Премиера в България: 28.10.2016г.
Световна премиера: 14.10.2016г.
Жанр: Драма
Продължителност: 128 минути
Формат: 2D
Сценарист: Бил Дюбук
Режисьор: Гавин О’Конър
В ролите: Джон Бернтал, Джей Кей Симънс, Бен Афлек, Ана Кендрик, Рон Йън, Джефри Тамбор, Джон Литгоу, Грегари Алан Уилямс, Синтия Адай-Робинсън, Алисън Райт
Разпространител: Александра филмс / Warner Bros.

Той е математик, който предпочита числата пред хората. Работи като счетоводител за едни от най-опасните престъпници в света. И знае повече тайни, отколкото можете да си представите. И, ако мислите, че счетоводителите са скучни хора, то Бен Афлек със сигурност ще промени мнението ви.

 

Носителят на Оскар® Бен Афлек (Арго, Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта) е вглавната роля на драматичния трилър СЧЕТОВОДИТЕЛЯТна режисьора Гавин О’Конър (Чудо, Гордост и слава, Бойна кръв).

Кристиан Улф (Афлек) егениален математик с по-силно влечение към цифрите от останалите хора. Под прикритието на невзрачен офис в малък град, той работи като независим счетоводител за някои от най-опасните престъпни организации в света. Когато от Криминалната инспекцията към Министерството на финансите, начело с Рей Кинг (Дж. К.Симънс) започват да душат наоколо, Кристианпоема легитимен клиент: иновативна компанияв сферата на роботиката, в която служителка (Ана Кендрик) е открила несъответствие за милиони долари. И докато Кристианразплита документалната измама и все повече се приближава до истината, броят на труповете започва да нараства.

Във филма участват номинираната за Оскар® Ана Кендрик (Високо в небето, Перфектният ритъм), носителят на Оскар®Дж.К. Симънс (Камшичен удар, поредицата Спайдър-мен), Джон Бърнтол (Ярост, Вълкът от Уолстрийт), Джийн Смарт (ТВ сериали Фарго,24), както и Синтия Адаи-Робинсън (Пропадане в мрака), Джефри Тамбор (ТВ сериала Transparent,поредицата Ергенският запой) и двукратно номинирания за Оскар® Джон Литгоу (Светът според Гарп).

Режисьор нафилма е Гавин О’Конър,по сценарияна Бил Дубюк (Съдията). Продуценти са Марк Уилямс и Линет Хауъл Тейлър, аО’Конър, Джейми Патрикоф и Марти Юинг са изпълнителни продуценти.

Зад кулисите творческият екип включвадвукратно номинирания за Оскар® оператор Шеймъс Макгарви (Ана Каренина, Изкупление), художника Кийт Кънингам, номинирания за Оскар® монтажист Ричард Пиърсън (Полет93), дизайнера на костюмите Нанси Щайнер и номинирания за Оскар® композитор Марк Ишъм (Бойна кръв, Там тече река).

Warner Bros. Pictures представя продукция на Electric City Entertainment / Zero Gravity Management,  един филм на Гавин О’Конър, “The Accountant.”

 

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

 

„Този човек рискува живота си,за да оправи

счетоводните книжа на някои отнай-опасните хора на света. Наркокартели. Доставчици на оръжие. Перачи на пари. Наемни убийци…

Представете си тайните, които знае този човек.“

 

„Винаги е завладяващо, когато става думаза тайни. Когато си мислите за някого едно, а след това откривате, че той е нещо съвсем различно.“ – казва режисьорът Гавин О’Конър.

Със сигурност такъв е случаят с главния герой на новия му филм СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ. На пръв погледКристианУлф изглежда типичния счетоводител с разпилени хартиени извлеченияи джобни протектори, предпазващи ризите му от мастилото. Въпреки това, обичайните му клиенти са сред най-влиятелните престъпници на света, а благото му поведение и донякъде безвреден външен вид противоречат на факта, че той може да бъде по-опасен, отколкото който и да е от тях.

