Премиера в България: 04.07.2012г.
Световна премиера: 13.07.2012г.
Жанр: Анимация, Приключенски, Комедия
Продължителност: 88 минути
Формат: 3D
Сценарист: Джейсън Фуч, Майкъл Берг, Майк Рейс
Режисьор: Стив Мартино, Майк Търмайер
Озвучен от: Христо Мутафчиев, Героги Тодоров, Николай Урумов, Койна Русева, Мариан Маринов, Василка Сугарева, Весела Бонева
Разпространител: Александра филмс / Twentieth Century Fox

За пореден път непрестанното преследване на проклетия жълъд, който праисторическата катерица Скрат се опитва да грабне още от зората на времето, предизвиква световни промени. Континенталният катаклизъм дава началото на най-великото приключение за Мани, Диего и Сид, които са отнесени от течението в открито море, където се изправят срещу шайка безсърдечни пирати. Ще успеят ли тримата смели герои да се съберат отново със семейството си?

Най-новият филм от поредицата ЛЕДЕНА ЕПОХА отново залага на забавна история, изпълнена с фантастичен екшън, много хумор и невероятна анимация. За пореден път непрестанното преследване на проклетия жълъд, който праисторическата катерица Скрат се опитва да грабне още от зората на времето, предизвиква световни промени. Континенталният катаклизъм дава началото на най-великото приключение за Мани, Диего и Сид, които са отнесени от течението в открито море, където се изправят срещу шайка безсърдечни пирати. Ще успеят ли тримата смели герои да се съберат отново със семейството си?
Вълшебната съставка на феноменално успешните филми ЛЕДЕНА ЕПОХА е универсална за всичките серии. Фокусът върху семейството дава на историите богата емоционална основа, от която произтичат и голяма част от комедийните и приключенски елементи. „ЛЕДЕНА ЕПОХА винаги е била история за семейство, – казва Лори Форте, който е продуцент на цялата поредица и съсценарист на КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ. – Без значение какъв е сюжетът на даден филм от ЛЕДЕНА ЕПОХА, той винаги се свежда до семейните ценности и как Мани, Диего, Сид може да разчитат един на друг.“
„Очакванията за филма са огромни и част от предизвикателството е да запазим характерния свеж хумор, който спечели публиката още в първия филм, и да се опитаме да добавим нови елементи на екрана, каквито хората не са виждали досега. – казва Майк Търмиер, който е отговорен аниматор на ЛЕДЕНА ЕПОХА заедно с Карлос Салдана, режисьорът на ЛЕДЕНА ЕПОХА: ЗОРАТА НА ДИНОЗАВРИТЕ. – Но тримата основни персонажи – Мани, Сит и Диего, са толкова страхотни и забавни сами по себе си, че ние само трябва да се погрижим и визуално да бъдат толкова вълнуващи.”
Мани е любеобвилен мамут, който обожава половинката си Ели и е прекалено покровителствено настроен към своята дъщеря-тинейджърка Прасковка. Друг член на голямото разнородно семейство е ленивецът Сит, който успява да се свърже с отдавна изгубените си роднини, но се оказва, че те са се отбили при него единствено, за да му оставят баба му, която им създава прекалено много неприятности. А за саблезъбия тигър Диего предстои наситена с емоции връзка с една фатална женска, която освен красива и е много опасна, защото е член на безмилостен екипаж на пиратски кораб.
