Премиера в България: 17.04.2015г.
Световна премиера: 17.04.2015г.
Жанр: Комедия
Продължителност: 94 минути
Формат: 2D
Сценарист: Кевин Джеймс, Ник Бакей
Режисьор: Анди Фикман
В ролите: Кевин Джеймс, Рейни Родригез, Едуардо Верастеги, Даниела Алонсо, Нийл Макдона, Дейвид Хенри, Ди Би Уудсайд, Никълъс Туртуро
Разпространител: Александра филмс / Sony Pictures

Вече шест години Пол пази моловете и настава време за една заслужена почивка. Той се отправя към Лас Вегас заедно с дъщеря си, преди тя да отиде в колеж. Но за хората в униформа никога няма почивка и когато ситуацията го изисква,Пол е на линия.

Шест години изминаха, откакто охранителят Пол Бларт се прослави с храброто спасяване на Уест Ориндж Павилиън Мол. Някои неща се промениха, но сигурността винаги остава от първостепенна важност за Бларт. Дори когато се отдава на заслужена почивка в Лас Вегас, дългът отново го зове. В хотела, където са настанени, той разкрива престъпна схема и за пореден път блюстителят на реда се втурва в рискована спасителна акция.

Columbia Pictures представя заедно с LStar Capital, една продукция на Happy Madison / Hey Eddie / Broken Road Ченгето на мола 2. Във филма участват Кевин Джеймс, Райни Родригес, Нийл Макдона, Шърли Найт. Режисьор е Анди Фикман. Продуценти са Тод Гарнър, Кевин Джеймс, Адам Сандлър и Джак Джарапуто. Сценаристи на филма са Кевин Джеймс & Ник Бакай. Изпълнителни продуценти са Марти П. Ъуинг, Бен Уайсбрен и Джеф Сюсман. Оператор е Дийн Слемър, ACS ASC. Дизайнер на продукцията е Пери Анделин Блейк. Монтажист е Скот Хил. Дизайнер на костюмите е Женевиев Тирел. Музиката е на Рупърт Грегсън-Уилямс.

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Може да сте сигурни, че Пол Бларт знае кое е наистина важно – безопасността. „Той се отнася много сериозно към сигурността, – твърди комикът Кевин Джеймс, който изпълнява главната роля. – Както сам той казва: „Не аз избрах сигурността; тя избра мен“. Нека си признаем – надпреварата винаги ще бъде неравна и Бларт може да прецака някои неща по пътя, но никога няма да се откаже. Затова зрителите са убедени, че на финала ще бъде победител.“

В Ченгето на мола 2, героят най-накрая отива на почивка като награда за всичко, което е направил за безопасността на посетителите. Той отива на конгрес по сигурността в Лас Вегас и всеки ми казва да не се тревожи, а да се забавлява. Но за охраната няма почивен ден… и когато Бларт разкрива престъпна заплаха в хотела, любимият охранител на САЩ е готов да се впусне в нова акция.

„Лесно е да се забавляваш с Бларт, – казва Джеймс, – но мисля, че всички ние желаем да го видим как успява. Когато Бларт открива заплахата в хотела, той директно се хвърля в огъня. Не може да се наслади на почивката си, когато има риск да се случи нещо лошо. Просто това е начинът, по който е устроен“.

След като първият филм спечели 183 милиона щатски долара в световен мащаб през 2009 г., Пол Бларт се завръща. Джеймс казва, че причината персонажът да се хареса толкова на зрителите, е че при него няма само звездни мигове – и не е ли така с всички нас? Има нещо много харизматично в човек, който става герой, въпреки никой да не вярва в него. „Хората като че ли наистина харесват Бларт. Мисля, че отначало не са сигурни как да приемат този пълничък човек с мустаци, яхнал сегуей… но когато видят колко е сърцат, енергичен и всичко, което има – те не могат да не му пожелаят успех.“

„Пол Бларт е краен аутсайдер, – казва продуцентът Тод Гарнър. – Във филма хората го съдят по външния вид. Всеки набързо си прави преценка за него по нещата, което той не може да прави. Но Пол може всичко – той определено е скрит талант, показва най-доброто от себе си в мига, когато най-малко очакваш. Той е героят, от когото имаме нужда и героят, който заслужаваме.“

Начело на продължението на филма е режисьорът Анди Фикман. „Един от любимите филми на сина ми Остин е оригиналният Ченгето на мола. Така че, в мига, в който ми предложиха шанса да се заема с продължението, той невероятно се развълнува. – казва режисьорът. – Харесвам героите – и най-вече Кевин Джеймс, който си остава един от любимите ми актьори, с които съм имал удоволствието да работя.“

Към Кевин Джеймс се присъединят звездите Рейни Родригес в ролята на дъщерята на  Бларт – Мая и Шърли Найт, която играе майка му.

