the-accountant-bgДокато Ламар се занимава с иновациите в компанията, сестра му Рита ръководи бизнеса. Уилямс твърди: „Рита е практическата скалата зад креативния Ламар. Тя е причината Кристиан Улф да бъде нает, защото нещо не е наред и тя е решена да разбера какво. Джийн Смарт е много силна жена, която умело пресъздава героинята си с южняшки чар.“

Средата и отличителните умения на Кристиан Улф до голяма степен са показани чрез ретроспекции от детските му години, а по-късно включително и от федералния затвор Левънуърт. Там той се запознава със съкилийника си и бивш престъпен счетоводител на име Франсис Силвърбърг (в ролята е Джефри Тамбор). О’Конър разказва: „Франсис е като втори баща за Крис. Родният му баща го е научил, че притежава физическа сила, но така и не разбира математиката на мозъка му. Това, което сега той научава от Франсис е, че има и друг начин да използваш силите си, ако искаш да направиш пари.“

Тамбор потвърждава:„Франсис е наставник Крис в затвора, техните взаимоотношения са много любящи, до голяма степен са като баща и син.“

При избора на Тамбор, единственият проблем се оказва разликата във възрастта между него и героя му. „Джефри не е достатъчно възрастен, за да изиграе човек, който е работил за мафията през 50-те, – заявява Уилямс. – Трябваше да е с поне 10 години по-голям. За щастие имахме блестящ отговорник по грима и специалните ефекти  – художника Бил Джонсън, който го направи да изглежда по-стар и по-крехък.“

57fec7ba4e33d-imageО’Конър отбелязва: „Аз съм огромен фен на Джефри Тамбор още от The Larry Sanders Show. Той е изключителен актьор, и знаех, че ако е готов да се примири със грима за състаряване, ще пресъздаде един много симпатичен персонаж. Това което направи е само за кратък период от време на екрана, да накара публиката да усети силната връзка между Франсис и Крисчън.“

В ретроспекция ще видим и Роб Тервилърв ролята на бащата на Крис – бивш военен, който вярва, че възпитава двамата си синове по най-добрия за тях начин. АктьоритеСет Лий и Джейк Пресли са съответно младият Крис и неговият по-малък брат.

Докато каскадьорскиятекип обучава актьорите, О’Конър подготвяфилма с творческия екип. Операторът казва: „Преглеждах сценария няколко пъти с моя колега Шеймъс Макгарви и художника на продукцията, Кийт Кънингам. Трябваше да сме сигурни, че сме на едно мнение по отношение на изгледа, усещането, тонът и палитрата. Всичкиповествователни елементитрябва да функционират синхронно, така че ние тримата заедно създадохме визуалният стил на филма.“

СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ е заснет в и около Атланта, Джорджия, където създателите на филма използват различни локации, както и снимачното студио край Декатур. Една от основните снимачни площадки е интериора на преносимия дом на Кристиан Улф: лъскава сребристакаравана Airstream, в която той държи огромен таен сейф.

imageКънингам споделя подробности:„Беше сложно за изграждане, защото трябваше да запазим мащаба на интериора достоверен -супер компактен и ефективен, но и всичко трябваше да е подвижно, за да може да се поберат камери и осветление. Караваната бе пример за качество и комфорт, с фина облицовка, ръчно изработени детайли и топли, успокояващи тонове. Всичко изглежда почти непокътнато и перфектно организирано, в съответствие с нуждата на Крис от ред и чистота.“

Афлек потвърждава: „Крис е човек, който има проблеми с хаоса и нещата му трябва да са подредени по определен начин, и личното му пространство отразява това. Кийт наистина взе това под внимание при създаването на интериора и смятам, че се справи повече от чудесно.Караваната Airstream е всичко, което е от значение за Крис –и особено по отношение на работата му, защото може да я закачи към камиона и да изчезне за пет минути. Тя е толкова страхотна, че самият аз я превърнах в моя лична каравана“, – смее се актьорът.

В подвижния си дом Крис съхранява спретнато оръдията на труда си, включително набор от оръжия, множество паспорти и малко състояние от кеш, злато и чуждестранна валута. Има също и редки колекционерски съкровища, които  получил от някои изключително богати клиенти, включително безценни творби на Реноар и Полок. „Отговорникът за декорите Дъглас Моуат, вложи мисъл във всеки малък детайл в дома на Крис. Получи се уникална смесица от опасност и лудост“, – казва Кънингам.