Прасковка със сигурност е наследила своето твърдоглавие от баща си Мани. Те двамата се карат, както само татковците и техните деца тийнейджъри са склонни да го правят. Разногласията им са познати на всеки родител или подрастващ. „Мани е прототип на свръхзагрижен баща, – казва режисьорът Стив Мартино. – Той копнее да задържи дните, когато Прасковка е била малко момиче, а сега тя е на възраст, в която иска да се отдели и да бъде самостоятелна.“
„По време на плейстоцена е доста трудно да бъдеш баща, – шегува се сценаристът Майкъл Берг, който е съавтор и на първите два филма за ЛЕДЕНА ЕПОХА. – Дебнат много опасности, най-вече под формата на подрастващи момчета.“
По-добрата половинка на Мани – Ели, е оазис на стабилност в семейството. „Ели и Мани балансират помежду си, – споделя Куин Латифа, която озвучава Ели в ЛЕДЕНА ЕПОХА: РАЗТОПЯВАНЕТО и ЛЕДЕНА ЕПОХА: ЗОРАТА НА ДИНОЗАВРИТЕ. – Мани е прекалено загрижен, но Ели е спокойна, защото разбира през какъв период преминава Прасковка, особено в отношенията й с момчетата. Когато си тинейджър и най-дребният проблем ти изглежда като края на света, и не мисля, че това някога ще се промени.“
Въпреки усилията на майка си, Прасковка се бунтува срещу строгите правила на Мани. „Тя е готова да открие отношенията с противоположния пол и да изживее нови неща.“ – разкрива Кеке Палмър, която озвучава подрастващата мамутка. Най-големият конфликт с баща й произтича от нарастващото време, което тя прекарва със своите нови приятели, особено Итън, Големият мамут, озвучен от хип-хоп сензацията Дрейк. Младият изпълнител сравнява участието си в ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ с намирането на ново семейство. И както самият той се изразява „изживяването да бъда част от този филм е сякаш се возиш на голямо емоционално увеселително влакче.“
Като всеки един баща – независимо дали е на два или на четири крака – и Мани смята, че никой не е достатъчно добър за Прасковка. „Ако дъщеря ви доведе у дома момче мамут, – разсъждава Рей Романо, който дава гласа си на Мани от самото начално на поредицата ЛЕДЕНА ЕПОХА, – няма начин да не си помислиш лоши неща за него и да го харесаш.“
И докато Мани се занимава с родителски предизвикателства, неговите най-добри приятели Диего и Сид също имат проблеми, с които трябва да се справят. На пръв поглед изглежда, че Диего държи всичко под контрол – той продължава да бъде заклет ерген и след като се пребори с динозаврите в предишното приключение на ЛЕДЕНА ЕПОХА, затвърди имиджа си на юначагата на групата. Диего се подиграва с идеята, че присъединяването му към семейството на Мани го е размекнало. „Писано ми е да бъда безмилостен убиец!“ – изревава той.
Но този път саблезъбият тигър Диего се оказва неподготвен за битката с… любовта. Той открива своята половинка в лицето на Шира (озвучена от Дженифър Лопес), фатална женска от бурните морета, с невероятно красива бяла пухкава козина. Тя е най-бързият и войнствен пират от екипажа на капитан Гът, на чийто кораб попадат нашите герои. Невероятно пъргава и безпощадна, за никого не е изненада, че Диего е очарован от нея. „Дженифър Лопес е невероятна като Шира – забавна и изразителна, – коментира Мартино, който е и един от режисьорите на хитовата анимация ХОРТЪН (2008). – Тя е истинска музикална икона, освен това е мила, забавна и всеотдайна; тя бе готова да направи всичко, за което я помолим. Бе напълно погълната от ролята.”