Бен Афлек, който е в главната роля, отбелязва:„Историята разказва за двойствеността във всеки от нас. Лесно е да класифицирате човек като Крис, но разбираме, че той е способен на много повече, отколкото можем да си представим.“

Актьорът продължава с разкритията като споделя, че има и друга, неочакванастрана от образа на Кристиан, който умее да борави майсторски не само с цифри. „От една страна, той е ефективно обучен боец, а от другае гениален математик. Тези аспекти на неговата личност – в привидно противоречие -са много различно от всичко, което съм правил досега и бяха вълнуващо предизвикателство за мен.“

О’Конър е съгласен. „В центъра на филма е този завладяващ персонаж, които обичах и исках да изследвам. Как се е превърнал в този човек? Как е придобил тези умения? Как е станал смъртоносен боец? Историята бе изградена от преплетени пъзели, които внесоха висок коефициент на интелигентност и я направиха особено интригуваща.“

Първоначалната искра на историята започва с продуцента Марк Уилямс, който обяснява: „Бях чувал понятието „съдебен счетоводител“ и си помислих, че ми звучи като някакъв вид детектив. Но после започнах даизлизам извън рамката и покачих залозите – за кого работи той, разкрих и потенциалаза голяма доза екшън на висока предавка. И щом оформих общата рамка в главата си, представих сюжета на Бил Дубюк, който е писател, с когото съм работил и преди. Той се свърза с идеята и започна да изпълва сценария със съдържание.“

Дубюк потвърждава: „Концепцията за счетоводител-професия, която обикновено свързваме с нещо доста банално – който не се вписва в никакви шаблони и притежава необикновени способности, е нещо различно. Ако сте някоя от големите компания и смятате, че има пренасочване или присвояванена средства, имате екип от счетоводители, които могат да определят къде отиват парите. Но ако сте наркокартел или бос на мафията, не можете да направите това. Ще трябва да се обадите на някой, който може да навлезе в отчетните книги, да разберетенденциите в счетоводството ви и да каже: „Ето къде изтичат средства.“ И след това да се изниже. И докато си мислех какво би направило този човек специален, ми хрумна идеята, че би могъл да има поведение на аутист. Но да го използва в своя полза.“

О’Конър подчертава:„Научихме, че има различни поведения и че аутизмът не е само един вид; при всеки човек е индивидуално и се проявяват различни аспекти от поведенческия спектър. Кристиан е измислен образ и не се основава на никого в реалния живот. Неговата забележителна способност да обработва цифри е дарба, а неговите физически качества са продукт на изключителното му възпитание.“

Дубюк заобикаляКристиан с герои, които са също толкова многостранни:„Почти никой не е това, за което се представя в действителност.“

Продуцентът Линет Хауъл Тейлър казва: „Бил написа фантастиченсценарий. Никога досега не бях чела нещо подобно и открих, че историята е напълно непредвидима, което винаги е добър знак. Имашеизненадващи обрати, имаше няколко момента, в които задържах дъха си. И това в крайна сметка ме накара да искам да направя филма.“

Въоръжени със сценария, продуцентите се срещат с О’Конър и избират той да застане начело на СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ, защото „има дълбоко разбиране на тези герои и представа как да заснеме преплетените сюжетни линии, -припомня си Уилямс. – Знаехме, че е идеалният режисьор за този филм. Той притежава уникален усет към детайла и умее да представи всички парчета от пъзела така, че всички да се наместят заедно в края, което беше много важно в случая.“

Афлек добавя: „Гледал съм предишните работи на Гавин  – Бойна кръв  и Чудои в двата филма ми направи впечатление огромната почтеност в изпълненията. Помислих си: „Това е режисьор, който не позволява нито една фалшива нотка в своите филми.“ Знаех, че за СЧЕТОВОДИТЕЛЯТе необходимо такова непоколебимо око, за да улови сложността и нюансите и да гипредстави реално. Накрая бях толкова щастлив, че той режисира този филм, защото пропиневероятния екшън с автентичност, оригиналност, човечност и сърце. За мен беше удоволствие да работя с него.“

Ана Кендрик, която партнира на Афлек във филма, казва, че особено оценява уважението на режисьора към емоционалното съдържание на филма: „Това е много интересно, защото Гавин и Бен бяха толкова развълнувани по време за всички екшън сцени, и след това със същата такава радост се потопиха и в сладките, емоционални сцени.“

