Премиера в България: 16.06.2017г.
Световна премиера: 16.06.2017г.
Жанр: Комедия
Продължителност: 101 минути
Формат: 2D
Сценарист: Лучия Аниело
Режисьор: Лучия Аниело
В ролите: Скарлет Йохансон, Зоуи Кравиц, Кейт Маккинън, Илана Глейзър, Джилиан Бел, Деми Мур, Тай Бърел
Разпространител: Александра филмс / Columbia Pictures

Какво може да помрачи веселата и безгрижна женска компания в Маями? Вероятно, единствено нелепата смърт на непозната стриптизьорка. Сега приятелките трябва да се опитат да се измъкнат на всяка цена от глупавата ситуация, също така и да замаскират следите си, за да не попаднат в ръцете на ченгетата.

В комедията ТЕЖКА НОЩ пет приятелки от колежа – в ролите Скарлет Йохансон, Кейт Макинън, Джилиан Бел, Илейна Глейзър и Зои Кравиц – наемат за уикенда къща на плажа в Маями за моминско парти, което напълно излиза извън контрол. И точно когато всякаква надежда е изгубена, те разбират, че в тяхната история има много повече, отколкото някога са си представяли.

Columbia Pictures, заедно с LStar Capital, представят продукцията на Мат Толмак / Paulilu Тежка нощ.  Във филма участват Скарлет Йохансон, Кейт Макинън, Джилиан Бел, Илейна Глейзър, Зои Кравиц и Пол У. Даунс. Режисьор Лусия Аниело. Продуценти Мат Толмак, Лусия Аниело, Пол У. Даунс и Дейв Беки. Сценаристи Лусия Аниело и Пол У. Даунс. Изпълнителни продуценти Матю Хърш и Бен Уайсбрен. Оператор Шон Портър. Художник Боб Шоу. Монтаж Крейг Алпърт. Костюми Лиа Кацнелсън. Музика Доминик Люис. 

ЗА ФИЛМА

„На пръв поглед това е филм за приятелки, замесени в едно меко казано необикновено моминско парти, с поредица от щури събития, но филмът всъщност е за истинското приятелството“, споделя Скарлет Йохансон, която разкрива своя комедиен талант в

Тежка нощ.  „Често приемаме за даденост хората, които познаваме най-добре… Този филм е донякъде поучителен разказ именно за приемането на тази даденост, но също и възхвала на този вид истинско приятелство. В същността си тази дива, неприлична комедия е един много топъл филм за приятелството.“

Режисьорът, съсценарист и продуцент на филма, Лусия Аниело, казва, че е повлияна от това как житейските й приятелствата са се променяли през годините и от това тя черпи вдъхновение за филма. „Филмът е базиран на различните връзки, които съм имала, на чувствата към определени хора от моето минало“, обяснява тя.  „Просто си даваш реална сметка как твоето минало се вписва в твоето настояще и бъдеще.“

Продуцентът Мат Толмак откликва подобаващо на основните теми, които Аниело и нейният дългогодишен съсценарист Пол У. Даунс извеждат на преден план в сценария.  „Първо и основно, този филм е изключително забавен“, казва той.  „Героите са толкова смешни и напълно истински. Те създават този щур филм за група жени, които през уикенда отиват на моминско парти и по погрешка убиват един мъж, но всъщност основната тема е за приятелството помежду им. Точно това създават Пол и Лусия като сценаристи – една щура комедия, която обаче е напълно истинска.“

„Това, с което ме грабна комедията на Лусия и Пол, е че героите са напълно разпознаваеми“, казва продуцентът Дейв Беки.  „Всеки познава такива момичета – планиращата всичко, която ще се окаже малко досадна, или тази, на която всичко и е ясно, но която явно крие нещо. Лусия и Пол обичат тези герои и понеже ги обичат и ги познават добре, ние се заливаме от смях докато гледаме комедията.“

