Премиера в България: 10.02.2012г.
Световна премиера: 10.02.2012г.
Жанр: Драма, Романтичен
Продължителност: 136 минути
Формат: 3D
Сценарист: Джордж Лукас
Режисьор: Джордж Лукас
В ролите: Юън Макгрегър, Лиъм Нийсън, Натали Портман, Самюел Джаксън, Рей Парк
Разпространител: Александра филмс / 20th Century Fox

Сагата „Междузвездни войни” е модерна приказка, разказана от Джордж Лукас,в която се преплитат мотиви от уестърн и приключенски филми, заедно с малко японски самурайски епос за цвят.
С „Междузвездни войни: Епизод I „Невидима заплаха”, Лукас ни отвежда назад към началото, когато Дарт Вейдър девет годишно момче Анакин Скайуокър, а Оби Уан Кеноби е решителен млад рицар джедай. Тази първа глава, наситена в художествено отношение от гледна точка на дизайн, костюми, архитектура и технология, разказва за пътешествието на Анакин, който преследва мечтите си и се изправя срещу страховете си в една галактика разтърсвана от противоречия.

Преди много време, в една далечена галактика…

Този надпис се появява на кино екраните по цял свят преди двадесет и две години и така се ражда една съвременна легенда. Стотици милиони хора по света ще гледат сагата, която ще промени живота им по невъобразим за времето си начин. „Междузвездни войни”, „Империята отвръща на удара” и „Завръщането на Джедаите” и специалните издания на трите филма се превръщат в определящи събития за две поколения. Препускащото приключение, развиващо се в една вълнуваща вселена предлага безгранично забавление. Филмите вдъхновяват безбройните зрители с теми, които са универсални и вечни: битката между доброто и злото и между технологията и човечността, тържеството на героизма и безграничния потенциал на личността.

Сагата „Междузвездни войни” е модерна приказка, разказана от Джордж Лукас. Лукас вплита в този мит частици от американската поп-култура, като включва мотиви от уестърн и приключенски филми заедно с малко японски самурайски епос за цвят. „Междузвездни войни” са и реакция срещу Уотъргейт, Виетнам и други периоди на вътрешни сътресения, които подкопават образа на героя за разочарованите американци.

С „Междузвездни войни”, Джордж Лукас решава да съчетае познатите съвременни заплахи на фона на първична митична структура – приключението на героя, което присъства в хиляди култури в продължение на векове. Със смесването на модерно и традиционно, новата митология на Междузвездни войни вълнува еднакво млади и възрастни.

С „Междузвездни войни: Епизод I „Невидима заплаха”, Лукас ни отвежда назад към началото, когато Дарт Вейдър е многообещаващото девет годишно момче Анакин Скайуокър, а Оби Уан Кеноби е решителен млад рицар джедай. Тази първа глава, наситена в художествено отношение и от гледна точка на дизайн, костюми, архитектура и технология, разказва пътешествието на Анакин, който преследва мечтите си и се изправя срещу страховете си в една галактика разтърсвана от противоречия.

НАЧАЛО И ДИЗАЙН

Излъчването на „Епизод I” на голям екран изминава дълъг съзидателен път. Всичко започва през ноември 1994. Джордж Лукас пише сценария ръкописно, подреждайки го в същата папка, която е използвал и за останалите филми. След пет години, снимки в три страни, хиляди проекти, селекция на актьори и членове на екипа, и създаването на един цял свят от невиждани специални ефекти, включително първите дигитални снимки на открито, новият филм от поредицата „Междузвездни войни” излиза по екраните след 16-годишна пауза.

Семената на Епизод I са посети преди повече от двадесет години, когато Лукас пише сценария на първите „Междузвездни войни”. Тогава той създава сюжет, в който действието се развива едно поколение преди събитията в настоящия сценарий. Разбира се по онова време не му е хрумвало, че тази сюжетна линия може да послужи за сценарий на нов филм, докато „Междузвездни войни” не се превръща в световен феномен.