Ченгето на мола е първият игрален филм на Родригес и първият й голям проект като актриса. По това време тя е на 14 години и се снима едва от няколко години. Сега вече е 19 и участва в сериала на Disney Channel „Austin & Ally“. „Развълнувана съм да се завърна отново за продължението. Толкова е забавно във Вегас, няма за какво повече да мечтая.“ – казва тя.

В продължението Родригес казва: „Пол взима Мая със себе си, защото това би трябвало да бъде семейна почивка. Но не знае, че Мая е приета в колеж и иска да замине, макар сърце не й дава да му каже, че ще напусне дома. Така че, това е би трябвало да бъде последната им съвместна ваканция като баща и дъщеря.“

Разбира се, докато останалите да се съмняват в баща й, Мая вярва в него на 100%. „Ние сме семейство Бларт, – казва Родригес. – Ние трябва да се поддържаме и трябва да помним, че ние можем да направим всичко.“

Докато е във Вегас, Мая среща Лейн  (в ролята Дейвид Хенри). Родригес казва, че има повече от един начин героинята й да порасне. „Ние си имаме своите мигове, когато сме заедно флиртуваме и това не се нрави на Пол, защото означава, че бебчето му пораства.“ – казва тя.

В действителност Родригес и Хенри се познават от преди няколко години. Когато тя е на 12, а той на 16, Родригес се снима с него като фенка и дори му взима автограф. „Тогава той беше много мил. Радвам се, че и сега е запазил тази черта от характера си. –  казва Родригес. – Той е такъв джентълмен. Заедно сме през половината на филма, което е супер, защото той е страхотен пич!“

Чувствата са взаимни: „Рейни е толкова сладка и забавна, – казва Хенри. – Тя винаги казва шеги, има остър ум и просто е изпълнена с любов. Не може да се сдържиш да не се усмихваш, когато си с нея.“

Нийл МакДона е в ролята на Винсънт Софъл, престъпният ум, който заплашва хотела. Той рядко представя комедийни роли. „Когато играеш драматични роли и се прибереш вкъщи късно вечерта, ти е трудно да излезеш от образ. А при комедийните роли се забавляваш цял ден и едва дочакваш да стане утре, за да се върнеш на снимачната площадка“, – обяснява той.

Един от начините създателите на филма да подчертаят лудостта на Винсънт е чрез хетерохромията. МакДона носи кафява контактна леща върху едното от прочутите си сини очи. „Никога досега не съм носил контактни лещи – всички ме знаят и заради сините ми очи, – казва той. – От продукцията искаха едното ми око да бъде кафяво, а другото – синьо. Щом се погледнах в огледалото видях това колко променя лицето и характера ми. Определено изглеждах като луд за връзване.“

Любимата му сцена е в кулминацията на филма, като Винсент и Бларт се изправят един срещу друг по средата на огромния хотелски коридор. „Също като в някой уестърн, – казва актьорът. – А и двамата герои се държат толкова сериозно, че е са истерично смешни. Това е една от любимите ми сцени, които някога съм заснемал в живота си.“

Към актьорите във филма се присъединяват Даниела Алонсо като Дивайна Мартинес, мениджър на хотела, и Едуардо Верастеджу като Едуардо Фуртило, който на пръв поглед е способен отговорник по сигурността на хотела.

„Дивайна обикновено е много организирана и добра в работата си, – казва Алонсо. – Но Пол Бларт я подлага на такива изпитания, че тя не знае как да реагира. А той е просто различен и действа различно от всеки друг.“

За Едуардо Фуртило, отговорника по сигурността, Едуардо Верастеджу казва: „В началото образът му е един – малко егоист, много арогантен и горделив. Мисли си, че е последната лимонада в пустинята. И когато Пол идва и спасява хотела, давайки урок на всички, той признава, че Бларт е истинският герой.“

Верастеджу казва, че отначало приемането на тази роля във филма е предизвикателство. „Моят английски не е много добър, – казва той. – Можете да си представите предизвикателство за мен като актьор – това не е просто филм на английски, но това е комедия. Чувството за хумор и ритъмът на диалога са различни в Мексико. Но аз се оставих в ръцете на Кевин и Анди, и двамата ми помогнаха да се освободя от страховете си и да им дам това, което търсят. Те извадиха от мен неща, които дори и не подозирах, че притежавам.“

 

ЯХНАЛ ЕДИН СЕГУЕЙ…

Всеки герой си има своето превозно средство. Самотният ездач си има Тригър, ловците на духове си имат ЕКТО-1, а Пол Бларт си има сегуей за лично транспортно средство.