Денис Лиъри, който се завръща като гласа на Диего, се шегува: „Каква е историята? Диего си хваща Джей Ло за гадже. Мисля, че има и някакъв по-сложен заговор, но по принцип това е най-важното нещо във филма.“ Лиъри настоява, че е дошло времето и Диего да си намери някой, с когото да сподели живота си. „Отне ми само четири филма за ЛЕДЕНА ЕПОХА, за да си намеря сродна душа. Повярвайте ми, когато работих върху първата ЛЕДЕНА ЕПОХА никога не съм допускал, че Диего ще има приятелка и тя ще бъде Дженифър. Ако знаех, щях да настоявам това да бъде отбелязано в договора ми!“
Любовта никога не е лесна, особено за саблезъбите тигри. Шира е член на пиратскияекипаж, който взима Диего, Мани и Сид за заложници, така че при първата си срещаШира и Диего са противници, които кръстосват зъби и нокти, само за да разберат колко много си приличат. „Диего никога досега не е срещал някого като нея, -казват Майкъл Берг и Стив Мартино. – Шира е фатална женска, тя е остра, бърза и интелигентна. Те си приличат повече, отколкото искат да признаят, и от тяхнатапървоначална враждебност и борба за еднолично превъзходство постепенно ги сближават и стават основата на тяхната връзка.“
Според Дженифър Лопес на Диего и Шира им е писано от съдбата да обединят силите си. „Двата персонажа имат сходна предисторията, – обяснява тя. – Диего напусна глутницата саблезъби тигри в първия филм, а Шира е зарязала нейната, защото не й допада груповият манталитет и се присъединява към екипажа на пиратите. В крайна сметка тя осъзнава, морските разбойници са сами за себе си, и тя трябва да избере дали да остане с тях или да започне нов живот с Диего“. А както всички знаем, Диего може да бъде много убедителен.
Лопесе много щастливада се присъедини към екипа на ЛЕДЕНА ЕПОХА, особено когато се запознава с героинята си. „ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ е затрогваща, забавна, вълнуваща и мила история, а и аз обичам да играясилни женскиперсонажи като Шира“, – обяснява тя.
Създателите на филма също са развълнувана от възможността да работят съвместно с талантливата актриса, певица и настояща съдийка в телевизионното шоу „American Idol“. „Да изиграеш герой в анимационен филм е много повече от просто озвучаване, -твърди продуцентът Лори Форте. – Това е и отношението на Дженифър към работата и тя го показва.“ Филмът също така използва певческия талант на Лопес, която сеприсъединява към изпълнението на своите колеги пирати (Петър Динклейдж, Ник Фрост, Азиз Ансари и Ален Чабат) на„Господар на моретата„, написана от Адам Шлезингер. Тя се включва и в заключителната песен „Ние сме“ (темата от ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ“), написана от Естер Дийн, заедно с Ники Минай,Романо, Лиъри, Джон Легуизамо и Латифа.
Третият член от героичното трио, ленивецът Сид, има семейни проблеми, много различни от тези на Мани. Отдавна изгубеното му семейство – майка му, баща му, братму и скараният с хигиената чичо Гъбички (името казва всичко) – изведнъж отново се появява в живота му, теглейки със себе си възрастната баба на Сид. Но запосещението им има причина, която прави семейната среща съвсем мимолетна: те оставятнепоносимата баба на грижите на Сид и отново изчезват от погледа на нашия герой. „Когато зрителите се срещнат със семейството на Сид ще разберат защо той е такъв, – казва Берг. – Кланът на ленивците е много нефункционална група, но Сид има голямо сърце и успява да изгради връзкасъс заядлива си баба.“
„Сид е много мил и винаги иска да направи нещата по свой начин, което често води до катастрофа, – казва Джон Легизамо, който отново по неповторим начин озвучава образа на ленивеца. Но този път катастрофата (в случая баба му) сама идва при него.- Сид отдавна иска да се събере със роднините си, защото всеки си има семейство, и ето… изведнъж, те са тук. А в следващия момент вече ги няма, след като са зарязалибабата при него.„
Бабка е замислена от дизайнера Питър де Сев, чиято работа от самото начало е обединила цялата вселена образи на ЛЕДЕНА ЕПОХА. Тя има дълга миризлива козина, беззъби венци, сбръчкана физономия и невидим домашен любимец имеПрешъс. Никога досега не е имало подобен персонаж като нея, който,както казваТърмиер „ да предоставя толкова прекрасни и неочаквана комедийни възможности, защото човек никого не знае какво ще каже или направи тя.“
„Коментаритена баба често са малко встрани от темата, но винаги са много забавни, -казва актрисата Уанда Сайкс, който озвучава възрастния женски ленивец. – Обичам да играя герои, които казват това, което мислят, а Бабка е…боже мой, тя е именно такаварязка старата дама. За нея няма извинения, на пръв поглед изглежда, че не е в час, но после се оказва, че думите й попадат право в целта.„
Феновете с радост ще открият, че легендарната и изключително решителнапраисторическа катерица Скрат (озвучавана както винаги от режисьора Крис Уедж) също е тук. Отново благодарение на жълъда си, Скрат по невнимание започва пореден геоложки катаклизъм, който поставя любимите ни праисторически герои на риск.Упоритото малко създание открива карта на съкровище в един златен жълъд и се впуска в поредното необикновено приключение.