О’Конър казва, четова, което го е привлякло към проекта, са разклоняващите се елементи на историята и героите. „Толкова е освежаващо нетрадиционен, че не се поддава на дефиниция – това е един напрегнат трилър, драма,екшън… Смятам чесценарият е един от най-добрите, които съм чел, затова наистина исках да го направя.“

Умело конструираният сценарийпривлича и впечатляващ актьорски състав. „Държа ме в неведение до последната страница, – споделя Афлек , – и си помислих, колко е интелигентен, богат на детайли и колко добре описва героите в дълбочина“

Дж.К. Симънс е съгласен:„Бил Дубюке написал многослоен сценарий с дълбоки персонажи, това е чудесна комбинация от заплетена фабула и редица очарователни герои.“

Към Афлек, Кендрик и Симънс се присъединяват Джон Бърнтол, Джийн  Смарт, Синтия Адаи-Робинсън, Джефри Тамбор и Джон Литгоу.

„Част от работата ми като режисьор, – споделя О’Конър, – е да се наобиколя с хора, които са наистина добри в това, което правят; които постоянно вдигат летвата и ме вдъхновяват да направя най-доброто с филма. В СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ всички актьори са от същия калибър.“ 

В началото на филма се запознаваме с КристианУлф като малък, когато родителите му търсят професионална помощ за детето си. Казвайки на двойката, че синът им в действителносте по-скоро надарен, от колкото увреден, неврологът предлага да работи с него. Но бащата на Крис има свои идеи как да подготви сина си за един свят, който може да бъде груб за всеки, определен като „по-различен“

О’Конър споделя: „Баща му знае, че хората могат да бъдат жестоки към хлапе като него, така че решава да го отгледа с методиките, които е научил като военен. Може би е имало и друг начин, но това е, което той знае.“

„Бащата на Крисго подлага на всякакви сурови тренировки, за да го кали за живота в свят, който според него би могъл да го нарани. – казва Афлек. – Но вместо това, се оказва, че той го уврежда още повече. Мисля, че е това е много интересна тема-как Крис съгласува своето миналото с мъжа, който е сега.

„Това, което резонира у мен за този герой не е начина, по който той е различен, а нещата, по които прилича на всички останали, – продължава актьорът. –Мъчи се да преодолее разликите между себе си и това, което се смята за „нормално“. Но дълбоко в себе си той е всичкиостанали: иска да бъде щастлив, иска човешки контакт, иска любов, иска приятелство… Има неща, които го притесняват, всеки от нас има, но той има цели в живота си, които иска да постигне. Иска да успее, просто определя тези неща по различен начин от другите хора.“

Преди началото на снимките О’Конър и Афлек се заемат с изследване, което знаят, че е от съществено значение „за да сме сигурни, че правилно сме изградили героя, – казва режисьорът. –Всеки от нас имапредимства и недостатъци, така че за мен бе важно да представим Крис католичност, а не като трагична фигура.“

Двамата са се консултирали с няколко експерти по аутизъм, включително д-р Нийлкамал Соарес, Лори Стифънс, Черил Клейман, Кристин Хол и Шели Карнс. Също така са посетили редица домове и училища. „Извадих късмет, – казва Афлек.–Режисьорът на филма беше до мен, за да направим заедно проучванията, което ни даде общ речник и се сработихме много по-лесно. Няма задача, коятоГавин не би приел, ако вярва, че тя може да направи филма по-добър. Научихме, че има широк поведенчески диапазон на хората, които страдат от тази болест. В крайна сметка, се опитах да намеря баланс между това да покажа на публиката какво се случва с Кристиан и не го правя по твърде очевиден начин.“

О’Конър е толкова впечатлен от Афлек: „Бих снимал всеки филм с Бен, ако можех. Той просто се слива с ролята, и колкото повече му позволявам да се потопи, толкова по-надълбоко влиза той.“

Продуцентите са съгласни, както Тейлър коментира: „Ключовият фактор в изобразяването на Крис бе разбирането как всички дребни маниери изграждат образа му, и Бен бе напълно наясно с това. Освен невероятно интелигентен, Крис е и с внушителна физика. Бен е напълно правдоподобен в тази роля, той е силен и много умен. Той е перфектният избор.“

Човек от бизнес сферата на Кристиан не може да се рекламирасам пред престъпния свят, така че поръчките му се задават устно. Но това бърборене е привлякло известно „неприятелско“ внимание, затова свръзката на Крис смята, че ще е най-добре да смени лентата и да си намери легитимен клиент. „Ливинг Роботикс“ е иновативна електронна компания, която се занимава разработка и производство на най-съвременните протезни крайници. Те установяват, че имат счетоводно разминаване в книгите си, точно когато са на път да предлагат акциите си на борсата, затова наемат КристианУлф да намери липсващите пари.

