„Става дума за човек, който осъзнава кой е чрез изживяванията си и живота на тези, които са живели преди него, – казва Кързел. – Това е особено интригуващо за мен. Ако не сте наясно каква е вашата кръвна линия, как да да си дадете сметка за някои емоции, които са действително вдъхновени от вашата ДНК? Този елемент е неделима и динамична част от концепцията на Assassin’s Creed , и мисля, че именно това я прави нещо повече от просто една игра.”

И все пакисторията се оказва е трудна за адаптиране. „Предизвикателството при Assassin’s Creed се крие в това, че концепцията е наистина сложна. – споделя Кързел. –  Идеята за съвременен герой, който влиза в  машина, наречена Анимус и тя го връща в миналото? Това не е машина на времето, а машина за пътуване на паметта. На всичко отгоре имаме вековен конфликт между тамплиерите и асасините. А за капак, на публиката е нужна една основна идея за това какво се случва във филма. Ето може би най-трудният елемент – има два различни и еднакво сложни жанра, плюс два различни времеви периода, плюс един актьор, който да изиграе двата различни героя и да представите на публиката нещо удовлетворяващо?”

За щастие, Фасбендър казва, че визията и стабилната ръка на режисьора успешно води продукцията напред. „Погледа на Джъстин за детайлите, и яснотата му за това, което търсим във всяка сцена, успя да оформи плана за действие”, – казва той.

Един от най-големите успехи на франчайза Assassin’s Creed е интелигентното комбиниране на историческите факти с премерена доза фантазия. Асасините и тамплиерите са две реални групи, чиито философии са диаметрално противоположни. Обгърнати в тайнственост, техните мотиви са повод за много спекулации.

Асасините произхождат от ислямската секта исмаилити, от течението низари. Те са таен орден, последователи на  загадъчен персонаж, известен като Стареца от планината. В течение на 300 години, асасините убиват стотици важни мишени, и името им се превръща във дума за  наемен убиец (assassin). Кръстоносците разказват особено страховити неща за тях, а легендата е допълнително украсена в разказите на Марко Поло за кръстоносните походи.

Тамплиерите, от друга страна, са били християнски орден, установен в продължение на почти два века по време на Средновековието. Официално забранен от Римокатолическата църква, в Ордена на тамплиерите членуват някои от най-важните и всяващи страх фигури на онова време, като успяват да наложат огромна власт и влияние, до разпускането им през 1312 г. Внезапното разформироване, в разгара на тяхната власт, води до убеждението, че организацията просто се оттегля зад кулисите, откъдето продължава да упражнява своето влияние.

Assassin’s Creed  представя един свят, в който нито една от тези групи не е напълно изчезнала, и водят тиха, многовековна война един с друг, като решават хода на човешката история със своите действия. Много исторически личности са основни действащи лица във видеоигрите, което се използва и във филма, като например образа на Томас де Торквемада, в ролята на тамплиерски лидер, когото асасините трябва да спрат, по време на най-бруталните дни на испанската инквизиция.

Кроули разказва: „В света на Assassin’s Creed асасините са герои, които действат прикрити и невидими, в противовес с типичния воин на кон, въоръжен с огромен меч и щит. Асасините имат скрити ножове, прикрепени към китките с кожени ленти, и използват тези оръжия, за да могат да убиват отблизо.”