Премиера в България: 29.05.2015г.
Световна премиера: 29.05.2015г.
Жанр: Екшън, Драма, Трилър
Продължителност: 114 минути
Формат: 3D/IMAX 3D/4DX/D-Box
Сценарист: Алън Лоуб, Карлтън Кюз, Кари Хейс, Чад Хейс, Джереми Пасмор, Андре Фабрицио
Режисьор: Брад Пейтън
В ролите: Александра Дадарио, Дуейн Джонсън – Скалата, Колтън Хейнс, Йоан Грифит, Карла Гуджино, Арчи Панджаби, Арт Паркинсън, Кайли Миноуг, Уил Юн Лий, Джаки Далас, Ванеса Рос, Морган Грифин, Мат Джералд
Разпространител: Александра филмс / Warner Bros. Pictures

След опустошително земетресение в Калифорния при разлома Сан Андреас с магнитуд 9 плюс, пилот на спасителен хеликоптер за издирване (Дуейн Джонсън) и неговата отчуждена съпруга (Карла Гуджино) се впускат в съвместно пътуване от Лос Анджелис към Сан Франциско, за да спасят единствената им дъщеря. Но този коварен път на север е само началото. И когато си мислят, че най-лошото е свършило,се оказва, че адът едва сега започва.

 

Екшън-трилърът „Сан Андреас“ отново събира звездата Дуейн Джонсън с режисьора Брад Пейтън и продуцент Бо Флин, след съвместната им работа в световния хит „Пътуване до тайнствения остров“.

Във филма участват също Карла Гуджино, Александра Дадарио, Джоан Гругъд, Арчи Панджаби, Хюго Джонстън-Бърт, Арт Паркинсон и номинирания за Оскар® Пол Джиамати („Късметлията“).

Сценарият е на Карлтън Кюс, по идея на Андре Фабрицио & Джеръми Пасмор. Ричард Бренер, Самюел Дж. Браун, Майкъл Диско, Тоби Емерих, Роб Коуън, Трип Винсън и Брус Бърман са изпълнителни продуценти.

Творческият екип на продукцията включва оператора Стив Йедлин, художника Бари Чусид, монтажиста Боб Дюкрей, дизайнера на костюми Уенди Чък, продуцента на визуалните ефекти Рандал Стар, отговорника на визуалните ефекти Колин Строс и композитора Андрю Локингтън.

.

www.sanandreasmovie.net

 

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

„А какво, ако това, което се случи в Невада не е аномалия,
а е било предизвестие? „- д-р Лорънс Хейс

„Сан Андреас“ представя най-голямото земетресение в съвременната ни история. Сеизмично натрупване се пресича с неоткрит досега разлом в близост до Хувър Дум, Невада и задейства прословутия разлом Сан Андреас в Калифорния. Мощният земетръс разтърсва Лос Анджелис из основи, но не спира дотук. Ударната вълна продължава по линията на разлома, предизвиквайки хаос и разрушения по целия път до Сан Франциско.

Дуейн Джонсън е в ролята на главния герой – Рей, пилот на спасителен хеликоптер, който се впуска в дълбоко лична мисия по време на бедствието. Той обещава да отведе на сигурно място отчуждената си съпруга и дъщеря им. „Бях запленен от сценария, бях разтърсен. Той ме сграбчи за гърлото и не пусна до последната страница, – казва той. – Земетресението удря без никакво предупреждение. Движението на тектоничните плочи може да предизвика вторични и допълнителни трусове, и човек се опитва да оцелее минута след минута. Това прави и „Сан Андреас“ толкова силно изживяване. Защото опасността е постоянна и не преминава от веднъж.“

„Филм като този впечатлява като мащаб и обхват, – продължава той. – Можеш ли да си представиш най-голямото земетресение на всички времена, така както го вижда публиката? Но при Рей става дума за повече от оцеляване. Той се опитва да запази семейството си заедно … по повече от един начин.“

Именно това сливане на широкомащабно бедствие и дълбоки лични взаимоотношения привличат не само Джонсън, но и режисьора Брад Пейтън към проекта, а в по-късен етап и продуцента Бо Флин. Тримата кинодейци и преди са работили заедно в световния хит „Пътуване до тайнствения остров“. И сега с радост приветстват възможността да се съберат отново на снимачната площадка на толкова различна история, където всичко – екшъна, мащаба и емоциите – нараства с всяка изминала минута.