Сред стъклените стени на конферентна зала на компанията, Крис се запознава с Дейна Къмингс, младши счетоводител, която е открила проблема. Ана Кендрик, която изпълнява тази роля, разказва:„Дейна първа е забелязала, че има грешка във финансите на фирмата, и е малко разочарована, когато Крис идва и й отнема цялото разследване изпод носа. Тя не е крайно амбициозна, но иска да се включи.“

„Дейна е доста оживена и искряща личност, а това е последното нещо, от което Кристиан има нужда, докато се опитва да работи, – подсказва Уилямс. – Но скоро осъзнава, че тя говори неговия език, също като цифрите; тя се въодушевява същия начин като него, когато парчетата от пъзела започват да се нареждат. И Крис да започва да се привързва и да се да се грижи за нея.“

Когато й показва какво е открил, „тя е още по-оживена от идеята, че заедно са решили този пъзел, – твърди Кендрик. – Тя е заинтригувана от него, защото зад образа му на скучен счетоводител, има нещо тайнствено, което става все по-очевидно, докато нещата не поемат в плашеща посока. По принцип чудакътКрис е най-вълнуващото нещо, което някога се е случвало наДейна“. – смее се актрисата.

Кендрик казва,че споделя чувствата на героинята отпрофесионалната си гледна точка. „Да работя с Бен, както и с Гавин, беше изключително вълнуващо за мен. Беше особено интересно да партнирам на Бен в тази роля, защото на Крис му е толкова неудобно дасе свързва с хората, а Бен намери начин да го представи така очарователно, че Дейна бе завладяна от уязвимостта му. Той е голям и силен физически, но на емоционално ниво сякаш има нужда Дейнада го защити.“

Възхищението е взаимно. „Анавнася огромна енергия и правдивост в сцените, – отбелязва Афлек. – Аз й се възхищавах и преди това, така че много се зарадвах, когато разбрах, че ще имам възможност да работя с нея.“

О’Конър добавя: „Това, което открих за Ана е, че тя може да започне диалога в една сцена, и без значение колко пъти съм я слушал – да й придаде изцяло нова интерпретация. Всеки дубъл бе вариация по темата, в зависимост как тя играе, и това много ми хареса.“

Кристиан приема работата в „Ливинг Роботикс“, за да приспи вниманието на хората, които го наблюдават. Свръзката му регистрира значително повишаване на запитванията за неговото местонахождение, включително от Криминалната инспекцията към Министерството на финансите. Ръководителят на отдела, Рей Кинг, е решен да открие самоличността на финансовия гуру на подземния свят, известен единствено като „счетоводителят“. О’Конър избира Дж.К. Симънс за ролята веднага след като вижда изпълнението му в Камшичен удар, за който актьорът спечели Оскар®. „Веднага след като излязох от киното,се обадих на Линет (една от моите продуценти) и казах: „Искам Дж.К. Симънс да играе Рей.“ За мен той е един от най-великите. Два дни по-късно се срещнахме и аз му направих предложение.“

Симънс си припомня: „Когато за първи път се срещнахме, аз бях впечатлен от интелекта и душата на Гавин, от страстта му към работата и как се стреми на всяка цена да я върши правилно. Това е комбинацията, която винаги търся като актьор. Той притежава и друга хубава комбинация като режисьор: има представа за това, което иска, но е и отворен за предложенията на актьорите всеки един ден.“

Симънс добавя, че ролята е това, което го спечелва за продукцията. „У Рей ме очарова фактът, че когато се срещаме с него той е истински лидер. И с течение на времето историята се развива и ние откриваме различни аспекти от неговия образ, както се случва с повечето от героите. Това добавя много дълбочина и завладяващиобрати.“