„И този път Скрат е въвлечен в катастрофални събития, които задвижват историята, – казва Мартино. – Той пада в центъра на Земята и преди да разберете, предизвиква пукнатини, които разделят света, материците се раздвижват и последва континентален дрейф.“
Преди Мани и дъщеря му да имат време да си изяснят отношенията, голям къс земя се откъсва от континента, отнася в морето Мани, Сит и Диего, разделяйки ги от Ели и Прасковка. „Едно от нещата, които най-много ми харесват в историята, – казва Мартино, – е че отново се събира старата група – Мани, Сит и Диего. Разполагаме със страхотен актьорски състав, но оригиналната тройка от първия филм е наистина ненадмината.”Използвайки айсберг като импровизиран кораб, те започват невероятно мореплавателско приключение в компанията на бабката на Сид. „Никой не знае, – подсмихвайки се разказва Мартино, – че отдавна изгубената баба на Сид е опитен пътник без билет. Цялата група е понесена от течението и историята се превръща в епично приключение.”
Пътуването е тежко; има колосални морски бури и битки с безмилостни пирати. „В един разпадащ се свят,когато се случи нещо лошо, независимо дали е земетресение, наводнение или друга катастрофа, 99.9% от хората биха си казали: ‚Трябва да съм при семейството си, да направя всичко възможно, за да бъде то на сигурно място.’ Останалият 1% биха си казали: ‚Уау! Ето, че се открива възможност точно като за мен!“.
Такъв е случаят с безразсъдния авантюристичен егоцентрик, който е и извънредно обаятелен образ – капитан Гът. Вманиаченият на тема власт и контрол орангутан-пират е господар на морето и управлява своя екипаж с железен юмрук. „Не сме имали главен злодей от първия филм (тигърът Сото). – добавя Майк Търмиер. – В ЛЕДЕНА ЕПОХА 2 и 3 нямаше истински злодеи, затова тук става много интересно. За Мани семейството е всичко, а Гът няма семейство и винаги е бил сам за себе си.“
„В центъра на един крехък свят, – усмихва се Мартино. – Гът има предимство, защото светът се променя, а той не е обвързан с нищо. Гът се интересува само от изгодата и влиза в директен конфликт с Мани, който му се противопоставя. Капитан Гът досега не е чувал НЕ и това много го ядосва.”
Комичен и пъстър, екипажът нма Гът се състои от неговия пръв приятел Флин – двутонния английски морски слон (озвучен от Ник Фрост); Силас, грубата и арогантна френска чайка с огненочервени пера; Гъпта, бенгалски язовец, който има череп с кръстосани кости на гърба си и от него става отличен пиратски флаг; неустоимия и доста агресивен заек-пират Скуинт;Раз, праисторическо кенгуру, експерт по оръжията; и екзотична Шира.
„Капитан Гът е як, с набито тяло и дълбок глас, но редом до огромния Флин изглежда много смешен, – казва Майк Търмиер. – Пиратите са забавни както като отделни персонажи, така и в техните взаимоотношения и конфликти.“
Когато Мани, Сид и Диего се натъкват на пиратите, филмът се превръща в поредица от преследвания и бягства и донякъде напомня на омировата „Одисея“. „Групата пътува по море и по пътя им към дома се случват небивали приключения. – продължава Търмиер. – Междувременно животът на Ели и Прасковка е заплашен от разпадането на материците и Мани трябва да се прибере у дома навреме, за да спаси семейството си.”