Всъщност Тежка нощ е първата наистина неприлична комедия на голямо студио, която е режисирана от жена за последните 20 години, така че филмът е абсолютно уникален. „Очевидна е липсата на истории, разказани от женска гледна точка, особено на комедийния фронт“, казва Аниело. „Нямам нищо против неприличните комедии, режисирани от мъже, но автентичността на женската гледна точка превръща героините в много по-истински на екрана.“

„Лусия е комедиен гений“, казва Толмак. „Тя се откроява с това, че нейните комедии имат емоционална дълбочина. Дори най-абсурдната късометражна комедия или епизод от “Broad City” – всичко, което тя създава има своята емоционална основа. Заради това тя е наясно с героите си и създава изчистена и убедителна история по един изключителен начин, и то при положение, че това е нейният дебют в киното.“

„Определено исках да направя филм, който да ви накара да грабнете приятелките си, да отидете на кино и да се забавлявате заедно. Все пак исках това да е и филм, на който ако доведете своето гадже или съпруг или приятели, те да се забавляват точно както вас“, казва Аниело. „Основната задача е да се забавляваме, но за мен беше важно да изследвам значението на приятелството. Надявам се зрителите да се замислят за хората в техния живот, за хората от тяхното минало, с които вече не са толкова близки и с които отново да поискат да се свържат, след като гледат филма. Тежка нощ е най-вече за тези истински приятелства, за хората, които биха направили всичко за теб, а не просто комедия с един труп.“

Аниело и Даунс са комедиен тандем вече повече от десетилетие, запознават се първо в клас по комедийни импровизации, впоследствие прекарват все повече време заедно. „Станахме гаджета и започнахме да разработваме различни идеи, защото бяхме неразделни“, спомня си Аниело. „Снимахме различни видеоклипчета, които качвахме в интернет. Никой не ги гледаше, но всеки ставаше малко по-добър от предишния. Двамата се наслаждавахме на процеса на тези снимки и така се учехме как да продуцираме своя продукция, как да монтираме клипове и придобихме опит във всяка фаза от процеса. Не знам докъде щяхме да стигнем, но и двамата изпитвахме удоволствие от съвместната ни работа. И сега все още пишем и продуцираме заедно и се опитваме нещата да се получават все по-добре.“

Тези клипове все пак са видяни от когото трябва и в резултат на това Аниело и Даунс са привлечени за сценаристи на телевизионния хит “Broad City” и Толмак признава, че веднага им става почитател. „Следях шоуто и започнах да се питам кои са създателите му. Така открих Пол и Лусия и тяхната компания Paulilu и техните клипове. Оказа се, че мениджърът им Дейв Беки е мой приятел, той е и мениджър на някои от най-забавните хора на планетата. Той ми изпрати забавните видеа на Paulilu и те бяха просто брилянтни.“

В Тежка нощ Скарлет Йохансон е в ролята на Джес Тайер, бъдещата булка, която е посветила живота си в услуга на обществото и е на път да се превърне в член на щатската законодателна власт. „Тя определено е социално ангажирана личност“, обяснява Йохансон. „Посветила се е на обществени инициативи и иска да направи положителни промени в живота на хората. Ето защо се и кандидатира за щатския сенат.“

Отдадеността на Джес към своите избиратели има негативен ефект върху нейния личен живот. „Покрай работата си тя пренебрегва най-близките си хора, което често правим всички ние“, допълва Йохансон.  „Тя е обсебена от кариерата си и е целеустремена да промени нещата към по-добро.“

„Джес е от тези хора, които са загърбили лудите дни в колежа и се опитват да започнат нов живот на чисто и то като спазват всички правила“, обяснява Аниело.