„Тогава всеки започна да ме пита: колко филма ще направиш?”, разказва Лукас. „Затова си помислих, че мога да се върна назад и да направя предисторията на първоначалната трилогия…”

Пресъздаването на героите и световете на Лукас за новия филм не е било възможно с традиционни ефекти. Но когато вижда дигиталния пробив който постига с „Джурасик Парк” през 1993 Industrial Light & Magic, компания основана от Лукас за създаването на ефектите в „Междузвездни войни” през 1970, той разбира че ILM е готова за предизвикателството да съчетае плавно в едно дигитална анимация със заснети на живо сцени в новия филм от „Междузвездни войни”.

Година и половина след пробива постигнат от тези ефекти, Лукас започва работа върху сценария на „Епизод I”. Той, обаче, се изправя пред значителни предизвикателства. Публиката по цял свят вече знае края на сагата. Сега Лукас трябва да се върне назад и да създаде началото. Историята трябва да отговаря на предходните трите филма (Епизоди IV-VI), както и на двата, които ще я последват (Епизоди II и III).

Тези предизвикателства предлагат и невероятна възможност: създаването на една още по-богата сага. Идеята за продължаването на сагата е изключително важно след създаването на „Междузвездни войни”. „В крайна сметка ще има шест филма, които преливат в една дванадесетчасова история. По време на писането на сценария и заснемането на „Епизод I” винаги съм мислил десет години напред, когато новата трилогия ще бъде завършена. Тогава хората ще могат да гледат шестте филма заедно, както бе планирано.”

Лукас оприличава структурата и темите в сагата на музикална произведение. „Сагата Междузвездни войни има симфоничен характер, в известен смисъл.”, обяснява той. „Умишлено повтарям определени рефрени, но в различна тоналност.” Тези тематични повторения произтичат от паралела между историята на Анакин Сакйуокър в „Епизод I” и тази на сина му Люк в първата трилогия. „В първите три филма разказвам определена история. С новата, разказвам почти същата история с много сходни емоционални и психологически моменти.”, продължава Лукас. Една от повтарящите се теми се изразява в смелостта да напуснеш дома, да изоставиш удобството, да последваш мечтите си и да поемеш риск. И Анакин и Люк проявяват кураж, но това ги отвежда в коренно различни посоки.

Симфоничният характер на „Епизод I” отразява и съчетава други важни теми, включително баланса между доброто и злото, и това, което Лукас нарича „симбиотични връзки”. Това се изразява в съвместната работа и взаимозависимостта между героите за постигането на целите им. Затова съществуват няколко други еднакво важни ключови герои и сюжетни линии, които си взаимодействат за да пресъздадат историята.

Основният сюжет на „Епизод I” е изграден около сенатор Палпатин, влиятелен политик, който тихомълком предприема действия да укрепи властта си в несигурните за Републиката времена, в които правителството затъва в бюрократичен хаос.

Един инцидент поставя Палпатин в центъра на конфликт между могъщата Търговска Федерация и малката мирна планета Набу. Набу е заплашена от могъщи и богати корпоративни сили, които започват да се отърсват от ограниченията наложени от слабото галактическо правителство.

Младата кралица на Набу се изправя пред трудно решение. Посветила се на мира, тя трябва да избере дали да жертва идеалите, когато над народа й тегне заплаха от война. Двама рицари джеадаи, пазители на мира в галактиката, са изпратени да преговарят за уреждането на конфликта. Подготвени за политически преговори, учителят Куай-Гон Джин и неговият ученик Оби-Уан Кеноби установяват, че Търговската Федерация се готви да изпрати могъщата си армия срещу Набу. Планетата я очаква зловеща съдба ако двамата джеадаи се провалят. В приключението им, Куай-Гон Джин открива младо момче, Анакин, на планетата Татуин. Куай-Гон усеща, че Анакин е личност, предопределена да донесе баланс в Силата и взема съдбоносно решение да обучи Анакин в джедайското изкуство. Същевременно Анакин се сприятелява с кралицата на Набу.

