Премиера в България: 13.01.2017г.
Световна премиера: 13.01.2017г.
Жанр: Криминален, Драма
Продължителност: 129 минути
Формат: 2D/Luxe
Сценарист: Бен Афлек, Денис Лихейн (роман)
Режисьор: Бен Афлек
В ролите: Скот Истууд, Бен Афлек, Сиена Милър, Зоуи Салдана, Ел Фанинг, Брендън Глийсън, Крис Купър, Антъни Майкъл Хол
Разпространител: Александра филмс / Warner Bros.

Носителят на Оскар® Бен Афлек („Арго“) е режисьор, продуцент и актьор в главната роля на драматичния криминален трилър ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА. Също така той е и автор на адаптирания сценарий по отличения с награда „Едгар Алън По“ бестселър на Денис Лихейн. Филмът отбелязва тяхното второ сътрудничество на тема Бостън и неговите жители, след драмата Жертва на спасение.
Това, което даваш на света, винаги ти се връща. Но не както очакваш. Да се вслушва в бащини съвети не е в природата на Джо Кофлин. Дори обратното, завърналият се от фронта на Втората Световна война млад мъж е разочарован от съществуващия социален и икономически ред и застава от другата закона, въпреки, че е син на заместник-началника на Бостънската полиция. Джо не е голям престъпник, дори не е достатъчно лош за живота който е избрал. За разлика от гангстерите, за които отказва да работи, той има чувство за справедливост и отворено сърце, като и двете качества работят срещу него, правейки го уязвим отново и отново, и в бизнеса и в любовта.

ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА

 

Носителят на Оскар® Бен Афлек („Арго“) е режисьор, продуцент и актьор в главната роля на драматичния криминален трилър ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА. Също така той е и автор наадаптирания сценарий по отличения с награда „Едгар Алън По“ бестселър на Денис Лихейн. Филмът отбелязва тяхното второ сътрудничество на тема Бостън и неговите жители, след драматаЖертва на спасение.

Това, което даваш на света, винаги ти се връща. Но не както очакваш.Да се вслушва в бащини съвети не е в природата на Джо Кофлин. Дори обратното, завърналият се от фронта на Втората Световна война млад мъж е разочарован от съществуващия социален и икономически ред и застава от другата закона, въпреки, че е син на заместник-началника на Бостънската полиция. Джо не е голям престъпник,  дори не е достатъчно лош за живота който е избрал. За разлика от гангстерите,за които отказва да работи, той има чувство за справедливост и отворено сърце, което го прави уязвим и в бизнеса и в любовта.

В стемежа сида поправи злините, причинени на него и близките му, Джо поема по опасен път, който е в разрез с възпитанието и собствения му морален кодекс. Напускайки студения зимен Бостън, той и безразсъдната му банда вдигат градуса в Тампа. Отмъщението е по-сладко от меласата,която е в основата на всяка капка незаконен ром, но Джо ще научи, че тосъщо си има цена.

Продуценти на ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА са Леонардо ДиКаприо и Дженифър Дейвисънотстрана на Appian Way и Бен Афлек и Дженифър Тод от Pearl Street Films. Крис Бригъм, Денис Лихейн и Шей Картър са изпълнителни продуценти.Редом до Афлек в главните роли са Ел Фанинг, Брендън Глийсън, Крис Месина, Сиена Милър, Зоуи Салдана и носителят на Оскар® Крис Купър (Адаптация).

Зад камерата Афлек си сътрудничи с носителят на три награди Оскар®оператор Робърт Ричардсън (JFK, Авиаторът, Хюго), номинирания за Оскар®художник Джес Гончър (Непреклонните, Ловецът на лисици), носителя на Оскар®монтажист Уилям Голденберг (Арго)и номинираната за Оскар® дизайнер на костюми Жаклин Уест (Странният случай с Бенджамин Бътън, Арго). Музиката за филма е дело на композитора Хари Грегсън-Уилямс.

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Синът на високопоставен полицай от Бостън, Джо Кофлин заминава да се бие храбро за страната си, но се завръща обезверен и разочарован от войната. В крайна сметка той се озовава обратно у дома, където заявява, че води живот, който не е очаквал… плащайки цената на американската мечта.

