За да пресъздаде това пътешествие, продукцията има нужда от място, в което да е налице огромно разнообразие – от обгорени площи до градски терен, безопасно убежище и какво ли още не. Идеалното място се оказва Кейп Таун, Южна Африка. Определен за столица на Световния дизайн през 2014 г. от Международния съвет на индустриалните дизайнерски дружества, градът е перфектен фон за „изгубения град“ със своите високи сгради и модерна архитектура.

Локацията дава възможност на екипа да пътува по периферията на пустинята Калахари, за да заснеме завладяващата начална сцена с влака. Тази сцена, снимана в продължение на пет дни в близост до град Юпингтън, поставя шеметното начало на филма.

„Мисля, че това е една от най-яките сцени, които сме правили досега“, казва Дилън О‘Брайън. „Няма по-страхотно начало и то определя тона на целия филм. Филмът всъщност е спасителна мисия и сцената има специално място във вълнуващата трилогия.“

Още в началото на „Последният кандидат“ е ясно, че екипът бегълци има план. Сега те са различна група, по-организирана и готова за нападение. Дръзкият им план е да откраднат една влакова композиция, докато тя е в движение, за да спасят Минхо.

След като успяват да откачат вагон, пълен с младежи, всички с имунитет срещу смъртоносния вирус и съответно пътуващи към тестовите лаборатории на ЗЛО, основната цел е да откарат всички в райското убежище. Това е място, за което никой не е сигурен дали съществува. За първи път то е споменато в „Обгорените земи“, когато Бренда казва на Томас: „Хорхе смята, че вие момчета сте билета ни за райското убежище“. Този момент сценаристът Т.С. Наулин описва като „да видиш морков в края на една пръчка. Това е моментът, когато те разбират, че раят съществува“.

За грандиозната красота на „райското убежище“ създателите на филма и актьорите пристигат в южноафриканския крайбрежен парк Коел Бей и курорта Когел Бей Бийч. С прекрасните планини, извисяващи се около живописните плажове, той осигурява на дизайнера на продукцията Даниъл Дорънс идеалното място за създаване на лагер, който в много отношения прилича на лагера на бегълците от първия филм. Разликата е, че вместо стръмните стени на лабиринта, създаващи усещане за затвор, планините гарантират сигурност.

Вкарването на тази величествена локация във вселената на „Лабиринтът“ е перфектната възможност за изява на таланта на Дорънс. „Открих този красив плаж“, споделя той. „Знаехме, че ще можем да изградим структури, които да загатват за истинския свят на героите и същевременно да са препратка към началото на трилогията и стените на лабиринта“.

Вашият коментар