Йохансон е въодушевена от идеята да участва в комедия. „Прочетох сценария и той се оказа наистина забавен“, казва тя. „Смях се с глас, а аз не съм от хората, които се заливат от смях. Но в този случай направо коремът ме заболя от смях. Хареса ми най-вече колко истински са отношенията между тези момичета и колко достоверни са героите. Самата аз се почувствах съпричастна към всичко, описано в сценария.“

Аниело остава възхитена от мистериозния начин, по който в ролята на Джес Йохансон успява да балансира перфектно между хумора и ранимостта. „Скарлет не просто е невероятна актриса, но на екрана може да бъде едновременно и уязвима, и доста глупава“, казва Аниело. „Възможността да разполагаме с такава актриса в главната роля издигна филма до нивото, което искахме да бъде. Скарлет може направо да закове всяка смешка. Невероятно е да станеш свидетел на такава гъвкавост при един актьор.“

Кейт Макинън е в ролята на австралийката Пипа (или Киви), която е ексцентричната приятелка на Джес от колежа. „Тя е абсолютен непукист“, казва Макинън. „Пипа не спазва никакви правила. И макар че е странна птица, тя е искрена, нежна и забавна и според мен това е добро съчетание.“

За създателите на филма невероятният комедиен талант на Макинън е отличителната черта, която превръща Пипа в толкова харесвана и неустоима героиня. „Тя придава нов оттенък на отношенията между момичетата“, казва Аниело. „С появяването си Кейт придава изключителна динамичност на своята героиня. От момента, когато я виждаме за първи път на екрана, всяка частица от тялото й казва толкова много. Тя е невероятна.“

Макинън смята, че под искрената същност на Пипа може би се крие истински артист, който само чака да излезе на бял свят. „Когато за първи път говорихме с Кейт за нейната роля, тя каза: ‚Не знам защо, но ми се струва, че моята героиня е рап изпълнителка‘, спомня си Даунс. „Тя имитира Иги Азалия в ‘Saturday Night Live’, затова решихме, че ще е яко, ако Мккинън направи нещо малко по-различно и си представихме героинята й като участничка в певчески конкурс за таланти. Предложихме това на Кейт и на следващия ден получихме аудио съобщение – тя беше написала авторска песен за преживяването на Пипа. Беше толкова забавно и истинско, просто брилянтно.“

Някои от отличителните черти на Пипа, както и името й са вдъхновени от истински приятели на Аниело и Даунс. „Точно като героинята на Пипа, имаме приятелка, която наистина казва думи като ‘b’genius’ и ‘amazoir’‘, казва Аниело. „Въпреки че героинята във филма не е точно копие на нашата приятелка, много неща от Пипа от реалния живот присъстват в Пипа от филма.“

Джилиан Бел е в ролята на Алис, прекалено обсебващата приятелка на Джес, която обожава да живее в миналото. Макар че двете са били много близки в колежа, изминалите години са променили отношенията им. „Алис смята, че все още е най-добрата приятелка на Джес“, казва Бел. „Тя е убедена, че двете са си повече близки, отколкото са в действителност и че все така можат да се забавляват, когато са заедно.“

„Алис е тази, която настоява да се организира моминското парти, за да си припомни добрите отминали дни“, допълва Бел. „Тя определно се е вторачила в миналото. Осланя се на стари спомени, на стари приятели, не може да продължи напред, но това преживяване определено ще я изкара от миналото.“

Въпреки всички недостатъци на Алис, нейните намерения са добронамерени. „Алис е от тези приятели, които те прегръщат по-грубо и са доста шумни, но всъщност са мили и няма да ви навредят“, обяснява Аниело. „Тя е от тези, които винаги ще са на ваша страна, макар че Джес прекалено се вживява в това. В крайна сметка Джес ще разбере, че приятелството й с Алис е безценно.“

Ролята на Алис изисква от Бел да участва в много комедийни скечове. „Моята героиня има доста каскади в този филм“, смее се Бел. „Всъщност аз правя повече номера от всеки друг на екрана. Обадиха ми се да ме предупредят, че ще имам много каскади в лентата. Помислих си, че това ще е първото и последното ми обаждане за този филм. Все пак никога не съм правила подобни неща. Беше доста диво, но пък се забавлявах.“