Режисьорите поемат лично отговорността за всеки аспект от филма, от предварителните скечове през избора на актьори до субтитрите в 3D формат. „Майк и аз ходехме по цял ден от един отдел в друг, прекарвайки по час – час и половина с всяка група, – обяснява Мартино. – В кулминационния етап от продукциятаимаше над 300 души, които работеха върху и най-дребните детайли на филма – от анимацията до осветлението, материалите или козината на героите.”
Вики Саулс е главен скулптор на героите във филма. „Ние проектирахме всеки един от персонажите във филма по отделно. Понякога може да се получи прекалено закръглен, или пък твърде кльощав – зависи от дизайнера. Затова правим триизмерен макет от глина на отделните герои, за да помогнем на режисьора да си представи образа, преди да влезе в продукция, – разказва Саулс, която е работила в ХОРТЪН, РИО и ЛЕДЕНА ЕПОХА 3: ЗОРАТА НА ДИЗАНОВРИТЕ. Тя е заобиколена от изящни триизмерни макети (модели на героите) от многобройни класики на Blue Sky, а от стените в кабинета й висят сложни разработки и картини на дизайнерския отдел, които са използвани, за да се създадат скулпторите.
„Ние започваме работата си с жица за арматура, за да имаме нещо наистина гъвкаво, и после използваме глина за цялостно оформяне. – разказва Саулс, сочейки към моделите на ЛЕДЕНА ЕПОХА 4, включително капитан Гът и неустоимата бабка на Сид. – Скулпторите са необходими, за да сме сигурни, че са направени в размера на героя и са коректни във всички измерения, преди да влязат в продукция, – добавя тя. – Тогава може да се използват като темплейти, за да изградят моделите по тях.”
Саулс е направила задълбочено проучване за подготовката си за филма. „Четох много литература за животните, върху които работя и се научих как да ги персонализирам.Например Шира, саблезъбата тигрица е много красива и се движи плавно и уверено. У дома имам котка, която наблюдавах известно време, тя е много тънка иможе да мине през съвсем леко открехната врата. Вложих много от чертите на моята котка в Шира.” Любимият й герой?„Харесвам Скуинт, защото той е много луд – за толкова малко създание, той има страшно голяма индивидуалност.”
Друг важен член на талантливия творчески екип на Blue Sky е отговорния аниматор Ник Бруно, който работи в така наречената ‘дървена къща’. Бюрата, на които работят хората на неговият екип са заобиколени от рисувани листа, клони и дървета, коледни лампички и многобройни играчки. За разлика от всеки нормален офис, това работно място е мечтата на всяко дете. „Изградихме го по този начин, защото смятам, че е много важно когато работиш в областта на анимацията, да се забавляваш и да си заобиколен с весели и смешни неща. Дървената къща е хубав спомен от детството на всеки от нас.Работех отблизо с аниматорите и другите отдели, за да помогна да се развият персонажите, външният им вид и движенията по начин, който смятах, че би бил най-забавен за публиката.“
„Анимацията създава илюзия за живот и моята работа е да вдъхна живот на героите. Ние сме като група актьори, – продължава той. – Когато работиш като художник-аниматор, ти трябва напълно да вярваш, че героите са истински. Ние седим на бюрата си или се разхождаме наоколо, и вероятно изглеждаме нелепо през повечето време. Ако Бабка се усмихва, ще забележите, че и нашите физономии за глупаво ухилени, защото се опитваме да се почувстваме като нея. Тя няма зъби, затова ние се опитваме да си представим какво е усещането да ти е празна устата и започваме да рисуваме героя по този начин.“ – смее се той, коментирайки ярките и много смешни рисувани картини на Бабка на неговия екран.