За да вдъхне живот на сюжета и героите, Лукас отново сяда на режисьорския стол на „Междузвездни войни” след повече от двадесет години. Според Лукас това, че лично е режисирал продукцията е спестило много усилия и време: „Нямаше да ми се налага да споря или да обяснявам неща на режисьора.”, казва той през смях.

Ключова фигура в помощ на Лукас при пресъздаването на замисъла на екран е продуцента Рик МакКалъм, който е продуцент и на „Хкрониките на младия Индиана Джоунс” и специалното издание на „Междузвездни войни”. МакКалъм започва работа още докато Лукас пише сценария. Първо, продуцентът кръстосва земното кълбо в търсене на места за снимки. Сред множеството му задължения е да намери и наеме хора за малкия художествен отдел, който трябва да създаде хилядите проекти на костюми, създания, превозни средства и декори за „Епизод I”.

Художественият отдел изиграва съществена роля във филма. Историята на Лукас, която съдържа различни култури, планети и стилове, изисква богат и разнообразен дизайн. „Опитах се да си представя какво представлява всяка култура и какво й подхожда.” Предизвикателството включва зашеметяващ брой проекти на какво ли не: от подводния град в стил Арт Ново до бижутата на кралицата, заедно с дузини звездолети и стотици костюми. Архитектурата е разнообразна – от тунизийски кирпичени постройки до футуристични километрични небостъргачи и дворци в италиански ренесансов стил.

АКТЬОРИТЕ И ГЕРОИТЕ

За „Епизод I”, Лукас, МакКалъм и кастинг директора Робин Гърланд събират впечатляващ актьорски състав, който покрива изискванията на Лукас. Те тримата, първо се изправят пред някои интригуващи предизвикателства. Те не само трябва да подберат такъв състав, който да се сработи, но и някои от героите трябва да съответстват на по-късните си превъплъщения, а в някои случаи и на децата си. „За Анакин и кралицата трябваше да обърнем поглед назад. Ние знаем как изглеждат децата им – Люк и принцеса Лея, така че това беше изходната точка в избора на родителите. Разбира се, актьорът избран за ролята на Оби-Уан, трябваше да напомня на по-старата версия на героя.”, обяснява Гърланд.

Лиам Нийсън изпълнява ролята на Куай-Гон Джин, нов образ от семейството герои на „Междузвездни войни”. Нийсън приема героя си като безсмъртна мъдра душа с източна философия. Като джедай, героят е изкусен боец. „Куай-Гон прилича на самурай който притежава могъща сила и смирение.”, описва героя си Нийсън.

Юън МакГрегър е Оби-Уан Кеноби, чиято роля изпълнява Алек Гинес в първата трилогия. В „Епизод I”, Оби-Уан е млад ученик, който понякога противоречи на своя ментор бунтар Куай-Гон Джин. Оби-Уан предпочита да не противоречи на съвета на джедаите и Куай-Гон да спазва правилата.

За да се подготви за ролята си в „Епизод I”, Макгрегър изучава редица роли на Гинес както в по-ранните му филми, така и в Междузвездни войни. „Положих доста усилия в работа върху гласа, като си представях как би звучал Оби-Уан на младини.”

Оби-Уан е ученик или Падуан на уважавания рицар джедай Куай-Гон Джин. Въпреки близостта им, Оби-Уан и Куай-Гон имат различия по важни въпроси, които ще предопределят съдбите им. Например, всеки от тях гледа по различен начин на Анакин. Куай-Гон взема под крилото си младото момче-роб, за което смята, че е ще донесе баланс в Силата, въпреки опасенията на Оби-Уан и Съвета.

