Енио Торесан, който е автор на историята, споделя че незабавно се е свързал и е усетил чисто човешките емоции в някои от ключовите сцени във филма. „Работил съм с Том [Макграт] в Мегаум и филмите Мадагаскар. Ние имаме еднакво чувство за хумор. – казва той. – Фактът, че влизаме и излизаме от ума на главния герой Тим е нещо, което никога не сме правили преди, и много ми хареса. Аз имам две малки деца, така че често се сблъсквам с ревността между братя. Всеки понеделник разказвах на Том истории за случилото се у дома и как децата почти са ме убили през уикенда, така че използвахме собствените си преживявания във филма!“

Торесан, който скицира сцените с помощта на молив, хартия и Photoshop, казва, че е намерил много вдъхновение в творчеството на легендарните аниматори Фриц Фрилинг и Текс Ейвъри. „Фрилинг е еталон по отношение на музиката и песните. – отбелязва той. – Харесва ми да мисля за нашия режисьор като за луд, блестящ, комедиен Моцарт. Комедията е във всяка негова клетка и всички ние се опитваме да му подражаваме.“

Тази почит към ретро стила на 2D анимацията и желанието да се създадат запомнящи се и симпатични герои също са неща, които са близки на сърцето на Карлос Пуертолас, отговорник на аниматорите. Ветеранът в DreamWorks Animation, чиито работи включват Мадагаскар: Бягство в Африка, Мадагаскар 3: приключение в Европа, Чудната петорка и У дома, казва че, е разбрал колко специален ще бъде филмът в мига, в който чул Макграт да говори за него. „Това е идеалният филм за работа, защото е разказан от гледната точка на малко дете. – казва той. – Въображението играе голяма роля в живота на децата, и това прави и нашия филм.”

Останалата част от анимационния екип работи усилено, за да се грижи за героите да изглеждат привлекателни от всеки ъгъл. „Да вземем например Бебето Бос. – казва Пуертолас. – В оригинал е гласът на Алек Болдуин, но героят е чаровно сладко бебе. На зрителят му се иска да го щипне по бузките. Същото е с Тим, той да бъде симпатично седемгодишно момче. Но това което е очарователно за възрастен, може да изглежда тъпо за един млад кинолюбител. Не искаме Тим да е ревльо, но характера трябва да резонира с младата публика.“