„Ние искахме да й придадем едновременно усещане за сладост и вкисналост; тя се опитва да прави добрини, макар че може и да е зла. Старите хората наистина не могат да се движат толкова бързо, – казва той, показвайки сцената, в която Бабка тича напред-назад из екрана. – Но с рисуваните герои имаме по-голяма свобода на действие.“
Пол-Джоузеф Торевилас е главният технически режисьор на героите, който работи в отдела за рисуване на козина. Той също така е отговорен за космите и перата на анимираните герои, както и за други живи елементи като листата и дърветата. „Когато за първи път видяхме героите, те бяха абсолютно голи; нямаха никаква козина, нямаха дори коса. Използвайки различни инструменти генерирахме образци за коса и козина. – разказва Торевилас. – После ги мултиплицирахме, за да създадем приятен външен вид на животните и продължихме да работим на същия принцип.”
Статистиката говори сама за количеството работа, която са извършили Торевилас и неговите колеги. „Мани и Ели имат над 2.4 милиона косми; Суит също; Диего има 4.23 милиона косми– неговата козина е по-къса, затова бе необходимо да създадем повече, за да покрием единица площ.” Средният брой косми на всеки отделен герой е 2 милиона!
Освен че е неизбежно свързана с изпипване на най-дребните детайли, работата в студиото е и много креативна. „За този филм имахме нужда да открием бързо и евтино решение как да мокрим козината на героите, защото през цялото време те са заобиколени от МНОГО вода. Например когато Бабка я изваждат от морето, тя е вир-вода. Затова трябваше да създадем своя технология, за да направим сцената да изглежда естествено и достоверно.”
Торвилас без притеснения признава, че е обсебен всички аспекти на козината и косата.„Отивам в зоопарка специално, за да наблюдавам животните, дори се улавям, че не мога да се размина с някой непознат, без да се загледам в косата му. Когато работих върху РИО, трябваше да създам коса за малкото момченце Фернандо и аз се разхождах по улиците, зазяпан в прическите на децата. Все пак е много важно да направиш външния вид на героя правдоподобен.”
Създаването на козина за различни видове животни може да отнеме месеци работа. „Както биха казали и другите артисти, ние сме си най-острите критици – втренчваме се върху всеки детайл от свършената работа и ако нямаме ограничение от към време, бихме могли да работим върху едно нещо до безкрай.”
Един от акспекти, който излиза на преден план при ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ е качеството на 3D изображението. „Майк и аз решихме, че искаме на направим филм, който да бъде по-голям спектакъл от предишните три. – споделя Стив Мартино. – Този е по-динамичен и трябваше да се опитаме да създадем приключение, към което публиката да може да се присъедини.”
„Много филмови творци използват 3D като вторичен резултат и това се превръща в чисто техническа процедура; просто го плесват отгоре, – казва Дан Абрамович, главния технически режисьор на ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ.- Ние добавихме 3Dефекта от самото начало. Триизмерното изображение на филма кара публиката много по-силно да се присъедини към действието, ефектите говорят само по себе си, а и добавят емоция към историята. Ако има сцена с преследване, то тя несъмнено се чувства много по реална и напрегната в 3D. Може много да си играеш със светлинните ефекти и да създаваш блещукания и трептения, но усещането за танцуваща светлина по цялата сцена е нещо, което може да се постигне само на 3D. Всички тези детайли правят изживяването далеч по-реално.”
Според Ник Бруно, това което в края на краищата прави ЛЕДЕНА ЕПОХА толкова успешна поредица е, че публиката може да се свърже с героите.„Мани представя упоритата и обзета от тревога за семейството част от нас; Сид е добродушен наивник, който се опитва да прави нещата както трябва; а Диего смята, че е корав, но всъщност има добро сърце. Обичаме да ги виждаме как тримата постоянно се забъркват в неприятности и именно така ги чувстваме по-близки. Често пъти самият аз се чувствам като Сид. Винаги се опитвам да постъпвам правилно, например да слагам чиниите както трябва в съдомиялната, но съпругата ми минава след мен и казва „Не така! Объркал си всичко! Това трябва да бъде тук!“.