„Джо напълно осъзнава, че е избрал да бъде престъпник в град, управляван от гангстери, където се води безкрайна война за влияние между ирландската и италианскатамафия, -разкрива сценаристът, режисьор и продуцент Бен Афлек, който е в ролята на Джо. – Това, което обаче е най-любопитно за него е, че докато нарушавайки закона, той действа по свои правила, и неговият собственморал го предпазва от това да се възприеме, че е един от гангстерите на Бостън.“

Именно вроденото му чувство за достойнство може да се окаже гибелно за него.

ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА е проект с голям емоционален заряд за Афлек, който казва: „Като кинотворец, това бе шанс да отдам почит на класическите гангстерски филми на Warner Bros. от 70-те, чието действие се развиваше през30-те години на миналия век, с които съм израснал. Спомням си завладяващото, епично усещане, които ми даваха, че това е един друг свят, в друга епоха.“

Афлек адаптира сценарияпоедноименния роман на писателя Денис Лихейн; тяхното първо сътрудничество беше режисьорски дебютна Афлек – адаптацията на криминалния трилър наЛихейн Жертвана спасение. Лихейн е и изпълнителен продуцент на ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА.

„От творческа гледна точка, с Бен си пасваме идеално. И не само заради Бостън, въпреки, че този фактор е огромен, -смее се Лихейн. – Има нещо специално в естетиката на Бен. Първият му опит на режисьорския стол бе Жертва на спасение,“ и той се справи прекрасно. Когато чух, че ще адаптира „Те живеят в нощта“, бях щастлив, че отново ще работимзаедно. Както и предишния път, да наблюдавам как книгата магически се преобразява в ръцете на Бен в сценарий е нещо специално за мен.“

Афлек, който е фен на киното от както се помни,твърди, че историята притежава всички елементиза добър филм от жанра: красиви жени, опасни мъже, ченгета, мафия, престрелки, преследвания с коли… цялата тази огненаи пламтящасмесица. „Веднага след като прочетох книгата на Денис разбрах, че в нея има по нещо за всеки, който обича да с прекарва страхотнов киното.“

Компанията на Леонардо ДиКаприо, Appian Way, държи правата върху книгата, която продуцентскиятпартньор на ДиКаприо, Дженифър Дейвисън дава на Афлек да прочете. „Нашата компания постоянно търси истории за велики мъже, което не означава непременно да са добри хора, а по един или друг начин да има някакво величие в тях. И каква цена те плащат по пътя към успеха, – обяснява тя. – Едно от нещата, които Денис прави много добре е дисекция на мъжкото его по сложен и интересен начин. И според мен това е нещо, което Бен прави също толкова добре. Разполагахме скнигата, но когато Бен я прочете, стана ясно, колко много я харесва и че тя е точно за него.“

Продуцентът Дженифър Тод се съгласява: „Бен е привлечен от историите на Денис, но тази конкретно го развълнува силно: периодът от време, героите, пътуването от Бостън до Флорида. Досега не му беше попадало пред погледа нещо подобно. В добавка главния герой Джо, който не е лош човек, но и не съвсем добър, а просто е приклещен някъде между двете. Той прави изборитеси, но и си плаща за последствията. Къде всъщност е неговото място?“

След кратко пребиваване в затвора Джо напуска Бостън и се отправя към по-топли места с още по-гореща незаконна търговия с ром – в Тампа. Освен около Лос Анджелис, продукциятаснима на откритона различни места в Бостън, особено Лоурънс, и пресъздава екзотичнитепейзажи на Флорида в различни части на Джорджия, които по-добре представят как е изглеждала Тампа от онази епоха. В сътрудничество с Афлек, дизайнеритеДжес Гончър, Жаклин Уест и техните екипи пресъздават времето и мястото, което Робърт Ричардсън запечатва на камера, ана Уилям Голденбърг е поверена работата по монтажа.

Афлек отбелязва: „Потапянето в този свят и тази ера, с Боб, Бил, Джес и Джаки, с перфектните декори и всички тези страхотни актьори,вдъхващи живот на героите с чудесните си изпълнения, направиха филма най-приятното изживяване. Всички се посветиха на работата си и се справиха изключително. Чувствах севсе едно бяхме там, в онзи живот, преминавайки заедно всичко, което се случва.“

Трите жени, чийто съдби се преплитат с тази на Джо по различни начини, са изиграни от Ел Фанинг, Сиена Милър и Зоуи Салдана. Към тях се присъединяват Брендън Глийсън и Крис Купър от страната на закона, и Ремо Джироне и Робърт Гленистър които стоят от другата. В ролята на най-доверения приятел и колега на Джо в престъплениятае Крис Месина.