Франки, в ролята Илейна Глейзър, е съвършената активистка. „Франки е свръх-политизираното богато дете от Брентууд, която си въобразява, че нещата, които върши са от изключителна важност“, споделя Глейзър. „Тя се отказва от живота на удоволствията и се посвещава на това да промени нещата около себе си.“

Като активистка Франки често си има неприятности със закона, което ще се окаже от полза на компанията след инцидента със стриптизьора. „Франки има сложни взаимоотношения с блюстителите на реда“, казва актрисата. „Нейната история е пълна със случки от двете страни на закона, но най-вече като обвиняема. И е наясно, че първото нещо, което трябва да се направи, е да се позвъни на адвокат.“

Тъй като е постоянно ангажирана да направи света по-добро място, личният живот на Франки има нужда от щипка промяна. „Франки използва проблемите на света като оправдание да не се занимава със собствени си взаимоотношения“, добавя Аниело. „Тя се влюбва постоянно, но в крайна сметка не й се полагат никакви усилия, което е особено интересно предвид общото й минало с Блеър. Двете са преживели бурна връзка в колежа и въпреки, че не се разделят с лошо, взаимоотношенията им така и не успяват да разцъфнат истински. Сега Франки е на кръстопът, на който трябва да реши накъде да поеме в живота, и Блеър е тази, която ще й помогне да разбере, че тя само бяга от проблемите си.“ 

Блеър, в ролята Зои Кравиц, е на пръв поглед успелият, праволинеен, праведен обединител на групата. Повърхността обаче често е измамна – в живота на Блеър има повече сътресения, отколкото тя би си признала. „Блеър е консервативният тип в компанията“, споделя Кравиц. „Тя е омъжена, има дете и е бизнес дама. Избрала е по-конвенционалния и материалистичен път.“

Но всичко това е фасада, а реалността е съвсем различна. „Блеър е разделена със съпруга си и се бори за попечителство над детето им“, казва Кравиц. „За нея е по-важен имиджа, който притежава, отколкото да разкрие на приятелите си какво всъщност става.“

Кравиц приема модния облик на героинята като същото предизвикателство като представянето на разнородните й емоционални състояния. „Блеър има този безумен маникюр, не бих функционирала като човек ако и аз имах същия. Не можех да пиша на телефона, не можех да си закопчая панталона. Тогава обаче осъзнах, че това е символ на емоционалното й състояние. Външният й облик и статус са всичко за нея“, добавя актрисата.

Аниело е била убедена, че Кравиц ще успее точно да предаде двойствените нюанси в същността на Блеър по докосващ, но същевременно забавен начин. „Знаехме, че героинята на Блеър ще бъде трудна за изиграване, но Зои просто я разбра“, казва Аниело. „Блеър има остър и бистър ум, но тя притежава и интересна дълбочина, защото макар постоянно наранявана, тя успява да се изправи отново, да се отърси от преживяното и да продължи напред. Издръжливостта на Блеър я прави разбираема и симпатична.“

Приятелството между Глейзър и Кравиц в истинския живот подхранва и химията между героините им на екрана. „Зои и Илейна притежават такава невероятна хармония, която е резултат от приятелството им извън снимачната площадка“, казва Аниело. „Те играят една срещу друга изключително добре. Това е нещо истинско, което няма как да бъде подправено.“ 

Пол У. Даунс е в ролята на Питър, самоотвержения и предан годеник на Джес, който е доволен да стои на заден план, отдавайки любовта и подкрепата, от която тя се нуждае, за да следва политическите си амбиции. „Питър и Джес се срещат след колежа. Те наистина се обичат и се вълнуват от сватбата си. Връзката им е силна и ги прави по-добри“, споделя Даунс.