Тейлър казва: „Изборът на човек с такава притегателност като Дж.К. Симънс е от съществено значение за персонажа. Рей Кинг е многопластов герой – ние не знаем какви са мотивите му през голяма част от филма-и Дж.К. е изключително убедителен в превъзходнотопресъздаване на образа.“

Рей привлича към случая интелигентната младааналитичка Мерибет Медина, за да  му помогне да надуши следите на неуловимия счетоводител… макар и чрез изнудване. О’Конър разкрива: „Рей разполага с информация за Мерибет, която доказва, че е излъгалав молбата си за назначаване, което е много силен коз срещу нея. Затова той я притиска и я кара да направи нещо, което се разминава със собственото й чувство за почтеност. Но й дава право на избор.“

Синтия Адаи-Робинсън, която е в ролята на младата аналитичка, твърди: „Мерибет е щастлива просто да мине между капките; тя не търси поводи да се откроява по време на работа и причините за това стават ясни. Когато Рей Кинг я извиква в кабинета си, за нея е шок, защото не знае какво иска. Той разкрива на Мерибет, че има достъп до стари файлове, от които знае за младежкото й криминално досие. И става ясно, че ако тя не се присъедини към случая, ще загуби всичко. Въпреки че се опитва да постави граница между предишните си постъпки и живота й в момента, смятам, че нейнотоминалое развило у нея определено качества. Като анализатор към Министерството на финансите, тя използва наследството си от улицата – наблюдателност и отлични инстинкти. Тези нейни качествав крайна сметка и позволяват да открие уликите и да стигне до истината.“

Министерството на финансите не е единствениятпреследвач на Кристиан. Неговата единствена „легитимна“ работа го поставя на мерника на наеменубиец на име Бракс, чийто смъртоносни умения съперничат на тези на самия Крис. Афлек заявява: „Бракс е експерт по начин, който е съизмерим с Крис, и ние усещаме, че тези двама тайнствени мъже неизменни ще излязат в открит сблъсък.“

Джон Бърнтол, който влиза в кожата на Бракс, описва героя си като „крайно непредсказуем и изключително опасен, той се наслаждава на това, което прави. Браксе вълк единак, който е напълно способен да се грижи за сам за работата и за себе си.“

О’Конър посочва, че Бърнтол е първият и единственизбор за ролята. „Исках Джон да играе Бракс, защото той е страхотен актьор и знаех, че ще изиграе героя точно както искам.“

Бърнтол отговаря: „Аз съм голям фен на филмите на Гавин и си умирах да работя с него, така че, когато телефонът иззвъня, приех без да се замислям. За мен беше истинска чест да работя с него като режисьор, както и да бъда част от групата от участници, които събра за филма.“

Начело на „Ливинг Роботикс“ е основателят на компанията Ламар Блекбърн, и неговата сестра Рита. В ролите са съответно Джон Литгоу и Джийн Смарт. „Страстта на Ламар е да помага на хора, които са загубили крайници, и разработва така наречените „невро-протези, които се свързват механично с действителните мускулите и нервната система на тялото, – разказва Литгоу. – Моят герой е технологичен гений, така че вече имаме двама души с необикновени умове във филма – Ламар и Кристиан.“

Литгоу продължава с разкритието, че между Ламар и Кристиан има и нещо друго общо:„Аз винаги гледам от двете страни на един герой, независимо дали е злодей, който е в добра серия, или добър човек с лоши наклонности. Няма да ви кажа каквае двойственосттана Ламар; той може да е точно това, за което се представя, а можеи всички да ни играепо един очарователен начин. Целият сценария е невероятно увлекателен и се чете на един дъх. Не знаеш какво ще се случи до самия края, когато барабаните започнат да свирят „туш“ – обожавам такива филми.“

„Джон Литгоу е един от най-приятните, най-ярките и най-прекрасни хора, които съм работил, – заявява О’Конър. – Той притежава дълбока човечност и много високо интелект, затова знаех, че ще внесе толкова важната за ролята правдоподобност.“

Докато Ламар се занимава с иновациите в компанията, сестра му Рита ръководи бизнеса. Уилямс твърди: „Рита е практическата скалата зад креативния Ламар. Тя е причината КристианУлфда бъде нает, защото нещо не е наред и тя е решена да разбера какво. Джийн Смарт е много силна жена, която умело пресъздава героинята си с южняшки чар.“