 

ЗА ГЕРОИТЕ

Цели десет години след като се е завърнал от войната, Джо Кофлинуспява да живее като престъпникпод покрива на баща си полицай. И тогава всичко се променя. „Нещата, с които Джо се сблъсква на фронта го карат да се откаже от законния живот на обикновения човек, – казва Афлек. – Той обаче вижда организираната йерархияв гангстерския живот като аналогна йерархията на военните. А Джоне иска да бъдечаст от това, не иска да приема заповеди от никого. Той ще действа посвои собствени правила“.

И сесправя с доста добър успехкато дребен престъпник, обикаля с две други момчета и правят малки кражби, неща от този род.Но не отвращението на Джо към властта, или пък лошо планиран грабеж става причина за най-тежкатаму грешка. Причината е любовта. И тази емоция в многотойформи – от страст до състрадание, ще продължи да го води към падението му години наред.

Афлек разказва: „Когато срещаме Джо, той вече е нагазил в опасни води. Поддържа тайна връзка с Ема Гулд, гаджето на ирландския гангстер Албърт Уайт.“ Подобно на Джо, Ема се гордее с независимостта си, колкото и съмнителна да е тя. „Емае под контрола наАлбърт, така че тя е доста развълнувана от връзката си с Джо, защото опасността е вълнуващ“.

Сиена Милър, коятое в ролята на Ема, споделя ентусиазма на Афлек за жанра. „Аз съм обсебена от ерата на сухия режим, затова да участвам в този филм е сбъдната мечта за мен. Но по-важно бе, че Бен е написал сценария, ще е режисьор и ще играем заедно. Гледала съм предишните му работи, и съм готова да зарежа всичко, за да бъда част от негова творба.“

„Ема е типичната гангстерска кукличка, –  продължава Милър. – Тя сервира напитки в заведение, където се играят нелегални покер игри, ходи под ръка женения си шеф и спи с врага зад гърба му. Тя има собствен компас, който я навигирав един тъмен свят, изпълнен с убийства и женомразци, и това я води в обятията на Джо – красива, преходна и в крайна сметка трагична връзка. От самото начало е ясно, че тя е силна жена, не е поредното глупаво ирландско момиче и ще направи това, което е нужно, за да оцелее.“

Милър демонстрира прекрасендиалект от областта Корк за да влезе изцяло в образа на огненото девойчеот квартал Дорчестър, Бостън. „Сиена е перфектна за тази роля, сякаш е роденаза нея, – казва Афлек. – Тя ме пленяваше стози ирландски акцент през цялото време, беше толкова добра, толкова нюансирана. Всичко, което направи във филма е беше целенасочено, стегнато и изтънчено”.

След като връзката на Джо с Ема е изпепелена, Джо изтърпява кратко наказание в затвора за обир, който не се развива по план. След освобождаването му, с мисъл за отмъщение на сърцето, той се договаря с италианската мафия и е изпратен в Тампа. Там той бързо се забърква с местните бандити, които се занимават с производство и търговия на ром, и се натъква на екзотичната Грасиела. Тя веднага го впечатлява не само с външния си вид и поведение, а с факта, че тя и нейният брат контролират меласата, която е неразделна част от успеха на бизнеса с ром.

Зоуи Салдана е в ролята на Грасиела –кубинка, живееща в мултиетническата общност от трудолюбиви имигранти Ибор, известна с производството на пури. „Джо през целия си живот е работил с грубии жестоки престъпници, а в тези хоратой вижда приемане и почтенност. – казва Салдана. – Грасиела е много различна от жените,които той е срещал досега. Тя е образована, учи музика и изкуство, пътува. Тя е възпитана и много умна, особено що се отнася до семейния бизнес.“

Джо обича Ема, но от Грасиела научава какво всъщност е любов. „Връзката между Джо и Ема е необходима, драматична ив някои отношения незряла, -заявява Дженифър Тод. – Това, което Джо и Грасиела имат се усеща по-зряло и земно, то е основата на нещо истинско.“

Може би това, което отличава Грасиела от жени като Ема са нещата, които тя иска от живота. „Не мисля, че Грасиела се е събудила в Куба и си е казала: „Искам да излизам с гангстери, искам да живея в свят на престъпници, – добавя Салдана. – Смятам, че тя иска да има пълноценен живот с добър човек до себе си, дом, деца. Колкото повече време прекарва с Джо, толкова повече тя разбира, че може да има всичко, за което мечтае с този човек. Тя вижда какъве той всъщност, какъв би могъл да бъде, ако успее да отмие всичко лошо, което върши през нощта, като прави добро през деня. Тя вижда изкуплението му“.