Бларт, разбира се, е експерт по воденето на тази машина, което предполага и Джеймс да се спогоди отново със стария си приятел. „Беше малко друсащо в началото,  – припомня си той. – Това не е като да се качиш на отново на колело, което никога не се забравя – човек трябва отново да се научи да кара сегуей. На няколко пъти ми се ядоса.“

Но в крайна сметка Джеймс опитомява устройството. „Това малко ми напомня как каубой опитва да опитоми дивия жребец … нали се сещате, само ако жребецът имаше две колела … и беше електрически … и не е особено опасен.“ – додава той.

Въпреки това, дори и след като се е научил отново да кара сегуея, Джеймс се изправя пред ново предизвикателство. Понеже в този филм Бларт се изправя пред по-голяма заплаха, той има нужда от по-грандиозно превозно средство. Когато стане напечено в хотела, Бларт се качва не е обикновена машина, а на най-злото лично транспортно устройството, измислено някога от човека. С максимална мощност, светлини и сирени, новият му сегуей е всичко, от което съвременното ченге в мола има нужда.

„Ако Батман охраняваше мол, щеше да кара този сегуей, – казва художникът на продукцията Пери Анделин Блейк за устройството. – Проектирахме го да бъде изработен от карбон, стомана и по него има най-различни светлини. Той трябваше да демонстрира начина, по който Пол Бларт се включва в играта.“

„Това беше сложно изобретение, тъй като трябваше да изглежда по определен начин, но също и да може лесно да маневрира из курорта, – разказва Блейк и продължава. – Кевин е като професионален водач на тези машини и умее да изглежда много добре върху това устройство.“

„Има само две думи, с които да се опише начина, по който Кевин управлява сегуея: щур талант. – добавя Фикман. – На парктика е в пъти по-трудно, отколкото изглежда, а с нашите машини става още по-трудно. Но като същински атлет, Кевин има страхотно усещане за движението на тялото. И това е една от причините да бъде такъв впечатляващ комик.“

 

ДА СИ ОСТАНЕ ВЪВ ВЕГАС …

В Ченгето на мола 2 Бларт се изправя пред още по-голямо предизвикателство от защитата на Уест Ориндж Павилиън мол. По време на ваканцията си Бларт разкрива заплаха за световноизвестните Уин и Енкор Лас Вегас – два съседни луксозни курорти, разположени на Лас Вегас Стрип. Филмът е сниман почти изцяло в курорта, където е заснет оригиналния филм. „Това беше наистина забележително преживяване, – казва Фикман. – Да бъдеш в един от най-известните градове в света, да си живееш и да си снимаш в един от най-зрелищните казино курорти. Всеки ден живеехме в неонова приказка.“

Нуждите на продукцията и местоположението съвпадат напълно, което превръща в курорта в естествен избор. Уин Лас Вегас, който наскоро бе обявен за един от топ 100 хотелите в света според Condé Nast Traveler, се слави с множество зашеметяващи атракции, непоказвани до момента на голям екран. Както казва Джеймс: „Не можете да намерите едно лошо местенце в този хотел. Това е едно от нещата, което го прави толкова як.“

Филмът се възползват максимално от местата в курорта като заснема красивите главните входове, аспландите, казината, спиращите дъха басейни, изумителните ресторанти и спа центрове, двата изключително популярни клубове Сърендър и Енкор Бийч Клуб, разкошните апартаменти и дори Езерото на мечтите със 40-футовия му водопад.

Въпреки че е невероятно преживяване да снима в хотела, продукцията е изправена пред огромно предизвикателство: как да заснеме игрален филм в работещ хотел с изключително многобройна клиентела? „Най-голямото предизвикателство по време на снимките бе, че хотелът нито за миг не спря основната си дейност, – казва Фикман. – Нямаше значение по кое време са снимките, мястото беше препълнено.“

Спасението е да бъдат гъвкави, обяснява Блейк. Продукцията често пъти насрочва снимките за много рано сутринта, когато повечето нощни веселби са приключили, но преди да е започнал следващия ден. „Ние наистина трябваше да работим с гостите на хотела наоколо, и затова снимахме в странни часове. От друга страна, много хора спираха и ни наблюдаваха отстрани. За тях бяхме просто една от атракциите“

„Имахме наистина луд график на работа, – казва Джеймс. – Хотелът винаги е препълнен, така че ние трябваше да си наместваме снимачния график. Но хората в Уин бяха страхотни, и правеха всичко възможно да ни помогнат.“

 

Скоро