Пейтън казва: „Този проект е различен от всичко, което съм правил досега. Той имаше по-високи изисквания заради реалните му елементи, и в същото време притежава изумителна откритост и честност. Исках героите да изгледат истински на публиката, да може да види действието през тяхната гледна точка, а не да стои назад и да го наблюдава от безопасно разстояние. Защото в един филм въздейства както екшъна, така и сърцето на история и героите, за чиято съдба хората са загрижени.“

Идеята за „Сан Андреас“ е на Флин, дългогодишен фен на класическите филми за бедствия, който е нетърпелив да осъвремени жанра с актуалните днешни 3D възможности и авангардни технологии за създаване на фотореалистични изображения. Освен това, той признава: „Причината този филм да ме вълнува толкова силно, е че само три седмици след като се преместих в Лос Анджелис, удари земетресението в Нортридж. Дотогава не бях усещал трус, и да изпитам толкова мощно природно явление за мен бе ужасяващо, най-вероятно защото ме накара да се чувствам малък и безпомощен. Винаги съм бил очарован от разлома Сан Андреас, въпреки че съм израснал в Маями, на 3000 мили разстояние. Това е просто нещо, с което мисля, че хората са наясно, независимо дали го осъзнават или не.“

За да се запази напрежението и тръпката у зрителите, създателите на филма вдигнат високо залозите, като прилагат творчески волности за пресъздаване на реална заплаха и се стремят да заредят широкообхватната историята с повишена доза екшън и драма. Независимо от факта, че не всичко,  показано на екрана, е достоверно, филмът до голяма степен е базиран на реалност.

През март 2015 г. геоложки проучвания в САЩ оценяват, че шансовете в Калифорния да има земетресение с магнитуд 8 и нагоре в следващите 30 години са се увеличили, както и, че има вероятност за верижни мулти-разломни пробиви. Вниманието на учените отдавна е фокусирано върху прословутия Сан Андреас, но има и други разломи, които постоянно се движат и създават натиск, включително Пуенте Хилс от Ориндж Каунти до центъра на Лос Анджелис, и подводният Каскадия от Северна Калифорния до остров Ванкувър, като неговият потенциал може да предизвика цунами, поглъщайки бреговете. Наскоро бяха докладвани земетресения в Невада, Вирджиния, Оклахома, Мисури и други неидентифициран досега като горещите точки места из цялата страна. Научен факт е, че всяка година се регистрират приблизително 500 000 земетресения по целия свят, 100 000 от които са се усетили, а  около 100 са нанесли щети и жертви.

„Взех всички мои лични страхове и да ги вложих в сценария, – казва сценаристът Карлтън Кюс. Знаех, че Брад ще спази всяка последователност и сцените ще са на високо ниво. Но той просто надмина очакванията ми.“

В фона на мащабно катастрофално земетресение, филмът „Сан Андреас“ показва как непредсказуемата и неконтролируема сила на природата провокира проявата на най-дълбоките човешки инстинкти: нуждата да се свържеш с другите и да се убедиш, че всичко е наред с най-важните хора за нас. „Бедствията са начин да се покаже наяве най-доброто в хората, – заявява Пейтън. –  Човек се фокусира върху важните неща и намира в себе си неподозирани сили. Обикновените хора стават герои, а героите преминават човешките граници.“

Флин добавя: „Мисля, че е никой не знае точно какво би направил в такава ситуация. И това е въпросът, който проучва филмът.“

В Рей този инстинкт е поставен на крайно изпитание. „Хората винаги се асоциират с идеята за семейство. До колко далеч сте готови да отидете, за да защитите хората, които обичате?“ – казва Джонсън.

„Сан Андреас“ проследява едновременни три сюжетни линии. След като първото земетресение удря Лос Анджелис, Рей открива със спасителен хеликоптер бившата си съпруга, Ема (Карла Гуджино) в спираща дъха сцена. Последва второ земетресение на около 400 мили, в Сан Франциско, и те заедно тръгват да търсят дъщеря си, Блейк (Александра Дадарио). Девойката е поела на север, към доведения си баща Даниел (Джоан Гръфъд), който обаче е изчезнал. Сега тя трябва да разчита на собствените си инстинкти и находчивост, за да оцелее и да се проправи път към безопасността, заедно с Бен (Хюго Джонстън-Бърт) – млад мъж, когото току-що е срещнала.

„Героините на Карла и Александра са силни жени, те не са девойки в беда, и това е важно уточнение за нас, – казва Флин. – Те участват в много страхотни екшън сцени и наистина правят невероятни неща във филма. Аз съм баща на две дъщери, така че особено се радвам да наблюдавам тези женски персонажи, защото истината е, че често жените са истинските герои.“

Пол Джамати е в ролята на Лорънс Хайес, водещ учен сеизмолог, който вярва, че е намерил начин да проследява земетресенията и е на мнение, че най-лошото предстои. Преследван от спънки и пречки и въпреки срива на захранването и връзката с неговата лаборатория в Пасадена, той прави всичко възможно, за да предупреди хората с помощта на смелата телевизионна журналистка Серена (Арчи Панджаби).

„Брад е отличен разказвач и знае точно как драмата да докосне сърцето на зрителя, – казва Флин. – Той винаги връща фокуса обратно към героите и тези малки моменти – независимо дали става дума за млада двойка в началото на взаимоотношения си като Блейк и Бен или двойка с богата история, която ще преоткрие най-доброто в другия като Рей и Ема, той умее на изтласка на преден план човешките взаимоотношения, които се развиват на фона на катастрофално бедствие.“

„Брад наистина може да се гордее с таланта си да държи кинозрителите на ръба на седалките, – категоричен е Джонсън. – Той всеки ден идваше на снимачната площадка с идеята на открие нови начини, които да потопят публиката в действието на филма – емоционално и визуално.“