„За нас беше важно да представим двойка, която се отличава с функциониращи и живи отношения“, казва Аниело. „И двамата се опитват да направят най-доброто, на което са способни. Питър може би се чувства малко пренебрегнат, че Джес винаги работи, но той е добро момче, което я харесва безумно много, а и тя също го обича.“

Питър би направил невъзможното за тези, които обича. „Когато Джес се събира с приятелките си, те я карат леко да полудее“, споделя Даунс. „Виждайки тази непозната страна на Джес, Питър смята, че връзката им може да е в опасност и откача, защото тя е жената на неговите мечти.“

„Неразбирателство подклажда неговите страхове, което го кара да предприеме екстремни мерки“, добавя Аниело. За нея отчаянието на Питър е чудесно средство да добави повече комедийни елементи към историята. „За мен Пол е най-смешен, когато е отчаян“, казва Аниело. „Знаехме, че пишем ролята за него. Накарахме го да пада, припада и да прави всички тези щури неща, защото той е толкова добър в комедийните скечове. Мога да напиша още стотици страници, в които Питър трябва да премине през немислимото, за да спечели Джес обратно.“

Деми Мур и Тай Бърел влизат в ролята на двойка от Маями, дебнеща да участва в игри с размяна на партньорите. „Лия и Пиетро са свръхсексуална двойка на средна възраст, която веднага се заинтересува от Блеър“, казва Толмак. „Те притежават това топло усещане за добрата съседска двойка, но същевременно криещи ненаситна сексуална страст.“

По-късно във филма се появява и Колтън Хейнс от сериала „Стрелата“. „Точно, когато си мислите, че знаете какво се случва във филма, Колтън успява да направи всичко непредсказуемо“, казва Даунс. „В момента, в който чухме името му, знаехме, че е перфектен. Нямаше нужда да се сещаме за други. Той никога не бе участвал в такава комедийна роля, но е толкова, толкова забавен във филма, че ще впечатли много хора.“

Героят в сянка е актьорът Раян Купър, който играе Джей. „Това бе една от най-трудните за избор роли, защото трябваше да открием някой, който има желание да играе мъртвец“, споделя Даунс. „Джей има само една сцена с диалог и след това е мъртъв през целия филм, но в същото време е основна част от него. Толкова сме щастливи, че открихме Купър, защото той е физически надарен, забавен, но и защото се остави да бъде подложен на различни мъчения. Той бе изхвърлян от коли, потапян в океана и напъхван в неща, в които не трябваше да се напъхва. Справи се отлично с това да играе труп.“

Толмак споделя, че Купър показал невероятни качества като комедиен актьор. „Ролята бе прекалено предизвикателна, защото не си в състояние да реагираш на щурутиите, които се случват около теб. Да играеш мъртвец, не е само това, има си начин да го направиш истински и забавно. Той показа присъствие в това състояние – докато го изхвърлят от джета или си удря главата или си отваря очите след като Кейт Макинън се опитва да ги затвори. Това са актьорски моменти и той се справи блестящо.“

Преместването на човешко тяло поставя силите на момичетата на изпитание. „Най-трудното нещо бе да вдигнем мъртвото тяло“, споделя Бел. „Ще се изненадате каква тренировка е това. Казахме си, че до края на снимките ще сме в добра форма само от местенето на този мъртъв мъж насам натам.“

За да изиграе труп, Купър се потапя в медитативно състояние с отворени очи, в което се наслаждава да наблюдава екшъна около себе си. „Открих, че да играеш труп е релаксиращо“, споделя актьорът. „За лека подготовка медитирах по час и половина, фокусирайки се върху една точка.“

„През повечето време си държах очите отворени“, добавя Купър. „Беше много забавно да наблюдавам реакциите на момичетата, да имат ръка върху лицето, лице върху лицето, крак върху лицето или да бъдат окъпани от слюнка.“

Бележки за продукцията

За облика на Тежка нощ, създателите на филма търсят визия, която не само да подпомогне актьорите, но и да е стилизирана и предизвикателна. „Искахме да намерим по-млад оператор, който работи вълнуващо“, казва Даунс. „Шон Портър е снимал Green Room и 20th Century Women. Той притежава уникален и отличителен поглед, освен това има подход към нещата както като логистика, така и като стил. Не искахме филмът да изглежда светъл, лъскав, прозрачен и комерсиален. Шон успя да му предаде остър, свеж, забавен и оригинален вид, малко по-стилизиран и открояващ се.“