Оби-Уан и Куай-Гон се притичат на помощ на красива млада принцеса, чиято планета е нападната от Търговската федерация. Ролята на кралицата изпълнява Натали Портман.

След изтощително търсене, създателите на филма най-накрая се спират на Джейк Лойд за ролята на Анакин. „Да играя Анакин означаваше много за мен, защото Дарт Вейдър е любимият ми герой от „Междузвездни войни”, споделя Джейк.

Както множеството фенове знаят от първата трилогия, съдбата на Анакин по-късно попада в ръцете на император Палпатин. В първата трилогия, сенатор Палпатин е могъщ държавник, който започва да укрепва властта си. Йън Макдиармид изпълнява отново ролята на Палпатин, този път без състаряващия го грим от „Завръщането на Джедаите”. „Палпатин е интересен герой, нормален външно, но с демонична душевност. Той се намира на ръба, опитвайки се да премине отвъд границите на възможното.”, обяснява Макдиармид.

Друг герой на ръба е ситския лорд Дарт Мол, който заедно със своя ментор води жестока война срещу рицарите джедаи. Ролята изпълнява шампиона по бойни изкуства Рей Парк. Първоначално Парк се присъединява към екипа за да работи с координатора на каскадите Ник Гилард, но толкова впечатлява Лукас, МакКалъм и Гърланд, че те му поверяват ролята, която бележи дебюта му като актьор.

Във вселената на „Междузвездни войни” се завръщат, макар и в малко по-различна форма дроидите Ар Ту Ди Ту и Си-Трипио. Кени Бейкър отново се вмъква в металното тяло на Арту, а Антъни Даниълс изпълнява ролята на Трипио, който в „Епизод I” още не е сглобен напълно от Анакин.

Франк Оз на свой ред, отново е в ролята на учителя Йода, този път в малко по-млада негова версия. И този път Йода е кукла, творение на екипа на Ник Дъдман.

В „Епизод I”, Йода е член на съвета на джедаите, какъвто е и един друг, нов за „Междузвездни войни”, герой – Мейс Уинду. Ролята изпълнява Самуел Л. Джаксън. „Това е една от сбъднатите ми мечти”, споделя Джаксън.

Друг нов за сагата герой е Джар Джар Бингс, непохватно създание, което говори на свой език. Джар Джар се присъединява към Куай-Гон, Оби-Уан, принцесата и Анакин в тяхното приключение. На екрана Джар Джар е компютърно генериран образ, който взаимодейства с живите актьори. Актьорът, който пресъздава героя и избран много внимателно, така че да му съответства физически и гласово. Ахмед Бест изпълнява ролята на Джар Джар Бинкс. „Имаше много сцени, в които бе трудно да останеш сериозен.”, спомня си Нийсън. За да направи Джар Джар възможно най-комичен и забавен, Бест му присвоява множество необичайни движения, които непрекъснато носят неприятности на създанието. „Джар Джар отчаяно се опитва да угоди на всички и всичко да е наред.”, обяснява Бест. „Но колкото и да опитва, той винаги успява да счупи нещо или да се спъне и падне върху някой.”

ДИГИТАЛНОТО ЗАСНЕМАНЕ

Повече от двадесет години Джордж Лукас е известен като пионер в областта на визуалните ефекти. Първата трилогия „Междузвездни войни” има огромно влияние върху начина на създаване на визуални ефекти, както и върху постпродукцията и представянето на кино филмите.

За да осъществи идеите си за визуалните ефекти в „Междузвездни войни”, Лукас създава студиото Industrial Light & Magic, което въвежда компютърните технологии във филмовата индустрия и революционизира специалните ефекти в киното. ILM започва като “специална част”, както го нарича Лукас, състояща се от 45 човека, като в момента има над 1000 служители и е отличено с 14 награди Оскар® за най-добри визуални ефекти и 14 награди за научни и технически постижения за работата върху ефектите в над 120 филма.