Афлек твърди: „Зоуи беше невероятна. Тя е в състояние да предаде цялата сила, увереност и загадъчност на образа, които привличат Джо. И в същото време изразява по изключителен начин очакванията на Грасиела, които му даватцел и стремеж.“

Тод се съгласява, като добавя: „Имахме късмет да работим със Зоуи, защото тя разполага с лекота и елегантност, с всички красиви качества които я правят перфектна за Грасиела. Говори испански и дори добави изискан кубински акцент към диалога.“

Подобно на Милър и Салдана, Ел Фанинг също използва акцент за ролята си на Лорета Фигис– сладката, на моменти наивна дъщеря на полицейски началник в Тампа.За родената в Джорджия актрисаучастието във филма е най-вече завръщане към корените й. Други аспекти от житейския път на Лорета ще се окажат вълнуващо предизвикателство за младата актриса.

„На първо място, Лорета е искряща и енергична, тя е огън момиче, което търси приключения в живота. Толкова е ентусиазирана да следва мечтите си. Странното е, че именно когато губи този блясък, този пламъка, тя открива истинското си предназначение в този свят.“ – разкрива Фанинг.

Първоначалната среща на Лорета с Джо е много кратка. Следващият път, когато се виждат нещата определено саразлични. И дваматаса деца на полицаи, но сравнението свършва тук, пътищата им са поели много различни посоки. Все пакДжо проявява уважение към младото момиче, което може само с няколко думи да срути целия свят около него.

Сценарият предлага няколко дълги монолога, единият от които е пред много хора, включително Джо. С подкрепата на Афлек, Фанинг се възползва от възможността да кажерепликите си на глас за първи път директно пред работещата камера. “Просто исках да се пробвам, да почувствам енергията, а Бен е толкова помагащ и така всеотдаен, и като режисьор и като актьор.”

„Елпридаде на Лорета такова ангелско присъствие, а в същото време  I покваренаневинност, – отбелязва Дженифър Дейвисън. – Да се направи е доста по-сложно, отколкото звучи, но беше важно за образа, и тясе справи.“

„Ел е изключително надарена актриса, -споделя Афлек. – В книгатагероинятае на 13, но в сценария я направих да бъде по-близо до прага на женствеността, да е на ръба между момиче си жена. Реших, че това ще направи сюжетната й линия още по-сърцераздирателна.”

Фанинг е едва на 17 по време на продукцията. Режисьорът отбелязва: „макар, че е толкова млада, тя напълно се отпуска в ролята; не и е труднои е съвсем естествена, и истинска. Героинята й ще ви скъса сърцето.“

 

Безчувствен и извратен– това са качествата,които всеки мафиот знае, че са от ключово значение за успешен живот, изпълнен с власт, пари иубийства. Действието във филма се развива по време на сухия режим, така че е логично властта и парите идват главно чрез трафик на незаконен алкохол. Убийствата на тези, които стоят на пътя към към властта и парите са просто част от бизнеса.

Въпреки, че епоканен от италианския дон Масо Пескаторе и силно притискан от ирландскиябос Албърт Уайт, Джополага усилия да избегне работа за установени Бостънски гангстери. В действителност той и неговата банда за обириса в конфликт с Уайт и техните действия не са останалинезабелязани.

Уайт е първият, който отправя предупреждение къмДжо и колкото и  добре да е запознат с наина на работа на Уайт, Джо го подценява и не си дава сметка колко далеч би стигнал.

Английският актьор Робърт Гленистър, който поема ролята на ирландския гангстер, описва Уайт като „олицетворение на злото. Той е пределно ясен относно това какво прави и защо го прави.”

Според Гленистър предизвикателствотов образа е било да покаже човешката страна на Уайт. „Той е оцелял, но по това време, това значи да действа брутално и безмилостно срещу всеки, който се изпречи на пътя му.Предателството на Джо прави Албърт много нещастен човек. С тенденция на психопат, разбира се, но все пак човек.“

След като Джо понася огромна загуба от ръката на Уайт, той открива, че зада подготви подобаващо отмъщение къмУайт, няма друг избор, освен да работи за конкуренцията.

