второстепенни пирати, 55 специални герои, 112 различни персонажи и още!

  • За почистване на куклите са използвани 50 пакета с мокри бебешки кърпички.

  • Ако се загледате внимателно в сцената със съкровищницата на кралица Виктория, ще откриете овцата Шон, Уолъс и Громит от чисто злато!

  • В галерията на пиратския кораб може да се видят пиратска лютеница и колекция от конфитюри. Друга лавица е кръстена „Лекарства и отрови.“

  • Специално наетият за филма стъклар духач е изработил редица миниатюрни бутилки, лампи, чаши и други посуди, всяка от които е правена по поръчка.

  • Отговорниците за дизайна на персонажите във филма са автори и на всички костюми, а за Капитан Пират са направили няколко различни комплекта дрехи: Капитан Пират нормален, Капитан Пират учен, Капитан Пират Мадагаскар, Капитан Пират нощница, Капитан Пират цивилен и др.

  • Режисьорът Питър Лорд има малко появяване във филма в ролята на полицаят, който повдига шапката си, под която се показва скритият отдолу сандвич, с думите: „Пазете се, дами.”

  • И най-важната статистика, засягаща екипа на филма:

    • Направени сандвичи – 28000
    • Изядени наденички – 6884
    • Консумирани кроасани – 20000
    • Топли ястия – 56000
    • Обелени картофи – 5100 кг
    • Пържени картофи – 120000
    • Сок – 10700 литра (неразреден)
    • Чай – 120200 торбички

Скоро