За да ни потопи в идеята за ДНК паметта, специално за филма са създадени оригинални герои – включително двойната роля на Фасбендър от различните времеви периоди – Кал и Агилар. Актьорът казва за Кал: „Той няма потекло, към което да чувства принадлежност. Той е изгубена душа. Целият му живот протича в поправителни заведения. От друга страна, Агилар определено е човек, който принадлежи на Символа на вярата. Той има кауза. Той е следвал тази кауза. Той принадлежи на нея.“

След присъединяването на Фасбендър към проекта, режисьорът насочва вниманието си към кастинга на екранна партньорка, която да му партнира и да умее да внесе допълнителна дълбочина на повествованието. След съвместната им работа с Фасбендър и Марион Котиар през 2015 в Макбет, Джъстин Кързел прави естествен избор. Първата среща на Фасбендър с австралийския режисьор, е след като премиерата на дебютната му независима драма Snowtown: „Веднага след финалните надписи усетих, че искам да работя с този човек, – отбелязва Фасбендър. – Само от усещането си какъв човек е той и от разговорите ни, разбрах, че бихме могли да работим заедно. За мен е невероятен късмет, че той хареса материала. Да работиш с режисьор със такава сила и визия е огромен бонус.”

„Най-хубавото у Джъстин е, че той може да направи най-сложните елементи и трудните моменти управляеми и близки до публиката. Това направи с Макбет, – продължава Фасбендър. – Затова да имаме този начин на работа и да го внесем в един фантастичен свят, за мен е голямо предимство.”

Продуцентът Франк Маршал добавя: „Джъстин Кързел просто дойде и впечатли неимоверно. Сподели ни вълнуваща идея как да разкаже историята и как да я покаже по един много истински начин. Той искаше да подходи към света в реалистичен смисъл, а не да използва фентъзи елементи и свръхсили, и това много ни допадна.”

Пътуването на Кал е в основата на интереса на Кързел към проекта. Чрез разкриването на истината за своите предци, Кал вижда перспектива да се откъсне от проблемното си минало и се превръща в човек който разбира и приема своята роля в света. Изследването на основните въпроси, като например как миналото може да оформи идентичност са от първостепенно значение за режисьора – той е очарован от идеята за генетична памет и че нашите собствени действия и изборите, които правим могат да отекват в поколенията.