Известния италиански актьорРемо Джироне, играе образа на Пескаторе. „Алберт Уайт прави същите неща, които Масо прави, но това е война за територия. Единия иска да надделее над другия, и това е проблемът. – казва той. – Масо има син, който далеч не е умен. Когато Джо излиза от затвора и иска да си отмъсти на Албърт Уайт, решава да работи за италианската мафия. Масо вижда, че Джо е умен, много умен, добър ръководител, затова му дава власт във Флорида.“

„Исках актьорите, които играят Албърт и Масо да не са известни лица. -казва Афлек. – Случвало ми се е понякога да видя лош герой във филм, но това да е популярен актьор, който харесвам и обичам на подсъзнателно ниво. Но тези двама босове са наистина лоши момчета, и аз не исках лицата им да попречат на публиката да се потопи в действието на филма. Не искам да се чувстват удобно с тях, не искам да им доверяват, точно като Джо не им се доверява. Затова се обърнах към двамата невероятни актьориРемо и Робърт, които работят предимно в Италияи в Обединеното кралство“.

Джо Кофлин не е син на обикновен полицай. Баща му Томас Кофлин е заместник-началник на полицейското управление в Бостън и величествена фигура със собствен закон, с или без униформа. За неговата роля Афлек се обръща към известния ирландски актьор Брендън Глийсън да бъде част от проекта.

„Да работиш с Бен е нещо голямо, той е фантастичен актьор и режисьор, – казва Глийсън. – Отделно лично за мен да участвам във филм за сухия режим и да играя ирландски полицай, е нещо изключително вълнуващо. Денис Лихейн също е една причините да се присъединя към екипа. Сценарият на Афлеке впечатляващо добре написан. Бен позволява дълги сцени при снимане и по този начин се получава емоционално пътуване в рамките на една сцена. За мен беше привилегия да участвам.“

Афлек оценява тежестта, която ветерана актьор придава на ролята. „Той много умеловнася тиха почтеност в образа на Томас. Онова интереснои любопитно неодобрение, което се просмуква във взаимоотношенията баща и син. Изглежда сякаш бащата винаги критикува сина, а синът се чувства сякаш никога няма да може да се докаже или да получи достатъчно уважение. Той просто изигра ролята превъзходно! Беше наслада да го гледам как работи.“

„Между двамата Кофлин има сложни отношения, – казва Дженифър Дейвисън. – Ясно е, че съществува любов между баща и син, в противен случай Томас би  се отказал от Джо преди години, или Джо щеше да се дистанцира от баща си. Тази любов е потопена в бурна история, и ние не знаем цялата истина за нея. Томас прав ли е?Ами Джо? Дали с това, което бащата е направил, за да защити сина си, наистина го е защитил? Брендън свърши феноменална работа при поднасянето на тази морална дилема на публиката, за да може тя сама да реши.“

И точно както Джо върви по тънката линия между нередното и редното, и„Томас не е само добър или само лош, – казва Глийсън за героя си. –По онова време работата му го поставя в ситуация, в която моралният компас е доста изкривен. Мисля, че той се опитва да поддържа доста строга линия, но нищо не се получава без компромиси.“

Може би малко  от тази морална гъвкавост има у началник Фигис, изигран от Крис Купър. Актьорът отбелязва: „Фигис е началник на полицията в Ибор, част от Тампа, известен по време на сухия режим с пурите и незаконните барове. Той знае, че Джо идва от Бостън и искада завземе част от Ибор за дестилиране на ром. Моят герой се среща с него, за да установи периметъра, така че да разберат точно къде и как могат да правят бизнес, за да може и той да си затваря очите.“

Купър се радва на тъмните нотки в ролята. „Фигис беголямо предизвикателство, но затова сме в този бизнес, заради нюансирани герои като него, в които не всичко е черно и бяло.“

„Работата с Крис отново беше невероятна, – казва Афлек. – Работихме заедно в Градът и той бе толкова добър.Веднага разбрах, че искам отново да го имам на снимачната площадказа следващия си филм. Той е идеален за ролята на шериф, въплъти у Фигис тази невероятна комбинация от морална справедливост и цялата умора от света.“

Актьорският състав на ТЕ ЖИВЕЯТ В НОЩТА е допълнен от Матю Махер, като члена на Ку-клукс-клан в Тампа Р.Д. Пруит; Мигел Пиментел като брата на Грасиела, Естебан Суарес;и Макс Касела като Дигър Пескаторе. На екрана се появяват в малки роли и Антъни Майкъл Хол, Кларк Грег и Тайтъс Уеливър, който вече участва в четвърти филм на Бен Афлек.