Средата и отличителните умения на КристианУлф до голяма степен са показани чрез ретроспекции от детските му години, а по-късно включително и от федералния затвор Левънуърт. Там той се запознава със съкилийника си и бивш престъпен счетоводител на име Франсис Силвърбърг (в ролята е Джефри Тамбор). О’Конър разказва: „Франсис е като втори баща за Крис. Родният му баща го е научил, че притежава физическа сила, но така и не разбира математиката на мозъка му. Това, което сега той научава от Франсис е, че има и друг начин да използваш силите си, ако искаш да направиш пари.“

Тамбор потвърждава:„Франсис е наставник Крис в затвора, техните взаимоотношения са много любящи, до голяма степен са като баща и син.“

При избора на Тамбор, единственият проблем се оказва разликата във възрастта между него и героя му. „Джефри не е достатъчно възрастен, за да изиграе човек, който е работил за мафията през 50-те, – заявява Уилямс. – Трябваше да е с поне 10 години по-голям. За щастие имахме блестящ отговорник по грима и специалните ефекти  – художника Бил Джонсън, който го направи да изглежда по-стар и по-крехък.“

О’Конър отбелязва: „Аз съм огромен фен на Джефри Тамбор още от The Larry Sanders Show. Той е изключителен актьор, и знаех, че ако е готов да се примири със грима за състаряване, ще пресъздаде един много симпатичен персонаж. Това което направи е само за кратък период от време на екрана, да накара публиката да усети силната връзка между Франсис и Крисчън.“

В ретроспекция ще видим и Роб Тервилърв ролята на бащата на Крис – бивш военен, който вярва, че възпитава двамата си синове по най-добрия за тях начин. АктьоритеСет Лий и Джейк Пресли са съответно младият Крис и неговият по-малък брат.

Докато каскадьорскиятекип обучава актьорите, О’Конър подготвяфилма с творческия екип. Операторът казва: „Преглеждах сценария няколко пъти с моя колега Шеймъс Макгарви и художника на продукцията, Кийт Кънингам. Трябваше да сме сигурни, че сме на едно мнение по отношение на изгледа, усещането, тонът и палитрата. Всичкиповествователни елементитрябва да функционират синхронно, така че ние тримата заедно създадохме визуалният стил на филма.“

СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ е заснет в и около Атланта, Джорджия, където създателите на филма използват различни локации, както и снимачното студио край Декатур. Една от основните снимачни площадки е интериора на преносимия дом на Кристиан Улф: лъскава сребристакаравана Airstream, в която той държи огромен таен сейф.

Кънингам споделя подробности:„Беше сложно за изграждане, защото трябваше да запазиммащаба на интериора достоверен -супер компактен и ефективен, но и всичко трябваше да е подвижно, за да може да се поберат камери и осветление. Караваната бе пример за качество и комфорт, с фина облицовка, ръчно изработени детайли и топли, успокояващи тонове. Всичко изглежда почти непокътнато и перфектно организирано, в съответствие с нуждата на Крис от ред и чистота.“

Афлек потвърждава: „Крис е човек, който има проблеми с хаоса и нещата му трябва да са подредени по определен начин, и личното му пространство отразява това. Кийт наистина взе това под внимание при създаването на интериора и смятам, че се справи повече от чудесно.Караваната Airstream е всичко, което е от значение за Крис –и особено по отношение на работата му, защото може да я закачи към камиона и да изчезне за пет минути. Тя е толковастрахотна, че самият аз я превърнах в моя личнакаравана“, – смее се актьорът.

В подвижния си дом Крис съхранява спретнато оръдията на труда си, включително набор от оръжия, множество паспорти и малко състояние от кеш, злато и чуждестрАна валута. Има също и редки колекционерски съкровища, които  получилот някои изключително богати клиенти, включително безценни творби на Реноар и Полок. „Отговорникът за декорите Дъглас Моуат, вложи мисъл във всеки малък детайл в дома на Крис. Получи се уникална смесица от опасност и лудост“, – казва Кънингам.

