chapiАко сте пропуснали някоя или всички от предходните части, ПРИПОМНЕТЕ СИ ГИ ТУК!

Например бърлогата на Нинджа и Йоланди. „Първоначално търсехме къща, и после огледахме няколко по-малки места. Нийл се влюби в мястото, което те биха могли да живеят, да си вършат работата и да се крият ако се наложи. А аз съм голям фен на изоставените пространства, – казва Кук. – Предизвикателството бе да се направи всичко, че да проработи като скривалище, но все пак да се усеща, че е техен дом. Тук Нинджа се намеси и успя да помогне – поставиха свои собствени произведения на изкуството и стила на бърлогата им прие стила на техните музикални клипове. Така те сами внесоха своя дух в дома си.“

За декорирането на бърлогата, Бърт казва, че черпи вдъхновение от комбинацията на Нинджа и Йоланди в реалния живот, и на техните персонажи във филма. „Направих много проучвания по техните музикални видеоклипове – всичко, което може да се намери в мрежата, – казва Бърт. – И след това се опитах да наставя върху тях моята гледна точка и да ги направи различни за филма, по-подходящи към сценария от всичко, което са правили преди. Гледаш ги на екрана и си мислиш: „Какво се случва с тези хора? Какво е това място?“ Ако все още не знаеш кои са Нинджа и Йоланди преди да гледаш филма, по обзавеждането може много бързо да влезеш в час.“

За стаята на Чапи в бърлогата, Бърт казва, че е смесица от външните му въздействия. „Чапи се учи от Деон, който пък се учи от Нинджа и Йоланди, – отбелязва той. – Така че подходът към обзавеждането на стаята му е да се използва това, което Чапи е научил. Той репликира леглото на Йоланди, но в свой стил с това, което той може да се намери. Картината на малко семейство, която е направил с тебешир на стената пък е реплика на това, което Нинджа е направил по неговите стени.“

room

За много места екипът на продукцията се основава на личните знания за града на Бломкамп. „Тъй като ние търсехме място за локация за бърлогата на Хипо, Нийл спомена дома си, и когато го огледахме, видяхме, че точно това търсим.“- припомня си Кук.

Друга такава локация е преследването по магистралата и престрелката. Оказва се, че преди много години Бломкамп и Копли са мечтали да снимат преследване с коли по магистралата – и с ЧАПИ тази мечта се сбъдва. „Ако се придържате към нещо достатъчно дълго, то започва да ви отвръща и да работи, – казва Бломкамп. – Когато израствах тук, мисълта да затворим националната магистрала, така че да може да се заснеме филмова сцена с обир, изглеждаше невъзможна идея. Снимките по тази конкретна магистрала ме прави да се чувствам уникален,това е едно невероятно усещане.“

ЗА КАСКАДИТЕ

За екшън сцените Бломкамп тясно си сътрудничи с координатора на каскадите Грант Хюли, който е работил на подобна длъжност в Сектор 9. „Нийл идва със своите концепции за битки и екшън сцени и ни позволява да се заемем с нея, – казва Хули. – Той иска да ги побутнем, доколкото е възможно.“

Хюли казва, че реалистичният фон на Бломкамп за екшън сцените е огромно значение за визията на филма – и не защото режисьорът в последствие ще разчита на визуалните ефекти, а защото знае какво можете да получи и какво е по-добре да се заснеме с камера. Той иска максималното от изпълнителите и актьорите.

maxresdefault

Защото филмът съдържа толкова много екшън – хеликоптери, обръщане на коли, да не говорим за актьори в костюми, които ще бъдат заменени с компютърно генерирани герои – екипът на каскадьорите е накарал художествения отдел да изгради мини-комплекти за мащабиране, които да помогнат да планират сложните последователности на сцените.