Брана е развълнуван от възможността да пренесе на екран сценария на Грийн, но и от възможността да работи по проекта с наследниците на Агата Кристи: „Матю Причърд [внук на Кристи] и Джеймс Причърд [правнук на Кристи] бяха сред първите хора, с които се срещнах, когато се включих в екипа, и връзката с тях беше много важна за мен. Матю е израснал с Агата Кристи, а Джеймс не само е част от семейството, но е много интелигентен, полага невероятни грижи за наследството и е много добър сътрудник. И тримата бяхме уверени, че романът на Агата Кристи има потенциал за развитие. Тя продължава да забавлява и да ни кара да мислим различно“.

За значимостта на историята Джеймс Причърд споделя: „За мен Убийство в Ориент Експрес е една от най-сполучливите истории на Агата Кристи. Той е едно удивително изследване на справедливостта, а справедливостта беше от огромно значение за моята прабаба. В сърцевината на историята има неща, които са наистина уникални и това я прави толкова значима. Историята на заден план също е невероятно трогателна и предизвикателна, а начинът, по който Поаро се справя с всичко, е удивителен.“

Матю Причърд добавя: „Това е комбинация от много различни неща. Очарованието, оригиналността на историята и неочаквания финал. За 30-те години на XXвек това е била една брилянтно написана книга и според мен не можем да преценим от дистанцията на годините колко уникална е изглеждала тогава. Моята баба е пътувала в тази посока, спирала е в Истанбул по пътя си към Сирия и Ирак, така че за почитателите на Кристи има поразителна автентичност в написаното от нея“.

За първи път в кариерата си Грийн разработва сценарий с някой, който е едновременно режисьор и изпълнител на главната роля. „Двамата заедно с Кен обмисляхме не само как да бъде сниман филма, но и как той иска да изиграе своите сцени. Имахме възможност да прегледаме диалозите и да обсъдим как ще бъде разположена камерата, но аз можех да го слушам как произнася репликите директно на мен и имах възможност да преправя някои от тях специално за него. Беше много интересен и ползотворен процес, освен това е много по-лесно, когато режисьорът знае абсолютно точно как изпълнителят на главната роля ще изговаря всяка дума“.

Брана обяснява защо му е било толкова лесно да режисира и играе Поаро: „Имах чувството, че тези две задачи са напълно подходящи за един човек. За мен Еркюл Поаро е режисьор. Той насочва героите и като режисьор интуитивно се опитва да ги изслушва, така че да не звучат фалшиво, и знае как да създаде настроението, необходимо за всеки разпит на заподозрените“.

Като режисьор, влиянието на Брана върху тези невероятни актьори и всеки детайл от изпълнението им, е точно това, което Поаро трябва да има, докато се опитва да открие знаците за вина, или както често го описва Кристи: „Поаро забелязваше всяко потрепване на очите“.

„Поаро разчита безпогрешно езика на тялото“, споделя Брана. „Той не вижда просто някой с предмет, а преценя какво точно този някой прави с този предмет. Това е начинът, по който хората се хранят или излизат, или нещото, което се опитват да скрият, или как се смеят. И от своята собствена гледна точка, според която всеки е заподозрян, той често прибягва до теорията си, че понеже е белгиец, е различен от всички, и другите го смятат за такъв, дори за прекалено ексцентричен, и защото го считат за такъв, те го подценяват“.

Номинираният за „Оскар“Джони Деп, който играе ролята на гангстера Едуард Рачет, е заинтригуван от това как историята продължава да звучи интересно и свежо. „В нея е налице всичко, което бихте очаквали от Агата Кристи“, казва той. „Смърт, убийство, интересни герои, необикновена ситуация с много блясък – всички тези елементи, включени в това прекрасно място и пътуване. Бях наистина впечатлен да се завърна към всичко това и да усетя, че нищо не е подвластно на времето, дори изглежда съвсем ново. За мен са налице всички знаци за една добре разказана история“.