Първи юни дава старт на Седмицата на испанското и иберо-американското кино

Двадесет и четвъртото издание на Седмицата на испанското и иберо-американското кино тази година ще се проведе в периода 1-11 юни. Заглавията, които влизат във фестивалната програма ще бъдат излъчвани на екраните в кината – Люмиер Лидл (НДК), Евро Синема и G-8.

Ежегодната филмова кино панорама на испанското и иберо-американското кино се провежда традиционно в началото на месец юни вече 24 години под егидата на Посолство на Кралство Испания, със съдействието на Институт Сервантес, Национален дворец на културата, и на дипломатичестките мисии на Аржентина, Бразилия, Колумбия, Куба, Еквадор и Чили.

Официален гост на тазгодишното издание на кино фестивала е каталунския кинорежисьор Хосе Луис Герин – един от най-иновативните и влиятелни творци в съвременното европейско кино. За него критиците казват, че умее да създава уникални поетични творби, които непрекъснато обогатяват и възраждат езика на киното. Известен е със заглавията In the City of Silvia (2007) и En Construccion (2001).

Пълната програма на фестивала ще бъде анонсирана на 16.05.2017, когато  ще стартира и продажбата на билети на касите в кината (кино Люмиер Лидл (НДК), Евро Синема и G-8).

Седмицата на испанското и иберо-американското кино ще се открие на 1 юни, от 19 ч, с прожекция на продукцията „Късно е за гняв“ (Tarde Para La Ira) в кино Люмиер Лидл. Филмът е носител на общо 23 награди и още толкова номинации от престижни кино-фестивали като наградите Гоя, Венециански филмов фестивал и Кръга на „кино писателите“ (Испания, 2017), сред чийто почетни членове са Ингмар Бергман и Федерико Фелини.

На 8/06 (четвъртък) Хосе Луис Герин лично ще представи новия си филм „Академия на музите“ (La Academia de las Musas) в кино Люмиер Лидл от 19:00 ч.

„Академия на музите“ разказва за университетски преподавател, който води курс за музите в изобразителното изкуство и литературата. Един ден съпругата на преподавателя, в чиято роля влиза реален университетски преподавател по филология, поставя под въпрос и открито критикува педагогическия подход, който той прилага в часовете си в “Академията на музите”. Целта му е да възроди света чрез поезията. Спорният проект става причина за поредица ситуации, в които доминират езикът и желанието.