Действието на издадената през 2007 г. видеоигра Assassin’s Creed се развива по време на кръстоносните походи. Геймърите попадат в свят, в който кървавата, многовековна война между асасини и тамплиери определя голяма част от човешката история. Играта веднага се превръща в хит и успехът води до цели осем продължения и безброй допълнителни мисии, от които са продадени над 100 милиона копия по целия свят. Серията пренася играчите във времената на италианския Ренесанс, основаването на Америка, златната ера на пиратството в Карибския басейн и Френската революция.

Основна линия за всяка от игрите е конфликтът между асасини и тамплиери в днешно време, когато сенчестата биотехнологична компания Абстерго Индъстрис служи като поле за действие на рицарите тамплиери. Те залавят асасини и с помощта на устройство, наречено Анимус, източват техните генетични спомени и разкриват тайните на техните предци.

DF-05144 – Callum Lynch (Michael Fassbender) reacts to a revolutionary technology, administered by the mysterious Sofia (Marion Cotillard). Photo Credit: Kerry Brown.

С адаптацията на Assassin’s Creed за голям екран, във филма е въведен нов образ към установения канон – това е Кал Линч, изигран от Майкъл Фасбендър. Потомък на няколко линии видни асасини, Кал е осъден на смърт престъпник, който е спасен от собствената си екзекуция от Абстерго Индъстрис, модерния образ на тамплиерите. Той е принуден да участва в проекта Анимус и да съживи спомените на своя предшественик Агилар де Нера, асасин от  времето на испанската инквизиция. Докато Линч изживява спомените на Агилар, започва да осъзнава травматичното си минало и своята роля в многовековния конфликт между воюващите фракции.

Майкъл Фасбендър, който безспорно е един от най-талантливите и популярни актьори в света, веднага вижда потенциал в новата адаптация на играта. „Вселената на Assassin‘s Creed позволява лесно да бъде трансформирана в кинематографично преживяване.“ – казва той за проекта. И е толкова уверен в успеха, че се присъединява към продуцентите на филма Франк Маршал и Патрик Кроули (поредицата Борн, Джурасик свят) с неговата компания DMC.

Assassin’s Creed е огромна игра по отношение на популярността й по целия свят, – казва продуцентът Пат Кроули. – Има безброй хора, които знаят всички правила в детайли, и историята, и всички герои, които изграждат игровото изживяване наречено Assassin’s Creed“.

Но според него новият филм, по сценарий на Бил Колаж, Адам Купър и Майкъл Лесли, не е насочен единствено към старите фенове, запознати с богатата митология на поредицата. Той предлага вълнуващо самостоятелно изживяване и за незапознатите с играта зрители. „Оформихме историята така, че дори тези, които не са играли играта, да могат да се насладят на филма“.

След като се превъплъти в образа на могъщия мутант Магнито в последните филми за Х-Мен, Фасбендър разбира още по-добре възможностите, които предлага историята на видеоиграта като прескачане във времето и научно-фантастичната основа на сюжета. Той е развълнуван от възможността да разшири вече експанзивния свят на Assassin’s Creed и на големия екран. „Когато се срещнах с момчетата от Ubisoft и те започнаха да ми разказват за целият този свят и идеята за ДНК паметта. Аз бях поразен, защото ми звучеше като реална и достоверна научна теория, – казва Фасбендър. – Помислих за невероятната възможност това да бъде превърнато в кино изживяване, да бъде игрален филм, а не просто видеоигра.“