В „Епизод I” цифровите технологии играят решаваща роля. Не само фантастичните пейзажи, но много от декорите, превозните средства и дори героите са компютърно генерирани. В действителност 95 процента от кадрите във филма, което прави почти 2000, са компютърно обработени. Екипът на ILM, съставен от 250 компютърни аниматори работи в продължение на 2 години върху създаването на тази вселена.

Актьорската игра също се оказва едно от основните предизвикателства, защото актьорите често трябва да си представят средата в която се намират героите им, докато те самите са пред син екран.

Създадените с компютър герои в „Епизод I” са над 60, сред които е и познатия от „Завръщането на Джедаите” Джаба Хътянина.

Компютрите играят ключова роля и при създаването на екзотичните светове в „Епизод I”, три от които представляват основните точки, където се развива действието. Пустинната планета Татуин, позната на почитателите от първата трилогия, е дом на множество извънземни видове, които преминават през отдалечените и аеродруми. Този граничен свят е извън пределите на влиянието на галактическата република, което прави Татуин сурова планета, управлявана от гангстери, чиято икономика се гради върху черния пазар и хазарта.

Набу е мирен, идиличен рай, изпълнен със зелени пейзажи и няколко града на повърхността и под водата. Този провинциален свят се оказва арена на конфликт, който поражда цяла поредица от събития които задвижват сагата „Междузвездни войни”.

Корусант е напълно урбанизиран свят, покрит изцяло с колосални небостъргачи. Това е центъра на вселената в „Междузвездни войни”. Там се намира и величествения храм на Джедаите, както и мястото където заседава Галактическия сенат.

СНИМАЧНИТЕ ПЛОЩАДКИ

Освен работата свършена от ILM, отдалечените места из галактиката в „Епизод I” изискват специални декори и главна база за продукцията. За целта, създателите на филма наемат Leavesden Studios в Обединеното Кралство, където създават виртуална кино фабрика. 850 000 квадратни фута под покрива на постройката са превърнати в десет студия и шестдесет декора. Leavesden, което се помещава в бившата фабрика за самолетни двигатели на Ролс Ройс, с най-голямото място за снимки на открито, е най-добрия избор предвид мащабите на продукцията.

Снимките в Leavesden започват през лятото на 1997, почти три години след като Лукас се заема с написването на сценария. Продукцията по-късно се мести в Caserta Royal Palace близо до Неапол, където са заснети сцените в кралския дворец в Набу.

В летните горещини, екипът се мести в Тунис за да заснеме сцените на Татуин. Тунизийската неповторима традиционна архитектура отново допринася за екзотичното многообразие на филма, така както и в първата трилогия.

От логистични съображения преместването и последвалите снимки трябвало да се осъществят през юли и август, най-горещите месеци в пустинята. При температури от 130 градуса по Фаренхайт, екипът построява не само декорите на голям град но и цяло село в което да се настанят 200 човека, заето в продукцията.

Оказва се, че силните горещини не са единственото метеорологично предизвикателство, пред което се изправя екипа в Тунис. Една юлска вечер, актьорите и членовете на екипа с възхищение наблюдават светкавиците в пустинното небе, последвани от пясъчна стена. Докато екипът се придвижи до хотела, тежък порой се излива върху декорите. След бурята, декорите на Татуин изглеждат като връхлетени от торнадо: стотици костюми – разпилени из пустинята, редица постройки – преобърнати или разрушени. Няколко дроида дори лежали наоколо изпотрошени като войници паднали на бойното поле.

МУЗИКА И ЗВУК

Първата трилогия „Междузвездни войни” способства за популяризирането на Dolby noise-reduction stereo система за озвучаване. Оттогава аудио технологиите са се развили значително с въвеждането на дигиталния звук и THX-програмата на Lucasfilm.