Действителната каравана Airstream на Крис сама по себе си има колекционерска стойност. Кънингам споделя: „Конкретено този модел не е може да се намери лесно. Правени са по поръчка и са ограничена бройка.“ След задълбочено търсене, продукцията най-накрая намира ценния Airstream в Тексас, и за щастие, в перфектно състояние.

За отклоняване на любопитнитепогледи, Крис поддържаи отделен дом, който рязко се отличава от караваната му.За нехайния наблюдател в скромната и оскъдно обзаведенакъща в стил ранчо няма никакви признаци на истинскиживот. Но все пак при по-внимателно вглеждане може да открие улики, включително усъвършенствана система за наблюдение и отбранителнисъоръжения.В същия дух Кънингам проектира и „ZZZ Акаунтинг“ -счетоводната кантора на Крис, която е максимално невзрачна.

Кампусът на Техническият университет в Джорджия служи като локация за ултра-модерната централа на „Ливинг Роботикс“, като най-важно място заемаголямата конферентна зала със стъклени стени, които стават дъската за писане на Крис. Кънингам споделя: „Неговите „произведения на изкуството“ се състоят от сблъсъка на червени и черни числа. Не беше лесна задача да намерим изцяло стъклена конферентна зала, но си струваше, защото прозрачната „кутия“ даде на Гавин и Шеймъс много повече възможности да заснемат тези сцени.“

Продукцията се обръща за помощ към професора по счетоводство в Техническият университет, за да генерира безброй формули, които се отнасят към голяма мултимилиона корпорация. След това екипът на Кънингам усърдно запълва чистите стените с хиляди числа, „сякаш КристианУлфги е писал през цялата нощ, – казва той. – Бен ни даде проба от неговия почерк, който ние персонализирахме и възпроизведохме дигитално. След това отпечатахме на рула от прозрачно фолио и ги монтирахме на етапи, с напредване на сцената. Оставяхме и празни зони, за да да пише Бен„на живо“, докато снимаме. Това бе наистина един от най-големите художествени предизвикателства в целия филм.“

Затвора Гуинет в Лорънсвил, Джорджиястава декор за снимките в затвора Левънуърт, където КристианУлф се обучават на ценния занаят на черно счетоводство от Франсис Силвърбърг. А интериорът на офисите в Министерството на финансите се намира в Медицинската академия в Атланта.

Подобно на незабележимата къща и офис на Кристиан, гардеробът му също е замислен така, че да се даде възможност на героя да се скрие от погледите. Дизайнерът на костюми Нанси Щайнер казва: „Най-важното бе да не се откроява. Когато е в къщата или във фермата на Райс, той носи съвсем обикновено яке.На работното си мястое облечен в семпъл костюм и решихме, че винаги ще носи бяла риза.Сменяхме вратовръзките, но те също бяха много сдържани.А когато знае, че ще води битка, той обличатактическа екипировка, изцяло в черно.“

Щайнер проектира и костюмите за героинята наАна Кендрик, които трябва да покажат финната промяна в Дейна с развитието на историята.„Когато я виждаме за първи пътв офиса, тя е доста консервативно облечена. Но постепенно дрехите й стават малко по-женствени и закачливи, за да покажат сякаш, че искат да бъдат забелязани повече.“

За да напише музиката към филма, О’Конър се обръща към композитора Марк Ишъм, с когото са си сътрудничилив три филма, включително Чудо и Бойна кръв. Ишъм споделя, че е искал да улови уникалната същност на Кристиан в музика: „Той е математически гений, който живее в един свят на цифри и числови модели, и аз исках музиката да отрази това.“

„Смесицата от музика на Марк улавя съпоставянето на екшън, емоция и напрежение, като изважда на преден план човешката природа на историята,- твърди режисьорът. – Неговите музикални теми отразяват двойствеността на героите и подсилват драматичното въздействие на филма. Има много тайни в сюжета… всеки герой си има тайна.“

О’Конързаключава:„Исках да направя филм, който е интригуващ, и в същото време данапомня на пътуване със скоростно влакче:историята помита публиката и не я оставя да си отдъхне до самия край. Ако филмът ви развълнува, или ви накара да се замислите, или имате желание да разговаряте за него, след като излезете от киносалона, значи съм си свършил работата.“