„Историята на Прасковка в този филм в страхотна, понеже е универсална и се отнася за всеки от нас. – добавя Стив Мартино. – Тя е мамут тинейджър, който отрива себе си. Тя иска да бъде част от готина банда и изпитва първите си любовни трепети към Итън, опитва се да бъде каквато другите смятат, че трябва да е и се научава да се възползва от личните си уникални качества.“
„Мамутът Ели играе ролята на гласа на разума, – казва Майк Търмиер. – Тя внушава житейските ценности на Прасковка, основата на това как е редно да постъпваш. Ели знае, че дъщеря й има нужда да излезе на свобода, да допусне няколко грешки, от които да се поучи. Тя има доверие в детето си и вярва, че ще направи правилния избор. За един родител винаги е голямо предизвикателство да постъпва така.”
Централната семейна тема е движеща за ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ, както и за всички филми от поредицата. „Това е идеята – че си готов да направиш всичко в името на семейството си, да си го върнеш обратно. Шира например научава разликата между банда и семейство. Тя принадлежи към екипажа на капитан Гът и служи на лидера на групата, но в същото време търси онази безкористна любов, която може да получи само в семейството. И Диего й показва, че има разлика между двете неща.”
„Сид споменава семейството си за първи път от началото на историята за ЛЕДЕНА ЕПОХА, – продължава Търмиер. – Те са го изоставили преди време и когато се завръщат, той изпада във възторг. Но се оказва, са се отбили единствено, за да му оставят бабата. Виждаме как Сид се пита защо семейството му го изоставя отново, а Бабка му отговаря: „Те смятат, че и двамата сме неудачници.“ През целия филм виждаме какво се случва с горкия ленивец, често пъти нещата не се получават както трябва, но накрая това съдружие с Бабка му помага да спаси приятелите си от една доста страховита ситуация. Още в първия филм от поредицата за ЛЕДЕНА ЕПОХА през 2002 г. ние имахме семейството като част от историята,когато Мани, Сид и Диего се събраха с човешкото бебе. По принцип избягваме да използваме прекалено сарказъми се опитваме да не сме прекалено резки. Поддържаме силно чувството за принадлежност и семейство и в този филм, защото това е постоянната тема, която направи филмите от поредицата толкова популярни и обичани от публиката по целия свят.“
***
Всъщност голямото семейство на ЛЕДЕНА ЕПОХА няма нищо общо с традиционното,и със сигурност е далеч от представата за съвършени роднини, но фактът, че еистинско семейство е неоспорим. „Посланието колко е важносемейството, е неразделна част от филмите за ЛЕДЕНА ЕПОХА , – казва Мартино. – Зрителите по целия свят се радват на семейните истории, в които членовете се разбират и се чувстват добре заедно. Въпреки, че нашите герои са несъвършени и много различни един от друг, накрая нещата винаги се получават и завърват с щастлив край.„
Така че това, което започва в ЛЕДЕНА ЕПОХА като най-неочакваното стадо/семейство в света – един праисторически мамут, ленивец и саблезъб тигър – се разрасна и сепромени. Към клана се присъединиха нови членове – съпруга, дъщеря, двама „братя „и баба и всички членовете на групатапретърпяха развитие. „Те всички израснаха(иние заедно с тях) – физически и емоционално, – казва Лори Форте. – Но колкото и да се променят, те си остават все още героите, които познаваме и обичаме.“
А колкото до катерицата Скрат, той сякаш е прокълнат вечно да преследва проклетия жълъд, който всъщност е единственото му семейство. „Винаги е забавно да се види как плановете му се провалят за пореден път, – казва Стив Мартино. – Апредизвикването на континенталния дрейф е само първия от поредицата епични неуспехи, които той ще претърпи в ЛЕДЕНА ЕПОХА 4: КОНТИНЕНТАЛЕН ДРЕЙФ.“
Скоро

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 1 =