Епизод I е първият филм, в който е използван 6.1 каналлен звук и Dolby Digital-Surround EX формат. Lucasfilm THX и Dolby Laboratories съвместно разработват нова съраунд озвучителна система за кино под ръководството на носителя на Оскар звуков дизайнер Гари Ридстрьом.

Композиторът и петкратния носител на Оскар Джон Уилямс, заедно със звуковия дизайнер Бен Бърт отново дават своя неповторим принос при създаването на вселената на „Междузвездни войни”. Уилямс композира почти два часа музика, създавайки нов и свеж материал, който същевременно е тематично свързан с този от първата трилогия.

ДИЗАЙНА НА КОСТЮМИТЕ

„Епизод I” ни отвежда в центъра на галактиката, както и до изтънчени планети, чиито обитатели притежават огромно богатство, мощ и политическо влияние. Всичко това изисква богат и необикновен моден стил и дизайн. Дизайнерката на костюми Триша Бигар и концептуалният художник Йън МакКейг вдъхват живот на визията на Лукас за модата и костюмите в света на „Епизод I”.

Основното предизвикателство тук е огромното количество костюми, които изисква историята и малкото време за създаването им. За по-малко от година Бигар и екипът й, състоящ се от 40 човека, усърдно създават над хиляда костюма – от множеството ръчно изработени богати одежди до простите, макар и ушити с внимание към детайла робски костюми.

Много от идеите на Лукас за костюми се основават на стилове от различни страни и периоди. В костюмите на героите от „Епизод I” се наблюдават модни влияния от Япония , Монголия, Китай, Северна Африка и Европа.

ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ЗВЕЗДОЛЕТИ

В „Епизод I”, Дъг Чианг внася нов стил в сагата на Джордж Лукас. В процеса на интерпретация на художествената визия на Лукас, Чианг и екипът му създава хиляди рисунки, скулптури, дизайн на костюми, модели на същества и пълноцветни картини. Чианг внимателно изучава „Междузвездни войни” преди да започне работа. Лукас, обаче иска да създаде нови светове, градове, костюми и превозни средства.

Лукас, Чианг и художествения отдел започват да се срещат още в ранните етапи на предпродукцията, когато Лукас все още пише сценария. По време на тези първоначални срещи Лукас обяснява как новия филм ще се отличава от предходните като гама, форми и дизайн. В по-ранните филми е лесно, чрез цветовете и формите да се определи кои кораби и герои са част от съпротивата и кои принадлежат към Империята. Представителите на последната носят черно, червено и бяло и корабите им са изчистени, многоъгълни и заострени. За разлика от тях, тези на съпротивата са с доста по-износен вид.

Дизайнът в „Епизод I” е доста по-различен. „Джордж искаше да прикрием контурите, така че когато зрителите видят даден кораб да не могат да определят на чия страна е.”, обяснява Чиенг. Новият дизайн често е резултат от комбинация на форми, които на пръв поглед не си съответстват.

Обикновено процесът по създаването на кораб отнема около три седмици. Завършавнето на изтребителят на Набу, който е управляван от няколко от героите в „Епизод I” отнема малко повече, тъй като дизайнът му бива променен радикално. Крайният му вид е с гладка плавна форма (с гнездо за дроид) която му позволява да ускорява в битка и отразява културата, от която произлиза. Корабът на кралицата също трябва да е много гладък. За целта, Чианг отстранява перките, изглажда кабината и го прави хромиран. Така изглежда различно от всичко правено преди в „Междузвездни войни”, но пасва идеално на елегантността и стила на кралицата на Набу.

Една от големите екшън сцени във филма е състезанието с реактивни шейни на Татуин. Първоначалната концепция на Лукас, състояща се от два големи реактивни двигателя свързани с кабината за управление в края, не претърпява значителни промени след като дизайна е завършен.