„Той направи тези жени да изглеждат красиви, локациите невероятни, но в същото време и да са истински“, добавя Даунс. „Много е трудно да направиш нещо, което да изглежда достъпно и красиво, да го чувстваш хем истинско, хем малко по-различно от нормите.“

В крак с по-предизвикателната визия на филма, художникът на продукцията Боб Шоу трябвало да балансира ярките пастелни цветове на Маями с черния хумор на лентата. „Когато се срещнах с Пол и Лусия, занесох няколко снимки на Оушън Драйв в Маями. Няма как да не забележиш, че половината от сградите са осветени от розов неон, докато другата половина е в светлината на сини или аква неонови надписи. Това е основният тон на Маями, от който нямаше как да избягаме, и решихме, че ще е основна част от цветовата палитра.“

„Има много предизвикателни елементи, които трябваше да бъдат компенсирани с по-светъл фон“, добавя Аниело. „Това помогна да придадем на филма малко по-обезпокоителни тонове, когато имаше нужда, но и по-светли тонове, когато нещата започваха да изглеждат малко прекалени.“

Дизайнерката на костюмите Лиа Кацнелсън създава отличителни образи, които да отразяват личностите на героите и тяхното развитие след колежа. „Сценарият бе свеж, забавен и предоставяше възможността да се създадат много отличителни женски образи“, казва Кацнелсън. Тя подхожда към задачата си с обсъждане на идеи какви са били тези жени в колежа и как са евоилира като възрастни.

За Джес, Кацнелсън създава практичен и функционален минималистичен гардероб. „Беше важно Джес да изглежда като кандидат за сената, като някой, който ще бъде политик, но който все още е млад и достъпен, приличащ по-скоро на обикновен партиен поддръжник“, споделя Кацнелсън. „Джес има вкус. Не прекарва много време, обръщайки внимание на висшата мода, но е винаги елегантна. Ето защо нейният облик е винаги изчистен и последователен във филма.“

„Алис е пълната противоположност на Джес“, казва Кацнелсън. „Тя е организирала този уикенд и е много развълнувана от него. Всеки тоалет е планиран до най-малкия детайл – какво ще облече на басейна, по време на вечерята, в бара. Затова нейният образ е с много повече цветове, десени и е изпълнен с живот.“

Стилът на Пипа отразява нейната тайнствена персона. „Поиграхме си с идеята, че тя е бохемска личност“, споделя Кацнелсън. „Пътувала е много, но това не означава, че е здраво стъпила на земята. Винаги прави каквото на нея й хрумне и трудно се вслушва в съвети. Искахме да предадем това чувство чрез избора й на бижута.“

Обликът на Блеър е символ на благоденствие и статус в обществото. „Ключът към Блеър бе да се придържаме към едноцветни тоалети“, казва Кацнелсън. „Виждайки я за пръв път тя е цялата в кремаво – класическата, изискана дама от Ню Йорк. Всичките й вкусове са много специфични, елегантни и несъобразяващи се с мимолетната мода. Това е жена, която се разхожда по улиците на Ню Йорк с обувки на десетсантиметрови токчета. Всичко по нея е не само скъпо, но и изглежда така.“

Стилът на Франки е вдъхновен от движението „Окупирай Уолстрийт“. „Обликът на героинята на Илейна Глейзър бе инспириран от снимки на протестите срещу банките на Уолстрийт и от средата, в която се подвизава съвременния активист“, споделя Кацнелсън. „В него се сблъскват Грийнпийс и Удсток. Той е смесица от милитъри мотиви и винтидж дънки Levi’s.“

Според Аниело, Кацнелсън е допринесла много за изграждането на героите, и точно от тези колоритни образи блика цялата комедия. „Лиа е толкова талантлива и специална“, казва Аниело. „Тя идеално разпозна героините. Ако ви дадат снимка на гардероба на някоя от тях, няма как да я объркате. Получи й се перфектно“.

Скоро