Вманиачаването на Хауърд кара приятелите му да пробват какво ли не, за да го измъкнат от това състояние, карайки го да се изправи лице в лице с тези понятия. Те опитват всички възможни средства за да му помогнат – от традиционните съвети за справяне със скръбта, през призоваване към спокойствие и търпение до шамански ритуали, но нищо не помага.

Приятелите на Хауърд са неговите най-близки колеги и дългогодишни бизнес партньори: Уит, в ролята Едуард Нортън, Клер, изиграна от Кейт Уинслет, и Саймън –  Майкъл Пеня. Макар тяхната загриженост да е истинска, планът им за помощ си има и практична страна, защото след като Хауърд се откъсва от ежедневните си функции, компанията отива към ръба на фалита и те трябва да действат бързо, за да я спасят.

Продуцент Антъни Брегман обяснява: „Хауърд е в процес на унищожаване на собствената си агенция, защото вече не може да се ангажира с нищо на света. Неговите партньори и най-добри приятели се опасяват, че всичко, за което са работили заедно, ще бъде загубено. И така те решават да действат крайно. Правят го за компанията и за стотиците хора, които работят в нея, но най-важното е, че го правят от любов. Те го правят за самия него.“

„Те се намесват, – казва Франкел. – Но го правят от силна любов.“

Така един ден, докато си седи на пейка в парка, Хауърд е заговорен от самоуверена жена, изящно облечена в ярко синьо, която сяда до него. Тя притежава писмо което той наскоро е писал до Смъртта. Хауърд е съвсем неподготвен за подобно нещо, когато дамата се представя за получателя на това писмо. Хауърд иска да побегне, но тя му напомня, че хората  вечно търсят отговори от Вселената, а на много малко от тях е представен директен отговор. И така започва всичко…

Разсъждавайки върху необичайната сцена и реакцията на Хауърд, която е равни части недоверие, любопитство и отвращение, Франкел признава: „Това е много трогателна история, но в същото време предлага естествени комедийни възможности, особено в игривите взаимоотношенията между героите и самата човешката природа. Най-голямото предизвикателство за мен беше точният баланс между комичните моменти и силните образи и дълбоките идеи на филма.“