Друга голяма сцена е финалната битка, в която участва флотилия от механични превозни средства управлявани от армия роботи. Дроидите притежават анималистични черти, което намира отражение и в превозните им средства. Според описанията на Лукас, военните части се превозват в нещо подобно на локомотив, което поваля дърветата по пътя си. Това от своя страна води до допълнително развитие на дизайна. „Картината която си представих е слон в атака.”, разказва Чианг. По-късно той адаптира тези характеристики към механичния проект и интерпретацията на препускащото животно. „Използвах слонските пропорции в проектирането на превозното средство: Кабината напомняше на главата, а страничните оръдия бяха бивните.”

Щурмовите танкове са създадени по същия начин. „Хареса ми формата на пика или лопата. Според мен това изглеждаше заплашително и смъртоносно.”, обяснява Чианг. „По-късно добавих голяма оръдейна кула, с което заприлича на летяща ютия, както и някои анималистични качества по отношение на контура, повърхността и цялостната форма.”

По-малките машини, използвани от бойните роботи са вариант на спидерите от „Завръщането на Джедаите”.

Цялата работа, свършена от отдела на Чианг, без значение дали представлява нов дизайн или напомня създаденото в предходната трилогия има за цел да помогне новата глава от сагата „Междузвездни войни“ да бъде разказана.

КАСКАДИ И ЕКШЪН СЦЕНИ

„Епизод I” внася нов атлетизъм и боен стил в сагата „Междузвездни войни”. Ник Гилард, уважавания координатор на каскадите във филма, ръководи екшън сцените.

След като Лукас пресъздава период, в който рицарите джедаи се намират на върха на мощта си, Гилард издига екшън сцените, каскадите и разбира се дуелите с лазерни мечове на по-високо ниво. За да оправдае пред себе си използването на древна бойна техника срещу далеч по-модерни оръжия от страна на джедаите, Гилард създава несъществуващо бойно изкуство. „Реших, че след като джедаите са избрали лазерния меч, те трябва да са изкусни с него.”, обяснява Гилард. „Така че, взех основното от всички бойни техники с меч и ги съчетах.” При създаването на новата бойна техника, Гилард разширява приложението на фехтовката. Докато при популярната фехтовка с рапира се използва комбинация от шест движения, в разработеното от Гилард бойно изкуство те са почти двойно.

За да създаде хореография на битките, която да демонстрира индивидуалните качества на войните, Гилард изучава внимателно сценария и сториборда на „Епизод I”. Няма майстори на меча, чиито техники да съвпадат напълно. Въпреки, че бойните стилове в „Епизод I” са нови, те съответстват на тези от първата трилогия.

Гилард има късмет с Лиам Нийсън и Юън МакГрегър, които го впечатляват с умението си да постигнат майсторство в бойната техника с кратка подготовка. „Понякога заучаваха нещо десет минути преди заснемането на сцената, толкова добри бяха.”

Ускорените тренировки на актьорите е подпомогнато от практическите занимания с дубльора Андреас Петридес и експерта в бойните изкуства Рей Парк. Гилард, Петридес и Парк репетират бойните сцени и каскадите часове наред преди да започнат работа с МакГрегър и Нийсън.

Заснемането на сложната бойна сцена с Парк (в ролята на Дарт Мол), Нийсън и МакГрегър отнема почти месец. Нийсън и МакГрегър правят много от каскадите си без дубльор.

Освен усъвършенстването на бойните движения, Нийсън, МакГрегър, Парк и Гилард се изправят и пред друго предизвикателство: „да се сражаваш с нещо, което дори не е там, което ще бъде добавено по-късно от специалистите по специални ефекти”, както се изразява Гилард. „Необходимо бе въображение за да си наистина изобретателен.”, споделя Нийсън,

Именно това въображение бележи неповторимостта на екшън сцените в „Епизод I”. „В крайна сметка това са „Междузвездни войни” и екшън сцените трябваше да са нещо различно от всичко правено досега.”, заключава Гилард.

Скоро

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + = 12