„Не можех да направя филм без Тит в него.“ –смее се Афлек.

ЗА СНИМКИТЕ

По-голямата част от действието на „Те живеят в нощта“ се развива от 1927 до началото на 1930-те, и показваживота на Джо Кофлин от студените и мрачни улици на Бостън по време на сухия режим до изгарящите дни и прохладните нощи в Тампа. Художникът на продукцията Джес Гончър пресъздава в звук и образ двете различни места от снимачните площадки в Масачузетс, Джорджия и в Калифорния, а главния оператор Робърт Ричардсън засне цялото действие с камера.

Авторът на книгата Лихейн е повече от доволен да види образите от страниците на романа му да оживяват. „Трябва да призная, че бях неподготвен за силата на някои от сцените, които засне Робърт, изпитах страхопочитание към тези сцени, -споделя той. – Горящата кола в езерото е едно от любимите ми неща в книгата, но когато го видях на екрана бях просто запленен. Тази сцена ме накара да осъзная какво може да направи една камера, и как един голям режисьор и дигитално заснемане може да ви даде картина, която никога няма да забравите. Аз също не бях готов за това колко богата е палитрата на филма, колко е красива, сцена след сцена.“

„Това, което ме привлече към продукцията, беше възможността да работя с Бен Афлек. Той е изключително талантлив в толкова много области, – казва Ричардсън. – Процесът на снимките беше труден, с изключително сложни композиции, но беше истинско удоволствие да съм част от това изживяване.“

Афлек и Ричардсън решават да запазят декора на Бостън по-близо до черното и бялото, за да се увеличи наситеността на колорита в Тампа, да изпъкне контраста в промяната на начина на живот на Джо.

Основното предизвикателство през създателите на филма е да пресъздадат място и време от преди 90 години. „Основната ни трудност беше в това, че съвременният Бостън изобщо не изглежда както едно време, – казва Афлек. – Градът е бил реновиран пет пъти от 1920 година до днес, така че бе трудно наистина да се намери място, което да изглежда достоверно. Отидохме в северната част, истински исторически квартал, който е добре запазен, с достатъчно табели, стари автомобили и екстри, за да сме в състояние да работим.“

По-голямата част от екстериорните снимки в Бостън са заснети за седмица и половина, предимно в Лорънс. Например, продължителното преследване с коли, след банковия обир приключва в парка Харолд Паркър в Андоувър.

„Лорънс датира от началото на миналия век, там има много текстилни фабрики, които са си все още там, непокътнати. Имахме страшен късмет, защото точно по време на снимките започна превръщането им в апартаменти, – казва Гончър. – Това беше перфектна локация за нашето преследване с коли след банковите обири.“

Гончър регулира и цветовата си палитра за пътуването на Джо на юг. „След като Джо заминава от Бостън към Флорида по нареждане на Масо, към сцените добавихме може би повече цвят, от колкото някога съм използвал. Моят стил е обикновено монохромен, но се чувствах добре да направя промяна за този филм.“

Дизайнерът проучва много снимки от периода, за да бъде всичко възможно най-реалистично. „Едно от нещата, които открих като емблематично за района по това време е, че всичко е ръчно писано и рисувано в големи размери. Хората са били горди с това, което са имали и са искали да покажат на всички своите предприятия. Улиците бяха пълни с удебелен шрифт, с цвят, пренаписани табели, някои дори боядисани директно върху тухлени сгради, и ние определено искахме да включим това във филма.“

„Джес беше невероятен в тази продукция от идеята до изпълнението, – казва Афлек. – Той беше ентусиазиран, много, много концентриран, и имаше винаги ясна визия за това как иска да проектира и създаде всяка сцена. И винаги беше прав от първия си опит.“

За Гончър също е удоволствие да работи с Афлек. „Бен има страхотни идеи, много е уверен, и вижда нещата много бързо, което е толкова полезно за мен. Той винаги е отворен за дискусия, и ми даде много свобода, за да работя креативно. Когато получите такова доверие от своя режисьор, това просто ви кара да искате да работите по-усърдно.“

Скоро